Huis, Tuin en Keuken

Bianca
17-01-2009 om 21:24
Man altijd thuis s'avonds en weekends, snak wel eens naar avond alleen!
Wie herkent dit ook; manlief werkt tussen 8-16 uur, maar is verder bijna altijd thuis. Elke avond ligt ie op de bank voor de tv of aan de pc bier in de woonkamer.
Hij doet niets verkeerd hoor, maar ik snak naar af en toe een avondje alleen thuis. Overdag heb je de kinderen al, en dan wil je ook wel eens alleen zijn. Ben soms overdag alleen, dat is heerlijk, maar dan heb je ook veel te doen. Zelf ga ik 1 avond per week naar cursus en min. een 1 x per maand nog een avondcursus.
Of met vriendinnen uit eten ofzo.
Hoe krijg ik hem eens de deur uit??? We wonen weliswaar pas in nieuw stadje, maar hiervoor was hij ook heel vaak at home. Zie je het voor je, pot bier, krijgt ook een bierbuik, en met de afstandsbediening in z'n hand, haha! Maar wordt er de laatste tijd wel humeurig van, wil ook wel eens ongestoord, en zonder tv geluiden op de bank hangen. Of de hele avond mijn programma's uitzoeken. Of lekker een avondje 'rommelen" zonder achtergrond geluiden en zonder iemand om je heen.
Wel raar toch, dat ik er op het laatst kribbig van word? En dat hij echt altijd maar thuis zit? Wie herkent dit en hoe los je het op??
Bianca

Inge M
17-01-2009 om 21:28
Herkenbaar
Ik herken het zeker. Maar gelukkig heeft ons huis op de begane ruimte ook nog een kantoorruimte/speelkamer. Daar staat de computer en daar kan ik lekker eigen programma's kijken, ool-en, etc. Dit soort dingen vind ik niet leuk met tv-achtergrondgeluiden.
Heb je geen kamer boven waar je kunt zitten? Daar pc of tv en je bent een heel eind.

Brithany Sprengel
17-01-2009 om 21:51
Geen last van.
Ik heb daar geen last van ,mij man is altijd thuis ,dag en nacht en natuurlijk ook de avond,maar goed we doen ieder zijn eigen ding(allebei eigen computer)samen een film kijken,samen spelletje enz.
Maar goed kan begrijpen dat jij er wel last van heb,dus euhh ff mee denken.
S.avonds boven wat slopen,wat gelijk gemaakt moet worden hihi hij aan t werk dus en jij op de bank.
Een vriend of familie vragen of ze hem bellen iets leuks te gaan doen ,klussen of pilsje daar mee drinken.
Of erg je het dat hij hangt met bier,stel dan zelf eens wat voor,ga eens een avondje uit ,of samen een leuke film kijken,nu als ik meer ideeen heb hoor je ze..

tonny
17-01-2009 om 21:57
Kinderen
Jullie hebben kinderen, anders 'was' je hier niet. Zitten je kinderen op een sport/ vereniging? Vrijwel elke club heeft vrijwilligers nodig voor allerlei functies en bezigheden. Meld bij het desbetreffende bestuur dat ze je man eens moeten bellen voor een klusje. Dan krijgt hij wat om handen, valt er wat te doen en te vergaderen, en is hij nu en dan van huis.
Natuurlijk zou hij ook gewoon zelf kunnen gaan sporten of naar een of andere vereniging gaan. Biljarten, darten, klaverjassen, bridgen, weetikveel Wat doen de mannen van je vriendinnen? Kunnen die 'm niet eens mee vragen?
tonny

heli
17-01-2009 om 22:08
Tjeee
mijn man is bijna nooit thuis, of thuis aan het werk. Mij lijkt het nou zo leuk als we door de week ook eens samen kunnen eten of als hij 's avonds eens wat meer thuis is... heb ik gelijk ook meer vrijheid
Misschien is een sport wat voor hem? Of voor jou? Moet hij perse het huis uit of kan jij ook het huis uit? Wat ik af en toe doe, als hij wel thuis is en als het lekker weer is, 's avonds een eind wandelen, met of zonder ipod. Heb ik ook even het gevoel lekker alleen te zijn.
heli

Bianca
17-01-2009 om 22:19
Geen hobby's
Ha, leuk die berichtjes!
Ja, zouden boven kunnen kijken of daar op de slaapkamer een tv geplaatst kan worden, moet ik even energie in steken anders gebeurd het niet.
Verder heeft hij weinig hobbys. Lezen en tv of pc. In onze oude woonplaats was hij wel aktief op de club van de kids, altijd helpen op de manege, praten aan de bar, werden pokeravondjes georganiseerd, etc. Hier op de nieuwe manege is dat totaal anders, wordt er niets gedaan in die trant, totaal andere, elitaire sfeer, dus hij komt er zelden. Hij mist die oude club wel hoor, was zo gezellig.Verder totaal geen sporter of zo.
Helaas hebben de meeste van mijn vriendinnen geen man(meer) gescheiden of alleenstaand. En die ene man die er wel is, daar klikt het totaal niet mee.
Maar ik zal eens rondvragen waar ze hem voor klusjes nodig hebben, is een idee.En biljarten vind ie ook wel aardig geloof ik. Alleen doe je dat niet snel alleen.En er zit geen biljartcafe in dit dorp. Het is jammer dat hij door de verhuizing nu nog minder leuke mensen en dingen in de buurt heeft en doet.
Ik kijk trouwens ook wel eens een film samen hoor, of programma. Maar dag in dag uit, wil gewoon ook eens alleen zijn!
Bianca

Bianca
17-01-2009 om 22:25
Nog even dit
het gaat me vooral om het alleen thuis te zijn. Alleen de deur uit ben ik al vaak genoeg.
Bianca

albana
18-01-2009 om 11:04
Hond?
is een hond niet wat voor hem? moet ie mee wandelen (=dus weg) en ook behoorlijke stukken, bos in enzo (neem actieve hond), misschien lid worden van hondenclub? komt ie andere mensen tegen (als ie wandeld) en op de club.
of kijk 's of er in jouw buurt geen 'andersoortige' vereninging is die wat actiever is. b.v. speeltuinvereniging of kinderclubs met knutselgedoe.
groeten albana

Tihama
18-01-2009 om 12:36
Koptelefoon/afstandbediening afpakken
Ik las jouw verhaal voor aan mijn man en vroeg wat hij hier van vond.
".. en met de afstandsbediening in z'n hand, haha! Maar wordt er de laatste tijd wel humeurig van, wil ook wel eens ongestoord, en zonder tv geluiden op de bank hangen. Of de hele avond mijn programma's uitzoeken. "
Hij zei:'Dat is de terreur van de macht van de afstandsbediening. Ik zou de afstandsbediening afpakken"
Nu herken ik jouw gevoel eigenlijk niet, want ik vind het nooit vervelend dat mijn man thuis is. Ik heb alleen ook graag af en toe stilte om me heen en dat is met een gezin moeilijk te regelen. We hebben daarom koptelefoons. Als ik even geen TV wil horen (hij leest meestal met TV op de achtergrond), zet manlief een koptelefoon op. Of we gooien bewust de TV uit en zetten dan meestal een mooi stuk muziek op.
Ik zou persoonlijk het heel onaangenaam vinden als mijn man mij de deur af en toe uit zou sturen of andersom.
Tihama

Pinkelot
18-01-2009 om 12:50
Boven
Hier ook man altijd thuis in de avond. Op zich geen probleem, maar soms wil ik inderdaad even rust aan mijn hoofd. Nadat oudste rond 9 uur naar boven is vertrokken. Dan ga ik lekker in ons bed liggen lezen of tv kijken. Haha ik zeg dan ook wel eens tegen manlief dat ik eerst even alleen boven wil zijn, dus dat hij maar beneden moet blijven, klinkt wel onaardig he als ik het zo opschrijf, maar hij heeft het inmiddels geaccepteerd en het is echt niet elke avond zo hoor :o).
Ik merk wel dat naarmate ik ouder wordt (haha zo oud ben ik niet eens) wel steeds meer behoefte heb aan tijd voor mezelf. Mijn man zegt die behoefte niet zo te voelen, dat kan natuurlijk. Ieder zijn ding.
Succes met rust zoeken, groetjes Pinkelot

tonny
18-01-2009 om 15:42
Ik snap het best bianca
je wilt je man heus niet onaardig 'wegsturen', dat snap ik best, je wilt eens lekker een avondje aanrommelen zonder kinderen en zonder wie dan ook, gewoon in je eigen huis en in je eigen tijd.
Jammer dat de vereniging in je nieuwe woonplaats zo anders is, da's dus geen oplossing.
Die hond is best een leuke.
Is politiek iets? Of de vakbeweging?
Klusouder op school?
Wijk/buurtvereniging?
Muziek?
Toneel?
Kijk het gemeentegidsje eens door. Maar ja, hij zit niet echt op iets nieuws te wachten, vindt het best zo met zijn TV en zijn biertje... Het is niet zomaar opgelost. We blijven meedenken!
tonny

Temet
18-01-2009 om 16:35
Ik snap het helemaal
Bianca, ik begrijp je helemaal. Mijn vriend is uit hetzelfde hout gesneden, behalve dan dat hij niet drinkt. En hij kijkt altijd naar van die rotprogramma's, nou is-ie heus niet te beroerd om die tv op iets te zetten dat ik leuk vind, maar vaak is er (zo goed als) niks, alleen heb ik geen zin in dat geneuzel van Tros opgelicht, Opsporing Verzocht of Blik op de weg (in zijn vele varianten) terwijl ik de krant zit te lezen. Ik moet hem eigenlijk vragen om vaker muziek op te zetten, daar wordt hij namelijk een stuk leuker van (en ik dus ook)
Maar goed, ik zit dus vaak in een andere kamer te OOL-en, of boven in de slaapkamer naar een voor hem irritant programma te kijken.
En inderdaad: alleen de deur uit doe ik genoeg. Maar ik wil ook wel eens gewoon het rijk alleen. Ik ben heel lang alleenstaand geweest, ik was er goed in Als hij de deur uit moet voor het een of ander (komt wel eens voor, altijd werkgerelateerd) ben ik ook altijd teleurgesteld als hij vroeg weer thuis is, ik had net een lekker rustig avondje alleen gepland. Maar ja, ik kan toch moeilijk zeggen 'wat doe jij hier zo vroeg', dus ik verbijt me dan maar
Hij heeft eens een tijdje op badminton gezeten. 5 weken ofzo. Tja...
Succes ermee, en als je de gouden tip gevonden hebt, post hem dan even ...
Groeten,
Temet

MLN
18-01-2009 om 19:13
Moeilijk hoor
Ik herken het helemaal. Vind het heerlijk als mijn man er een avondje niet is (zoals nu dus...) Hij is muzikant (niet proffesioneel) en besteed best wel wat avondjes in de studio waar ze repeteren, mixen enz. Met name in vakantieperiodes is hij vrij veel thuis en ik ben dan 'blij' als hij eindelijk weer een keer de deur uit gaat.....erg hoor. Als hij thuis is dan is het heel gezellig en qua tv kijken zitten we ook op dezelfde lijn alleen....er is altijd zoveel lawaai... Muziek, gitaar, You Tube, dvd, noem het maar op. En muziek vind ik heerlijk hoor alleen is mijn man enigszins (muzikanten)doof dus het staat altijd superhard voor mijn gevoel. Als ik dan vraag of het iets zachter kan, dan betrekt zijn gezicht en voel ik me een beetje een 'spelbreker'. Alsof ik geen 'leven' in huis wil. Wordt soms ook heeeel errug iebel van het gepingel op de gitaar. Stukken waar hij dan niet uitkomt met componeren 100 keer opnieuw moeten horen is gewoon niet grappig! Maar ja, het is een lieverd en onder aan de streep heb ik hem liever WEL dan NIET thuis, maar ik heb dus de mazzel dat hij bij vlagen zeer uithuizig is.
Bianca, heb helaas geen oplossing voor je. Hoop wel dat die er komt voor jou want ik begrijp je maar al te goed. Succes ermee!

Massi Nissa
18-01-2009 om 21:14
Ik snap het ook en pinkelot
Pinkelot, ik moest lachen om jouw reactie. Je schrijft dat je man geen behoefte heeft aan meer tijd voor zichzelf, maar als jij vaak boven ligt te lezen, heeft hij al genoeg momentjes alleen natuurlijk .
Ik herken dit ook helemaal. Mijn man traint een keer per week 's avonds: heerlijk. Ik bel dan met vriendinnen en bespreek zijn tekortkomingen, hihi. Of ik eet chocolade-ijs zo uit de bak, iets waarvoor ik me toch net iets te erg zou schamen met manlief erbij. Of ik lig een uurtje te zappen, al is tv mijn ding niet. O, die paar uurtjes per week dat ik het rijk alleen heb: verrukkelijk. Ik baal altijd als het voetbalseizoen weer afgelopen is.
Groetjes
Massi

Bianca
18-01-2009 om 22:00
Lol
Leuk die herkenning( van enkele dan).
Moest wel lachen om het stukje van temet als ie eindelijk een keer weg is en dan vroeg thuis komt. Wat een domper vind ik dat dan. Nee, klinkt wel heel er lullig om te vragen "waarom ben je zo vroeg?" Maar dat heb ik eerlijk gezegd ook wel eens gedacht hoor!
Als je al jaren bij elkaar bent, het gezinsleven slokt je op, je hebt verschillen tussen man en vrouw qua smaak etc. dan is het al heel knap dat we zelden ruzie hebben, af en toe maar, terwijl je elkaar toch vaak op de lip zit, tenminste, da's mijn mening. We zitten ook echt niet meer in de wittebroodsweken hier hoor. Ergeren ons ook wel aan elkaar soms.
Buiten dat, I have my own life! En lekker lang bellen met een vriending s'avonds, als de kids in bed liggen en man weg, heerlijk, en dan uitgebreid over elkaars mannen "roddelen" en vergelijken!
Ja, ik heb ook lang alleen gewoond en vond dat ook erg prettig. Moet echt m'n ruimte zoeken thuis, met kids en een man thuis. O ja, die hond komt er niet in, ben super allergisch!
Zal ik hem eens een bioscoopbon geven, of is dat onaardig? Ik zou zelf ook niet 'weggestuurd"
willen worden hoor!
Bianca

Pinkelot
19-01-2009 om 09:34
Massi nissa
Hahaha ja zo kan je het ook bekijken, dat hij dan al genoeg tijd voor zich alleen heeft als ik 's avonds boven ben. Maar hij geeft er niks om als ik wel beneden ben :o). Hij heeft die behoefte gewoon niet. Ik ben ook zeer regelmatig een avond weg, vergadering of etentje met vriendinnen. Af en toe een dagje weg en zelfs in het voorjaar gaan we met onze groep een weekendje weg. Hij doet dat eigenlijk nooit.
Nou ik wel, ik heb er erge behoefte aan.
Wel leuk al die herkenning in dit draadje.
Groetjes, Pinkelot

Temet
19-01-2009 om 09:48
Bianca-bioscoopbon
Bianca, die bioscoopbon vat-ie vermoedelijk op als een aanwijzing dat jij graag gezellig een avondje samen naar de film wilt.
Nu is daar wellicht ook veel voor te zeggen - weer eens wat anders dan op de bank hangen, nietwaar - maar het is wel wat anders dan jij voor ogen hebt.
Groeten,
Temet

albana
19-01-2009 om 13:32
Da's nou zonde....
van die hond dan bedoel ik.
ik heb ook geen andere wereldschokkende geniale invallen dan behalve wat hierboven al staat....
groeten albana

Anneke Boerma
19-01-2009 om 13:42
Alleen=fijn!
Ik snak ook vaak naar mijn vrijgezellenstatus, toen ik gewoon kon doen waar ik zin in had. Gisteren was 'Het wassende water' erop, waar ik me al dagen op verheugde en ineens, drie kwartier van tevoren, kondigt hij aan dat hij naar voetbal gaat kijken.
En waarom krijgt híj dan uiteindelijk zijn zin, he???
Gelukkig was het via UPC.nl te volgen.
Maar hij gaat eens in de paar weken -vroeger elke week- muziek maken met een paar anderen, en dan is het mijn avond. Ik geniet er met volle teugen van. Voorheen voetbalde hij ook nog op vrijdag, maar sinds een verstuikte enkel is dat helaas gestopt
Maar helaas, meid, ik wet niet hoe je 'm de deur uit unt werken. Als het niet wil, dan wil het niet.
Kijk, ik heb ook een kamertje op zolder. Maar het jeukt me aan mijn feministisch ideaal dat zo'n man over de huiskamer -en de PC/TV- heerst

Polly Shearman
19-01-2009 om 14:42
Alleen zijn is heerlijk
Ik ben al jaren nooit meer alleen thuis, dat krijg je met kinderen. En nu mijn kinderen ouder worden en dus langer op zijn mis ik de tijd van alleen zijn in de woonkamer nogal eens.
Op maandag avond is mijn man al vroeg de deur uit ( hij zingt) en dat is mijn avond, dan heb ik een afspraak met de kinderen dat ze allemaal op tijd naar boven gaan en NIET meer naar beneden komen.
Heerlijk is die maandag avond. Mijn avond.
De rest van de week, is mijn man ook wel eens weg maar dan hangen er altijd nog wel wat kinderen rond.
Manlief en ik zijn best vaak weg savonds om de beurt dus een rustig avondje samen op de bank komt maar weinig voor, ja wel met een paar kinderen tussen ons in.
Gelukkig hebben wij wel 2 tv's dus nooit ruzie over wat er word gekeken, zijn trouwens maar weinig tv programma's die ik persee wil zien.
Maar mijn maandag avond! ooooh zaligheid.
groet, polly

Hilde
19-01-2009 om 16:17
Verschillende behoefte
Pinkelot: "Ik merk wel dat naarmate ik ouder wordt (haha zo oud ben ik niet eens) wel steeds meer behoefte heb aan tijd voor mezelf. Mijn man zegt die behoefte niet zo te voelen, dat kan natuurlijk. Ieder zijn ding. "
Is idd zo, maar bij ons is ons huwelijk er uiteindelijk op gestrand. Mijn ex snapte niet dat ik tijd en ruimte voor mezelf wilde en zat me alsmaar dichter op de huid. Niet leuk.

Hilde
19-01-2009 om 16:21
Blijft moeilijk
Temet: "En inderdaad: alleen de deur uit doe ik genoeg. Maar ik wil ook wel eens gewoon het rijk alleen. Ik ben heel lang alleenstaand geweest, ik was er goed in Als hij de deur uit moet voor het een of ander (komt wel eens voor, altijd werkgerelateerd) ben ik ook altijd teleurgesteld als hij vroeg weer thuis is, ik had net een lekker rustig avondje alleen gepland. Maar ja, ik kan toch moeilijk zeggen 'wat doe jij hier zo vroeg', dus ik verbijt me dan maar
"
Ik heb het na een tijdje dus wel gezegd "oh, ben je er al" en dat vond-ie idd niet leuk? Maar ja! Hij ging één avond in de week sporten en vertrok op het laatst alsmaar later en kwam alsmaar vroeger thuis. Ipv een avondje voor mezelf, had nog nauwelijks anderhalf uur. Hij snapte het maar niet dat ik die behoefte wel had (en wilde ook niets doen om me hierin tegemoet te komen). Uiteindelijk is het zelfs een onderwerp geworden bij de relatietherapeut, maar dit hoort dan niet meer thuis in deze rubriek!
Hilde

Mover
19-01-2009 om 16:26
En waarom doe je het huishouden
niet gewoon een keer 's avonds? Lekker overdag je eigen ding doen, en 's avonds ga je strijken, stofzuigen (voor de TV langs). Geef man ook een stofdoek in handen...
Verder vind ik het idd ook heerlijk als manlief voor het werk een paar dagen weg is.

Temet
19-01-2009 om 17:00
Mover
En waarom doe je het huishouden niet 's avonds en neem je overdag tijd voor jezelf?
Nou, in mijn geval omdat ik overdag werk, en als ik dat niet doe toch in elk geval thuis ben met peuterzoon. En tijd voor jezelf met een peuter...Misschien kan het, maar niet bij ons.
Ik doe ook wel wat huishouden 's avonds trouwens.
Groeten,
Temet

Mare
20-01-2009 om 17:58
Eigen tijd is heerlijk!
Ik sluit me van ganser harte bij jullie aan!
Ook ik kan intens genieten van een avond alleen. Onze kinderen zijn al groter, en idd. langzaam maar zeker zijn die ook onze/mijn avonden in geschoven. Nu zegt jongste (11 jaar) al verkneuterd op maandag 'ga je vanavond weer sporten pap, dan gaan mama en ik naar ANTM kijken'.
Ik heb niks met dat soort programma's (dat irritante gegil, die stomme Tyra Banks) maar kijk mee omdat dochter dan helemaal de kussens opklopt op de bank, en gezellig ook een kopje thee meedrinkt en helemaal in me kruipt en het mega-gezellig vindt. Maarre... ik vond zelf Spoorloos leuker. Dus mijn man krijg ik wel de deur uit (hij sport 2 avonden in de week) maar mijn kinderen vind ik toch wat cru om die de deur uit te zetten
Wel zeg ik af en toe als ik echt iets wil zien dat ze dan maar boven moeten kijken (beide eigen TV op kamer) - maar ik heb zelf wat moeite met het idee dat we dan alledrie in een eigen ruimte naar de TV kijken... als we samen kijken is er nog interactie want er wordt hier altijd van alles becommentarieerd en zo.
En dan nog, komen ze om de haverklap naar beneden voor drinken of om de kat te halen of weet ik wat.... dus echt helemaal voor jezelf is het niet.
Ik werk 4 dagen per week, en heb de woendag voor mezelf. Jongste zit nog op lagere school, dus dat is tot 12 uur. En sinds ik (tikje overmoedig) een HBO studie ben gestart is ook die tijd niet meer lekker voor mij. Ik snak ernaar af en toe. Gewoon even niet hoeven reageren, of heel hard mijn eigen muziek op, ongestoord een uur een boek lezen...
Gelukkig heb ik een hele lieve man die het snapt (en zelf ook geniet van tijd alleen) en die erg van uitstapjes met jongste houdt. Ze gaan in het weekend af en toe samen op pad, en dan heb ik zomaar (oudste werkt dan) een HELE dag voor mezelf! Oh glorie..
Ik maak vaak allerlei plannen maar rommel en frutsel meestal een beetje in huis rond. Heer-lijk!
Dus nee tips heb ik ook niet eerlijk gezegd Bianca. Wel begrip - maar ja daar heb je niks aan natuurlijk...
Mare

Anneke Boerma
21-01-2009 om 18:27
Beuh
Zou de mijne vanavond repeteren, gaat het niet dooooor@#%$&*! Loopt-ie hier te zeuren: "Wat is dít? Modder?" "Moet dit kettinkje weg?" (ligt gewoon op tafel), stiefelt ie weer verder onderweg naar het rookhok, iets opduwend met z'n tenen en met een duister smoel mompelend "rommel..."
Grrrr. Daar gáát mijn avond. Gezellig schat.

renske34
22-01-2009 om 16:51
Avondje alleen: heerlijk
Heerlijk een avondje alleen thuis! Bijna elke week voetbalt vriendlief op vrijdagavond en eens in de 3 weken (ongeveer) gaat ie darten bij een vriend op donderdagavond. Afstandsbediening voor mezelf, kind (6 jaar) op bed, dekentje over me heen, zalig!
Hij is net terug van anderhalve week Zwitserland voor z'n werk, maar dat is dan wel weer lang, hoor! Vooral als je een kind hebt die erg aan z'n vader hangt en ziek wordt van heimwee...