Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mooie spreuk

Hallo allemaal,
Voor mijn visitekaartjes moet ik achterop een mooie spreuk neerzetten.
Ik wil het graag een positief tintje geven over het leven. Maar weet geen mooie spreuk te verzinnen.
Kom helaas niet verder dan "van het concert des levens heeft niemand een program." Maar dat vind ik wel erg oubollig en een echte tegeltjeswijsheid. Dat wil ik dus niet. Maar ja, wat dan wel?
Hebben jullie nog leuke suggesties?
Ben benieuwd.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom

"Voor mijn visitekaartjes moet ik achterop een mooie spreuk neerzetten. "

Van wie moet dat?

Meer inhoudelijk: dat soort spreuken gaat m.i. vaak snel enorm vervelen. Tenzij het echt een briljante vondst is, maar dat is maar weinigen gegeven.

Groeten,

Temet

Zon

De reactie van Temet was ook de mijne.
Maar om je toch terwille te zijn: "als je naar de zon kijkt, valt de schaduw achter je" of iets dergelijks?

"niets zo charmant als een spreuk op deze kant"
(vrij naar Finkers)

krin

krin

14-01-2009 om 12:37

Zie ommezijde

lijkt me het meest voor de hand liggen
Kijk eens hier: http://spreuken.startkabel.nl/

Mamba

Mamba

14-01-2009 om 13:13

Of..

'Alles is al eens gezegd', zei de pessimist. 'Maar er heeft nog nooit iemand geluisterd', sprak de optimist.

Of deze...

Leer van gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

Mag het in het engels?

Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift
That's why it's called the present!

Yta Chalne

Yta Chalne

14-01-2009 om 15:29

Maar..

..wat doe je dan, van beroep? Het lijkt me aardig als de spreuk daar bij aansluit. Tot nu toe ga ik ook voor 'z.o.z.'.

Elissa

die vind ik leuk!

Ingrid (ik hou trouwens niet zo van spreuken, en dat idee van dat visitekaartje met spreuk vind ik al helemaal niks. Wie heeft dat in hemelsnaam bedacht?)

Proest

"Nessuno cazzo e cosi duro come la vita"
Ik ken eigenlijk maar één beroepsgroep voor wie deze spreuk uitermate geschikt is, maar die delen vziw geen visitekaartjes uit.

Het leven is een feestje...

maar je moet zelf de slingers ophangen.

Roos

Roos

14-01-2009 om 16:31

Silone

Mag ik ook meelachen (door de vertaling te krijgen), of is het alleen leuk voor de hogeropgeleiden .
Roos

Vind ik eigenlijk helemaal geen

dooddoener

Als ik zelf moest?

ogni abuso verra punito
of
e pericoloso sporgersi
uit balorigheid, ja

Wij hebben dat ook...

.... maar kregen gelukkig een waslijst met suggesties meegestuurd. Ik viel meteen voor (helaas ook de langste);
'the real voyage of discovery consist not in seeking new landscapes, but in having new eyes'.

Is dat wat?

tonny

tonny

14-01-2009 om 17:16

Ik zou alleen een spreuk gebruiken

als je iets heel spitsvondigs invalt wat geheel slaat op je bedrijf! Dus niet zomaar een positieve algemeenheid.

Liever niets dan een of andere gemeenplaats (die compleet verkeerd kan vallen bij je klant.)

tonny

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-01-2009 om 18:41

Omnis vestra pugnaculum est occupo

...is mijn favoriete Latijnse spreuk met een hoog nerdgehalte (google maar).

Maarree.... ik vind het eigenlijk onzin, een spreuk op een visitekaartje. Het wordt óf oubollig, óf genant hoogdravend, óf een enorme open deur, óf onbegrijpelijk voor outsiders.
Dus van wie moet dat nou eigenlijk?

Groet, Ellen

Pisa

Pisa

14-01-2009 om 18:43 Topicstarter

Cobi en de rest.

"Als het van een werkgever zou moeten dan zou ik er : het leven is een feessie, maar je moet wel zelf de slingers ophangen. Uit pure ballorigheid, want dat vind ik echt de gruwelijkste dooddoener die ik ken."
Haha, ik lig helemaal in een deuk. Hoe bedoel je dooddoener. Ik zit in de uitvaartbranche. Dus bij deze voor de rest ook gelijk bekend. Het moet idd van de werkgever. Heb er geen probleem mee maar wil wel wat leuks neerzetten. Dus vooral de quotes zoekers. Kom maar op! )
Ik heb er overigens wel een paar leuke gevonden. Onder andere over het feestje. Ik spreek nl. altijd over een afscheidsfeestje ipv uitvaart.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-01-2009 om 18:44

Trouwens.....

Hij is terug te vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Latijnse_spreekwoorden_en_uitdrukkingen

waar wel meer al dan niet briljante kreten op staan.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-01-2009 om 18:45

Huh?

"Ik spreek nl. altijd over een afscheidsfeestje ipv uitvaart. "

Altijd? Sorry als ik je nu te letterlijk neem, maar je vraagt dus ook aan mensen "hoe wilt u het afscheidsfeestje van uw kind geregeld hebben"?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-01-2009 om 19:27

Nog een, zeer toepasselijk

Ook van wikipedia:

Sit tibi terra levis
"Moge de aarde zachtjes op je drukken" (Romeinse grafspreuk)

May

May

14-01-2009 om 20:26

Deze is mooi..

Life is what happens when you are busy making other plans.. (john lennon geloof ik)

Roos

Roos

14-01-2009 om 20:32

You don't have to be mad to work here,

but it helps...ALs het per se moet, zou ik dus zoiets voorstellen. Er is een hele site met dit soort cynische quotes, kan hem alleen even niet vinden helaas.
Bedankt voor de vertaling Cobi
Roos

Als het dan toch moet

Geluk is een richting
geen punt.

Carmen

Carmen

14-01-2009 om 22:43

Tegelwijsheid

Bij ons sinterklaasspel waren er een aantal kadootjes die niemand wilde hebben. Onder andere een tegeltje met de tekst:
"Geniet nu, het is later dan je denkt"

krin

krin

14-01-2009 om 23:17

Meer tegelwijsheid

Elk afscheid is de geboorte van een herinnering

Maylise

Maylise

15-01-2009 om 01:38

Begrafenis onderneming

Als je bij een begravenis onderneming werkt is er natuurlijk maar een spreuk mogelijk:

Memento mori

Dat is de ideale spreek lijkt me als je bij een begravenis onderneming werkt

Of anders:

Pulvis et umbra sumus

Of in het engels:

Eat, drink and be merry for tomorrow we may die

of

Ashes to ashes, dust to dust

Of leuk voor een katholieke onderneming:

In paradisum deducant te angeli

Nee, serieus ik weet eigenlijk niet zo veel. Ik vind het persoonlijk niks om een spreuk op een visite kaartje te zetten behalve in hele speciale uitzonderingsgevallen.

Maylise

Geen

Ik zou er geen spreuk op zetten.
Het komt al snel verkeerd over. Zeker op zo'n kwetsbaar moment als wanneer er iemand overleden is.
Het over een "afscheidsfeestje" hebben zou bijvoorbeeld bij mij al een schop tegen het zere been zijn.
Feestje??? Pfff.

Bah

Gekke werkgever.

Nou OK, my 2 cents:

quod me nutrit me destruit
qoud licet iovi, non licet bovi

of
rare jongens die romeinen

Polly Shearman

Polly Shearman

15-01-2009 om 11:51

Euh

Ik heb de laatste paar dagen heel veel nare dromen over allerlei uitvaarten, heel vervelend.
Ben laatst naar uitvaart geweest van heel jong iemand en blijkbaar laat me dat niet los. Heel naar.
Vandaar als tegenhander deze meligheid.

I rather have 10 minutes of wonderfull then al lifetime of nothing special. ( schrijf het vast niet goed, maar sancy kan me verbeteren)

enne
Always look at the bright site of death

whhahaha

en bij romeinse spreuk moet ik altijd denken aan
Romans go home ( maar dan in het romeins, en 100 keer geschreven op een gebouw)

ik ga maar weer iets nuttigs doen,
groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.