Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mooie spreuk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pisa

Pisa

24-01-2009 om 17:13 Topicstarter

Goed idee

Alitair. Ik ga dit zeker meenemen in mijn volgende gesprek. Het is gelukkig een bedrijf waar ze open staan voor ideeen en kritiek. Ben benieuwd of ze hier al eerder commentaar op hebben gehad.
En de houdbaarheid van de spreuk is tenminste houdbaar tot de volgende serie kaartjes gedrukt worden. Dan mag ik, indien gewenst, een nieuwe tekst neerzetten. Dus dat scheelt.

Al te jolig

Het mag dan op zich best grappig lijken om gevatte spreuk als "pluk de dag voordat je geplukt wordt" op zo'n kaartje te zetten, maar ik ben het met Pelle en anderen eens. Als ik iemand vraag om over mijn uitvaart te komen praten (wat hier thuis overigens geen taboe is, het komt met regelmaat ter sprake en we weten over en weer ook wel wat we wel en juist niet willen), dan zit ik op dergelijke joligheid helemaal niet te wachten. Over afscheidsfeestje wil ik het ook niet hebben, het is gewoon mijn uitvaart.
En na een gesprek met jouw collega van een concurrent, die een sober kaartje heeft en gewoon de mogelijkheden rond uitvaarten bespreekt, is de kans groot dat ik daar de voorkeur aan geef. Bedenk goed welke indruk je maken wilt. En stellen dat mensen dan maar niet naar de achterkant van het kaartje moeten kijken, is natuurlijk niet heel klantvriendelijk

Hannes

Hannes

24-01-2009 om 22:23

Life is a bitch ... and then you die

margje van dijk

margje van dijk

25-01-2009 om 00:13

Suggesties

Manlief dicteert mij hardop zijn suggesties, die wil ik je niet onthouden:

(voortmijmerend op: "Wie een kuil graaft voor een ander..."):
- "Onze kuilen zijn het diepst", of
- "Wij graven de kuil wel"
- "... want de dood is al erg genoeg"
- "laat de rest maar zitten"
(hij komt nu echt op dreef)
- "twee halen, één betalen"
- "nu nóg treuriger"
- "ook als u er geen gat meer in ziet"
- "laat je niet kisten: de fik erin"

Margje

margje van dijk

margje van dijk

25-01-2009 om 00:15

Pardon

Het was geen "twee halen, een betalen", maar:
"twee brengen, één betalen".

Zegtie.

Pisa

Pisa

25-01-2009 om 01:37 Topicstarter

Genista

Als je goed gelezen/gekeken had had je kunnen zien dat ik er een smiley bij had gezet. Oftewel, ik heb die suggesties op mijn werk voorgesteld als grapje. In net zo'n melige bui reagerend als anderen hier. Blijkbaar mogen alleen anderen die uitspraken doen. Ik krijg nu wel erg het gevoel dat ik me constant moet gaan verdedigen. Als dit de tendens gaat worden van volgende week zaterdag blijf ik liever weg.

Pisa en margje

wie lange tenen heeft, stoot ze vaak ..

Beschouw kritiek als opbouwend en niet op jou, als persoon, gericht, dan kun je er wat mee!

@Margje: LOL!

Pisa

Pisa

25-01-2009 om 11:28 Topicstarter

Mien*

Tja, die tenen van mij kunnen soms lang zijn. Helaas ik leer het niet af. :SSSSS De gegeven kritiek beschouw ik zeer zeker opbouwend. Anders zou ik het geschrevene hier ook niet meenemen met mijn volgende gesprek met mijn manager. Lijkt mij een duidelijk signaal dat ik er wat mee doet.
Maar wat ik zo vreemd vind is dat wanneer ik zelf ook melige uitspraken schrijf ik er op afgebrand wordt alsof ik ze al op het kaartje hebt staan.
Nou ja, ik ga mijn bijltje maar weer eens pakken en mijn tenen wat korter maken.

Pisa

Au!

tonny

tonny

25-01-2009 om 12:23

Melige bui

da's een lastig iets. Als je er met z'n allen in zit, kun je je van alles permitteren.

Maar op zo'n forum waarin iedereen thuis in zijn eigen stemming zit, is dat anders.

Tonny

margje van dijk

margje van dijk

26-01-2009 om 00:24

O cobi

Final party coach, ik kom niet meer bij.
(Funerary counselor zou dat dan toch worden?

Overigens vind ik het echt niet kunnen dat je zegt dat je wat leuks weet en het dan hier niet zeggen. Voor de draad ermee.

IJskoud de beste,
Margje

Pisa

Laat je voorpret voor de meeting alsjeblieft niet verknallen hoor. Met mensen met wie ik wel eens stevig op het forum op de virtuele vuist ben geweest, heb ik bij vorige gelegenheden heel genoeglijk zitten kwekken
Ik meld alleen wat ik zelf op prijs zou stellen. Een spreuk als "het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen" hoeft van mij ook niet, en zou me zeker tegenstaan op zo'n kaartje. Edoch, als 80% van de mensen het wel op prijs stelt, kun je beter wel voor die spreuk kiezen We kunnen hier natuurlijk heel goed los gaan met allerlei meligheden en ik zit er ook erg om te lachen, maar heb je daar wat aan? Of zoek je nog steeds een echte aansprekende tekst voor op je kaartje?
@Cobi: Gooi ze erin! Alsjeblieft!

Vingerhoedje

Vingerhoedje

26-01-2009 om 21:14

Nog een paar in de categorie melig

Rozenkransje, wil je alsjeblieft nog naast me zitten op de meeting? Na deze?
Always look on the bright side of death (Monty Python)
No, he's not dead, he's just resting (Monty Python)

kanhet niet laten

kanhet niet laten

26-01-2009 om 22:15

Dit

dit is het einde ,dat doet de deur dicht.................

Vingerhoedje

Vingerhoedje

26-01-2009 om 23:12

Rozenkransje

Maar dat beeld klópt toch precies?
Spreuk: Uw laatste dooddoener.
Bij crematie: en nu maar hopen dat je niet de hond in de pot vindt.
Had ik nou toch Keteltje van mijn nick moeten maken? Keteltje dik van buik / dit is mijn oor en dat is mijn tuit / Als het water kookt verwijt ik luid / Pot is zwart en daarmee uit...

Niny

Niny

27-01-2009 om 12:22

Nog een variant op een latijnse spreuk

Nog eentje dan:

Hodie tibi, cras mihi ('t is eigenlijk andersom, maar 'heden gij, morgen ik' leek me passender gezien de beroepsgroep)

Niny

Vingerhoedje

Vingerhoedje

27-01-2009 om 12:36

Liever dialect dan latijn?

weej goan allemoal, oh, oh, oh
allemoal met de neus umhoeg

maagdenpalm

maagdenpalm

27-01-2009 om 13:23

Ik zie...

een mooi visitekaartje met madeliefjesmotief, en op de achterzijde:

"pushing up daisies"

Margje

Wat mij betreft win jij deze ronde.
IJskoud de beste.... Ik vind hem echt grandioos!!
n@nny

*schrikt*

*trekt zich meteen uit de competitie terug*
Stel je voor dat ik mooi word...

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 16:37

Wellicht, genista

Is het een dead-bodyfarm?

Tirza

Tirza

Misschien werken ze veel met dode-zee-zout?

Nee..

ze verven alles lévend wit, zelfs de kist

Nee, wel stinkend

slank

Wat ze trouwens op mijn grafsteen mogen beitelen

heb al eens tegen manlief gezegd dat ze, een jaar (of iets eerder) na mijn afscheid van het aardse, op mijn grafsteen de tekst ´eindelijk op streefgewicht´ mogen beitelen

Grinnik mien

Grafteksten, leuk.
Deze graftak was altijd al een dooie pier... (ik geloof dat ik liever crematie wil )

Er is hier

in de buurt een oude begraafplaats waar zo´n lange, grafsteen is geplaatst, met achterop een heel verhaal. Dat je nu wel als toeschouwer naar die steen staat te staren, en dat je denkt dat jou nooit... maar dat ook jij ooit...enz enz..en dat van meer dan 100 jaar geleden, humor over het graf heen, ergggggggg leuk!

Cremeren, begraven, ik wilde altijd het laatste...maar..

Ik hoop nog een poos te hebben om erover na te denken, zullen we maar zeggen!

Vera*

Vera*

27-01-2009 om 19:53

Monty python beetje ot

Ik lees net op www.telegraaf.nl dat de tune 'Always look on the bright side of life' van de Monty Python film Life of Brian is verkozen tot beste begrafeniskraker.

Haha

heerlijk! Sommige kende ik nog niet, lekker wakker worden zo! (hoest proest, blaf blaf)

Jujube

Jujube

28-01-2009 om 11:03

Abfab

Uit Absolutely Fabulous:
Grafschrift op het graf van Patsy Stone: Patsy's stone.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.