Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

16-02-2009 om 21:10

Museumkaartvraag én tip

Eerst maar de tip, kinderen mogen vanaf sept gratis naar een museum en je kunt restitutie van je museumkaart voor kinderen aanvragen als die dan nog geldig is (ja ik weet het, rijk zul je er niet van worden) http://www.museumkaart.nl/index.cfm/Museumkaart/Ik-heb-een-kaart/veelgestelde-vragen-1/

Mijn vraag: volgende week willen we wrs naar het watermuseum in arnhem met de museumkaart maar nu staat er op de site van dat museum het volgende: "Museumjaarkaart
Bij het Nederlands Watermuseum is de museumkaart geldig, het geeft je gratis toegang tot het museum. Het Nederlands Watermuseum verkoopt zelf geen museumjaarkaarten, je kunt nieuwe kaarten in het museum ook niet activeren."

We hebben korte tijd geleden onze nieuwe museumkaarten gekregen (na dus een jaar lang de oude gehad te hebben) maar moet ik die ook activeren? Dus betekent dat dat we dus niet dat museum in kunnen volgende week? Op de museumkaart site kan ik die vraag niet vinden en ik weet niet hoe snel ze zijn met beantwoorden dus dan ben ik afhankelijk van degene die ik aan de foon krijg als ik Arnhem bel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

16-02-2009 om 21:35

Pelle

is er geen contactadres van de museumjaarkaartsite? Ik heb al jaren zo'n kaart, kan me niet herinneren dat ik de nieuwe ooit bewust heb geactiveerd ( pas nog ergens binnen geweest met de net nieuwe kaart, niets bijzonders gedaan...)

Fraz

Fraz

16-02-2009 om 21:58

Hoeft neit te activeren

nieuwe kaarten zijn gewoon meteen geldig. Verder goede tip over die restitutie maar inderdaad rijk zullen we er niet van worden

Mari

Mari

16-02-2009 om 23:26

Nee

Ze bedoelen de mogelijkheid om een MJK ter plekke te kopen. Je kaart is gewoon geldig.

Zeker weten

dan zou ik inderdaad het Watermuseum bellen. Is trouwens errug leuk! Veel plezier.

groetjes van Purk

jasja

jasja

17-02-2009 om 10:27

Vanaf sept. gratis?

ik zat er aan te denken om voor de gehele familie museumjaarkaarten aan te schaffen maar hoeft dat vanaf september niet meer voor de kids?

Grappig

Ik wilde volgende week ook met de kinderen naar het watermuseum gaan. Ik vermoed trouwens dat ze de CJP kaart bedoelen. Die moet je volgens mij wel activeren.

poster

poster

17-02-2009 om 14:54

Activeren

wij hebben met kerst een mjk cadeau gehad van familie en die moesten dus geactiveerd worden.
dan gaat de datum van de kaart pas in als je de kaart voor het eerst gebruikt.
als je elk jaar automatisch een jaar verlengt en dus gewoon elk jaar weer betaald,hoef je je kaart niet te activeren en is dus gewoon meteen geldig op de dag dat de oude kaarten zijn verlopen.
toevallig hebben wij afgelopen vrijdag de kaarten voor het eerst geactiveerd en dat was een heel gedoe bij het museum,die geen idee hadden hoe dat moest.
maar daar heb jij gelukkig geen last van.
groetjes.

En als je

nu eens naar het plaatselijk museum gaat (of een vlakbij) enkel en alleen om die kaart te activeren??? die zijn w.s. ook met museumjaarkaart toegankelijk....en activeren misschien wel??
groeten albana
geen verstand van museumjaarkaarten, wij betalen altijd gewoon....wij gaan morgen naar 't loo. in arnhem waren we met kerst al geweest, was erg leuk!

Fraz

Fraz

17-02-2009 om 18:35

Pelle

toch lees ik bij http://www.museumjaarkaart.nl/index.cfm/Museumkaart/Ik-heb-een-kaart/veelgestelde-vragen-1/

dat je na afloop een GELDIGE museumjaarkaart krijgt opgestuurd. Lijkt mij dat je niet hoeft te activeren. Weet ook bijna 100 % zeker dat ik dat bij mijn nieuwe MJK niet hoefde te doen

Anders bel je 0900-4040910 om te checken of hij geldig is. Maar goed ik ben echt bijna zeker dat je een nieuwe verlengde museumjaarkaart hebt gekregen je hem niet hoeft te activeren maar dat hij het gewoon doet.

Fraz

Fraz

17-02-2009 om 21:53

Hoever

ligt het watermuseum van een ander museum af in arnhem (bijv. openluchtmuseum). Zodat je gewoon er vanuit gaat dat er totaal geen enkel probleem is (wat ik ook denk en bijna zeker weet). Mocht er dan toch een probleem zijn kun je bij een ander museum even langs om je kaart te activeren ???

Nee pelle

met de anwb kaart kost het p.p. maar 8 euro en ik ga alleen met 2 kinderen= 14 euro. oudste (die overigens niet mee gaat deze keer) heeft een CJP-pas, vooral voor alle voorstellingen en muziekgedoe waar ze graag heen gaat, maar geldig voor veel musea ook.
als wij hier in de omgeving gaan (ong. 6 musea) hebben we al gratis toegang omdat we donateur zijn van het plaatselijk museum alhier (eeeh, eind van de straat, hahaha dan moet je wel). die musea bezoeken we vooral als er iets georganiseerd wordt of er iets bijzonders is.(2 tot 3 keer per jaar?gratis dus.) de plaatselijke elke week wel en dan nog 's zo'n 2 tot keer een 'andere' verder weg. en dan heb je nog die gratis museumdag waar wij elk jaar zeker gebruik van maken.
stel die andere kost 20 euro alles bijelkaar dan nog kan ik er maar 1 museumjaarkaart van kopen..........
en zodra het beter weer wordt zijn wij niet meer te porren voor een museum, dan doen we liever leuke educatieve/culturele dingen die buiten plaats vinden. zoals een stadje dat ze 3 dagen in 5 eeuwen terug aankleden/uitbeelden. of een dickensfestijn of een slachtfeest (eeh, dit klinkt niet zo aardig hé?) of een boerenmarkt met oude ambachten......
dat soort dingen. en daar moet je vaak ook wel toegang betalen, maar geld nooit de museumjaarkaart. zo heb ik vorig jaar in dat stadje 3 dagen rondgesjouwd (wel in wisselde gezelschappen) en kreeg ik tot mijn verbazing 7,50 korting omdat we donateur zijn...en museumjaarkaarthouders niks.verder zijn wij ook handig met kortingskaarten e.d. zo zijn we vorig jaar naar het watermuseum ook voor bijna niks geweest (actie van waterleidingbedrijf), ik weet wel wat ik ongeveer nog 'wil' en komt er dan in de geschikte tijd ervoor een actie dan maak ik daar gebruik van....
elk jaar weer neem ik me voor dat als ik in die buurt van die 35 euro p.p. kom ik er een aanschaf maar voorbij de 20 euro p.p ben ik nog geen jaar geweest...
groeten albana

Valt wel mee hoor pelle

Hier in het oosten zijn ook volop musea
n@nny

Ik geloof ook niet dat het verschil maakt

ik denk niet dat het aan de omgeving ligt (oost/west/...) maar eerder aan ons donateusabonnement dat al die toegang voor zo'n beetje alles op half uur afstand. dat scheelt behoorlijk. (overigens dit wisten we niet eens toen we donateur werden) en voor verder weg hebben we eigenlijk alleen in vakanties tijd. 2 vakanties vertoeven we al in buitenland meestal (3 weken en 1 week) en de rest zou dus kunnen. blijven er 2 of hoogstens 3 keer tijd voor verder weg een museum....en dan kom ik écht nooit aan die 35 euro p.p. hoogstens aan zo'n bedrag met z'n állen.
groeten albana

Ach ja pelle

Zo zie je maar weer he. Wij van het achterland zijn snel tevreden...
Scheelt het nog als ik zeg dat onze musea vást veel groter zijn dan die in het westen??
n@nny

Enenen.........

en onze musea hoeven we met véél minder mensen te delen!!
we hebben dus behalve grotere, óók minder drukke musea!
(do i need to say more?)
groeten albana

hoofddorpse

hoofddorpse

20-02-2009 om 10:08

Pelle

Jij woonde toch in de haarlemmermeer? Of daar in de buurt? In Hoofddorp heb je het Historisch Museum Haarlemmermeer. Achter Claus. Misschien kan je hem daar activeren. Leuk museum trouwens voor op een regenachtige zondagmiddag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.