Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

naambordje op de deur?


Stenna

Stenna

16-08-2016 om 21:27

lang wonen

Wij zijn weliswaar "oud" en wonen er een jaar of 12. Maar buren aan weerszijden zijn jonge gezinnen met babies, die er pas 2 of 3 jaar wonen. Ook gewoon naambordjes hoor.

Dees

Dees

17-08-2016 om 07:27

gewoon bordjes hoor

Nou dan had ik familie de Pojo op je bordje gezet!

Wij hebben gewoon een naambordje 2 zelfs, we kregen vorig jaar uit frustratie van mijn schoonzus een extra bordje omdat onze zoon er nog niet op stond.

Hele straat heeft bordjes met namen, vaak nog extra dingen aan de muur met welkom erop of hier waak de hond.

Jojo

Jojo

17-08-2016 om 10:08

Dees

Dat had ik wel gewild maar mijn optie van de woningcorporatie was j. De pojo of jojo de pojo boven naast mijn deur hangt niks behalve het nummer

Kaaskopje

Kaaskopje

17-08-2016 om 11:20

Jojo

Aan J. de Pojo kun je toch niet zien of het een mw of dhr is? Of staat dat er ook verplicht voor? Ik vind er wel iets voor te zeggen om niet te vermelden dat je een alleenstaande vrouw bent.

Jojo

Jojo

17-08-2016 om 12:06

Kaaskopje

Daarom heb ik voor de j gekozen en niet voor jojo. Mw/hr staat er idd niet voor.

Jaina

Jaina

17-08-2016 om 12:17

Achternamen

Hier alleen de achternamen. Zelfs geen familie of zo. Alleen op de brievenbus hebben we beide achternamen staan. Op het huis zelf niet maar je komt eerst langs de brievenbus. Verder geen voornamen of namen van de huisdieren (zoals ik ook wel eens zie bij mensen).

Geen naambordje

Nooit van gekomen. Toen ik kwam wonen waar ik nu woon, moest mn tweede nog geboren worden en ik wilde een bordje met alle namen erop. Op de een of andere manier is het er nooit van gekomen en mn kinderen zitten allerlei kamerverhuursites af te gaan, dus voor een bordje met alle namen is het nu te laat...

Hahaha

Wij wonen al 15 jaar in ons huidige huis, en ik heb net deze week na een renovatie van de oprit eindelijk een mooi naambord geregeld. Pure luiheid dat we het nooit geregeld hebben. Maar eigenlijk vind ik het een soort van 'fatsoenlijk' om een naambordje bij de voordeur te hebben. Dat 'hoort'.

Maar klaarblijkelijk ben ik daar redelijk ouderwets in als ik dit draadje zo lees....

Enfin, beter laat dan nooit....

( overigens staat er bij ons 'familie huppeldepup' op. En het huisnummer. Geen voornamen, kinderen,dieren etc. Dat vind ik dan weer een beetje teveel van het goede. Los van het feit dat we dan wsch de komende jaren weer eea moeten aanpassen wegen uitvliegende kroost...)

Stenna

Stenna

20-08-2016 om 09:50

vergist

Directe buren hebben er nog wel een, maar ben nu eens door de hele straat gewandeld, en de straat erachter. En idd, er zijn behoorlijk wat huizen zonder nu, zie ik opeens. Is wist het niet, wat raar, hier dus ook.

Zie nog steeds niet helemaal het veiligheidsargument. Wel voor een vrouw alleen, maar waarom hebben gezinnen of stellen dan geen naambordje?

bieb63

bieb63

20-08-2016 om 14:37

Stenna

Wij hebben wel een naambordje, met alleen de voornamen, dus niet echt een functie, maar goed.
Aan de andere kant kun je je afvragen: waarom een naamborfje? Als iemand bij jou aan de deur moet zijn, heeft hij strast en huismr nodig. Dus huidnr is uiteraard wel belangrijk.
Ik denk dat naambordjes een gewoonte was uit vroegere tijden. En nu vindt niet iedereen dit meer noodzakelijk of een specifieke functie hebben.

Postbezorger

Postbezorger

24-08-2016 om 14:59

Och

als iedereen toch eens de moeite nam om wat achternamen te vermelden op het huis, het zou ons werkende leven zoveel simpeler maken. Inderdaad heeft niemand enig idee hoeveel fouten we tegenkomen in de decembermaand. Onleesbare huisnummers of gewoon ontbrekende huisnummers, verkeerde postcodes en straatnamen. Ik doe moeite voor elk kaartje. Ik zoek op nummerzoeker.com of ik neem het kaartje dagenlang mee tot ik een poststuk tegenkom dezelfde achternaam. Als dat niet lukt gaat het kaartje naar Den Haag maar als ik er al niets mee kan lukt het die lui daar ook niet.

Al is het maar een sticker met huisnummer en achternaam/alle aanwezige achternamen op de brievenbus. Zou zo fijn zijn.

Postbezorger

Postbezorger

24-08-2016 om 15:00

oja

en natuurlijk hebben we die problemen niet alleen in de decembermaand maar dan is het wel het ergste en nu niet gaan roepen dat je toch geen kerstkaarten meer verstuurd. Ik begrijp niet wat er mis is met een achternaam bij je huis. Dat is toch niet eng en gevaarlijk?

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

24-08-2016 om 15:46 Topicstarter

het is wellicht eng...

... als er mensen in je omgeving zijn die het niet goed met je voor hebben, of die je anderszins storen in je privéleven.

Ik vind ontbrekende bordjes soms lastig als ik ongeveer weet waar iemand woont, daar spontaan heen rijd en me ter plekke het huisnummer niet herinner, In ons digitale tijdperk delen we van alles aan gebeurtenissen, maar hoe iemand er irl bij zit, is weleens wat minder bekend.
Dus nou ja, dan app ik maar even: waar was het ook al weer precies? daar heeft Postbezorger echter niks aan

Postbezorger

Postbezorger

24-08-2016 om 16:07

als

nu alleen mensen die echt bedreigd kunnen worden geen bordje ophangen zou ik al tevreden zijn

mijk

mijk

25-08-2016 om 10:55

nieuwbouwwijk met veel jonge mensen

En zeker 70 % naambordjes

Mijk

Meerdere redenen

Ik heb mijn eigen achternaam aangehouden. Hier zouden dus al twee achternamen op het bordje komen te komen staan. Familie Huppel - de Pup kwam echt niet in Frage. Middelste zoons schept er veel plezier in zijn ali baba bestellingen onder de meest bizarre namen te plaasten. Die zouden dan ook niet bezorgd worden.

En ik ben als stadsmens eigenlijk wel gesteld op wat anonimiteit. Mensen die ons kennen weten ons wel te vinden.

Ik ben niet de enige. Bij het collecteren kom ik maar weinig naambordjes tegen. Vaak zijn het dan ouderen waarbij alleen de naam van het Gezinshoofd vermeld staat. Of zo'n halve muur waar dan het complete gezin op staat.

Kerstkaarten

Als je die zelf niet stuurt, dan droogt de stroom snel op is mijn ervaring.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-08-2016 om 13:12

de post

Grappig dat 'de post' een aantal keren langs komt. Er wordt gesteld dat een bordje voor de postbode handig is. Maar eh... de postbode die regelmatig komt, weet toch precies de achternamen van de adressen? Die heeft dat bordje toch helemaal niet nodig? Hij ziet de namen toch op de enveloppen en pakketjes staan?

"Middelste zoons schept er veel plezier in zijn ali baba bestellingen onder de meest bizarre namen te plaasten. Die zouden dan ook niet bezorgd worden."
Waarom niet?

Wij hebben overigens wel een naambordje. Van man en mij staat daar voor + achternaam op (verschillende achternamen), van de kinderen alleen de voornaam.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2016 om 14:30

Postbode

Als elke postbode iets beter de naam op de envelop vergeleek met het naambordje, zou die postbode nooit meer iets van ons bij de buren gooien en omgekeerd. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het al een poosje niet gebeurd is, dus blijkbaar hebben we nu een goede in ons stukje van de wijk. Maar in die zin vind ik een naam bij de deur dus nog steeds van toegevoegde waarde. Ik snap niet dat veel mensen zo angstig zijn geworden, dat zelfs een naam naast de deur al als gevaarlijk wordt gezien. Een slechterik die echt bij je in wil breken, doet dat ook wel zonder naambordje en aan een neutraal M. Kaaskopje, zie je niet of het één persoon is, een man, of een vrouw. Mijn ouders hadden W. Kaaskopje op de deur en dat was toch echt alleen de naam van mijn vader.

Postbode

Postbode

25-08-2016 om 15:04

uitleg

Ten eerste bezorgen we niet op naam dus die alibabapost zou gewoon moeten aankomen maar daar gaan wel andere dingen mis. Ik heb daar nooit besteld maar ik heb al twee keer op het randje gestaan van het telefoonnummer bellen wat daar wel foutloos op de voorkant stond. Dan mist er een huisnummer, dan zit het huisnummer verweven in de postcode, dan staan er grote fouten in de straatnaam. Ik begrijp dat niet, je geeft toch je adres niet telefonisch door aan die Chinesepakjesbrigade?

Verder is er niets mis met Familie Huppel en de Pup wat mij betreft. Ik tref bordjes aan met de tekst:
Ad de Boer en Brigit de Vries
en kinderen
(in wisselende samenstellingen)

Kaaskopje: omdat we niet op naam bezorgen maar op straatnaam en huisnummer gaat het wel eens fout als een niet oplettende postbezorger geen post heeft voor het huis voor je. Komt bij mij ook wel eens voor, je zit dan in een soort flow en bent net te laat met nummer checken (zullen we het ook eens hebben over het aantal huizen ZONDER huisnummerbordje?). Ik pleit er derhalve voor dat iedereen een sticker op zijn brievenbus plakt met huisnummer en achternamen maar helaas plakken mensen op de één of andere duistere reden op de brievenbus nu juist een sticker met de tekst 'dat verkopers niet mogen aanbellen'. Ik vind dat die sticker bij de bel moet. Verkopers zoeken al pad oplopende naar deurbellen, wij zoeken al pad oplopende naar brievenbussen (en soms naar huisnummers).

Postbode

Postbode

25-08-2016 om 15:13

oja

Een regelmatig langskomende postbode? Dat is in grote gebieden van het land behoorlijk ouderwets. Ik heb meerdere wijken op verschillende dagen per week en juist die variatie houdt het nog een beetje leuk. Mijn schoonzus heeft een vaste wijk, elke dag hetzelfde en bij gods gratie mocht ze er nog 1 wijk bijleren voor als die bezorger op vakantie is maar daar zijn maar weinig wijken in het dorp. Ik ken ruim 40 wijken.

Als ik post met een fout heb loop ik natuurlijk de hele postcode met dat poststuk in de hoop dat ik een een ander poststuk met die naam tegenkom, ik ben niet gek en ook in mijn meest vaste wijk ken ik heus wel wat namen maar ik had vorig jaar december toch echt vaak een probleem. Ook buiten de kerst komt het vaak voor, mensen zijn echt veel slordiger geworden met de adressering denk ik. Soms lijkt het er ook op dat ze het oude en het nieuwe adres door elkaar gebruiken. Ik heb bijv een Tuinstraat en een R.J. Tuinstraat in ons dorp (ja degene die dat bedacht heeft mag van mij een medaille). De postcode is flink verschillend: 4312AB en 4313XT maar er zijn mensen die ergens ver in het verleden de postcode hebben opgezocht en in hun adresboekje hebben gezet. Die mensen hadden niet door dat hun familielid niet in de Tuinstraat woont maar in de R.J. Tuinstraat en hebben dus de postcode van de Tuinstraat in hun adresboek gezet. Echt meerdere keren per jaar is het raak. Ook mensen die in hun adresboek ergens maar zijn opgehouden met het huisnummer noteren: ipv 220 is het dus 22 geworden en daar zitten echt heel wat huizen tussen. Zo kan ik wel doorgaan met deze voorbeelden en dan heb ik het inderdaad nog niet eens over die dramatische aziatische pakketjes. Men wat een meuk komt daar vandaan en wat gaat er daar veel fout. Mijn zoon (zaterdagpostbezorger) belde mij gisteren op: geen huisnummer, straatnaam heel vreemd geschreven en er was een telefoonnummer. Na heel wat gezoek is hij gaan bellen, kreeg iemand (Engelstalig) uit een naburig dorp aan de lijn. Eigenlijk had hij niet moeten bellen, krijgt hij toch niet vergoed, en na heel wat onduidelijkheid bleek een neef van die mevrouw op nr 4 in die betreffende straat te wonen....?

Anna G.

Anna G.

25-08-2016 om 17:03

ijsvogeltje

"Middelste zoons schept er veel plezier in zijn ali baba bestellingen onder de meest bizarre namen te plaasten. Die zouden dan ook niet bezorgd worden."

Daar moet je mee uitkijken. Tegenwoordig moeten de meeste Ali pakjes die niet door de brievenbus passen worden opgehaald bij de Bruna (of ander agentschap in de buurt). Daar moet je je legitimeren. Ik heb al meermaals meegemaakt dat man een pakje wat op mijn naam stond niet meekreeg. Dat moest ik persoonlijk komen afhalen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-08-2016 om 17:40

Anna G.

Het is niet mijn zoon die dat doet, maar de zoon van Kenfan

Anna G.

Anna G.

25-08-2016 om 20:41

haha ok! Dan voor Kenfan

Anna G.

Dat is dan het probleem van de heer Karel Adriaan Potje, niet het mijne.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2016 om 09:46

Postbode

Een vriend van ons bezorgd redelijk vast een bepaald gebied in de stad. Van anderen weet ik het niet precies, zo goed let ik daar niet op. Ik besef dat postbezorgers vooral op huisnummer bezorgen (kan me voorstellen dat het behoorlijk irritant is als ook die ontbreekt!), maar als er niet op naam wordt bezorgd, is een naambordje dus overbodig. Als ik héél eerlijk ben, vind ik dat wel een vorm van gemakzucht. Wat is het voor moeite om te kijken of de naam klopt met wat er op het naambordje staat als die er is? Onze naam en die van de buren hangt naast de deur. Een enkele keer wordt bij ons aangebeld voor een pakje voor de buren, omdat zelfs het huisnummer ingewikkeld blijkt te zijn. Ze zien een huisnummer en letten dan niet op de toevoeging. En dan óns aankijken alsof we om de boel ingewikkeld te maken af en toe van huisnummer ruilen met de buren). Maar het is al fijn dat ze ons en de buren weten te vinden. In de loop der jaren hebben mensen al heel wat rondjes gereden omdat we niet logisch wonen.

bieb63

bieb63

26-08-2016 om 12:58

wat denk ik ook vaak gebeurt

is dat veel mensen er op zich geen probleem mee hebben een naambordje met achternaam te hebben, maar er simpelweg niet toe komen, vergeten enz. Mede doordat je het niet belangrijk genoeg vindt.

Zo is het bij ons ook gegaan. Toen wij ons huis kochten jaren geleden, hadden we op zich wel het plan een (eenvoudig) naambordje op te hangen (met achternaam), maar dat had niet directe prioriteit. Dat resulteerde erin, dat we er niet aan dachten (als we bijv. in de buurt waren van een winkel waar je dat kon laten maken) of áls we er wel aan dachten, niet speciaal naar zo'n winkel gingen, als je daar niet in de buurt moest zijn. Kortom, het heeft geloof ik 2 jaar geduurd, voordat we zo'n bordje aanschafte. Vervolgens moest dat bordje op de deurpost geschroefd worden, en daar had je ook niet altijd zin in (gereedschap opzoeken, afmeten enz). Dus ook dat heeft weer een paar maanden geduurd, voordat het bordje er daadwerkelijk op zat.

Dus ik denk dat er veel mensen zijn, die zo'n bordje op zich geen probleem vinden, maar het niet belangrijk genoeg vinden om daar constant aan te denken c.q. actie te ondernemen.

Gillende Keukenmeid

Gillende Keukenmeid

26-08-2016 om 13:17

twijfels

Ik wil ook eindelijk een bordje, na 14 jaar in dit huis. Het lijkt me gezellig, onze namen erop met achternamen, en dan nog de kinderen.
De eerste tien jaar kon het niet omdat het lastig was met de stiefkinderen. Het was allebei niet goed: ze er niet op zetten zou ik heel erg vinden, alsof ze er niet bij zouden horen (al waren ze er maar minimaal, slechts 1 op de 2 weekenden). Ze deden wel alsof ze 'slechts op bezoek' waren maar om dat zo helder uit te dragen, ondenkbaar.
Maar ze er wél opzetten kon ook niet echt, want dat zouden ze ook weer heel raar vinden. Laat staan hun moeder. Hun moeder hadden ze ook al zelf stiekem weggetypext van de verjaardagskalender, dus de sfeer was niet altijd okee.
Dus dan maar niks.

Maar nu wil ik het, maar ik ben helaas een twijfelaar. Ik wil niet een al te modern bordje, dat vind ik lelijk. Een soort nep-kunst.
Zelfgemaakt zou het leukst zijn, en niet te groot.
Ik kom er maar niet uit wat ik wil. En de oudste is al ruim 14.

Postbode

Postbode

26-08-2016 om 13:22

Kaaskopje

Het ligt iets ingewikkelder. Als ik zeg dat we niet op naam maar op straat en huisnummer bezorgen bedoel ik daarmee dat we niet eens de naam mogen vergelijken met wat er op het poststuk staat. Als er post is voor de vorige bewoners en die hebben niet of niet meer betaald voor doorsturen dan moeten wij de post gewoon bezorgen ook al weet je dat die post niet voor dat adres is. Bezorgen dus op straat en huisnummer.

Dat ik het handig vind om namen bij de deur te hebben komt dus vooral omdat ik zo vaak fouten tegen kom. Ik check nu (in mijn eigen tijd) nummerzoeker.com omdat ik het fijn vind om mijn werk goed te doen maar eigenlijk moet ik al die post terugsturen naar Den Haag waar ze het gaan uitzoeken, of in geval dat die er is: retour afzender. Dit kan allemaal voorkomen worden door minimaal de betreffende achternamen op de brievenbus te plakken of dus een naambordje op te hangen (het eerste is om niemand op kosten te jagen en is ook niet leesbaar vanaf de straat in geval van een voortuin).

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2016 om 13:26

Postbode

Dan mogen de wijken waar jij bezorgd blij zijn met jou als bezorger.

Ons naambordje hangt niet aan de straatkant, biecht ik eerlijk op. Wel naast de voordeur, maar dan ben je al zo'n 8 meter de tuin in, naast het huis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.