Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

'nieuwe' kat bij volwassen poes - gaat dat lukken?

Om iemand uit de brand te helpen, wil ik aanbieden haar (gecastreerde) kat een paar weken in huis te nemen. Alleen heb ik zelf een (gesteriliseerde) poes die hier al jaren het alleenrecht heeft en ik heb geen idee hoe zij tegenover andere katten staat. De betreffende kat is ook geen andere katten gewend. Ik vraag me af hoe ik dit het best aan kan pakken, langzaam opbouwen of gelijk de confrontatie? En heeft zo'n logeerpartij überhaupt wel kans van slagen? Graag tips en ervaringen gevraagd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2009 om 02:10

Op tijd mee beginnen

Ik zou de katten niet voor een voldongen feit zetten. Ik zou er ruim voor het echt moet mee beginnen. Breng een doek met jullie geur naar de logeerkat en leg er een van de logeerkat bij jullie. Zorg ervoor dat de logeerkat een plaats heeft waar hij naar toe kan vluchten, kan eten en op de bak kan gaan. Hij moet een eigen bak kunnen gebruiken. Vanuit die plek kan hij op verkenning gaan in jouw huis.
Ik zou vragen of ze een alternatief achter de hand willen houden voor als de logeerpartij niet slaagt. Als ze elkaar het leven erg zuur maken is dat niet iets wat wekenlang aan moet houden.
Wij hebbeb meerdere malen een volwassen kat bij onze andere volwassen katten gezet. Bij de een duurde het langer als bij de ander, maar als puntje bij paaltje kwam ontstond er altijd een leefbare situatie. Tijdelijke opvang zal in veel gevallen te kort zijn om alles in evenwicht te krijgen, forceer het dus ook niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.