Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nans

Nans

13-01-2009 om 19:28

Nieuwe keuken dilemma

Hoi,

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken, deze krijgen we deels van de woningbouwvereniging en we kunnen wat bijbetalen als we dingen volgens onze eigen wensen willen. We nemen een witte gladde keuken, gewone deurtjes niet glans, niet extreem mat, gewoon standaard zeg maar. Het keukenblad zelf wordt antracietgrijs met een spikkeltje erin. De gootsteen is vierkant met een kleintje ernaast. Nu komt het dilemma; we hebben een leuke oven gezien bij IKEA eentje die wit aan de voorkant is, wit glas. Past heel goed bij de witte deurtjes denk ik zo. (deze is het; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90123742 kleur wit aanvinken) maar wat voor een kleur kookplaat moet ik nu nemen, ik wil gewoon een gasfornuis, en heb hier ook gelezen over gas op glas. Maar wordt dat niet lelijk? Allemaal verschillende soorten apparaten in een keuken, moet ik niet een beetje op de stijl letten? De oven komt onder de kookpitten te zitten, moet ik daarvoor nu een zwarte glasplaat voor nemen (gas op glas) of gewoon daarvoor weer een zilveren plaat met zwarte pitjes? Ik weet het even niet meer, ben bang dat het straks een rommeltje gaat worden.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Nans

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat van belang is

wat de binnenmaten zijn van de kastjes. Die moeten namelijk wel geschikt zijn voor de apparatuur die je wil hebben.

Elk merk is weer verschillend, er zijn wel een paar standaarden maar in een ikea keuken past bijvoorbeeld geen Siemens apparatuur.

Nans

Nans

13-01-2009 om 22:39

Geen ikea keuken

Hoi,

Nou, ik hoef alleen maar door te geven welke apparatuur ik ga nemen (alleen oven en kookplaat) zij gaan dan kijken of het past. De keuken die ik krijg is niet van Ikea maar van Keller. Maar terwijl ik het daarstraks al opgaf zag ik het ineens voor me: ik denk dat ik gewoon de witte oven neem, past mooi bij de kastdeurtjes onder,die zijn ook wit. En omdat de wasbak zilver is ga ik denk ik ook voor de zilveren kookplaat, zodat het een beetje in harmonie is. (en dus geen zwarte glasplaat o.i.d.) Grappig, door het zo op te schrijven zag ik het eigenlijk ineens goed voor me.

Nans

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.