Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dymphne

Dymphne

07-03-2018 om 20:06

Nieuwe wasmachine

Onze wasmachine is na 14 jaar trouwe dienst helaas niet meer te repareren. Ben nu op zoek naar een andere. Zijn er meer die niet al te lang geleden er 1 hebben gekocht. En ben je er tevreden over. Een grote trommel maar ook de mogelijkheid voor een snelle was lijken mij erg handig.


Amsterdamse

Toevallig merk en type bij de hand?

Half a twin

Half a twin

09-03-2018 om 12:14

Op mijn wasmachine

Zit een knopje, zoemer aan of uit naar keuze. Meestal gebruik ik de zoemer niet, alleen als de pubers hun sportkleren (de teamwas) zelf uit de machine moeten halen en ophangen schakel ik de piep in.
Niet dat de was dan opgehangen wordt hoor Ze trekken de stekker eruit en dan is het piepje stil. Als moeder dan thuiskomt en de volgende was wil doen vindt ze dat.

Amsterdamse

Amsterdamse

09-03-2018 om 12:17

Merk en type

Voor Yvan: Bosch, maxx6, best friend 1350
Ben benieuwd!

Amsterdamse

Amsterdamse

09-03-2018 om 12:22

Typenr

Is het typenr nog nodig Ywan?

Yaron

Yaron

09-03-2018 om 13:41

Amsterdamse

Wij hadden ook een Bosch maxx6, verder typenummer weet ik niet, hij is naar de oud-ijzer boer vertrokken. Maar nu ik er zo over nadenk kan het best zijn dat ik destijds gebeld heb met de klantenservice met mijn vraag.

maan.

maan.

09-03-2018 om 13:56

heel blij met mijn miele

al jarenlang een miele en ik vind m geweldig. mijn ouders hebben sinds kort een nieuwe miele maar zijn er minder blij mee, zoals hierboven ook al genoemd sommige wassen zouden vijf-zes uur duren. hallo zeg ik heb nog wel wat anders te doen (een tweede was draaien bijvoorbeeld).

Amsterdamse

ja graag.
Ik veronderstel dat dat WAE 27160NL zal zijn.

Marie

Marie

09-03-2018 om 15:01

Miele

Na 20 jaar trouwe dienst paar maanden geleden mijn Milele vervangen door weer een Miele net een trommel van 8 kilo.
Bevalt prima.
Alle piepjes en geluidjes kunnen uitgezet worden (ook gelijk gedaan). Hoef ''s nachts niet te weten dat jij klaar is.

bieb63

bieb63

09-03-2018 om 15:27

Wat ik heeeeel belangrijk vind

is dat je zelf instellingen kan doen of aanpassen. Ik vind het prima dat er (en dat is bijna altijd zo) vaste programma's opzitten. Best handig. Maar wat ik vreselijk irritant vind als je niet zélf bij een bepaald programma de temp of centrifuge toeren kunt aanpassen. Als ik bijv. een handdoekenwas doe, dan gebruik ik het 'katoen' programma. In dat geval kan ik volledig de temp en de centrifuge toeren aanpassen. Maar als ik bijv een keer maar 2 handdoeken heb die ik wil wassen en niet bij m'n gewone handdoekenwas wil, bijv. de handdoeken waar de hond mee afgedroogd is, dan wil ik die wassen in een kleiner programma (lees: minder water, want niet nodig omdat er maar 2 handdoeken in de was zitten en evt. een paar vaatdoekjes), dan kan ik wel voor dat programma kiezen, maar dan ik de centrifuge niet op max zetten én de temp niet op 90 graden (of soms zelfs niet op 60 graden), dus dan moeten die handdoeken in het gewone katoenprogramma, wat dan gewoon zonde is.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-03-2018 om 15:55

Amsterdamse

Ik heb daar mijn man voor

Die weet waar die draadjes zitten en wat wel en niet doorgeknipt kan worden.

Ik bedoelde eigenlijk niet dat je met de kniptang in de weer moest, maar dat je het wellicht ook in die hoek kunt zoeken. Beginnen bij de leverancier is denk ik een goeie tip.

Amsterdamse

Probeer dit eens:

- Zet de programmaknop op uit
- Draai de programmaknop een klik naar rechts
- Druk de knop van de centrifugesnelheid in en hou hem ingedrukt. Draai de programmaknop een klik verder naar rechts
- Laat de knop van de centrifugesnelheid los
- Draai de programmaknop nog een klik verder naar rechts. De machine staat nu in instelmodus

Instelling van het geluidsvolume van de biepjes als u op een knop duwt:

- Het geluidsvolume wordt ingesteld door (een paar keer) op de centrifugeknop te drukken. Hoe meer lampjes van de centrifugesnelheidsindicator (mooi woord voor Scrabble...) er branden, hoe hoger het geluidsvolume

Instelling van de programma- en instructiesignalen (zoals "einde wasbeurt"):

- Draai de programmaknop nog een klik verder naar rechts.
- Het geluidsvolume wordt ingesteld door (een paar keer) op de centrifugeknop te drukken. Hoe meer lampjes van de centrifugesnelheidsindicator er branden, hoe hoger het geluidsvolume.
Storingmeldingen kan u niet uitschakelen (maar goed ook).
- Draai de programmaknop weer naar uit.

En dat zou, met wat geluk, moeten gefikst zijn.

Doorknippen van een luidsprekerdraadje is niet zo'n goed idee. Niet alleen worden storingsignalen dan niet meer weergegeven, maar het komt ook wel voor dat er dan een waarschuwing "fout elektronica" komt en de machine in "tilt mode" gaat en dus zo dood als een pier is.
Tja: ze resetten is nu ook weer niet zo'n heksentoer, maar ik doe het in elk geval liever niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-03-2018 om 17:16

Tja ach Yvan

Als niet meer helpt...

Meestal zitten dit soort buzzdingen apart aangesloten. Dus zo'n vaart zal het vast niet lopen.
Maar toegegeven: eerst jouw oplossing uitproberen is echt zo gek niet. Petje af voor je googlevaardigheden!

Veel googelen

moet je daar niet voor doen: het staat in de handleiding van (wellicht) dat type machine. Op p.5.
Het is overigens altijd een goed idee om, als je zo'n dingetje niet vindt, eens goed de handleidingen in andere talen erop na te lezen.
Om een of andere reden zijn er altijd wel dingen die in de ene taal te vinden zijn, in de andere dan weer niet.
Maar hé: het staat nog niet vast dat dàt de oplossing is...

Dymphne

Dymphne

09-03-2018 om 20:25

Gekocht.

En het is uiteindelijk een Siemens geworden. Hadden er een aantal op een rijtje gezet via Tweakers en deze lijkt een goede keus. Hopelijk gaat deze net zo lang mee als de oude. Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. Zo handig dit forum .

Amsterdamse

Amsterdamse

10-03-2018 om 13:15

Piep

is uit!

Zó fijn.
Dankzij Yvan, de aanwijzingen klopten precies. Goed gevonden. Dankjewel!

Graag gedaan

Amsterdamse.

Triva

Triva

11-03-2018 om 08:38

nu wil ik toch graag weten

of het echt niet in de handleiding stond...

Als het effectief een WAE 27160NL is

Dan staat het in de handleiding, maar de uitleg is allerminst duidelijk.
Eens zo'n machine ontworpen, gebouwd en door de marketeers de hemel ingeprezen, is er doorgaans geen budget meer voor een degelijke handleiding.
Ik heb ooit eens een jobaanbieding gehad om handleidingen en meer technische documenten (diagnose-/reparatiegidsen en zo) te vertalen uit het D, E, Fr. Ik vond het een heel interessante en uitdagende baan. Maar ik moest wel tevreden zijn met ... het loon van een ongeschoolde hulparbneider . Ik heb vriendelijk bedankt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.