Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

H@rtje

H@rtje

21-01-2009 om 11:33

Ongemerkt insecten eten...

Het schijnt dat we per jaar een half pond insecten onbewust opeten, hoorde ik gisteren op tv zeggen. Waar zou het allemaal inzitten, behalve de genoemde appelmoes en tomatenpuree?

H@rtje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

21-01-2009 om 11:45

Hahaha!

Een half pond?! Dat is wel heel veel hoor Of zitten ze ook in de rookworst, het gehakt en de salami? In dat geval is het wel mogelijk.
Ik denk dat je zeker een keer per week wel een vliegje met de verse groenten mee eet. Maar een half pond?! Neee... Toch?

Prulletje

's nachts?

Ik heb wel eens gehoord van spinnen die 's nachts in je mond zouden kruipen (lekker warm + vochtig), maar als dat al waar zou zijn: een spin is geen insect!

Verder heb ik wel eens al fietsend een bromvlieg opgehapt die zover achter in mijn keel zat dat ik 'm er niet uitkreeg. Doorslikken dan maar. Dat was dus 1 vlieg (gewicht?) in 38 jaar...

Soms denk ik wel eens

... wat een vreemde rozijn is dat!
Hmmmm...

Vonda

Massi Nissa

Massi Nissa

21-01-2009 om 18:08

Ook gezien

Ik geloof het meteen, er zal in die voorverpakte sauzen en doorgedraaide etenswaar best hier en daar een insect zitten. Ik had het wel willen proberen, zo'n gefrituurde sprinkhaan.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

21-01-2009 om 18:54

Reuze gezond

Die beesten schijnen reuze gezond te zijn, dus....jammie!
Dat verhaal van die spinnen die 's nachts in je mond gaan zitten, zou dat nou echt waar zijn trouwens?

Yak...

ooit eens tussen de gekookte broccoli rupsjes gevonden. Ook gekookt, maar de broccoli smaakte toch anders.
Maar niet teveel bij stilstaan dat het in kant-en klaar pakjes, suasjes en zo zit, denk dat ik ze anders niet meer eet ...

Julie

Julie

21-01-2009 om 22:56

Ik geloof niks van die spinnen in je mond 's nachts

volgens mij word je metéén wakker van die kriebelende pootjes en ik denk ook niet dat spinnen van vochtige ruimtes houden. Waarom zouden ze van al die plekken die ze kunnen kiezen juist je mond kiezen? En dan ook nog waar lucht in en uit gaat? Ze zitten volgens mij veel liever in droge hoekjes (bij mij in huis tenminste wel). Volgens mij is dat verhaal een broodje aap.

Julie

Julie

21-01-2009 om 23:01

Wikipedia

zegt ook dat het niet waar is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_(dieren)

Op internet circuleren berichten dat een mens een bepaald aantal spinnen per jaar gedurende de nachtrust 'opeet', wat overigens een broodje aap verhaal is; de mensenhuid is voor de gevoelige poten te warm om op te lopen. Bovendien is het onwaarschijnlijk dat een sprieterig en harig dier als een spin de slokdarm kan binnendringen zonder dat men sterk geprikkeld wordt en tevens voelt een spin zich niet thuis in een warme en waterige omgeving en zal deze vermijden.

Toch

Ook al is het een broodje aap, vond mijn vader ooit, jaren geleden een tros spinnenpootjes op zijn hoofdkussen bij het ontwaken.
IEIEIEIEIEIIEIEIEIIEEIIEIEIEIEIEI

Guinevere

Guinevere

22-01-2009 om 12:31

Clo

Ja, je vader had gelijk, het lijf is het lekkerst!

omnivoor

omnivoor

22-01-2009 om 12:45

Zucht tot zover het effect van subsidies

Liefjes,
De universiteit Wageningen heeft ik weet niet hoeveel subsidie gehad om het eten van insecten nu eens te promoten. Zie bijvoorbeeld: http://www.meatandmeal.nl/nieuws/vlees-gezondheid/2443/wageningen-vestigt-wereldrecord-insecten-eten.html
Hoewel ik persoonlijk de meelworm niet zo zie zitten, kan ik me toch voorstellen dat een gefrituurde sprinkhaan echt lekker is.

Kleurstof

Er zit schildluis in rode voedingsmiddelen zoals fristi e.d.. Schildluis wordt gebruikt als rode kleurstof. In dat geval kan ik me wel voorstellen dat we veel insekten binnenkrijgen. Een half pond lijkt me overigens overdreven...

Dat een spin in je mond kruipt, kan ik me ook niet voorstellen. Wel is een kennis een keer wakker geworden met een spin in haar decollete (zo'n grote zwarte huisspin). Die lag daar heerlijk te slapen. Jak!

Groet,
Pina

Hmmm lekker

van www.insecteneten.nl:
Feitelijk eten we wel degelijk insecten, alleen onbewust. Het is vrijwel onmogelijk om alle insecten te verwijderen uit fruit en (blad)groenten. Daarom mag bijvoorbeeld volgens de officiële richtlijnen in de Verenigde Staten:
"Diepvriesbroccoli 60 bladluizen bevatten;
200 gram tomatenketchup 3 fruitvlieglarven tellen;
25 gram kerriepoeder 100 insectenfragmenten rijk zijn;
Een blikje met 100 gram paddestoelen 74 mijten bevatten;
1 ons vijgenpasta 13 insectenhoofdjes tellen en 1 ons rozijnen 34 fruitvliegjes herbergen."

Dit lezende lijkt me een pond per jaar nog steeds enorm overdreven!

Guinevere

Guinevere

22-01-2009 om 22:37

Brrr

Brrr, ik hoop wel dat die smakelijke toevoegingen in ons eten goed gemalen zijn! Om nou opeens een larve in mijn ketchup te vinden, bleeech.
Staan die beesten dan ook op de ingrediëntenlijst vermeld en zijn deze producten dan wel geschikt voor vegetariërs?

Prulletje

Prulletje

22-01-2009 om 23:11

Oh jee...

Wil NIEMAND dit aan mijn dochter en nichtje vertellen?

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.