Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tuintje

tuintje

15-01-2009 om 14:05

Overlast van buurkatten

Toen wij hier kwamen wonen waren hier bijna geen katten in de buurt. Heerlijk vond ik dat, wij kwamen uit een buurt waar katten (zwervers)zelfs af en toe werden opgeruimd door de gemeente zoveel waren er.

Nu kon ik gewoon de matjes buiten laten liggen op de stoelen in de zomer, zo ook de speelmat van de kinderen, geen poep in de zandbak enz. Mooi weer, ramen en deuren open en genieten maar van onze voor en achtertuin, frisse lucht in huis en tuin.

Toen kregen we nieuwe buren, met oa 6 katten en een hond.
De hond werd losgelaten om zichzelf uit te laten. Gevolg, kinderen bijna dagelijks stront onder de schoenen, stront in de voortuin. Hierover hebben ze klachten gehad uit de buurt dus nu gebeurt dit gelukkig veel minder, maar ze doen het nog wel eens.

Maar van die katten heb ik nog veel meer last. Ramen kunnen niet meer open, ze lopen via het scheve dak zo naar binnen, loeren er op of er een raam open gaat. Mijn hele voortuin ligt vol met kattenstront, gewoon op het gras, deze katten willen het niet eens begraven! Sinds een aantal maanden poepen ze ook in mijn achtertuin die helemaal betegeld is. Ik vind het om te kotsen. Mijn kinderen kunnen niet meer met goed fatsoen naar buiten. Ze mogen niet meer voor in het gras, leuk in de zomer in het gras liggen is er niet meer bij, er liggen dagelijks verse drollen. Ik heb ook nog een kleintje van 2, hij moet lekker in de tuin kunnen spelen zonder drollen. Ik voel me zo belemmerd in mijn doen en laten door die katten, het vergald mijn leven behoorlijk vooral in de zomer.

Ook de stank als de zon schijnt, ik zit niet graag meer in mijn eigen tuin waar ik zo blij mee was in eerste instantie.

Ik heb het al gezegd tegen de buurvrouw maar geen respons. Wat kan ik eraan doen om die beesten te weren? Ik heb hierdoor gewoon een hekel aan katten gekregen, wie neemt er ook zes van die beesten in een rijtjeswoning!

Mag dit gewoon?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

15-01-2009 om 14:10

Wat zegt de buurvrouw?

Geen respons, staat in je tekst.
Heb je bij haar aangebeld, was je op bezoek, was ze bij jou op bezoek?

Heeft ze wel eens gezien wat haar lieverdjes in je tuin doen? Gelooft ze je niet, denkt ze dat het andere katten betreft?

En zes beesten in een rijtjeswoning - mij lijkt het niks, maar mensen zijn zeer verschillend.

tonny

tuintje

tuintje

15-01-2009 om 14:36

Gevoelig onderwerp

We zijn goed bevriend dus vind ik heel lastig om eerlijk te zeggen wat ik van hun katten vind. Als het echt te gortig wordt dan begin ik erover maar het is wel wat een beladen onderwerp want het zijn hun lievertjes en er zijn al meer mensen die geklaagd hebben en daar klaagt zij dan weer over tegen mij. Er wordt niet alleen geklaagd over stront maar ook over vogelmoord, en dat is terecht want ook ik vind hier overal muizen en vogellijkjes sinds hun komst.

Ze hebben de voortuin eens opgeruimd toen het heel erg was en wij moesten maaien en ik had gehoopt dat dat hun ogen zou openen maar er is niks verandert. Ik heb gezegd dat hun kat in mijn nieuwe vitrage hing en ik mijn ramen niet open kan doen maar dan zegt ze dat ik ze gerust weg mag jagen. (wat niet helpt) Onze andere buren hebben een hond genomen en vertelden mij hoe blij ze waren dat ze nu van die katten verlost zijn.

Toen ik melde dat ze nu mijn tegels achter gebruiken als kattebak zei ze dat er misschien eentje ziek was en veranderde snel van onderwerp. Ze ging niet eens kijken. Daarna bleef het onbesproken.

Eigenlijk zou ik haar willen vragen een paar katten weg te doen, maar ik weet niet of ik dat kan maken.

MaximeM

MaximeM

15-01-2009 om 15:12

Toch voor gaan zitten

Hoi,

Toch de volgende keer haar niet van onderwerp laten veranderen. Nodig ze eens uit voor de koffie (zorg dat je man er gewoon ook bij is) en kaart het aan. Ik zou zeggen dat ik het lastig vind maar toch maar wel vertellen wat er aan de hand is. De voor en achtertuin met poep, katten die in de vitrage hangen, en dan aan hun vragen hoe ZIJ denken dit op te lossen. Misschien kunnen ze een betere afrastering maken rondom hun tuin, zodat die katten niet meer in jouw tuin durven te komen. Hebben ze uberhaupt zelf een kattenbak? Kunnen ze misschien een of twee keer per week jullie tuin poepvrij maken? Ik denk niet dat ze katten weg zal gaan doen (je kan wel alvast informeren hoe oud de katten zijn, zijn er niet al een paar bejaard?)

Succes in ieder geval,

Maxime

Duidelijk zijn

Subtiel aankaarten helpt blijkbaar dus niet. Dan blijft echt duidelijk zijn als enige mogelijkheid over, heel vervelend maar anders kom je er zeker niet vanaf. Als het lukt de kat(ten) boven te pakken die door het dakraam klimmen zou je kunnen proberen ze een beetje hardhandig terug te "gooien" naar buiten. Als je ze misschien nat wilt gooien is het veel effectiever om warm water te gebruiken, dat gaat nl. meer door de vacht heen en voelen ze zich echt nat. Wat jij beschrijft is echt niet normaal qua overlast hoor, is gewoon ontzettend vies. Succes met het vinden van een goede oplossing.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2009 om 19:53

Toch maar duidelijk zijn

Ik heb ook een flink aantal katten. Zolang ik niet weet of de buren last van onze katten hebben ga ik er vanuit dat het wel meevalt. Een beetje simpel gesteld misschien, maar zo is het wel. Als ze tegen mij zéggen dat ze er last van hebben weet ik dat en moet ik gaan nadenken over een oplossing. Ik zou er overigens niet over piekeren om op verzoek van de buren katten weg te doen.

Kiki

Kiki

15-01-2009 om 21:17

Mijn katten hebben de buren wel overlast gegeven

Ze zijn naar binnen gekomen en hebben een stoel als krappaal gebruikt. Ook de tuin van de buren als kattenbak gebruikt en planten uitgegraven. Ook hadden ze de arme kat van de buren zo bang gemaakt, dat het niet meer onder het bed uit durfde te komen, ook hadden ze haar verwond. Vreselijk genant en zo zielig voor het schattige poesje wat ze hebben.
Op dat moment wist ik ook even niet waarom ik zelf ook al weer katten wilde
De buren hebben we natuurlijk schadeloos gesteld, dierenartsrekening betaald en wij hebben nu een watersproeier met bewegingssensor. Ze kunnen dus nog wel in onze tuin komen, maar zodra ze bij de schutting komen schiet er een straal water op ze af. Werkt als een trein.

Misschien kunnen jullie buren zoiets doen. Wij hebben ook aan schokdraad zitten denken, volgens mij kan je zoiets in de grond graven. Maar dat vond ik eigenlijk te zielig. Wat ook kan volgens mij is een halsband kopen en als een kat dan te ver gaat hij/zij dan een schok krijgt. Maar dat vond ik ook te zielig.

Als dit overigens niet had geholpen had ik mijn katten niet meer naar buiten gedaan. Ik vond het zo erg wat ze gedaan hadden, kijk dan je buren nog maar eens recht aan. Huisdieren zijn leuk, maar het zjn mijn huisdieren en ik verwacht dat ze geen overlast aan anderen geven. Doen ze dat wel moet je actie ondernemen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.