Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

29-03-2009 om 19:18

Piano vervoeren

Opa en oma gaan verhuizen en nu mag dochter/mogen wij de piano hebben. Waar moet je op letten als je het zelf doet? Of is het slimmer om het te laten doen door een professional (en wat gaat dat dan kosten?)?
De piano moet van Drente naar Brabant.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

29-03-2009 om 19:43

Zelf

Als je 'n busje hebt waar hij inpast, en wat sterke armen (en ruggen!) om je te helpen, kan je 'n piano prima zelf verhuizen. Tenminste: van begane grond naar begane grond. De afstand maakt natuurlijk niet echt uit.

Onze piano is na de verhuizing (van loods naar huiskamer) na 3 maanden gestemd (was nodig ook!) en daarna na 9 maanden weer. En nu moet hij (jaar verder) eigenlijk weer, maar we gaan verbouwen dus logeert de piano binnenkort 'n weekje in de schuur. Daarna dus weer 'n tijdje acclimatiseren voor hij weer gestemd gaat worden.

Bij jullie zal dat wat minder drastisch zijn omdat hij van huiskamer naar huiskamer gaat. Evengoed zou ik wel even wachten met stemmen tot hij 'n paar weekjes 'gewend' is.

Overigens hadden wij een heel handig hulpje met het vervoeren ('n soort pianowip op wieltjes) waardoor hij met 2 man vervoerd is. En het is een vooroorlogse piano met gietijzeren binnenwerk , dus niet bepaald een lichtgewicht.

Wil je makkelijk en zorgeloos, moet hij van 4 hoog naar 2 hoog, dan zou ik zeker een professional inschakelen. En ook als het om een bijzonder goede/dure piano gaat.

M.

Angie

Angie

29-03-2009 om 23:43

Laten doen

ik laat mijn piano altijd vervoeren, behalve als het van de ene kant van de kamer naar de andere kant is.

Reden: wat als een van die sterke ruggen het begeeft, door het tillen van die piano? Of als de piano valt en kapot gaat? Nu ben ik erg gehecht aan mijn piano, die van na de oorlog is, maar net als elke andere accoustische moderne piano(forte) ook een gietijzeren harp heeft. Alleen hele oude pinao's hebben nog een houten harp, maar die vind je niet zo snel meer in een gewoon huishouden (want zwaar antiek).

Angie

Even uitrekenen

je moet even wat pianowinkels bellen en vragen wat het vervoer kost...
w.s. als je de piano laat vervoeren krijg je 2 stembeurten gratis (hoort erbij of 1 stembeurt) en de kans is groot dat als je het zelf doet (en je moet b.v. een aanhangwagen ervoor huren) je met 2 aparte stembeurten+ bezinekosten net zo duur uit bent.
pianowinkels bieden 'vervoer' vaak aan als een soort 'service' om klanten binnen te halen voor het stemmen.
dus even bellen.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.