Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

40er

40er

21-04-2016 om 19:12

Prince overleden

Net, dwdd, werd gezegd dat Prince is overleden.
Wat is dat toch dit jaar, al zoveel muzikanten overleden. Mijn zoon had onlangs een afbeelding, met oa Lemmy, Cobain en nog meer. Heaven must sound beautiful, it's hell down here (daar stonden oa Bieber en one direction bij) Volgens mij moet het nu boven idd mooi klinken.....


Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2016 om 11:36

Zo zie je maar

Om Cruijff heb ik geen traan gelaten. Triest dat hij te jong is overleden en uiteraard begrip voor de emoties van anderen, maar verder gaat het voor mij niet. Ik begrijp absoluut wat hij voor anderen betekent heeft, wereldwijd.

Jesse_1

Jesse_1

23-04-2016 om 11:55

Concert van Prince

Waar ik aan terugdenk als ik denk aan Prince, is het concert waar ik ben geweest.
De Kuip zal het geweest zijn, stromende regen.
En Prince die toen niet terug kwam voor een toegift, voor zijn publiek die in de regen stond (al lang) en toen uitgejouwd werd.
Jammer, dat ik daar dan aan denk.

Zijn muziek vond ik wel mooi, maar ik hoorde al jaren niets van hem, en als persoon doet hij me ook niet zoveel.
Maar goed, overlijden met 57 is wel jong natuurlijk, en vooral triest voor zijn omgeving.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2016 om 12:12

Geen fan

Vroeger hadden ze natuurlijk ook radio en op een gegeven moment ook tv, dus toen kwam die grotere bekendheid van artiesten e.d. wel meer op gang. Vroeger had je ook al wel dat er menigten op de been kwamen voor een afscheid van een bekende (vul het land maar in). Maar het aanbod waar we bij kunnen is inderdaad wel groter geworden. En als ik daardoor het gevoel krijg dat de ene na de andere ons ontvalt, tja daar kan ik ook niets aan doen

De massa'hysterie' rond de dood van sommigen is naar mijn idee ook wel toegenomen. Zoals ik al zei, ontbrak bij mij volledig elk sprankje verdriet bij het overlijden van André Hazes. Ik vond het wel belangrijk nieuws, het was tenslotte een 'groot artiest' in Nederland, maar totaal niet aan mij besteed qua genre en verbondenheid met hem als persoon. Ik zat ook echt met open mond naar de tv te kijken bij het zien van wat het losmaakte, dat zelfs de Arena afgehuurd was om dienst te doen als reuze-aula, ik zie het ongetwijfeld totaal anders dan de fans die daar zaten, maar ik vond het op het randje van smakeloos. Waarom was een mooie erehaag langs de weg niet genoeg? Het werd uitgemolken naar mijn gevoel.

Ribbel

Ribbel

23-04-2016 om 14:14

ik kan me

nog herinneren de discussie na het neerstorten van de MH17 die ging over het wel of niet terecht mee-rouwen van mensen die je niet of niet goed kent. Of je daar wel het "recht" toe had enz.

Ik was toen wat verbaasd over de stelligheid waarmee sommigen toen reageerden om dat toch vooral niet te doen. Als ik dan nu lees hoe dat is met artiesten die overlijden dat mensen daar tranen om laten snap ik dat enerzijds best wel, anderzijds niet.
De muziek blijft achter, de persoon kende je niet, wat maakt het verschil met slachtoffers van een ramp?

De naam André Hazes is op zich wel uitgemolken in de jaren erna, maar de keuze voor de Arena kon ik wel begrijpen. De man was een soort volksbezit en je kan het genre niet waarderen, veel mensen deden dat wel.
Dat mensen huilen om een Bowie of Prince dan weer niet, maar dat is niet aan mij en ligt aan mij; ik houd niet van de stijl en niet van het stemgeluid.
Geschokt was ik wel toen Diana overleed, maar vooral over de manier waarop en de jonge kinderen die ze achterliet, ik heb kinderen in diezelfde leeftijd, misschien was het dat.

mirreke

mirreke

23-04-2016 om 17:25

Prince was nog steeds erg actief

Hij bleef optreden, muziek maken en ook schrijven voor anderen. Om nou te zeggen dat zijn dood geen effect heeft... Hmmmm.
Jammer ook, want ik wilde ook naar zijn op handen zijnde tournee.

Mijn herinnering: Peach and Black tour in stadion Galgenwaard in Utrecht. We zaten vrijwel vooraan (en ja, Prince had stoelen ook op het grasveld). Geweldig! In een woord.

Ik ben later ook naar een concert in de Kuip geweest. Daar was het geluid een stuk minder, en daardoor ook de overweldigende ervaring.

De laatste tijd trad Prince in veel kleinere gelegenheden op. Daar had ik hem graag nog gezien.

Maarre, hij heeft een vermogen van 800 miljoen, lees ik net. Zo uitgerangeerd als sommige hier denken dat hij was, was hij echt niet hoor...

40er

40er

23-04-2016 om 20:45

hortensia

The best 1 & 2 en purple rain kan ik voor je regelen hoor.

Purple Rain, the movie: vannacht om 0.00 uur op NPO3

http://www.npo.nl/purple-rain/24-04-2016/POW_03201752

"Speelfilm van en met Prince. Prince maakte in 1984 een spectaculair filmdebuut in deze autobiografische film die zowel een Oscar als een Grammy Award won. Een jong muzikaal talent, The Kid, begint een succesvolle carrière. Hij ontmoet de mooie zangeres Apollonia, maar beseft dat talent alleen niet voldoet. Hij kan niet overweg met zijn vader, hij verliest Apollonia aan zijn grote concurrent en binnen zijn eigen band verlopen de zaken ook niet soepel.

Hortensia

Hortensia

23-04-2016 om 21:02

40er

Dank je voor je aanbod, maar ik heb inmiddels op een andere, niet nader te noemen manier de exemplaren gevonden!

Hortensia

Hortensia

23-04-2016 om 21:03

AnneJ

En vanavond om 21.20 op Eén (Belgische zender).

mireille

mireille

23-04-2016 om 21:21

En rond half 11 concertregistratie Sign ''the times op NPO3

mirreke

mirreke

23-04-2016 om 21:23

Dank!

Sign of the times concert. Fijn!!!

Hortensia

Hortensia

23-04-2016 om 21:25

Ha!

Leve de interactieve televisie!

Ik zit nu Purple Rain op Eén te kijken. Wat een verrukkelijk gedateerde jarentachtigbeelden!

Noet

Noet

23-04-2016 om 21:29

Dank

Dank dames dat wordt genieten vannacht.

Mijn tienjarige zei net dat het best wel goeie muziek is. Dat zegt toch wat.

Hortensia

Hortensia

23-04-2016 om 22:07

aiii

Ik zit nu halverwege de film Purple Rain en hij is nog fouter dan ik me herinner.

Gelukkig hebben we de muziek nog

Noet

Noet

24-04-2016 om 00:09

yep

maar de herrinering erbij blijft leuk.
Deze film keken we op mijn verjaardagsfeestje, met een gehuurde videorecorder, en daarna oeioeioei, Porky's pretpark.
Toch al weer 30 jaar geleden.

mireille

mireille

24-04-2016 om 10:36

leuk hoor

Ik heb sign of the times gezien. Het verbaasde me dat ik alles nog kon meezingen. De uitvoering van The cross vond ik erg mooi. Purple Rain heb ik links laten liggen, dat vond ik toen al een draak van een film. Ik vind het wel weer genoeg zo. Leuke herinneringen opgehaald de afgelopen dagen en nu weer verder. Hij schijnt al gecremeerd te zijn.

Hortensia

Hortensia

24-04-2016 om 10:53

Purple Rain

Goeie muziek, draak van een film, nog erger dan ik me herinnerde. Überfout. Maar wel weer genoten van de extreme jaren tachtig uitstraling.

Sign * the Time heb ik gisteren opgenomen, zal ik snel eens bekijken. Ik heb gisteren de mp3 van de cd opgegraven en hij staat nog net zo sterk als pakweg 30 jaar geleden.

En inderdaad, dan weer verder. Trieste aanleiding, maar mooie trip through memory lane.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2016 om 14:55

Film

Ik heb de film vannacht ook gekeken en inderdaad wát een B kwaliteit!

Mirreke

Uitgerangeerd zal je mij niet horen zeggen, ik weet dat Prince nog heel actief was. Alleen zullen de echte fans dat wel weten en het doorsnee publiek (zoals ik) die Prince 'wel leuk' vinden niet. Voor hen speelde zijn carrière zich voornamelijk in de jaren tachtig en negentig af en van die orde van grootte hoefden zij niks meer van hem te verwachten. Dus om dan als zo'n 'light-fan' ineens op cd-jacht te gaan en zijn dood een groot verlies te vinden vind ik dan niet te rijmen. Een beetje overdreven eigenlijk.

skik

hortensia

hortensia

24-04-2016 om 21:32

jammer...

...dat er meteen weer een waardeoordeel moet worden gegeven aan mensen die for old Times sake oude cd's zoeken n.a.v het overlijden van een artiest die ze vroeger volgden maar intussen niet meer.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2016 om 22:00

Klopt Hortensia

.

40er

40er

24-04-2016 om 22:02

ach

Iedereen heeft zijn eigen kijk er op.... en ik voel me niet aan gesproken

Ach

Van mij mogen ze hoor, ik vind het alleen curieus.

skik

mireille

mireille

24-04-2016 om 23:20

een beetje

Ik kan me het kopen van cd's in het geval van Prince juist wel voorstellen. Zijn topwerken waren nog in de tijd van de LP. Veel fans hebben dus werk van hem op LP en/of cassettebandje maar vaak niet de apparatuur (meer) om het af te spelen. Je kunt zijn werk nauwelijks streamen via bv spotify, ook is het nauwelijks te vinden op you tube, vevo etc. Wil je het weer opnieuw horen, dan zul je een cd moeten kopen. Zo heb ik tenminste al van diverse mensen gehoord. Ik zelf heb dat kopen niet maar ik snap wel dat mensen dat doen.

mireille/hortensia

Het lijkt me dat echte fans allang alles op cd hebben, zijn meeste werk is ook gewoon op cd uitgebracht. Mocht je nog wat lp's hebben uit begin jaren tachtig en het nu op cd willen hebben omdat je geen pick up meer hebt en er nauwelijks digitaal materiaal op internet beschikbaar is, dan vraag ik me af waarom het je de afgelopen dertig jaar kennelijk geen behoefte had om die cd's te kopen en nu ineens wel. Maar goed, ieder zijn meug. Ik vind het alleen curieus.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-04-2016 om 08:58

Och Skik

En alleen echte fans mogen cds kopen?
En als je fan bent moet je ook per se de muziek gekocht hebben?

Wat is jouw wereld zwart-wit zeg.

Even ter geruststelling: ik heb van alles op iTunes. Gekocht dus. Cds is er nooit zo van gekomen vroeger. 40 gulden was ook best een smak geld voor een puber. Dus tja, ben je dan geen fan? Ach wie ben jij om daar een oordeel over te hebben....

Hortensia

Hortensia

25-04-2016 om 09:55

skik

For old times sake.

Ik had cassettebandjes, cd's en zo. Die lagen nog bij mijn ex om "ooit nog eens opgehaald te worden", ondertussen luisterde ik gedownloade mp3-s en later spotify. Die bandjes, cd's, elpees en zo zou ik nog wel eens ophalen, samen met nog meer spullen die zo lang bij hem lagen omdat ik destijds te klein woonde om het zelf te kunnen herbergen. Denk ook aan video's, dingetjes van de kinderen (rapporten, tekeningen), diploma's en zo. Ik dacht dat het veilig lag, in een paar solide koffers en dozen. Af en toe nam ik wel wat mee, zo heb ik een deel van de cassettebandjes en de video's al meegenomen, de rest "komt nog wel".

Tot zijn huis werd ontruimd wegens schulden en hij zelf spoorloos verdween.

Noem het curieus. Noem het laks dat ik niet meteen alles op heb gehaald. Hang er gerust een waardeoordeel aan, als jij je daar prettig (of misschien wel beter) bij voelt. Soms zit er een ander verhaal achter waarom iemand iets doet of laat.

mirreke

mirreke

27-04-2016 om 17:42

Toch even gekeken

Hier, Prince op Wikipedia. Kijk voor de grap ook even bij zijn discografie. Vanaf 2000 zijn 16 albums van hem verschenen. Uitgerangeerd...?

https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_%28musician%29

Verder, het is mij er niet om te doen om iemand de mond te snoeren of de loef af te steken. Ik vind het gewoon doodzonde, al dat talent en die energie in een klap afgebroken.

Ja, ik heb daar wel een soort verdriet van, merk ik. Net als bij David Bowie. Niet alleen een soort constante aanwezigheid op de achtergrond, maar echt ook mensen die verschil maakten.

En bij Prince had ik telkens weer het idee, de volgende keer dat hij in Paradiso speelt ga ik hem zien... Niet dus...

Enfin, ik ben mijn kamer aan het opruimen, en ik kom 4 cd's van hem tegen die ik blijk te hebben.

Sign of the Times heb ik ook, maar die kan ik niet meer vinden, potdikkie...

40er

40er

27-04-2016 om 17:50

mirreke

Heb net weer purple rain in de auto gelegd. Dat zijn mijn mee-bleer momentjes
Hij was ook een genie, vond ik. Multi-talent.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

27-04-2016 om 22:01

You tube


https://youtu.be/PUc1QJA7G8I

Prince staat nu weerop youtube.

Ik zit dit geweldige concert uit 2007 te kijken. Manoman, wat funkt dat de pan uit.

Nee, uitgerangeerd was hij nog niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.