Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puzzel-puzzel

Het was weer eens zover: de puzzel van heel veel stukjes die we maakten, bleek niet volledig overeen te komen met het voorbeeld op het deksel. Bovendien bevond zich nog een derde versie van het geheel zich op de zijkant van het deksel. Het opvallendst was dat de wolken duidelijk anders waren. Dat puzzelt natuurlijk wel lastig.
Hoe kan dat? Weet iemand hoe het komt dat die foto's niet hetzelfde zijn? Worden er een paar verschillende opnames na elkaar gemaakt en waarom dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

02-01-2009 om 15:32

Iets anders puzzelachtigs

In het Magazine van NRC stond een leuk zoekplaatje waarin je van alles moest zoeken dat begint en eindigt met een T. Heeft iemand dat gemaakt? Hoeveel woorden heb je gevonden?

tonny

Of...

Het is dezelfde foto, maar de verhoudingen op de doos zijn anders dan op de puzzel. Voor het gemak is er wat gephotoshopt om het een of ander passend te krijgen.
Groet,
Miriam Lavell

Genista

Genista

02-01-2009 om 15:45 Topicstarter

Photoshop-bevreemding

Dat was mijn eerste gedachte ook, maar ik kan het niet rijmen met deze puzzel. Er stond namelijk een motor op, en boven het zadel was de lucht blauw op de puzzel, maar er hing op het andere plaatje een wolkenband boven. Dat is midden in de puzzel, dus het nut van photoshoppen op die plaats zie ik niet.

tonny

tonny

02-01-2009 om 15:47

Gewoon een knullige vergissing van de producent?

Ik zou het anders ook niet weten... Maar ondertussen wél een uitdaging voor de echte puzzelaar.

Je hebt ook van die puzzels waarbij je iets moet maken wat iemand ziet. Dan weet je helemaal niet wat er gaat komen.

tonny

Genista

Genista

02-01-2009 om 16:07 Topicstarter

Of...

twee puzzels in één? Als je de 1000 stukjes op hun plek hebt liggen, kun je beginnen aan "zoek de 10 verschillen"
Overigens had deze puzzel toch al een extra uitdaging, want er zaten twee stukjes in die er niet in hoorden. Nog nooit meegemaakt...

krin

krin

02-01-2009 om 16:58

Tonny

Mijn ouders hebben hun best gedaan, met hulp van mijn zus en in laatste instantie ook van mij (maar toen stond hun teller al op vierhonderd woorden, ofzo). Vond hem wel leuk. Hebben jullie je ook nog gewaagd aan het econogram?

tonny

tonny

02-01-2009 om 21:39

Vierhonderd?

Vierhonderd woorden die beginnen en eindigen met een t én op die plaat staan?? Fabelachtig! Ik had er ruim 100 en vond dat al heel aardig... Ben benieuwd naar de uitslag, die komt pas in februari.

Nee, het econogram heb ik aan me voorbij laten gaan.

tonny

Tirza G.

Tirza G.

02-01-2009 om 23:01

Fabrikant?

Wat was de fabrikant van de puzzel? Jumbo is over het algemeen wel goed (soms wat slordig in de afwerking van de stansing),Ravensburger ook, maar Schmidt is geen echte topper.

Tirza

Wat leuk

... dat hier nog meer puzzelfanaten zijn. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat het plaatje niet klopte met de puzzel, zelfs niet bij goedkope puzzeldozen van de Zeeman.
Ravensburger puzzels zijn echt goed ja, mooie stevige stukjes en goed gestanst.

Genista

ik heb ooit mijn moeder een keer een puzzel gegeven zonder rand (dus geen kantstukjes) en er zaten expres vijf stukjes in die er niet bij hoorden.

groetjes van Purk

Genista

Genista

04-01-2009 om 14:57 Topicstarter

Purk en tirza

Purk, wat geméén... Maar ik moet erbij zeggen dat deze puzzel echt heel moeilijk was. Er waren grote gedeelten met 1 kleur of 1 motief (asfaltweg) waarbij je niet goed kon zien of een stukje nu wel of niet het exact passende stukje was. Dan kun je 2 stukjes extra echt niet gebruiken
Tirza, de fabrikant is Playtime. Nee, zegt mij ook niets. Het was overigens een tweedehands puzzel, gekregen van mijn zoon van toen 8. Hij had hem voor me gekocht op de koninginnemarkt en daarmee is het toch wel een bijzondere puzzel. Al is de kans klein dat we hem ooit nog eens zullen maken...

Genista

Dan hebben die mensen vast nog een andere puzzel verkocht (of nog thuis in de kast liggen) waar nu 2 stukjes aan ontbreken!

Tirza G.

Tirza G.

04-01-2009 om 23:20

Purk

Ik hoop dat je moeder hetzelfde gevoel voor humor heeft als jij Ik zou je onterven

Tirza

Purk

En de eerste keer dat ik je berichtje las dacht ik nog dat je dat per ongeluk had gedaan.

Ik hoop, ooit in dit leven, mijn naiviteit te verliezen.
(en anders kan ik altijd nog gaan schilderen)

Vonda

Hihi

laat het nou toevallig zo zijn dat mijn moeder het leuk vond om de puzzel te maken. Goed, ze heeft er bijna een nacht voor doorgehaald, omdat ze hem persé af wilde maken.
Daarna ben ik weer snel naar de Bart Smit gegaan die er, toen ik de puzzel kocht nog veel meer had liggen, maar helaas....allemaal uitverkocht. Dus meer mensen met hetzelfde geweldige gevoel voor humor als ik

Waren echt vreselijke puzzels, mijn moeder had dus die met al die kleine gekleurde visjes, maar er waren ook allemaal kleine gele bloemtjes of een berg papiergeld...allemaal even sick dus.

groetjes van Purk

Jesse_1

Jesse_1

05-01-2009 om 23:24

Sick

Zo'n 15 jaar geleden had je "je wordt helemaal gek" puzzles (of zo). Die voor jouw moeder hoort er vast bij Purk! Zelf heb ik er ook een aantal liggen. Sterker nog, ik ben er één aan het maken.
Ze zijn echt wel leuk, al is er één die ik nooit af heb gekregen en ook nooit af zal krijgen vermoed ik (een plaatje van een keeper in een doel met allemaal voetballen -ca de helft van de puzzel-, op de achterkant staat dezelfde afbeelding, maar dan een kwartslag gedraaid).
Ach, ieder z'n afwijking denk ik dan maar, en deze is toch redelijk onschuldig
Jesse

Aha, purk

Nee, nu snap ik het pas echt goed (denk ik...).
Dus je kon die puzzel zo in de winkel kopen zonder rand en met echt extra stukjes die niet pasten? Wel grappig!!
Ik heb eens een puzzel gekregen met rechte randen IN de puzzel zelf. Nooit gelukt om het af te maken. Wel veel gepuzzeld vroeger.

Vonda

Yes vonda

inderdaad dat was de grap, de puzzel had geen randen. Die van jou klinkt trouwens ook leuk, kantstukjes die ook binnen in de puzzel gelegd moeten worden. Daar ga ik maar eens naar op zoek voor een volgende keer als ik mijn moeder een puzzel geef

groetjes van Purk

Genista

Genista

07-01-2009 om 09:49 Topicstarter

Kantstukjes in de puzzel

Dat heb ik ook wel eens meegemaakt en het is best lastig. Maar zo lang het voorbeeld klopt, vind ik het wel geinig.

Jesse_1

Jesse_1

07-01-2009 om 11:00

"de hoek"

Zo heet een puzzel met kantstukjes er in (totaal iets van 650 kantstukjes van de 1000).
"De puzzel die u gek maakt" heet de serie. Via marktplaats zijn vergelijkbare puzzels wel te koop.
Jesse

Inderdaad, de hoek!

Inderdaad, de hoek, moet hier op zolder nog ergens achter het schot staan. Ga ik ooit maken met mijn dochter in een Kerstvakantie, over 10 jaar of zo...

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.