Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cecile_s

cecile_s

08-02-2009 om 19:40

Ruit in velux dakraam kapot

De ruit is gesprongen (binnenste van de twee) in ons velux dakraampje. Even een paar vraagjes:

Moet ik er nu door een willekeurige glaszetter een nieuwe in laten zetten?

En is het wellicht gedekt door de verzekering (zo ja welke)? Is gebeurd toen het koud was (buiten koud, binnen warm).

Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

09-02-2009 om 09:30

Glasverzekering

Glaszetter bellen, die weet het vast, en het zou onder je glasverzekering moeten vallen (als je die hebt)

amk

amk

09-02-2009 om 10:55

Huur of koop

Als het een huurwoning is via de wooningbouw.
Anders zelf een glaszetter bellen. Of het onder de verzekering valt hangt ook af van de ouderdom van het raam. Als je geen glas verzekering hebt zou het ook nog onder je opstalverzekering kunnen vallen bij een eigen woning.

groet,
Angela

inkey

inkey

11-02-2009 om 22:16

Wij ook!

Hoi Cecile,

Bij ons is ook het binneste raam van ons velux dakraam kapot gegaan tijdens de vriesperiode.

Ik weet niet hoelang je dit raam al hebt? Velux geeft nl. 10 jaar garantie.

Wij hebben gebeld met degene die het dakraam bij ons heeft geplaatst (5 jaar geleden) en hij heeft weer contact gehad met Velux.

Over 2 weken komt er iemand van Velux om een nieuw dakraam te plaatsen of het glas te vervangen. Dat hangt af of er een fout in het raam zit waardoor er teveel spanning op zit, dan komt er een nieuw raam, anders wordt de ruit vervangen.

Ik zou, als je binnen de 10 jaar zit, contact opnemen met Velux.

Groeten,
Inkey

cecile_s

cecile_s

11-02-2009 om 23:22

Inkey bedankt!

Super jouw tip. Ik hoop dat het bij ons ook werkt. Ook iets van 6 jr geleden geplaatst. Hoop dat de timmerman nog te vinden is en dat hij het wil regelen...

Cecile

inkey

inkey

12-02-2009 om 16:28

Cecile

En heb je de timmerman al opgespoord? Die moet nog wel een bon hebben liggen van het dakraam. (Of misschien heb je die zelf?)

Hopelijk kan het ook bij jullie op deze manier geregeld worden, hoef je geen verzekering aan te spreken.

Succes!

Laat je het nog even weten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.