Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MRI

MRI

26-01-2023 om 12:13

Schoen blijft (met veters) niet dicht?

Ik heb een paar Nikes sneakers die op zich lekker zitten. Ze hebben veters. Maar bij de rechterschoen kan ik de veters nog zo strak aantrekken: na honderd meter wandelen zitten ze (veel te) los en moet ik ze weer opnieuw strikken. Ik heb verschillende veters geprobeerd en het is steeds hetzelfde. Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan het verhelpen?


Wat apart dat dat met verschillende veters nog steeds zo is. Ik vind wel dat ronde veters minder goed vast blijven zitten dan platte veters. Heb je die ook geprobeerd? En een dubbele knoop?

Gaan de veters los, of verschuift je voet misschien bij het wandelen iets naar voren of achteren, waardoor de schoen losser gaat zitten?

Leene

Leene

26-01-2023 om 12:38

ga naar zo'n ouderwetse schoenmaker. Wij hebben er hier nog een in de buurt. Mijn dochter had sneakers en ze kreeg bij een schoen continue blaren. En ik ook toen ik de schoenen een keer aanhad. Terwijl ze wel goed pasten bij ons beiden en ook niet een voet een stuk groter is dan de andere.. Bleek dat er iets mis was met de hiel van de schoen. Schoenmaker heeft deze toen verstevigd en ze heeft nooit meer last gehad.
Misschien is er toch wel iets niet goed met die ene schoen, ik zou deze na laten kijken.

Of je knoopt ze niet meer en stopt ze strak vast onder de zool. Niet dan ze dan strak zitten want dan ga je er zonder strikken in en uit. 
Er was een tijd dat het in was om je veters bij je schoen in te stoppen. Tegenwoordig zie je wel van die rekbare veters die je ook niet hoeft te strikken. Dan kun je er makkelijk uit en in en rekken ze mee plus dat ze wel redelijk aansluiten 

Bijtje82

Bijtje82

26-01-2023 om 13:21

Eppos schreef op 26-01-2023 om 13:18:

Of je knoopt ze niet meer en stopt ze strak vast onder de zool. Niet dan ze dan strak zitten want dan ga je er zonder strikken in en uit.
Er was een tijd dat het in was om je veters bij je schoen in te stoppen. Tegenwoordig zie je wel van die rekbare veters die je ook niet hoeft te strikken. Dan kun je er makkelijk uit en in en rekken ze mee plus dat ze wel redelijk aansluiten

Is die tijd voorbij? Dan loop ik enorm achter haha. Ik vind gestrikte veters geen porum bij sneakers.

Zoon strikt zijn veters ook, maar ziet er zo raar uit.

Bijtje82 schreef op 26-01-2023 om 13:21:

[..]

Is die tijd voorbij? Dan loop ik enorm achter haha. Ik vind gestrikte veters geen porum bij sneakers.

Zoon strikt zijn veters ook, maar ziet er zo raar uit.

Ik heb meteen kortere veters gekocht bij mijn sneakers, want ze waren zo onnodig lang dat ik enorm lange lussen had. Nu heb ik een redelijk normaal strikje en dat vind ik oké staan. Veters zo in je schoenen stoppen heb ik wel eens geprobeerd, maar dan voel ik toch wat zitten (óf ik moet het fout gedaan hebben)

dan

dan

26-01-2023 om 17:41

Zit het dan wel stevig? Ik voel het altijd gelijk als mijn veters niet goed genoeg aangetrokken zijn.

Bijtje82 schreef op 26-01-2023 om 13:21:

[..]

Is die tijd voorbij? Dan loop ik enorm achter haha. Ik vind gestrikte veters geen porum bij sneakers.

Zoon strikt zijn veters ook, maar ziet er zo raar uit.

Ha ja inmiddels strik ik ze wel en loop ik er natuurlijk voor geen porum bij. Die bevestiging heb ik na een middagje stad in (met pubra ruim 14) aantal maal geïncasseerd. Wat ik dan heb is, jammer dat ze met mij en naast mij moest lopen  ik heb laarsjes gekocht maar die waren voor oude wijven  volgens haar. Ik kan het hebben blijkbaar

Bijtje82

Bijtje82

26-01-2023 om 18:42

1968 schreef op 26-01-2023 om 16:26:

[..]

Ik heb meteen kortere veters gekocht bij mijn sneakers, want ze waren zo onnodig lang dat ik enorm lange lussen had. Nu heb ik een redelijk normaal strikje en dat vind ik oké staan. Veters zo in je schoenen stoppen heb ik wel eens geprobeerd, maar dan voel ik toch wat zitten (óf ik moet het fout gedaan hebben)

Hij heeft idd van die lange lussen nu. Heb al geopperd om ze af te knippen, maar mijn puber is eigenwijs haha. 

Soms zitten de veters idd niet helemaal lekker. Ik maak soms ook wel gewoon bovenop een knoop in de veters en dan zo dat het knoopje net bovenop lip zit langs een vetergat. Dan heb je nergens last van.

Bijtje82

Bijtje82

26-01-2023 om 18:44

Eppos schreef op 26-01-2023 om 17:49:

[..]

Ha ja inmiddels strik ik ze wel en loop ik er natuurlijk voor geen porum bij. Die bevestiging heb ik na een middagje stad in (met pubra ruim 14) aantal maal geïncasseerd. Wat ik dan heb is, jammer dat ze met mij en naast mij moest lopen ik heb laarsjes gekocht maar die waren voor oude wijven volgens haar. Ik kan het hebben blijkbaar

Ik ben ook wel wat gewend hoor. Moet dagelijks commentaar over mijn kleding of uiterlijk incasseren op het werk. Ik lach erom en laat het gaan. Ga niet eens een poging doen om iets te veranderen, het is toch nooit goed daar. 

Doe je er wel een dubbele knoop in?

Bijtje82 schreef op 26-01-2023 om 18:44:

[..]

Ik ben ook wel wat gewend hoor. Moet dagelijks commentaar over mijn kleding of uiterlijk incasseren op het werk. Ik lach erom en laat het gaan. Ga niet eens een poging doen om iets te veranderen, het is toch nooit goed daar.

Serieus? Volwassenen die dat doen? En wat zeggen ze dan?

Bijtje82 schreef op 26-01-2023 om 18:44:

[..]

Ik ben ook wel wat gewend hoor. Moet dagelijks commentaar over mijn kleding of uiterlijk incasseren op het werk. Ik lach erom en laat het gaan. Ga niet eens een poging doen om iets te veranderen, het is toch nooit goed daar.

Zijn je collega's veertien of zo? Ik vind het nogal onvolwassen. 'Bedankt voor je mening, doe ik verder niks mee' is een zin die ik je wel aan wil raden als standaard reactie daar op.

Bijtje82

Bijtje82

26-01-2023 om 21:20

MamaE schreef op 26-01-2023 om 21:11:

[..]

Zijn je collega's veertien of zo? Ik vind het nogal onvolwassen. 'Bedankt voor je mening, doe ik verder niks mee' is een zin die ik je wel aan wil raden als standaard reactie daar op.

Oh dat krijgt ze ook zeker te horen hoor. Wees maar niet bang. 

Bijtje82

Bijtje82

26-01-2023 om 21:29

Kikki39 schreef op 26-01-2023 om 20:48:

[..]

Serieus? Volwassenen die dat doen? En wat zeggen ze dan?

Voornamelijk één vrouwelijke collega. Modepopje, altijd perfect in de make-up etc. Ik zeg altijd, ben hier om te werken, niet om een modeshow te lopen. 

Mijn haar is niet goed. De kleur niet, niet hoe het zit.

Mijn schoenen zijn niet goed. Ouwe wijven schoenen, oma schoenen. Mijn jeans zijn niets goed, want een bies langs de zijkant is zo 1980.. gewoon deze broek bijvoorbeeld. 

20266422-MDNIfxPZ.jpg

Mijn jas is niet goed genoeg. Mijn wenkbrauwen niet. Ik moest maar een make-up dragen.

Kortom... eigenlijk is er eigenlijk helemaal niets goed. Maar gelukkig boeit haar mening mij echt helemaal niets hoor. En ondanks haar uitspraken kan ik toch onwijs met haar lachen. Maar ik kan me goed voorstellen dat anderen zich wel ongelukkig kunnen voelen daardoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.