Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Servies toe aan vervanging


Krisje

Krisje

10-03-2018 om 18:04

Dorry

We hebben elkaar ooit ontmoet op een meeting in Amersfoort, 2010 of 2011? We delen een laarzenliefde zeg maar. Mocht je het je herinneren niet zeggen hoor, ik blijf graag incognito; )))

Laarzen Krisje

Laarzen en emma en aga en quilts jaaa in een adem

Maar ik weet t niet meer...

Sorry! Fijn voor jou. Kun je hier weer lekker anoniem ronddartelen.

Voor speciale gelegenheden

Voor speciale gelegenheden heb ik een serie mooie grote borden waar veel op kan, ideaal voor een kerstdiners.
Nadeel is dat de serie een gouden rand heeft en met de hand dient te worden afgewassen. Bepaald geen dagelijkse hobby.

Voor dagelijks gebruik een porselein servies die tegen een stootje kan.

VaderAbraham

VaderAbraham

15-03-2018 om 15:33 Topicstarter

Stapje verder

Bedankt voor alle tips, ik ga eens even lekker rondneuzen. En er is idd écht zoveel keuze, je weet niet waar je moet kijken haha. Ik ben er wel uit dat ik voor een sterke soort porselein ga. Nou alleen nog een mooie serie uitkiezen.

Krisje

Krisje

16-03-2018 om 09:24

En dat je het niet meer weet Dorry

vind ik helemaal niet erg )

VaderAbraham

VaderAbraham

22-03-2018 om 15:16 Topicstarter

Twijfel, twijfel

Na een lange zoektocht ben ik terechtgekomen bij twee sets.

1. De 18-delige serie Arzberg Cucina Colori: https://woldring-porselein.nl/arzberg-cucina/.

2. De Royal Doulton Pacific Serviesset Splash 16-Delig: https://cookinglife.nl/serviessets.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de bovenstaande merken? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Pennestreek

Pennestreek

22-03-2018 om 15:22

Geen ervaring

met Arzberg en een vaatwasser, en met Royal Doulton al helemaal geen ervaring. Waar ik wel ervaring mee heb is een decoratie op het vlak op een bord waar je ook op snijdt, dat moet je dus niet hebben. Ons servies is nog helemaal mooi, na 19 jaar, op dus de ontbijtborden na, waar de decoratie onder onze boterhammen langzamerhand verdwenen is.

Verder denk ik dat zo'n 'leuk, modern' splashpatroon over 3 jaar mijn neus uit komt. Maar dat is mijn mening. Dat kan natuurlijk ook gelden voor de vrolijk gekleurde randjes aan het Arzbergservies. Ik hoop het niet, want ik heb een hele collectie gekleurde glazen en kommetjes, waar de Cucina Colori borden mooi bij zouden passen

Anke

Anke

22-03-2018 om 15:36

Inderdaad, Splash gaat snel vervelen

Pacific lines gaat denk ik minder snel vervelen.

Harde kleuren

Ik vond de royal doulton serie; zowel de Splash als de lines tegenvallen. De kleuren waren te 'hard' voor een bord, een beetje schreeuwend.
En verschillende kleuren ( arzberg) op een kerstkleed staat niet echt. Want een gebroken wit kleed met rood en groen met een oranje of blauw bord, vind ik niet passen.

Persoonlijk vind ik de maxwell & Williams serie mooi; zowel de chasmere als de diamond serie. Mooi van vorm, tijdloos en past bij ieder tafelkleed. Ze komen ook niet saai over door de elegante vorm.

Maar een servies moet je in het echt zien om te beoordelen of het je daadwerkelijk aanstaat.

Juline

Juline

22-03-2018 om 21:18

Mijn keuze...

Ik zou voor de colori gaan. Mooi subtiel randje. De Splash zou misschien voor mij de smaak van het eten beïnvloeden.

Gunst

Een mooi servies van goede kwaliteit blijkt toch pittige reviews te krijgen. Ook iets dat je kan meenemen in een keus want blijvende grijze krassen in een iT bord is teleurstellend. Daar wil je niet zoveel geld voor betalen.

https://www.productreview.com.au/p/maxwell-williams-cashmere.html

Oeps

iT = wit

Arzberg en kleur

Ik heb een Arzberg servies met allerlei verschillende kleuren (Tric). Dat het dan een dag per jaar met kerst minder chic staat, is voor ons geen enkel probleem.
Ik vind dat Arzberg Colori ook mooi.

rode krullenbol

rode krullenbol

23-03-2018 om 14:53

Ter overweging

Beste Vader Abraham,

Gelukkig maar dat u de ‘embarras du choix’ inmiddels enigszins heeft weten in te perken tot een keuze uit twee. Ook al heb ik dan zelf geen enkele persoonlijke ervaring met de serviezen van uw gading; dat adviseert een stuk gemakkelijker! Al helemaal nu enkele anderen hun mening reeds aan u kenbaar hebben gemaakt door deze op dit forum te ventileren.

Laat u zich – om te beginnen – toch niet door de gedachte afschrikken dat ‘Splash’ mogelijk (te) snel gaat vervelen, vanwege de uitgesproken vormgeving ervan. Het is en blijft uiteindelijk in de eerste plaats een kwestie van smaak, nietwaar? Een mens vindt het mooi of juist lelijk. En dat dan in verschillende gradaties. Hoe dan ook zullen de zo artistiek aangebrachte klodders glazuur een reactie uitlokken. Linksom of rechtsom.

Toegegeven; koele onverschilligheid ten aanzien van het design valt in principe niet uit te sluiten. Maar stelt u zich eens zelf de vraag: ligt een dergelijke reactie erg voor de hand? Nee toch zeker? Ik wil maar zeggen!

Of het dan niet bezwaarlijk is, dat het serviesgoed de mensheid – voor zover deze bij u over de vloer zal komen – geheid verdeelt in voor- en tegenstanders? Daar zou ik – als ik u was – niet al te moeilijk over denken. Bekijk het vooral van de positieve kant: de reacties bieden uitgelezen kansen om uw visite beter te leren kennen!

Die en gene zal er spontaan een opmerking over maken, waarop u vervolgens kunt inhaken. Mocht ongevraagd commentaar onverhoopt uitblijven, dan kan u ook zelf de decoratieve spetters onderwerp van gesprek maken tijdens het tafelen. Vraag gewoon eens tussen neus en lippen door wat zij erin zien! Ik geef u op een briefje: u zult ongetwijfeld versteld staan van wat er zoal mogelijk blijkt aan antwoorden.

Hoe ik dit zo goed denk te weten? Dat komt door de volgende clip van Gnarls Barkley:


https://youtu.be/tph_9OX_qqY. De inktvlekpatronen die erin voorkomen, hebben aangespoord tot zeer uiteenlopende tekstinterpretaties van het nummer ‘Crazy’. Let wel! Zelfs als u het maar een oppervlakkige tekst en een wat al te simpel deuntje vindt waarmee op gemakkelijke manier onterecht veel geld is verdiend, doet dit er hier toe: een ieder interpreteert vanuit (de) eigen kennis en inzichten met betrekking tot het leven.

De internationale internetgemeenschap heeft zich zeer actief betoond in het delen van interpretaties. Werpt u – indien u daartoe in de gelegenheid en genegen bent – maar eens een blik op mijn bron van informatie: het discussieplatform http://songmeanings.com/songs/view/3530822107858579738/.

Velen – al dan niet zelf een gebruiker van drugs – zien ‘Crazy’ als een loflied op het beleven van de effecten van psychedelica. Anderen daarentegen beweren dat het nu juist een waarschuwing is tegen het gebruiken van geestverruimende middelen. Het lied zou het trieste karakter benadrukken van een leven als drugsverslaafde.

Weer anderen vinden het verwijzen naar het extatische gevoel dat het leven jou kan geven; bijvoorbeeld wanneer alles in alle opzichten helemaal meezit. Tegenover hen staan diegenen die stellen dat het lied handelt over escapisme: het wegvluchten van ellende, alsook diegenen die het vinden wijzen op de gevaren van een roekeloze leefstijl.

‘Crazy’ zou gaan over de sensatie van buiten je lichaam treden bij het leveren van een creatieve inspanning/prestatie, een heftige spirituele ervaring of een bijna dood ervaring. Maar het zou net zo goed een atheïstische, kritische kijk op religie kunnen betreffen; zo is geopperd.

Zo ziet u maar; de meningen over ‘Crazy’ zijn niet alleen verdeeld, maar staan vaak ook nog eens haaks op elkaar!

De titel zou het aannemelijk maken dat het lied handelt over geestesziekte die gepaard gaat met psychoses/mentale instabiliteit of autisme. Ook is gesuggereerd, dat het gaat om het weerwoord van een slachtoffer van narcistisch misbruik. Weer heel andere thematische invullingen zijn:

* iemand die zijn geweten raadpleegt

* een opvoedkundig gesprek van vader op zoon

* de ‘coming of age’ van een jongvolwassene

* een oude man die terugkijkt op zijn leven

* een preek van een ‘dropout’ aan de schoolgaande jeugd

* verliefdheid

* seks

* seksuele ontrouw

* twee geliefden die (de hiërarchie binnen) hun relatie bespreken

* een complotdenker aan het woord

* een aankondiging van oorlog

* het relativeren van de maakbaarheid van het bestaan

* het gedachtegoed van Friedrich Nietzsche

* de relativiteitstheorie van Albert Einstein

* fundamentele maatschappijkritiek van een hoogbegaafde

* het in twijfel trekken van heldendom

Enfin; het nummer ‘Crazy’ heeft een waanzinnige variatie aan speculaties teweeggebracht. Eenzelfde effect kan uitgaan van de vormgeving van het servies ‘Splash’. Ik zou zeggen: deze is niet alleen heel fraai, maar eveneens extra functioneel. Zoiets is toch eigenlijk altijd wel mooi meegenomen?

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

23-03-2018 om 15:09

P.S.

Het nummer ‘Crazy’ is door velen gecoverd; zowaar ook door een soort van naamgenoot van u: Casey Abrams. Zie:


https://youtu.be/FyFwko9O2UE. Beide versies zetten mijn killer benen tot bewegen aan, maar met het oog op uw vermoedelijke leeftijd zal deze ‘Space Jazz Cover’ u wellicht beter bevallen dan het origineel.

Adviezen

Rode Krullenbol, in een paar reacties heb ik mijn mening gegeven, dat klopt. Nu liep ik laatst in een winkel tegen de splash en de lines aan. Ik herinnerde mij dit draadje. De lines en de splash leken mij in eerste instantie borden met een moderne tint. Niets mis mee. Maar in het echt leek het alsof de decoratie op het bord lag ipv met de glazuurlaag verweven. Het viel mij erg tegen. Zodoende de opmerking een servies eerst in het echt te bekijken want een plaatje op een website kan veel anders over komen.

Ten tweede vond ik de tip over de review ook belangrijk. Dat is niet zo zeer een mening hebben over een bepaald servies maar een tip die je kan meenemen in de speurtocht naar degelijk kwaliteit om zo te voorkomen dat iemand een kat in de zak koopt.

Twee punten die los staan van mening over een bepaald keuze maar die wel van belang zijn voor het bereiken van een langdurig plezier hebben van een aanschaf.

Daarnaast nog een tip over een servies in combi met een kerstkleed. Zuiver om iemand bijtijds hierop te attenderen voor het kerst is. Om TS zo een onaangename verrassing te behoeden. Zo als ik het ook fijn zou vinden adviezen te krijgen die ik als waardevol zou ervaren.

Vader Abraham, ik wil je niets aanpraten. Zeker niet omdat het niet bekend is in welke stijl het huis is ingericht.

Net als een 'advies' voor een aanschaf van een auto; ik zou niet snel een Golf kopen want deze worden veel gestolen. Maar als je een Golf geweldig vindt, is de keus aan jou.

rode krullenbol

rode krullenbol

24-03-2018 om 22:43

Ter overweging (gecorrigeerde versie)

Om mij vrij te pleiten van het door forumdeelnemer Yvan onder de publieke aandacht gebrachte Dunning–Kruger effect!

Beste Vader Abraham,

Gelukkig maar dat u de ‘embarras du choix’ inmiddels heeft weten in te perken tot een keuze uit twee. Ook al heb ik dan zelf geen enkele persoonlijke ervaring met de serviezen van uw gading; dat adviseert een stuk eenvoudiger! Al helemaal nu enkele anderen hun mening reeds aan u kenbaar hebben gemaakt door deze op dit forum te ventileren.

Laat u zich – om te beginnen – toch niet door de gedachte afschrikken dat ‘Splash’ mogelijk (te) snel gaat vervelen, vanwege de uitgesproken vormgeving ervan. Het is en blijft uiteindelijk in de eerste plaats een kwestie van smaak, nietwaar? Een mens vindt het mooi of juist lelijk. En dat dan in verschillende gradaties. Hoe dan ook zullen de zo artistiek aangebrachte klodders glazuur een reactie uitlokken. Linksom of rechtsom.

Toegegeven; koele onverschilligheid ten aanzien van het design valt in principe niet uit te sluiten. Maar stelt u zich eens de vraag: ligt een dergelijke reactie erg voor de hand? Nee toch zeker? Ik wil maar zeggen!

Of het dan niet bezwaarlijk is, dat het serviesgoed de mensheid – voor zover deze bij u over de vloer zal komen – geheid verdeelt in voor- en tegenstanders? Daar zou ik – als ik u was – niet al te moeilijk over denken. Bekijk het vooral van de positieve kant: de reacties bieden uitgelezen kansen om uw visite beter te leren kennen!

Die en gene zal er spontaan een opmerking over maken, waarop u vervolgens kunt inhaken. Mocht ongevraagd commentaar onverhoopt en tegen alle verwachting in uitblijven, dan kan u ook zelf de decoratieve spetters onderwerp van gesprek maken tijdens het tafelen. Vraag gewoon eens tussen neus en lippen door wat zij erin zien! Ik geef u op een briefje: u zult ongetwijfeld versteld staan van wat er zoal mogelijk blijkt aan antwoorden.

Hoe ik dit zo goed denk te weten? Dat komt door de volgende clip van Gnarls Barkley:


https://youtu.be/tph_9OX_qqY. De inktvlekpatronen die erin voorkomen, hebben aangespoord tot zeer uiteenlopende tekstinterpretaties van het nummer ‘Crazy’. Let wel! Zelfs als u het maar een oppervlakkige tekst en een wat al te simpel deuntje vindt waarmee op wel héél gemakkelijke manier onterecht veel geld is verdiend, doet het volgende er hier toe: een ieder interpreteert vanuit (de) eigen kennis en inzichten met betrekking tot het leven. De psychologische term daarvoor? Projectie.

De internationale internetgemeenschap heeft zich zeer actief betoond in het delen van interpretaties. Werpt u – indien u daartoe zowel genegen als in de gelegenheid bent – maar eens een blik op mijn bron van informatie: het discussieplatform http://songmeanings.com/songs/view/3530822107858579738/.

Velen – al dan niet zelf een gebruiker van drugs – zien ‘Crazy’ als een loflied op het beleven van de effecten van psychedelica. Anderen daarentegen beweren dat het nu juist een waarschuwing is tegen het gebruiken van geestverruimende middelen. Het lied zou het trieste karakter benadrukken van een leven als drugsverslaafde.

Weer anderen vinden het verwijzen naar het extatische gevoel dat het leven jou geven kan; bijvoorbeeld wanneer alles in alle opzichten helemaal meezit. Tegenover hen staan diegenen die stellen dat het lied handelt over escapisme: het wegvluchten van/uit ellende, alsook diegenen die het vinden wijzen op de gevaren van een roekeloze leefstijl.

‘Crazy’ zou gaan over de sensatie van buiten je lichaam treden bij het leveren van een creatieve inspanning/prestatie of een heftige spirituele belevenis, zoals een bijna dood ervaring. Maar het zou net zo goed een atheïstische, kritische kijk op religie kunnen betreffen; zo is geopperd.

Zo ziet u maar; de meningen over ‘Crazy’ zijn niet alleen verdeeld, maar staan vaak ook nog eens haaks op elkaar!

De titel zou het aannemelijk maken dat het lied handelt over geestesziekte die gepaard gaat met psychoses/mentale instabiliteit, dan wel autisme. Ook is de suggestie gedaan, dat het gaat om het weerwoord van een slachtoffer van narcistisch misbruik. Weer heel andere thematische invullingen zijn:

* iemand die zijn geweten raadpleegt
* een opvoedkundig gesprek van vader op zoon
* de ‘coming of age’ van een jongvolwassene
* een oude man die terugkijkt op zijn leven
* een preek van een ‘dropout’ aan de schoolgaande jeugd
* verliefdheid
* seks
* seksuele ontrouw
* twee geliefden die (de hiërarchie binnen) hun relatie bespreken
* een complotdenker aan het woord
* een aankondiging van oorlog
* het relativeren van de maakbaarheid van het bestaan
* het gedachtegoed van Friedrich Nietzsche
* de relativiteitstheorie van Albert Einstein
* fundamentele maatschappijkritiek van een hoogbegaafde
* het in twijfel trekken van heldendom

Enfin; het nummer ‘Crazy’ heeft aanleiding gegeven tot een waanzinnige variatie aan duidingen. Eenzelfde effect kan uitgaan van de vormgeving van het servies ‘Splash’. Ik zou zeggen: deze is niet alleen heel fraai, maar eveneens extra functioneel. Zoiets is toch eigenlijk altijd wel mooi meegenomen?

Rode krullenbol

P.S.
Het nummer ‘Crazy’ is door velen gecoverd; zowaar ook door een soort van naamgenoot van u: Casey Abrams. Zie:


https://youtu.be/FyFwko9O2UE. Beide versies zetten mijn ‘killer’ benen tot bewegen aan, maar met het oog op uw vermoedelijk gevorderde leeftijd zal deze ‘Space Jazz Cover’ vanwege het lagere tempo ervan u wellicht beter bevallen dan het origineel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.