Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Slapen jullie onder een tijdschriftendekbedovertrek?

Deze week las in de column van bladenmaker Rob Vuremaker in de Volkskrant dat half Nederland onder een dekbedovertrek slaapt die cadeau is gekregen bij een tijdschriftenabonnement.

Dat leek me eigenlijk vrij sterk en ik ben eigenlijk benieuwd of dat ook voor de OOL-bezoekers geldt. Hier is het niet zo. Ik ben nooit in de verleiding gekomen om een abonnement te nemen op een tijdschrift vanwege een dekbedovertrek, maar misschien komt dat omdat ik er verder ook niet zo bar veel mee heb. Ik heb afwisselend twee katoenen overtrekken in gebruik van Ikea en Hema en dat is het wel. Wie deelt zijn dekbedovertrekgeheimen?

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angela

angela

05-05-2010 om 11:06

Ha ha

wat een grappige vraag.Nee wij ook niet. Ik heb er ook een hekel aan als het niet volledig is. Soms krijg je dan 1 overtrek, daar heb ik dan niks aan. Of juist een dubbeldekbend maar wij hebben 2 enkelen. Ik heb weleens een kussensloop gekregen met zo n tekst maar ook die gebruik ik niet omdat het er 1 is. Nee wij ook ikea en hema

neteret mut

neteret mut

05-05-2010 om 11:46

Wijzelf niet

maar de jongste zoon af en toe wel, onder een Donald Duck dekbed. Inmiddels met andere sloop omdat de "echte " versleten was, oudste zoon heeft er ook al onder geslapen. Wij hebben wel ooit een bloemetjesdekbed bij de Margriet gehad, maar die paste niet lekker om ons dekbed ( gekrompen in de was ?) en hebben we toen aan mijn schoonouders gegeven die er erg blij mee waren ( was ook meer hun smaak). Wij slapen al jaren onder dekbedhoezen van de Hema en nu een heel fijne van de Aldi ( satijn) Die van de ikea viel me zwaar tegen wat de stof betreft en ligt na maar af en toe gebruikt te zijn in een zak voor ...( bovendien waren de slopen daar zo klein van, gebruikte altijd andere erbij)

Rembrand

Rembrand

05-05-2010 om 11:59

Ooit.

Ik heb bij mijn Libelleabonnement ooit ( in de vorige eeuw ) twee mooie dekbedovertrekken kado gekregen.
Daar heb ik jaren onder geslapen en nu heeft mijn schoonmoeder ze.
M.

reina

reina

05-05-2010 om 12:01

Geen dekbed, maar wel

We hebben geen tijdschriftendekbedovertrekken (mooi scrabblewoord!), maar ik heb wel een tijdschriften-sprei (of hoe noem je iets wat over je dekbed ligt). Ik wilde een bepaalde kopen, toen bleek ie cadeau gegeven te worden bij een Seasonsabonnement wat ik iemand cadeau wilde geven. Hij heeft het abonnement gekregen, wij hebben de sprei

Biene M.

Biene M.

05-05-2010 om 12:18

Goh

Ik heb dat nog nooit gezien, een dekbedovertrekset cadeau bij een tijdschrift. Misschien lees ik de verkeerde tijdschriften. Onze overtrekken koop ik bij de wehkamp, als er één versleten is en ze daar een leuke in de aanbieding hebben.

Nee

we lezen ook alleen maar een computertijdschrift. Ik slaap graag onder goede kwaliteit dekbed en zou om een dekbedovertrek nooit een tijdschrift abonneren.
Angelika

Carmen

Carmen

05-05-2010 om 14:07

Ik niet, dochter wel

Een paardendekbed van de Penny. Heel dun, prutskwaliteit, dus geen idee hoe lang hij meegaat. Maar ziet er wel leuk uit.

Carmen.

Minet

Minet

05-05-2010 om 14:32

Nee, gamma

nooit een gratis dekbedovertrek ontvangen helaas
Wij slapen nu onder prachtige halfsatijnen hoezen van Jan de Bouvrie, van de Gamma

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2010 om 14:49

Wel gedaan

Maar die dekbedden hebben hun langste tijd gehad. We hebben ze ooit gekregen van mijn schoonmoeder die lid van de Libelle was geworden. Ik gebruik het dekbeddenvoorbeeld vaak bij klanten die gratis aanbiedingen van ons willen hebben als ze al lang geabonneerd zijn op een product waar die aanbieding bij zit. "Het is toch niet eerlijk dat een nieuwe klant dat krijgt en trouwe klanten niet?" "Ja meneer of mevrouw, zo werkt dat nu eenmaal bij veel bedrijven. Als u al lid bent van de Libelle, destijds vast ook met een aardigheidje, en ze delen een dekbeddenset uit voor nieuwe klanten, belt u ze dan ook dat dat niet eerlijk is?" "Ja... dat is wat ánders!!" Men vindt de vergelijking dus wat flauw.
De Libelle-dekbedden bevielen overigens prima
Oh ja, mijn dochter heeft ook een Donald Duck dekbed gehad, ook via het tijdschrift als welkomstcadeau.

Bastet

Bastet

05-05-2010 om 16:39

Ja hoor

Heb ooit een dekbedovertrek gekregen bij een tijdschrift wat ik toch al elke maand kocht.
Groetjes,bastet

Heirthe

Heirthe

05-05-2010 om 22:41

Ikea

Wij slapen meestal onder Ikea overtrekken.

Sprei

Ooit kreeg ik van mijn moeder (is al 25 jaar geleden) een sprei kado dat ze bij een abbonement op libelle had gekregen. Ze nam het abbo niet voor het sprei want dat was eigenlijk 'overbodig' (vandaar dat ik 'm kreeg). Nee ze wilde gewoon dat abbonement....Wel een prachtig sprei...hij is groot...katoen en ingeweven patroon en best dik. Warm zat in de winter zodat het niet tocht langs randjes van het dekbed. Wit en goed wasbaar zonder dat ie slijtage vertoont...Dat mag ik toch wel zeggen na 25 jaar niet? Het was het laatste kado dat ik van mijn moeder kreeg...2 maand later werd ze aangereden...en was op slag dood. Dus ik ben er erg aan gehecht.Elke zomer was ik het sprei,alleen drogen is lastig...hij past niet in de droger en omdat ie best dik is moet hij uitgespreid op de droogmolen en dan aan beide kanten drogen.Dat duurt (zelfs als er een hittegolf is) meestal wel een dag of 2 dagen soms....Het sprei past gelukkig wel nét in de wasmachine....(beetje proppen).
Wij slapen overigens onder HEMA-dekbedhoezen. Ook al omdat ze van wat 'steviger' katoen zijn.Ik houd niet van dat fladderspul op bed.De kinderen ook niet..maar ja die zijn niet anders gewend.
groeten albana

Ja wij wel

Toen ik lid werd van de Linda. kon je kiezen voor twee zwarte dekbedovertrekken met twee kussenslopen met je naam erop. Super goede kwaliteit en slapen heerlijk.

Margriet*

Margriet*

06-05-2010 om 15:07

Neuh

Ik vind ze vaak niet mooi. Janneke Brinkmann motieven houd ik niet van...
Ons beste dekbedovertrek is van de Habitat, mooi en onverslijtbaar. Hema is een 2de goede. Mijn laatste aanschaf was van de Bijenkorf, duur (er zijn altijd aanbiedingen) maar heerlijk katoen en mooi bewerkt.

Yep wij ook!

Jaren (7, 8, 9?) geleden op Huishoudbeurs overstag gegaan voor abonnement op VT-Wonen (die ik toch eigenlijk altijd al los kocht) en kreeg daar prachtig 2-persoons dekbed bij met mooi gedicht.
En dat ligt nog steeds met grote regelmaat op ons bed; geweldige kwaliteit. De VT-Wonen heb ik na een jaartje opgezegd, vond ik teveel reclame worden. Nu koop ik (los) vaak de 101 Wonen maar nog vaker ruil ik met buurvrouwen, zij de Linda, ik de VT wonen of zo.
Goede deal all around!

Talia

Talia

06-05-2010 om 15:22

Nee

Ook nooit gehad, boehoe .
Of zou het eraan liggen dat ik geen abonnement op een tijdschrift heb, hahaha

Terpi

Terpi

06-05-2010 om 16:57

Talia

Wat dan eigenlijk weer bizar is dame, jij koopt tijdschriften tenslotte ook los!
Hier geen dekbed vanwege tijdschrift maar veel andere dingen, heb met regelmaat een abbo genomen op bijvoorbeeld Viva om het kado. Op dit moment heb ik een jaarabbo op Viva waar ik het hele jaar de Flair bij krijg... Ooit de Kinderen genomen vanwege de toffe 'little company' zwarte geisoleerde luiertas. Maar een dekbed... nee, dat nooit gehad.

Jaymza

Jaymza

06-05-2010 om 18:19

Sprei

Geen dekbedden, wel een sprei bij VT wonen. Meestal zijn die cadeaus dingen die ik liever niet wil. eerder een reden om geen abonnement te nemen.

Jaymza

Rafelkap

Rafelkap

06-05-2010 om 19:19

Kennelijk

een goede marketingstunt dat mensen worden verleid om een abonnement te nemen. Voor mij werken dat soort cadeautjes niet. We hebben voldoende hoezen in huis en tijdschriften met eeuwig dezelfde artikeltjes hoef ik niet. Als ik ze wel eens bij de kapper inneus, omdat ik moet wachten en mee verveel, lees ik nooit wat nieuws.

madelief

madelief

06-05-2010 om 21:04

Lezen jullie graag tijdschriften?

Vroeger kocht ik graag tijdschriften, had een abonnement op de club ( heel vroeger) die werd opgeheven, kreeg je de Yes voor in de plaats. Daar werd ik al snel te oude voor en stapte over op de Viva. Heb idd weleens een half jaar abonnement op de Libelle genomen voor de dekbedhoezen! Die liggen overigens nog steeds in de caravan. Maar ik vind alle tijdschriften zo opelkaar lijken! Als ik een libelle of lees heb ik hem zo uit, de helft boeit me niet. De Linda etc vind ik prijzig en ook daar vind ik lang niet alles leuk in.
Ik lees dus nu gewoon veel boeken. Soms heb ik weleens zin in een leuk blad maar welke? Kan niet echt iets leuks vinden!

Brianna F

Brianna F

06-05-2010 om 21:25

Volledig

verkeerd gelezen. Ik wilde al ja zeggen, want wij slapen onder een dekbedhoes met een tijdschriftopdruk

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2010 om 21:26

Sinds kort weer

Ik heb een proefabonnementje op Zin genomen. Dit tijdschrift is nog niet helemáál voor mijn leeftijd, 50+, maar een kniesoor die daarop let Ik vind het een leuk blad, dus misschien zet ik het om in een echt abonnement. Daarnaast koop ik Flow wel eens. Ik vind het zo'n vrolijk blad.

tonny

tonny

06-05-2010 om 22:43

Ooit, ja

Een jaar of 20 geleden, kan ook 25 zijn geweest, heb ik een Libelle-abonnement genomen vanuit de gedachte: ik koop een dekbedovertrek en krijg er een tijd gratis een blaadje bij Het was een heel romantisch bloemetjesdekbed van een of andere ontwerpster.

Nu slaap ik onder een 'OO-dekbed'. Op advies van o.a. Manda Rijn heb ik hotelbeddengoed van Hema gekocht. Bloemetjes en dessins hoef ik niet meer.

tonny

Hema hotelkwaliteit

wij liggen er al een aantal jaar onder en ik vind het nog steeds heerlijk, lekker krakend en koel, staat ook mooi. En alles in spierwit zodat het altijd bij elkaar past en makkelijk te wassen, want ik heb ook alle handdoeken en washandjes etc van hema hotelkwaliteit, af en toe een wasje met wat chloor erbij en het is weer mooi. Ik hoop dat het nog wel een aantal jaar in de vaste collectie blijft dan kan ik af en toe wat nieuws erbij kopen, tot nu toe is nog niets aan vervanging toe.

Dochter slaapt ook onder hema, maar dan vrolijke printjes.

Ooit hadden we van Ikea een paar sets, vond ik niet prettig slapen en de prints werden snel vaal.

Vic

Vic

07-05-2010 om 10:00

Manda (beetje o.t.)

Ik heb hetzelfde beddengoed, maar het lukt me niet om het spierwit te houden. Hoe doe jij dat met chloor? Gooi je dan een scheut chloor (gewoon glorix?) in je wasbolletje o.i.d.?

Vic

ik doe in het eerste bakje van de wasmachine (voorprogramma) een flinke scheut dikke bleek. Het is een andere fles dan dat glorix wat ik voor de wc gebruik, het ruikt wel het zelfde dus misschien kan glorix ook wel.

Ik doe de wasmachine dan niet helemaal vol. Ik denk dat ik zo eens per 2 maanden de boel zo was, dus vrij regelmatig. Per ongeluk een keer een lichtblauw shirt erbij gedaan wat een soort wit/blauw batik geworden is. En voor de zekerheid doe ik de was erna ook wit.

Vroeger gooide ik het ook wel eens in dan badkuip en dan roeren en met de douchekop zodat de bleek goed verdeeld is en dan een paar uurtjes erin en dan nog in de wasmachine maar dat vond ik te veel gedoe, maar het werd wel heel snel spierwit.

Tirza G.

Tirza G.

07-05-2010 om 15:21

Oppassen

Niet alle chloor kan in de wasmachine. In je wasmachine kunnen alleen laagschuimende producten en veel chloorproducten zijn hoogschuimend. Komt het schuim je schoorsteen uit

Tirza

Talia

Talia

07-05-2010 om 16:31

Ik kan niet kiezen (terpi)

Ik kan niet kiezen welk tijdschrift, daarom heb ik geen abonnement. Niemand hoort mij zeggen dat ik geen tijdschriften LEES!!
Verder heb ik voordeel bij de abonnementen om mij heen. Mijn vriendin heeft een Viva met een Flair erbij en die mag ik dan lezen. En oh ja, ik mocht haar luiertas van Little Company ... ideaal hoor, abonnementen.

Gruwel hotel hema

ik vind die hotelkwaliteit van de Hema echt vreselijk; net of je onder papier slaapt. Ik hoopte al dat het snel zacht zou worden met flink wat wasverzachter. Vroeger had ik Laura Ashley dekbedovertrekken en die waren superzacht! Helemaal stuk geslapen en nu zijn er geen Laura Ashley winkels meer in NL.

Dorry

Bastet

Bastet

07-05-2010 om 17:51

Dorry!

In de Hoogstraat in Den Haag zit Laura Ashley nog hoor!!
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.