Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

25-11-2008 om 20:46

Snik, mijn haren is oranje, snik

wilde eens mijn haren verven, ben donkerblond van origine en wilde er goudblond van maken. Lóreal, goudblond gekocht en vanavond alles volgens de beschrijving gedaan maar nu snik is het meer oranje dan goudblond. Hoe kan dat nou, ik heb toch alles via het voorschrift gedaan???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Echt verven of kleurspoeling?

Balen zeg!

Als het een kleurspoeling is dan kun je die snel doen vervagen door flink met Head en Shoulders te wassen.

En anders morgenochtend zsm bellen met Loreal, staat er nergens een informatienummer op het pak?

Sterkte!

ayla

ayla

25-11-2008 om 21:15

Verf

echte verf. Mijn haar is niet blonder geworden maar wel oranje. Als ik het positief bekijk (wat misschien lukt na nog 2 glazen rose) kan ik het ook zien als goudkoper. Zucht waarom kan nou niet eens iets normaal gaan

Head&shoulders

paar keer achter elkaar mee wasssen en dan is het wellicht al een stuk minder 'oranje'.

Zelf geen ervaring mee, hoor, maar dit heb ik van een collega die ooit met worteltjeshaar terug kwam van de kapper. Die is meteen bij haar ouders (vader gebruikte gelukkig die shampoo) onder de douche gedoken en heeft haar haar vier keer daarmee gewassen. Ze vond zichzelf net Bassie toen ze zichzelf echt in de spiegel zag

Sterkte ermee, ik hoop dat je iemand hebt die morgenvroeg voor je naar de drogist kan rennen.

Groetjes van Purk

Haarlak

Wat ook helpt is flink sprayen met haarlak en daarna wassen. En de kapper kan er vaak wel wat van maken. Succes!

MaximeM

MaximeM

26-11-2008 om 08:38

Herkenbaar!

Hoi,

Ik kan mijn haar ook niet met een warme tint kleuren, wordt ook oranje! Ik koop dus alleen nog maar verf in asblonde kleuren, dat gaat wel prima. Wat je kan doen om de rode gloed weg te halen is je haar wassen met zilvershampoo (je weet wel dat paarse spul, voor grijs haar officieel) ik gebruik dat als ik het idee krijg dat mijn blonde haar te gelig wordt. 5 minuutjes laten intrekken en het is minder goud/geel. Of misschien nog één keertje verven met een asblonde kleur (wel zelfde merk gebruiken, is weliswaar niet helemaal de bedoeling om 2 keer te verven, maar ik zou dat proberen)

Trouwens laat vandaag je vriendinnen eens keuren, ik heb zelf ook wel eens met de handen in het haar gezeten omdat mijn haar zo'n afschuwelijke kleur had maar als ik daar achteraf foto's van zie vind ik het eigenlijk helemaal geen rare kleur.

Maxime

ayla

ayla

26-11-2008 om 08:50

Hmmmm

mijn collega (dezelfde die me dit aanraadde) vond het best mooi, beetje koper, leuk voor de winter zei ze. Manlief zag uberhaupt het verschil niet, al heb ik bij hem vaker het idee dat hij kleurenblind is. Durf het niet aan om nog eens met verf overheen te gaan. Dus ik laat het maar zitten of ga binnenkort maar eens naar de kapper. Maar eerst wat meer reacties vandaag afwachten

MaximeM

MaximeM

26-11-2008 om 12:21

Bij de kapper durf ik niet meer

Hoi,

Daarstraks had ik mijn verf-debacle beschreven en zal even schrijven hoe het verder ging. Ben dus op dinsdag toch maar naar de kapper gegaan met dat afschuwelijke kleurtje (wat anderen inderdaad niet eens zagen) en zij hebben het opnieuw geverfd en er een coupe soleil ingedaan... resultaat was vreselijk. Ik draag mijn haar heel vaak in een staart achterover en zag de kapster mijn haar insmeren met blondering voor de plukken, alleen begon ze ongeveer 1cm van mijn hoofdhuid, dus ik zei haar al, dan zie je toch meteen een soort uitgroei als ik mijn haar achterover in een staart doe?? Oh tja..had ze nooit zo gezien... en toen ging ze ook die stukjes insmeren. Uiteraard had ik het toen al helemaal gehad, qua vertrouwen in de kapper. Ze was om 17.45 klaar en toen zag ik eruit als een soort stinkdier qua kleuren, grote blonde baan middenop en de zijkanten had ze amper geblondeerd!! Nou ja!!! Daar heb ik dus wat van gezegd en mocht ik de dag erop (de zaak ging op dat moment dicht) terugkomen. Toen hebben ze het dus gratis opnieuw donker geverfd en nieuwe coupesoleil gedaan terwijl ik schichtig zat mee te keuren of het wel goed ging. Je begrijpt uiteraard wel dat dit de laatste keer was dat ik naar die kapper ben geweest! Ik verf het nu zelf met recital van LÓreal en wissel de meerdere soorte asblonde kleurtjes per 6 weken af. Gaat hartstikke goed zo en ik ben tevreden en veel goedkoper uit. De kapper, daar ga ik zo min mogelijk heen en alleen even om de puntjes te laten knippen.

Maxime

Ook kleur voortaan thuis, nooit meer naar de kapper!

Vergelijkbaar als een aantal hier boven; mijn haar heeft kennelijk wat rood/rossig pigment want het wordt heel snel rood. Dat heb ik bij heel veel verschillende kappers met nadruk gemeld, maar er werd weinig mee gedaan want iedere keer was het 'oeps' toch weer zo rood!
En dan heb ik het ook over kappers als Rob Peetom in Haarlem, en Richard Koffijberg in Amsterdam. Vanuit het idee, da's een hele goede, maar helaas....

De laatste keer was echt een drama. Het was echt heel rood, terwijl het een beetje goudblond moest zijn. Oh sorry, we gaan het gewoon corrigeren hoor!
Enfin, lang verhaal, uiteindelijk bijna 6 uur daar gezeten. Het moest geheel ontkleurd, en werd toen was het (zo noemde ik het) Mathilde Santing blond= geheel wit. Echt vreselijk, het zag er niet uit. Ook daar werd toen weer een kleur overheen gedaan (ik vroeg nog angstig of het geen kwaad kon??) - en toen werd het ietsje warmer. Maar er zaten nog steeds groenige tinten in. En, de volgende morgen, zat mijn hele hoofdhuid onder de wonden en korsten. Helemaal stuk. Heel lang verhaal geworden met die kapper die mij verzwegen overgevoeligheid voor haarverf verweet (nonsens, ik verf al sinds m'n 15e en ben nu 50!).

Dat was voor mij de druppel. Ik was nog nooit tevreden thuis gekomen en dacht, dan doe ik het zelf wel. En idd, vlak daarna kwam dat l'Oreal op de markt waarmee je zelf die blonde plukjes kunt maken. Wat een geweldig product!

Kleur is altijd helemaal goed, en met die plukjes verlevendig je het. Ik varieer, 's winters tikje warmer (maar zonder roodtinten!!) en 's zomers ietsje lichter. Helemaal blij mee.

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.