Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Speelgoed idee gevraagd


Bijtje82

Bijtje82

16-07-2022 om 21:47

Temet schreef op 16-07-2022 om 21:44:

In grote lijnen mee eens, Bijtje. Koop alleen geen goedkope kleurpotloden bij Action, die zijn prut.

Er is wel meer prut daar. 😜

Maar voor kinder knutsel/kleur spul etc is het heerlijk!

Eigenlijk is het een kut winkel. Je gaat voor een kleurboek en loopt met de halve winkel naar buiten🙈

Junio schreef op 16-07-2022 om 06:31:

[..]

Ook kinderen in die leeftijd?

Bij oma (met 11 kleinkinderen) wordt er door groot en klein gespeeld met:

Playmobil, lego, tekenen/kleuren, boomgaard spel, stoepkrijt, duplo, auto’s.

De ouderen hebben n wat langere spanningsboog natuurlijk dan de 3 jarige. En het verschilt per kind, ik ken kinderen die heel veel moeite hebben zich te vermaken en anderen vermaken zich een middag met wat bierviltjes. Is er ook een speeltuintje in de buurt, misschien kunnen ze daar ook even spelen?

Wij nemen idd ook altijd zelf wat te spelen mee.

KnorrendKitten:"De tuin zit vol met eters dus daar is amper plek om iets te doen.
Ruimte is er wel binnen (en binnen heeft brede verbinding met buiten)."

Het klinkt meer als een bbq in een tuin vol volwassenen aan de rosé en citroenbier, pratend over de komende vakantie en drukte op de zaak. Er zijn ook nog 3 kinderen en die moeten we ook nog zoet zien te houden.

Zo'n feestje waarbij je je als enige met kinderen wat opgelaten voelt omdat de anderen vragen of je geen oppas kon krijgen. En ja, ik zie dan voornamelijk kinderen op een telefoon en tablet. Geen probleem verder, lekker rustig en de drukte komt er thuis wel uit. 

Bij oma is het anders, dat is eigen, niet op "visite", neefjes en nichtjes erbij en oma heeft aandacht voor de kinderen. En ja, bakken met speelgoed en spelletjes. 

RodeKrullenbol schreef op 16-07-2022 om 12:41:

Barbecues hebben hun aantrekkingskracht voornamelijk te danken aan de oergevoelens die ze plegen op te roepen. Spelen met vuur, de geur van aangebrand vlees, buiten vertoeven in plaats van binnen; ook kinderen zijn best gevoelig voor dit soort prikkels.
Mijn advies zou dan ook zijn om het speelgoed daarop af te stemmen. Wat dacht je bijvoorbeeld van ringwerpen om die kinderen eens op een verantwoorde manier tot lichamelijke inspanning aan te zetten, terwijl het competitie-element garant staat voor de nodige spanning? Touwtrekken, hoelahoepen, kegelen, touwtje springen, diabolo, stoepkrijten, touwklimmen/slingeren, badminton, balspelen, rolschaatsen of natuurlijk (eenvoudigweg) schommelen. Zet er nog een zwembadje bij met wat attributen als waterpistooltjes en het feest is compleet.

Wel zorgen voor het nodige ouderlijke toezicht en voorkomen dat de barbecue omvalt. Maar dat spreekt vanzelf.

Er is geen ruimte in de tuin, zie openingspost.

Gr Angela 





 


Als er geen ruimte is in de tuin, dan kan er in principe worden uitgeweken naar de openbare ruimte; een speeltuintje, grasveldje of rustige straat in de buurt.

RodeKrullenbol schreef op 17-07-2022 om 20:15:

Als er geen ruimte is in de tuin, dan kan er in principe worden uitgeweken naar de openbare ruimte; een speeltuintje, grasveldje of rustige straat in de buurt.

Een 3 jarige op onbekend terrein op straat zonder volwassene?

Ik heb eerder aangegeven dat ouderlijk toezicht hoe dan ook een must is bij zo'n feestje.

RodeKrullenbol schreef op 18-07-2022 om 22:56:

Ik heb eerder aangegeven dat ouderlijk toezicht hoe dan ook een must is bij zo'n feestje.

Tuurlijk maar niet op straat. Dan moet je er de hele tijd naast staan.

Dan moet je er inderdaad de hele tijd bijblijven. Ouderlijk toezicht betekent echter niet per se: de ouders. Je kunt het ook overlaten aan andere volwassenen.

Bijtje82

Bijtje82

19-07-2022 om 12:14

Vind het al heel wat dat zij de moeite willen doen om het leuk te maken voor de kinderen. 
Als ik uitgenodigd wordt voor een bbq bij een bevriend stel, dan krijg ik de vraag om de kinderen niet mee te nemen want te druk. Terwijl als ik hen uitnodigt zij hun kind wel mee mogen nemen. Niet dat mijn kinderen zo extreem druk zijn hoor, zij kunnen het gewoon niet aan. 

KnorrendKitten

KnorrendKitten

19-07-2022 om 21:55 Topicstarter

We zijn bij de Action langs geweest. Voor elk kind een kleur- of doe boek met potloden/stiften.
Voor de oudste twee ook nog wat te spelen.
Voor die van 3 heb ik nog wat leuks op zolder.
Bedankt voor het meedenken, ik was even inspiratieloos.

Het gaat trouwens om de barbecue van het bedrijf en partners en kinderen mogen ook komen. Andere keren hebben de twee oudste zich prima vermaakt 

Goh, als je dat er nu bij had gezegd dat het voor het werk was had je een hele hoop reacties niet gekregen (over dat ouders zelf voor vermaak moeten zorgen, spelen op straat, voor de tv met een tablet) etc. Ik neem aan dat een werkgever iets leuks wil doen voor de kinderen. Hele andere insteek. Ik denk dat ik dan ook wel wat meer had uitgepakt dan een kleurdoeboek met stiften maar goed. 

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 08:28

Suusje. schreef op 20-07-2022 om 08:23:

Goh, als je dat er nu bij had gezegd dat het voor het werk was had je een hele hoop reacties niet gekregen (over dat ouders zelf voor vermaak moeten zorgen, spelen op straat, voor de tv met een tablet) etc. Ik neem aan dat een werkgever iets leuks wil doen voor de kinderen. Hele andere insteek. Ik denk dat ik dan ook wel wat meer had uitgepakt dan een kleurdoeboek met stiften maar goed.

Dat het een besrijfs bbq is, wil niet zeggen dat er ook direct een mega cadeau festijn voor de kinderen geregeld moet worden. Misschien is het wel gewoon een kleine familie onderneming. Uiteindelijk gaat het om het gebaar toch? 

Bijtje82 schreef op 20-07-2022 om 08:28:

[..]

Dat het een besrijfs bbq is, wil niet zeggen dat er ook direct een mega cadeau festijn voor de kinderen geregeld moet worden. Misschien is het wel gewoon een kleine familie onderneming. Uiteindelijk gaat het om het gebaar toch?

Hoeft inderdaad geen megacadeau te zijn maar als je bij een bedrijfsfeest/ etentje werknemers en hun kinderen uitnodigd is het wel zo leuk voor de werknemers als hun kinderen genoeg te doen hebben. Zo'n feest/ etentje is meestal een soort cadeau aan de werknemers of afsluiting van iets, moet ook wel een feestje zijn voor hun.

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 10:06

Gingergirl schreef op 20-07-2022 om 09:41:

[..]

Hoeft inderdaad geen megacadeau te zijn maar als je bij een bedrijfsfeest/ etentje werknemers en hun kinderen uitnodigd is het wel zo leuk voor de werknemers als hun kinderen genoeg te doen hebben. Zo'n feest/ etentje is meestal een soort cadeau aan de werknemers of afsluiting van iets, moet ook wel een feestje zijn voor hun.

Ik weet niet waar het etentje gegeven wordt. Uit de OP haal ik dat het bij de mensen thuis is

Vind het altijd zo naar als mensen gelijk zo veel verwachten. Een klein gebaar is toch ook prima? Een bbq kost ook al genoeg hoor, waarom moet een firma dan gelijk alles uit de kast trekken. Gaat toch om de saamhorigheid, teamspirit etc? Niet om hoe groot het is? 

Bijtje82 schreef op 20-07-2022 om 10:06:

[..]

Ik weet niet waar het etentje gegeven wordt. Uit de OP haal ik dat het bij de mensen thuis is

Vind het altijd zo naar als mensen gelijk zo veel verwachten. Een klein gebaar is toch ook prima? Een bbq kost ook al genoeg hoor, waarom moet een firma dan gelijk alles uit de kast trekken. Gaat toch om de saamhorigheid, teamspirit etc? Niet om hoe groot het is?

Nee het gaat niet om hoe groot het is. Je begrijpt mijn punt niet, misschien niet goed uitgelegd. Als je een feestje/ etentje organiseerd voor je werknemers bv als afsluiting van het jaar of ter ere van iets dan is het een soort cadeau aan je werknemers. Om te zorgen dat het een feestje voor hun is, is het dan wel leuk als er iets voor de kinderen geregeld is. Op het jaarlijkse bedrijfsfeest van mijn man( ook klein bedrijf) is altijd een springkussen en 2 meiden ( dochter en vriendin van de directeur) die de kinderen bezighouden met spelletjes en sminken enzo. Juist zodat de werknemers een leuk feestje met elkaar hebben ( saamhorigheid, teamspirit) en niet alleen maar met hun kinderen bezig zijn of een dure oppas moeten vragen met als gevolg dat vele niet naar zo'n feest gaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.