Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

judiths mama

judiths mama

13-12-2008 om 20:20

Springvormraadsel

Ik heb een springvorm gekocht waar in de bodem een reliëfvorm zit. Hij was in de aanbieding en bij de kassa zag ik pas de bodem, het was dus geen bewuste keuze. Maar toen vroeg ik me af: bij welke taart (zoet of hartig) zie je nou de onderkant als je hem serveert?

Ik snap echt niet wat ik hiermee moet, behalve gewoon lekkere taarten bakken.

Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

13-12-2008 om 20:46

Omkeren

ALs je er een cake in bakt en je keert hem om, dan heb je een mooie bovenkant. Afhankelijk van de vorm zal je het misschien ook nog wel zien als je vervolgens glazuurt of zo.... da's toch wel een echte taart dan?

Margje

Tarte tatin

Volgens mij gebruik je zo'n vorm daarvoor.

Mariel (bakt graag maar heeft niet zo heel veel vormen)

Dat heet....

een tulband! Althans, als ik je beschrijving zo lees. In het midden van het blik zit een gat?
Je keert `m om, en dan heb je een mooie bovenkant. Net een kerstkrans...Beetje poedersuiker over de cake/taart en je kersttaart is een plaatje! Of wat chocoladesaus naar beneden laten druipen.

Brianna F

Brianna F

14-12-2008 om 12:34

Het is een springvorm

Ik heb er verschillende, met een kaars, een kerstman, een beertje.
Je bakt een cake of biscuitdeegtaart, keert 'm om en met gekleurd glazuur/slagroom, ga je de lijnen van de afbeelding na, zodat je echt goed ziet wat het voorstelt. Bij mij zat er een folder bij met voorbeelden.
Gekleurd glazuur maak je met voedingsmiddelen kleurstof. Bij de kerstman gebruik ik dus, rood, wit en groen. Heel leuk effect.

judiths mama

judiths mama

14-12-2008 om 19:34

Dank je brianne!

Nee, Wil, een tulband vorm heb ik ook, dit is echt een springvorm. Maar nu snap ik de bedoeling Brianne, dank je voor je uitleg. Wij eten dus 'taart met kerstboom', deze kerst!

Groetjes, Saskia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.