Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stoffen bank eens goed reinigen

De titel zegt eigenlijk genoeg: ik zou mijn stoffen bank wel eens goed willen reinigen. We stofzuigen hem wel, en halen er eens een doekje overheen, maar echt schoon oogt ie niet meer. Het is een geweven stof, tot overmaat van ramp, godzijdank wel grijs gemêleerd...

Ik heb er ooit eens HG-spul op gespoten, maar het resultaat was magertjes. Is er niets dat je kan gebruiken en erna er af kan zuigen met vuil en al? Of heeft iemand wel eens een apparaat gehuurd voor zo'n klus, en zo ja, wat dan en wat was het effect?

Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-01-2009 om 09:22

Reiniger

Wij hebben lang geleden een reiniger gehuurd waar je de vloerbedekking mee kon reinigen maar met een hulpstuk het ook kon gebruiken voor de bank. Dat hebben wij gehuurd bij de verf-/behangwinkel.

Massi Nissa

Massi Nissa

27-01-2009 om 14:38

Sophie

Die Biotex Oxi spray heb ik bij de wasmachine staan. Hij is geweldig bij rare vlekken - dochter heeft regelmatig de gekste vlekken in haar kleding, waarvan ik dan echt denk: wat is dat in vredesnaam? Wil ik het wel weten? Met die spray komt alles eruit, 5 minuten in laten werken en dan met lauw water naspoelen. Ik heb twee jaar gedaan met 1 fles spray, pas een nieuwe gekocht. Ik ga die tip voor de bank binnenkort ook eens gebruiken, gewoon dezelfde spray gebruiken om de bank eens lekker fris te krijgen.
Groetjes
Massi

mamak

mamak

27-01-2009 om 19:13 Topicstarter

Dubbel geholpen

Ik ga op een zaterdag eens zo'n machine huren bij Boels, kan ik meteen de trappen eens meenemen en de matten in hal en bij deur. Volgens mij moet dat wel werken. We hadden een stoomreiniger, maar die zoog het water niet op, dus daar hadden we niets aan (van MP, en weer op MP).

Die Biotex lijkt me ook ideaal, ik verbaas me er ook steeds over dat ik nu ineens weer allerhande baby en kleuterkleding met vage vlekken uit de was krijg. Gelig op wit en bij zoonlief altijd rare vetvlekken.

Heb er helemaal zin in, nu nog tijd vinden om het te doen ....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.