Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suffe vraag over afvalemmers in de keuken

ik wil een nieuwe pedaalemmer kopen voor de nieuwe keuken. Ik wil geen klein formaat ding meer in een keukekastje want dat werkt niet bij ons dus nu ga ik een grote metalen vrij staande kopen van brabantia bijvoorbeeld. Ik wil een ding waar een vuilniszak in kan en die zijn best duur.

Wat is handig, wat hebben jullie ?

ik wil er een standaard vuilniszak in kwijt kunnen want heb geen zin in speciale dure zakken. Om de dag gaat er hier denk ik wel een volle vuilniszak weg straks ook met luiers.

Moet ik een 40 of 50 liter kopen als ik er een standaard vuilniszak in kwijt wil ?

Is een voetpedaal handig of een touchbin ? En er is nu een touchbin in de aanbieding op de brabantiawebsite, is deze handig of toch eentje met een pedaal ? Ik heb E 150 te besteden en het ding moet echt handig zijn en nog jaren mee gaan.

http://www.brabantia-webshop.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=2819&product_description=Brabantia%20Touch%20bin®%2040%20ltr%20mat%20zwart,%20FPP

of deze met pedaal:

http://www.brabantia-webshop.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=2154&product_description=Brabantia%20Pedaalemmer%2045%20ltr%20brilliant%20steel


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

23-02-2009 om 20:34 Topicstarter

Dank

maar hij moet ook mooi zijn want het ding staat in het zicht in de keuken, vandaar geen plastic maar een metale.

Heb brabantia, maar...

Ik heb zo'n 30 liter brabantia met pedaal en 'klapdeksel', waar ik niet erg tevreden over ben (heb 'm nu een jaar of zes):
- plaatwerk is niet erg stevig. De deksel is nu enigszins vervormd waardoor deze net niet lekker meer open en dicht gaat;
- de speciale zakken zijn duur en heel dun, zodat ze heel snel scheuren. Ik gebruik nu 'gewone' zakken met treksluiting van AH. De KOMO-zakken werken niet, want als de pedaalemmer vol is krijg je de zak niet meer dichtgeknoopt;

Als ik nu een nieuwe zou kopen denk ik dat ik voor een wesco kickboy of kickmaster zou gaan. Deze zien er erg degelijk uit (en zijn wel 3x zo duur...) en bovendien mooi met die hoogglans kleuren! (zie bijvoorbeeld www.fokkido.com)

Iemand ervaring met Wesco? Wordt zo'n klepje waar je de vuilnis doorheen schuift niet snel vies enzo?

mirreke

mirreke

23-02-2009 om 20:48

Mag ik aanhaken, want...

Ik zoek ook een afvalemmer voor in de keuken. Punt is dat er bij ons strict aan afvalscheiding wordt gedaan, zodat ik in de keuken eigenlijk drie zakken/emmers nodig heb. Kent iemand een mooie (RVS) afvalemmer met een scheiding in drie? Of zijn er mooie rechte bakken die je makkelijk met drie naast elkaar kunt zetten. Onlangs zag ik een soort RVS kastjes die eruit zagen als een locker (kluisje). RVS, rechthoekig, strak, met twee deurtjes boven elkaar die je net als een schoenenkastje naar voren opentrekt, echt als afvalemmer bedoeld. Daarvan wilde ik er twee naast elkaar zetten, maar ze waren helaas uitverkocht. Maar misschien heeft iemand nog andere tips? Net als Manda wil ik ook geen afvalemmer in het keukenkastje, wegens geen plaats en die scheiding in drie afvalstromen.
Ik hoop op goede tips.

MaximeM

MaximeM

23-02-2009 om 20:51

Office centre

Hoi,

Ik had eerst ook zo'n Wesco op het oog bij het Office Centre, maar ik zie dat ze daar nu ook niet meer zo goedkoop zijn als eerst (199,-) maar ze hebben daar ook een metalen bak voor een 60 liter zak (dat is de inhoud van een gewone afvalzak) en deze kost daar € 49,95 (ex btw)
zie hier een plaatje: http://www.officecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=afvalbakken_3&CatIds=3492459,3492460,3492461&webid=6860309&affixedcode=WW

(volgens mij bezorgen ze zelfs gratis)

Maxime

Manda Rijn

Manda Rijn

23-02-2009 om 20:57 Topicstarter

Dat wil ik

super, dat is het betere werk inderdaad. Ik wil een wesco big baseboy maar die is maar 30 liter. Zo'n klep naar binnen is onhandig, vriendin van mij heeft zo'n model, een theezakje gaat dan eerst langs die klep, thee loopt naar beneden op de vloer, borden kan je er niet makkelijk in leeg schuiven.

Margriet*

Margriet*

23-02-2009 om 21:03

Deze hebben wij

http://www.brabantia-webshop.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=2126&product_description=Brabantia%20Push%20Bin%2050%20ltr%20matt%20steel

Klep gaat inderdaad naar binnen maar is niet echt heel onhandig hoor in de praktijk. Bij grote hoeveelheden til ik de deksel eraf. Af en toe schoonmaken (dat doet meestal de werkster )
Deze hebben we gekozen op grootte (er past een vuilniszak in), op uiterlijk (mat chroom) en degelijkheid en ook prijs. Zo'n WESCO van in de 200 euro, dat vind ik een vuilnisbak niet waard. En oh ja hij werd thuisbezorgd vond ik ook wel handig.
Ik heb veel Wesco spul in winkels gezien en en hield nu niet altijd over van degelijkheid. Voor mij geen Wesco dus.

Manda Rijn

Manda Rijn

23-02-2009 om 21:10 Topicstarter

30 liter

24cm doorsnede bij 60cm hoogte, is dat niet te weinig als er een vuilniszak van 60 in gaat of bestaan er ook standaard komo vuilniszakken in een andere maat ??

Manus

Manus

23-02-2009 om 21:12

Wesco

't Was indertijd wel een rib uit het lijf die Wesco kickmaster, maar ik heb hier nog nooit spijt van gehad. Waanzinnig ding, oerdegelijk, leuk om naar te kijken en ook nog zeer handig in gebruik. Er past een vuilniszak in en deze zijn zeer handig te vervangen. Nee, daar kan geen Brabantia tegenop (ook gehad....)

Manus

Manda Rijn

Manda Rijn

23-02-2009 om 21:31 Topicstarter

Wesco kickmaster maxi 40 literq

echt duur, maar op ebay vanuit duitsland al een stuk goedkoper.

Grutjes dat je zoveel geld kan uitgeven aan een pedaalemmer. Maar ik ga er eens een nachtje op broeden, best mooi ding, kan volgens mij jaren mee, is handig 40 liter en met een pedaal en gaat bovenop open.

hmmm, E 200 voor een vuilnisbak..

Dropke

Dropke

23-02-2009 om 21:35

Groot

Wij hebben ook een grote van brabantia gehad. Met een klep die je naar binnen moest drukken. Wat een drama !!
Die klep is erg onhandig en is daardoor altijd smerig. En als dat lompe ding dan vol is, til je je een breuk aan de vuilniszak. Wij hebben inmiddels weer een klein modelletje. Ik loop wel wat vaker !

gr Dropke

mem

mem

23-02-2009 om 22:06

O.t. sorry

om de dag een volle vuilniszak? Lijkt mij veel. Wij hebben 1 a 2 volle per week ( met 9 personen en 2 katten), ok toegegeven de drinkpakken en blikjes gaan in de pmd-zak( plastic, metaal, drankkartons)en dat is ook 1 zak per week. Die zakken zijn ong net zo groot als de komovuilniszak. Groenafval wordt hier niet gescheiden opgehaald, papier en glas wel. Maar dan nog ...
Verder : zijn er echt mensen die 200 euro voor een vuilbak uitgeven??? Het zal wel, maar mijn oren klapperen ervan. Nou ja gaat in het rijtje van dingen waar een ander zich over verbaasd en iedereen heeft wel zo,n rijtje( denk maar aan het draadje over prijzen van kinderjassen of hoe vaak een bed verschoond wordt of hoeveel wassen iemand draait enz). Sterkte met uitzoeken, mijn ervaring is dat er altijd wel iets niet perfect gaat, hier ben ik ook niet tervreden maar weet geen oplossing.

Fokkido

heeft die ook niet de pedaalemmers van Wesco in het assortiment. Kijk maar ff op hun site, wie weet valt de prijs mee www.fokkido.nl
Verkopen verder ook playmobiel, lego, maar volgens mij ook spullen van Wesco.

groetjes van Purk

Inge M

Inge M

23-02-2009 om 22:35

Hier brabantia met klep naar buiten en handige vorm

Wij hebben een vuilnisbak van Brabantia met een platte achterkant en ronde voorkant en een klep naar buiten (zo'n touch ding geloof ik). Dat is heel praktisch tegen een muur. Het neemt relatief weinig ruimte in.
Er gaan gewone grote zakken in met treksluiting (AH geloof ik). Na het eruit halen van de zak zit er nog best ruimte in de zak. Prima, dan gooien we er nog wat laatste dingen bij. Een krappe zak is ook niks. Die krijg je zo moeilijk heel naar buiten. KOMO zakken zijn veel te duur om in de Klikobak te gooien. Speciale zakken beginnen we niet aan.
Hiervoor hadden we een mooie (goedkope) van de bouwmarkt met een klep naar binnen. Ellende, dat ding was altijd vies.
Echtgenoot heeft de nieuwe vuilnisbak voor zijn verjaardag gehad. Hij ergerde zich zo aan de oude bak dat hij er superblij mee was.

Ook een brabantia touch-ding.

een grote, ronde. Van metaal, met een zwart deksel wat je alleen maar even hoeft aan te tikken, dan gaat ie open. Ik doe er geloof ik 60 (??) liter zakken in. net een tikkie ruimer dan gewone vuilniszakken, maar ze zijn gewoon bij de supermarkt te koop. Maar gewone vuilniszakken passen volgens mij ook wel.

Hij bevalt uitstekend, en is nog mooi om te zien ook.

Ik vind zo'n half-maats dingetje echt veel te klein voor het normale huis-tuin-en keuken afval.

ingrid

tonny

tonny

23-02-2009 om 23:04

Meteen in de tuincontainer

Ik houd niet van die stinkdingen in de keuken.

In een leeg melkpak doen we al het kleine afval, op de deksel van de aardappelbak komt groenafval terecht, en verder ging/gaat alles meteen naar de kliko die in de tuin staat.

Luiers verschonen deden we meestal boven, dus die kwamen in de badkamer-afvalbak.

Tonny

Brabantia 30 liter

Ik heb deze, maar doe er goedkopere zakken van 30 liter in (niet die van Brabantia). Zakken zijn makkelijk te wisselen, het ding is enorm goed schoon te maken. GFT afval doe ik wel apart. We moeten een zak om de 4 dagen wisselen ongeveer (5 personen).

http://www.brabantia-webshop.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=3884&product_description=Brabantia%20Pedaalemmer%2030%20liter,%20matt%20steel

MaximeM

MaximeM

23-02-2009 om 23:33

Nu ook een mooie

Hoi,

Wij krijgen binnenkort ook een nieuwe keuken en daar vind ik een mooie afvalbak toch wel leuk bij. (geef je zoveel geld uit aan een keuken, dan kan dat er ook nog wel bij) en je doet er hartstikke lang mee.
De bak die ik nu heb is deze: http://www.twenga.nl/prijs/40534437.html maar dan in het blauw. Niet echt mooi maar wel superpraktisch. Wat ik dus bij mijn nieuwe afvalbak ook wil is: minstens 50 liter (dat is deze die ik nu heb ook) daar gaan vuilniszakken van 60 liter in (trekbandzakken) en die gaan dan nog goed en makkelijk dicht. De klep kan open blijven staan (handig bij het koken, kan je er snel wat in mikken) en de opening is behoorlijk groot. Aan deze eisen moet mijn nieuwe bak dus ook voldoen en dan moet ie er nog mooi uit zien (wesco staat ook op mijn lijstje) en verder lijkt mij rvs ook nogal vlek gevoelig. (ik had vóór deze blauwe bak, eigenlijk een krijgertje voor tijdelijk en nooit meer omgewisseld) een zwarte bak. Dat vond ik wel een ideale kleur want je ziet er weinig op. (hij staat bij mij ook nog in een donkere hoek)

Maxime

Hier

In onze (oude) keuken zit een kastje die je naar voren trekt (a la apothekerskast) met een groene en een bruine vierkante afvalemmer ahcter elkaar. In beide past een 40 liter ? zak, niet echt klein iig. Ik vind het ideaal. Groen en gewoon vuil makkelijk te scheiden in ruime zakken, zonder té groot te zijn en goed weggewerkt in de keuken. Ik vrees alleen dat áls de nieuwe keuken er nog van gaat komen er niet meer aan zo'n systeem te komen is. Ik heb het in moderne keuken nog nooit gezien.

Hillary

Hillary

24-02-2009 om 08:49

Ondergrondse containers

Wij hebben in het dorp van die ondergrondse containers en daar krijg je te grote zakken niet in weg. Ik heb een Brabantia Touchbin, met rechte achterkant en ronde voorkant. Gaan 40-50 L zakken in, maar eigenlijk zijn die te groot, moet echt goed duwen of eerst een beetje afval eruit gooien in de container en dan de zak erachter aan. Een echte volle Komo zak past er echt niet in.
Dat puntje wilde ik nog even mee geven. Als ze deze containers bij jullie ook hebben of gaan krijgen is toch een kleinere zak handiger. Het zijn dus van die ondergrondse containers met een soort kastje erbovenop en daar zit dan een klep op waar je de boel door moet duwen. Idem met de GFT bak, echt handig als je je rozenstruik snoeit, die moet je daarna nog in stukjes van 10 cm knippen voordat je hem in de GFT container krijgt.

Petra-

Petra-

24-02-2009 om 09:04

Ook brabantia touch bin

en dan een mat stalen, geen vingers op te zien. Er gaan gewone kome huisvuilzakken in en wij vinden hem mooi en praktisch. Eén nadeel, ze zijn niet goedkoop.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-02-2009 om 09:59 Topicstarter

Ook ondergrondse containers hier

ik vind het ideaal, we slepen direct de volle vuilniszak er naar toe en hebben geen kliko meer, er past gewoon een volle komozak in. Wel nog een gft bak maar die gebruiken we alleen voor bloemen en tuinafval, de dagelijkse klokhuizen gaan in de pedaalemmer, kranten in de caviakooi verder geen oud papier.

KLopt, we hebben hier zo'n 2 a 3 vuilniszakken per week die weg gaan. Om de dag een zak ongeveer.

ik weet het niet ik weet het niet, die wesco is wat ik wil maar idd heel duur, aan de andere kant je koopt wel een nieuwe keuken, nieuwe uitbouw en nieuwe vloer dus waarom niet een vuilnisbak van E 200 die 20 jaar oid mee zal gaan.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-02-2009 om 10:09 Topicstarter

Pieker de pieker

het wordt een wesco, ik ga voor de zekerheid nog even ergens kijken in een winkel of ik hem in het echt ook esthetisch verantwoord vind en dan koop ik hem op de website die jullie noemen, E 210 incl verzenden. Ja straks ergens in mei of zo tot die tijd blijven we ons ergeren aan dat rottige pedaalemmertje waar we nu dagelijks een pedaalemmerzak in doen.

margje van dijk

margje van dijk

24-02-2009 om 11:30

Heb je nog rentepunten

Bij de postbank kun je een paar van die wesco-vuilnisbakken voor de helft van de (advies-)prijs krijgen tegen rentepunten. Daar komen wel weer verzendkosten bij en die adviesprijs had ook lager gekund, maar al met al ben je volgens mij nog steeds goedkoper uit dan ergens anders.

Ik heb zelf daar mijn grote wesco-bak vandaan waar het niet-groene afval in gaat. Zo'n retro-ding met een pedaal. Ik vind hem mooi en hij is degelijk. Eerder had ik een soortgelijke van de gamma (voor een fractie van de prijs) maar dat was een onding vergeleken bij deze. Het pedaal vind ik heel goed te doen. Enige nadeel is dat de bak vrij smal is en je er inderdaad geen volgepropte vuilniszakken meer uit krijgt. Dus nooit te vol proppen.

Ik heb van hetzelfde model ook een 8-liter variant voor het groen-afval. Dat is net wat kleiner dan 5 liter, maar ik vind 20 liter veel te groot. Ik verschoon die kleine (ivm stank) toch zeker 3 keer per week, en ik heb ik echt geen 20 liter in 2 dagen vol. Dat is dus bewust een kleintje. In die kleine heb ik de afbreekbare bio-zakken van Albert Heijn (van die groene), die inderdaad na ongeveer 2 weken uit elkaar vallen dus je kúnt het er ook niet te lang in laten zitten

Margje

margje van dijk

margje van dijk

24-02-2009 om 11:31

Kleiner = groter

Ik bedoelde natuurlijk (over die 8-literbak): Dat is net wat GROTER dan 5 liter. Eerder hadden we een 5-liter van Brabantia maar dat vond ik dan weer te klein (té vaak legen).

Margje

Femke_

Femke_

24-02-2009 om 11:54

Silone

Wij hebben in onze (relatief) nieuwe ook een kastje à la apothekerskast van 30 cm waarin de vuilnisbak geplaatst is. Wij hebben dan maar 1 afvalbak en geen grijze of groene. Boven de afvalbak zit een plankje die de afvalbak netjes afsluit bij het dichtdoen en helemaal bovenin een klein laatje...ideaal voor de kruidenpotjes (laatje zit dus achter de deur van de apothekerskast.
Moraal van dit verhaal....het kan dus nog wel degelijk bij nieuwe keukens!
Femke

Simple human

Wij hebben 2 pedaalemmers van Simple Human naast elkaar staan. Vorig jaar bij de Hema voor 89,- in de aanbieding gekocht. Op internet zijn ze ca. 120,-. Ze zijn rechthoekig en er passen 40 liter vuilniszakken in. Wij scheiden ook afval en ik vind het mooi om dan twee dezelfde strakke rvs bakken naast elkaar te hebben.

mirreke

mirreke

24-02-2009 om 14:00

Gevonden! deze bedoel ik:

Ik heb zelf ook nog maar eens gegoogled, en gevonden wat ik zocht, alleen veel duurder helaas.
http://www.hagebau.de/Haus-und-Wohnen/Haushalt-und-Ordnung/Abfallsammler/Muelltrenner/AN146195Y-sh3391966sp4477812
Deze heb je ook in het extra breed, dan passen er vier afvalemmers in.
Dus, als iemand geïnteresseerd is in een strakke kastachtige afvalemmer...

Lou

Lou

24-02-2009 om 21:44

Wat ook leuk is

zo'n oude ijzeren vuilnisbak waar een plaatsnaam op staat, die je héél vroeger overal had. Ik heb er eentje in de keuken, geverfd met radiatorlak. Past de komozak prima in en wordt niet te vol. Maar de binnenkant van de deksel en het handvat worden wel erg gauw smerig.

groet,

Lou

mirreke

mirreke

24-02-2009 om 22:30

Wat is eigenlijk

een komozak? Is dat iets speciaals, of gewoon een gewone grijze vuilniszak van een duur merk??

Komo

Een komo-zak is gewoon zo'n dikke grijze (stinkende!) vuilniszak. Komo is een merk, maar volgens mij is dat zo ongeveer het archetype van alle vuilniszakken.
Niet duur trouwens voor zover ik weet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.