Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dees

Dees

09-03-2016 om 11:52

Thee drinken

Ik drink graag een kop thee, ik drink geen koffie. Laatst pakte ik alvast een stuk of 4 zakjes thee voor op mijn werkplek en toen zei een collega, dat is zeker voor de hele week. Ik gaf antwoord dat het wellicht alleen voor de ochtend was. Wij drinken best vaak een bak thee of koffie, en in de ochtend toch wel een stuk of 4 bakken misschien zelfs meer.

Ik laat mijn theezakje altijd even in een kop hangen en haal hem er pas uit als mijn thee een beetje een kleur krijgt. Ik krijg er regelmatig commentaar over of waarschuwingen dat de thee wel erg donker wordt.

Maar nu was die collega heel stellig, hij vindt absoluut 1 zakje thee teveel voor 1 kop. Wat is jullie mening?


Moni

Moni

09-03-2016 om 11:58

Hoe groot is het zakje?

Als het van die kleine zakjes zijn, dan zijn die bedoeld voor 1 kop hoewel sommige mensen het zakje nog een keer gebruiken.
Als het zakjes zijn voor een hele pot thee, dan lijkt mij dat teveel voor 1 kop.
Maar eigenlijk snap ik niet waarom je argumenten zoekt. Ik zou gewoon zeggen: smaken verschillen.

tjonge...

Waar bemoeit die collega zich mee vraag ik me dan af...
Ik (en veel mensen die ik ken) gebruiken inderdaad een zakje meerdere keren maar daar is het zakje niet voor bedoeld.
Dus zou die collega lekker gaar laten koken en jij je thee blijven drinken zoals jij het lekker vindt!

vlinder72

vlinder72

09-03-2016 om 12:07

doe ik ook

Ik neem ook altijd een aantal zakjes mee. En als iemand koffie of thee haalt dan vragrn ze ook of je er een zakje bij wilt. Soms gebruik ik een zakje wel eens twee keer.

Ik geloof niet dat ik ooit iemand gehoord heb over het aantal theezakjes. Wordt anders als ik het hele doosje had meegenomen.

Eén zakje per kop

Ik drink altijd sterrenmix uit een grote beker, dan kan ik van het zakje geen tweede kop thee meer trekken.

Smaken verschillen. Als een collega een kop thee voor me haalt en het zakje sterrenmix er maar twee tellen in hangt vind ik het niet lekker, als een collega een kop thee op mijn bureau zet met een zakje Earl Grey er in dat ik pas na een kwartier aantref omdat ik even van mijn plaats was vind ik het ook niet lekker. Maar toch lief dat ze thee voor me halen. Meestal bedank ik als me wat aangeboden wordt, maar dan krijg ik weer het commentaar dat ik genoeg moet drinken. Aangezien ik geen uitdrogingsverschijnselen heb vind ik dat gezeur. Ik spreek mijn de hele dag door theeleutende collega er ook niet op aan dat er zoveel werktijd op gaat aan thee halen, thee drinken en wc-bezoek.

skik

Beertje37

Beertje37

09-03-2016 om 16:14

Water met een kleurtje

Ik krijg ook vaak commentaar op mijn veel te donkere thee. Ik vind dat thee naar thee moet smaken en niet naar water met een kleurtje.

Theeleut

Theeleut

09-03-2016 om 16:55

hergebruiken

Ik drink wel vaak "water met een kleurtje" .
De ene keer meer kleur dan de andere keer, maar nooit heel sterk.

Mijn theezakjes (staat niet op voor 1 kop thee, heb het nog even gecheckt, dus logisch dat ze te hergebruiken zijn) gebruik ik vaak genoeg wel 4-6 keer, misschien wel vaker. Theezakjes voor 1 kop thee zal ik vermoedelijk ook wel hergebruiken .

Als het te licht wordt naar mijn zin, pak ik pas weer een andere.

Laat iedereen lekker doen wat hij/zij wil.

En vooral niets aantrekken van de collega. Laat hem lekker hergebruiken en doe het zelf niet als je dat niet lekker vindt.

Erger je niet, verwonder je slechts.

Hortensia

Hortensia

09-03-2016 om 17:26

persoonlijke smaak

Er zijn mensen die hun maag graag looien met een sterke bak thee en er zijn mensen die vluchtig een theezakje door het hete water trekken en wel 3-4-5 keer met een theezakje doen.

Beide uitersten en dat grote grijze gebied er tussen zijn IMHO volkomen normaal.

Los daarvan vraag ik mij af wat anderen te maken hebben met iemands theevoorkeur zolang die anderen niet gedwongen worden het op te drinken

Puck

Puck

09-03-2016 om 17:29

1 kopje

Als ik voor mij en mijn collega tegelijkertijd thee pak dan doen we samen met een zakje. Sowieso vind ik zakjesthee maar belabberd qua smaak, veel te veel looizuur als je het lang laat trekken. Dus op mijn werk drink ik water met een kleurtje, thuis heb ik losse thee en dan laat ik m 5 minuten trekken en hergebruik ik t niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-03-2016 om 17:33

1 kops zakjes

1 kops zakjes gebruik ik ook echt voor 1 kop thee. Ik drink altijd thee in een mok. Op het werk hadden we kartonnen bekertjes en daar was een zo'n zakje soms wel wat te veel voor het beetje water in de beker, maar ik ga zo'n zakje niet hergebruiken.

Mijn schoonouders hadden een mooie oplossing. Dat werd bij ons verteld als een wereldvondst: de zakjes zijn dubbelgevouwen, wij klappen het open en knippen het zakje dan doormidden. Dan heb je twéé zakjes!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-03-2016 om 17:47

Verbod

Wij zitten tegenwoordig in een kantoortuin met vrije plaatsen. Het is dus maar de vraag naast wie je komt te zitten die dag. Ik pleit dus voor een verbod op theesoorten als vanille en bosvruchten, vanwege de allesoverheersende penetrante geur. Oh, en ook op de automatenchocolademelk, brrr!

Jaina

Jaina

09-03-2016 om 17:56

Een zakje

Ik gebruik ook een zakje per kopje. Ik drink graag sterke thee met melk.
Als de ik de thee zonder melk drink dan kies ik voor iets minder sterke thee.
Thee zonder melk drink ik meestal Earl Grey of Rooibos. Thee met melk gewoon English Breakfast oid.
Thee met een vruchtensmaakje van Pickwick of vanille thee vind ik ook wel lekker.

Dees

Dees

09-03-2016 om 18:20

Besparing

Nou als ik mijn collega een beetje ken, gaf hij die mening omdat hij het te duur vindt 1 kopsthee voor 1 kop te gebruiken, nou moet ik zeggen ik hang hem weleens in een tweede kop maar die is vaak half zo donker. Heb de neiging hem commentaar te geven omdat voor ieder kopje van zijn koffie apart bonen worden gemalen hij moet maar een kop koffie en kop heet water samen gaan voegen in het vervolg.

Beertje37

Beertje37

09-03-2016 om 19:15

Eens Vesper!

Dat lijkt mij een logisch verbod!

V@@s

V@@s

09-03-2016 om 19:45

koffie

laten we dan gelijk maar de koffie verbieden. Die vind ik als theedrinker namelijk ook niet lekker ruiken.

Pug

Pug

09-03-2016 om 20:20

slappe thee

Ik kan mijn theezakje wel een week gebruiken, maar zoveel thee drink ik niet. Ik doe het zakje er altijd maar even kort in, zonde om het dan weg te gooien.

Ik heb wel eens mensen meegemaakt die meer (suiker/melk/thee) meenamen dan ze op dat moment nodig hadden, voor op vakantie. Misschien dacht die collega zoiets...

lekker sterk

Ik gebruik theezakjes voor een hele pot, en daar zet ik dan 1 mok mee. Tot je er niet meer doorheen kunt kijken, zo donker. En dan een flinke scheut melk erin. Hmmm!

En graag een verbod op koffie, want ik ga echt over mijn nek van die geur.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-03-2016 om 21:36

Verbod

Wij hebben ook collega's die een eigen mok hebben. Gek genoeg zijn dat allemaal theedrinkers. De koffiedrinkers gebruiken gewoon papieren bekertjes. De meeste mokeigenaren nemen dat ding ongeveer 1 keer per jaar mee naar huis om daar in de vaatwasser te doen. De rest van het jaar spoelen ze hem om, hoop je dan, en er zit dus zo'n viezige bruine aanslag in. Malen ze niet om.
Nou ja, als we dan ook het knagen op stukken komkommer verbieden, hebben we het ergste wel gehad.

V@@s

V@@s

09-03-2016 om 21:44

mokken van de baas

Hier tegenwoordig gelukkig mokken van de baas en een vaatwasser. Thee uit mokken is veel lekkerder (en die bruine aanslag ruik en proef je niet, dus als het niet je eigen mok is dan snap ik jouw probleem er niet mee Vesper)

40er

40er

09-03-2016 om 22:08

over thee en aanslag

Hier ook een grote theeleut. Liefst ook uit een mok (met aanslag!). Drinkt niemand anders uit, visite krijgt een theeglas. Mijn moeder kan zich ook altijd irriteren aan mijn mok. Als ze hier eens is rond de afwas gaat ze altijd los met een schuurspons, maar na 1x zit het er weer in
Thee mag van mij ook altijd lekker lang trekken, 1kops zakje gebruik ik ook 1x, 2e keer is het te waterig.

Elfje65

Elfje65

09-03-2016 om 22:18

Tjonge jonge

Lekker belangrijk. Drink je thee of je koffie zoals je wilt. Pfff

Imogen

Imogen

10-03-2016 om 08:53

grote mok

ik gebruik een grote mok, daar passen twee bekertjes heet water in. En daar gebruik ik één zakje voor, die daarna de prullenbak in gaat. Nou drink ik meestal rooibosthee, die kan wat langer blijven trekken dan Earl Grey bijvoorbeeld.

Dus.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-03-2016 om 14:32

Jasmijn

Ik drink meestal jasmijnthee. Een schepje volstaat om een flinke roestvrijstalen Bodum theepot te vullen. In een zuinige bui kun je hem voor de volgende pot nog eens hergebruiken.

En een hele grote zak jasmijnthee kost bij de Chinese boot drie keer niks. En het ruikt niet zo synthetisch als die fruittheesoorten. (als daar al fruit in zit)

Mijn mening

Dat die collega heel snel een bak werk op het bureau moet krijgen.
Ik drink geen thee. Immer koffie, sterk. Thee is luizenwater.

Iemand nog verse munt voor de thee?

bieb63

bieb63

10-03-2016 om 21:32

etiquete Vesper

Die originele etiquete wat betreft een theepot: nóóit afwassen, alleen maar omspoelen!! Dit is om de delicate geur/smaak van de thee niet te vermengen met chemische/afwas middelen. Dus ja, dat is zoals het volgens de oorspronkelijke etiquete hoort.... Een theepot hoort dus ook van binnen bruin aangeslagen te zijn. T'is niet anders....

Half a twin

Half a twin

10-03-2016 om 21:36

1 keer

Een zakje voor 1 kopje in een grote beker van 350 ml, 4 minuten laten trekken en dan het zakje weg. Lekker sterke thee. Zo'n zakje in een kartonnen bekertje kan wel voor 2 kopjes meteen na elkaar. Een uurtje laten staan en dan nog een kopje maken smaakt niet meer.
Een zakje voor een hele pot daarvan maak ik 1,5 liter thee die ik met de kinderen opdrink 's middags gaat ook maar 1 keer mee.

Half a twin

Half a twin

10-03-2016 om 21:38

bieb

Nou bieb na een week of 6 komen er dan een soort "velletjes" los van de wand en dan draait de theepot even op het lange programma mee in de vaatwasser. Dan beginnen we weer opnieuw met smaak maken in de pot.

bieb63

bieb63

10-03-2016 om 21:41

half a twin

Mag hoor . Maar het 'heurt' niet . Het beste kan de theepot vullen met kokend water (half vol) en dan flink schudden om evt. velletjes los te krijgen. Maar afwasmiddel is officieel een no go.

Half a twin

Half a twin

10-03-2016 om 21:52

kweet het

Weet ik dat afwasmiddel een no go is, doe het ook niet te snel maar af en toe wel, 8 keer per jaar of zo.
En dan een aardewerk theepot, voor de vakantie heb ik een rvs pot, we kamperen met een vouwwagen, maar wel glazen mokken mee om uit te drinken. Thee uit plastic/melamine bekers vind ik echt vies.

Half a twin

Half a twin

10-03-2016 om 21:52

kweet het

Weet ik dat afwasmiddel een no go is, doe het ook niet te snel maar af en toe wel, 8 keer per jaar of zo.
En dan een aardewerk theepot, voor de vakantie heb ik een rvs pot, we kamperen met een vouwwagen, maar wel glazen mokken mee om uit te drinken. Thee uit plastic/melamine bekers vind ik echt vies.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-03-2016 om 22:03

Och ja

Ik drink op mijn werk wel thee. Uit een papieren beker, rooibos-, citroen- of gewone Engelse thee. Thuis heb ik geen thee. Als ik visite krijg haal ik een zakje uit de theedoos van mijn dochter en hoop dat die niet over de datum is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.