Huis, Tuin en Keuken

Astrid
09-01-2009 om 11:54
Tips voor nieuwe jongenskamer (bijna brugklasser)
Zoon van 10 (groep 8) krijgt een nieuwe kamer (de halve zolder). Hij heeft zelf geen idee wat hij wil en het interesseert hem eigenlijk ook niet echt. Nu wil ik er wel een hippe stoere jongenskamer van maken, maar voor mijn dochters heb ik zat ideeen, maar voor een jongen eigenlijk niet. Voor mijn meiden heb ik best wel heftige kamertjes (onze eigen slaapkamer trouwens ook), maar voor meiden is er ook zoveel leuks.
Voor hem weet ik alleen dat het niet te druk moet worden i.v.m. te veel prikkels waar hij erg onrustig van wordt. Verder vindt hij zelf groen wel mooi, op de grond komt in iedergeval eiken 3-strooks parket en al het houtwerk en muren zijn wit. Met 1 muur mag wel wat gebeuren en wat is verder nog leuk? Ben bang dat het saai wordt. Ik wil echt zo'n kamer waar je binnen komt en denkt, " zo , dat is gaaf"!

Temet
09-01-2009 om 12:20
Wiens kamer?
Astrid, jij bent bang dat het saai wordt, maar ik krijg de indruk dat je zoon daar niet mee zit. Integendeel, misschien wel.
Wiens kamer is het eigenlijk ?
Groeten,
Temet

Petr@
09-01-2009 om 16:45
Onze jongste zoon
z'n kamer kreeg ook een make-over vlak voordat hij naar de brugklas ging verleden jaar.
Hij koos voor lime, en dat was voor mij wel even wennen want voorheen was rood zijn kleur.
Wij hebben gekozen voor white-wash laminaat met een grijze nerf, een wit bureau met een lime bureaulamp en een lime bureaustoel. Op de muren zit wit behang, ik twijfel nog of ik zijn kast lime zal schilderen of één muur in die kleur.
Z'n dekbedovertrek is lime met zwart. Op de vloer ligt een wit met lime gestreept kleedje. Ik ben nu alleen nog op zoek naar een lime rolgordijn en iets moois voor aan de muur en dan is het af.
Het resultaat is fris, ruim en rustig!
Bij ons interesseert het de jongens ook niet zo, maar ik vind het wel belangrijk dat ze gezellige kamers hebben. Afgelopen week heb ik dus een lime mandje met bolletjes voor op z'n bureau gekocht.
Onze oudste zoon heeft alles in aqua en wit. Ook een lekkere frisse kamer en ook rustig.
Suc6!
gr.
Petr@

an mien
09-01-2009 om 16:56
Zwart wit
voor onze groep 8er afgelopen najaar een 'nieuwe'kamer gemaakt en deze is helemaal zwart-wit met zilvere accenten heel fris, zeker niet donker, niet druk en stoer en echt wouw.
veel succes

MaximeM
10-01-2009 om 00:06
Geen thema
Hoi,
Met zijn leeftijd zou ik niet teveel meer in thema werken. Je hebt al een uitgangspunt, het moet rustig zijn en je zoon houdt vna groen. Je zou een van de muren effen groen kunnen verven, maar wat ook mooi is om die ene muur een fotobehang te geven met groene bomen. Verder is een buro en goede verlichting erg handig. Je kan een standaard buro kopen of iets maken wat precies past in de kamer. (bijvoorbeeld een blad precies in de lengte of breedte van de kamer op poten) dat maak je dan zelf en je zet er ladenkastjes onder. Verder hoeft er denk ik niet zo veel hoor. Een paar mooie wissellijsten met afbeeldingen of een leuke collage van zijn vrienden of voetbalteam of andere hobbie die hij heeft. Leuk dekbedovertrek en klaar ben je.
Succes
Maxime

Petr@
10-01-2009 om 12:50
Maxime
dank je wel, je brengt mij ook op ideeën met je fotobehang!
gr.
Petr@

Maylise
10-01-2009 om 22:05
Niet te ingewikkeld doen
Persoonlijk zou ik niet te ingewikkeld doen en me laten leiden door de wensen van kind. Ik zou zoon gewoon een groene kleur laten uitzoeken die hij mooi vindt. Een muur groen verven en de rest neutraal houden. Eventueel bijpassende gordijnen en een los kleedje op de vloer. Blijft het ook lekker rustig zo.
Verder zou ik zorgen inderdaad voor een ruim bureau en eventuele (als hij een eigen computer heeft of gaat krijgen) een losse computer tafel. Verder misschien een paar zitzakken voor op de grond of een goedkope slaapbank zodat hij ook makkelijk vriendjes kan laten slapen. Dat is hier altijd wel een succes.
Daarnaast voldoende kastruimte (eventueel kan je een kast ook nog deels opverven in een leuke kleur).
Ik zou hem verdere accessoires zelf laten uitzoeken. Wil hij posters en zo ja welke? Een prikbord waarvan alles opgeprikt kan worden? Nieuwe bureaustoel? Prullebak, wereldbol? Misschien een plant? Dartbord aan de muur? Klein boekenkastje extra? Planetenstelsel aan het plafond?(ik noem maar wat dingen). Als hij echt geen idee heeft kan je hem wat leiden door bijvoorbeeld te vragen wat hij van bepaalde dingen of posters vindt.
Maylise

Wilma
14-01-2009 om 14:34
En waar vind je een jongens(hang)lamp?
Past hier wel in dit draadje en vraag ik even voor een vriendin van me. Een jongenshanglamp in 't grijs, zwart of blauw.
Iemand enig idee?
Groetjes,
Wilma

kaatje43
24-01-2009 om 14:35
Stoer plafondspotjes
Bij Ikea hebben ze hele leuke plafondlampen voor een leuk prijsje. Toen wij de kamer van onze jongens gingen opknappen hebben we alles daar gehaald. Naar verhouding goedkoop en leuk.