Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-04-2018 om 16:59
Sinds vanmiddag zijn we een nieuwe toiletpot rijker. In de oude, volgens 'het mannetje' antieke, pot zat een scheurtje en is na ruim 28 jaar trouwe dienst afgevoerd.
Bij de oude pot heb ik niet in de gaten gehad, dat in het gat 'steen' op de pot is ontstaan. Urinesteen, kalksteen... hoe dan ook, je krijgt het er amper af als het eenmaal stevig zijn nageltjes in de pot heeft kunnen zetten. Hoe voorkom je dat nu écht goed? Ook met het idee dat we met een jaar of wat toch willen verhuizen, is het fijn als ik onze spullen netjes kan houden. Of langzaam maar zeker kan laten vervangen. Er zitten ook net twee nieuwe schakelaars en stopcontacten op de muur sinds vorige week maandag. Ook een fris nieuw modelletje ).
18-04-2018 om 14:28
Fluitje van een cent...
Ik heb ooit eens 20 "antieke" toiletpotten "in orde gezet", op vraag van een bevriende aannemer.
De meeste ervan hadden een dikke, gitzwarte laag aanslag op de bodem.
Dat heeft me hoop en al een min of 5 per pot gekost.
Potten/stankafsluiters vullen met water, 10 ml zoutzuur erbij, uurtje laten inwerken, even borstelen.
Potten omkeren op enkele houten latten, die bovenste rand volgieten met 1% zoutzuur, uurtje laten inwerken, even borstelen.
Potten terug omkeren, even grondig afspuiten met de hogedrukreiniger, afwassen met een sopje, droogzemen, klaar.
Als ik wat ik daarvoor gekregen heb omreken naar een uurloon...
Laat maar komen, die vervuilde toiletpotten!
18-04-2018 om 15:06
kaaskopje
Ze mogen jou niet laten betalen omdat je zelf niet aan de bel hebt getrokken om iets te laten vervangen. Overigens wel dom dat je niet gebruik maakt vd voordelen van een huurhuis door regelmatig om vervanging te vragen.
18-04-2018 om 18:41
En dan zijn er hier
die mij een puber noemen, Ava...
Dat soort spulletjes maakte ik zelf: 45 jaar geleden, toen ik knallen en rook nog leuk vond.
22-04-2018 om 10:31
Triva
Je kunt pas om vervanging vragen als dat aantoonbaar stuk is toch? ik trek nu hooguit iets vlotter aan de bel.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.