Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sansa

Sansa

20-02-2009 om 16:44

Veenendaal


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mari

Mari

24-02-2009 om 16:52

Sansa

Als je in Bunnik gaat kijken, rij dan ook door Zeist en Driebergen. Ik woon in Zeist, midden in de bossen, echt heerlijk, natuurlijk niet alle wijken zijn in het bos. Ik zit met 1 minuut op de A12 en hetzelfde afstand naar het station. Ruime keus aan scholen. Driebergen is wat kleiner en wat knusser, maar ook erg prettig wonen. Bunnik vind ik zelf niet zo, een beetje bekrompen en zaai. Maarn is ook een dorp waar het best moeilijk is om tussen te komen als outsider, ook wat meer gesloten en qua scholen is het erg beperkt. Vooral VO is nog best een afstand fietsen naar Doorn, Maasbergen of Zeist.

gr. Mari

Veenendaler

Veenendaler

24-02-2009 om 17:36

Sansa

Hoi Sansa,

Leuk dat je komt kijken!! haha.

Ik ben in 't Veen geboren en die hebben meestal wel iets tegen Ede... Het is maar net waar je voor kiest.

Ede heeft een grote bios, Veenendaal sinds een paar maanden niet meer.

Veenendaal heeft weer een groter centrum met meer winkels, Ede valt vies tegen.

Ede heeft een wijk, Veldhuizen, waar een samenscholingsverbod is. Daar wonen heel veel buitenlanders, dus lijkt mij geen aanrader als wijk zijnde. Er wonen in Ede zowiezo meer buitenlanders als in 't Veen, maar Ede heeft dan ook meer inwoners. Ede is wat verouderd op veel plekken. Weet niet of ze een nieuwbouwwijk hebben momenteel. Ik werk zelf wel in Ede maar zou er nooit willen wonen.

Veenendaal heeft Petenbos als relatief nieuwe wijk. Nu is de wijk Dragonder-Oost in aanbouw. Er is al een stuk klaar, wonen vrienden van ons, en dat ziet er goed uit. Dus die wijken zijn wel een aanrader voor nieuwere bouw. Zoek je een jaren 70 woning dan moet je in de wijk Dragonder wezen (grote huizen!!). Veenendaal Zuid (vlakbij het centrum) is geen aanrader. Zeker niet met kinderen, maar dat is mijn mening. Veenendaal West vind ik zelf errug leuk maar dan ben ik natuurlijk opgegroeid dus dat is jeugdsentiment. De rest van de wijken weet ik de namen niet. Zal ik nog wel ff opzoeken.

Zal zelf niet snel voor een openbare basisschool kiezen omdat sommige aardig "zwart" zijn. Maar dat is natuurlijk eigen voorkeur. We hebben maar 1 zware basisschool en daar zitten alleen maar kinderen op die ook naar de gereformeerde kerk gaan. Maar daar zullen jullie niet voor kiezen heb ik t idee! hahahaha.

Veenendaal heeft sinds kort een nieuwe rondweg en is daarmee nog makkelijker bereikbaar. Wij wonen in de wijk Petenbos en dat betekent dat je met 5 minuten lopen in het bos staat! Heerlijk! 5 minuten in de auto en je zit in Rhenen. Deze plaats ligt aan de Rijn (heeft een mini strandje waar wij wel s in de Rijn hebben gelegen) en heeft ook wel iets moet ik zeggen! Zeker een bezoekje waard. Hier zit ook Ouwehands Dierenpark en de Grebbeberg (aanrader om te gaan wandelen).

Moet ik nog verder doorgaan? hahahahaha. Laat maar weten als je meer wilt weten! Kunnen van t weekend wel een sight-seeiing (of hoe schrijf je dat) gaan doen..... hahahahahahahahaha

Edese

Edese

24-02-2009 om 18:30

Tip lammetjes kraambezoek

Als je dit weekend richting Ede gaat is het wel heel leuk om op lammetjeskraambezoek te gaan bij de Schaapskooi op de Ginkelse Hei zie http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Komt-u-ook-beschuit-met-muisjes-eten.326298.news

Lean1

Lean1

24-02-2009 om 21:40

Ben oud veenendaler

en woon nu al heel lang in het mooie Nijmegen.
Een aantal reacties die je hebt gekregen zijn van mensen die spreken over het Veenendaal van mijn jeugd. Daar was inderdaad niets te beleven en was er een uitsterf beleid mbt tot horeca. Nu er veel "import" bij is gekomen is dat beleid gelukkig veranderd. Ja, Veenendaal is van origine redelijk streng in de leer, gereformeerd, maar dat is toch al langer niet meer zo. Natuurlijk zijn er nog steeds veel streng christelijke mensen, maar volgens mij is het overgrote gedeelte veel meer gematigd.
Had jij mij 10 jaar geleden gevraagd wat ik van Veenendaal vond had ik je gezegd dat ik er nog niet dood gevonden wilde worden. Tegenwoordig zou ik het helemaal niet erg vinden om er weer te wonen, zeker met kinderen is het echt prima.
Heel groen, veel speeltuintjes en sportclubs en veel scholen om uit te kiezen. Vlak bij bos en dichtbij Ouwehands dierentuin (Rhenen). Volgens mij is er geen busverbinding buiten de spits naar de stations, maar zowel Veenendaal centrum als Veenendaal west zijn prima te bereiken op de fiets van waar dan ook uit Veenendaal. Zelf ben ik opgegroeid in Dragonder noord. Dat was toen prima met veel speelruimte en een leuk park met kinderboerderij. Mijn ouders wonen nu in Veenendaal west en dat is ook heel leuk als je kindjes hebt. Bijna op elke hoek een speeltuintje en een leuke kinderboerderij. Dat het een volkswijk zou zijn, dat zie ik niet zo, gewoon middenklasse volgens mij.
En inderdaad veel en leuke winkels en ook het een en ander aan leuke restaurants. Helaas geen bioscoop meer geloof ik, maar daarvoor ben je zo richting Ede.
Niet zo lang gelden was Veenendaal ook nog fietsstad van het jaar, weet alleen het jaar niet meer en het is ook ooit nog eens verkozen tot groenste stad/dorp van Nederland.
Nooit gedacht dat ik nog eens zo positief over Veenendaal zou zijn, maar eerlijk is eerlijk, er is veel veranderd sinds ik op mijn 19e vertrokken ben.

Leuk trouwens om te lezen dat er zo veel (ex) Veenendalers meeschrijven op het forum.

ben benieuwd waar je voor gaat kiezen!
En de sauna is een echte aanrader!!

Lean

Waar in ede

Aan te raden in Ede zijn de wijken Rietkampen (aan de zuidkant van Ede, vlakbij de A12, daterend uit de jaren tachtig, gemengd, redelijk ruim opgezet) en de nieuwbouwwijk Kernhem (aan de noordkant van Ede, vlakbij de A30 en A12, van begin deze eeuw, modern, veel volwassen groen, veel import). De hoogbouw in Veldhuizen is veel negatief in het nieuws, maar heeft ook delen met gewone gezinswoningen waar het prima wonen is.

Verder is er het gedeelte 'Op de Berg'. Meer op stand, zeg maar. Oud-Ede, dwz de oude dorpskern, is vrij ouderwets en behoudend. Scholen zijn er genoeg, ik zou er een kiezen in de wijk waar je gaat wonen.

Kijk en oordeel zelf zou ik zeggen!

Chris

jetje

jetje

25-02-2009 om 13:53

Ede

Hoi,

in Ede zou ik zeggen de Rietkampem, veel import. Ruim opgezet en dichtbij snelweg/station.

Verder Kernhem, persoonlijk vind ik de ruimte om de huizen, tuinen ed kleiner dan in de Rietkampen. Kernhem is nog in aanbou. Rietkampen is vanaf 1990 tot een paar jaar geleden gebouwd met Winkelcentrum erbij.
Kernhem heeft en krijgt ook geen winkelcentrum op loopafstand. Scholen,in iedere wijk meerdere.

Jet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.