Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verbruik verschil oudere of nieuwe cv ketel


Decembermamma schreef op 06-10-2022 om 09:39:

[..]

Mijn haar komt net onder mijn schouders. Het zegt inderdaad niet over mijn efficiency maar meer over mensen hun inefficiency als ze er veel langer mee bezig zijn.

Voor het haar van de vriendin van zoon nat is is ze al minuten bezig, het is zo dik, veel en dan ook nog tot haar taille. En dan niet in zo'n zielig dun puntje maar alles op 1 lengte.

Drogen is ook een heel langdurige kwestie. Bij de kapper wordt er extra tijd voor gepland.

Ysenda schreef op 06-10-2022 om 09:43:

[..]

Voor het haar van de vriendin van zoon nat is is ze al minuten bezig, het is zo dik, veel en dan ook nog tot haar taille. En dan niet in zo'n zielig dun puntje maar alles op 1 lengte.

Drogen is ook een heel langdurige kwestie. Bij de kapper wordt er extra tijd voor gepland.

Inderdaad. Ik heb ook dik lang haar. Ik was het in de gootsteen, dan kan ik de kraan tussendoor dichtdraaien, dat scheelt ook. Ik was het eens per week. Denk dat ik alles bij elkaar 10 minuten onder de kraan hang (nat maken, 2 keer inzepen en een keer crèmespoeling of een masker en dat ook weer uitspoelen). Efficiënter lukt niet. Hoogstens nog minder wassen.

Douchen lukt dan weer wel in 2 minuten, om de dag en ik douche vaak koud, dus dat scheelt dan weer opwarmen van het water 👍🏻

Noesse schreef op 05-10-2022 om 19:05:

Net gevraagd aan vriendin met 8m3 in augustus, ze doucht elke dag ongeveer 10 min!.. Ik ga toch kijken wat hier geschreven wordt over de instellingen van de ketel. Én ik heb gekeken naar het gasverbruik per uur (kan niet per kwartier), zie wel om de paar uur gedurende dag en nacht klein beetje verbruik, zonder dat de kachel aanstaat.

Huh? Hier ook dagelijks 10 minuten maar wij hebben toch echt 17m3. En een ketel die 1 jaar oud is. Snap daar ook niets van. We hebben nog niet gestookt.
Kookt zij ook op gas? Of heeft ze een keramische  plaat of inductie misschien?

Noesse

Noesse

06-10-2022 om 12:39 Topicstarter

1968, zij kookt op gas. Vandaar dat ik de vraag hier neergelegd heb om te kijken waar het verschil dan vandaan kan komen. 

Temet schreef op 06-10-2022 om 08:14:

We hebben nu trouwens wel een bespaartip te pakken die je maar weinig ziet langskomen: alle gezinsleden millimeteren. Je geeft 1 keer een paar tientjes uit voor een tondeuse, maar met de huidige gasprijzen verdien je die uitgave in no time terug door het kortere douchen

Maar dan wel in combinatie met n muts. Jongste heeft t haar gemillimeterd en klaagt sindsdien juist over de kou...

edit: hier stond een beetje stekelige post. Maar ik was wat chagrijnig en bij nader inzien heb ik geen zin om zo stekelig te posten als ik chagrijnig ben. 

Bijtje82

Bijtje82

06-10-2022 om 21:11

Decembermamma schreef op 04-10-2022 om 08:34:

[..]

Dat is echt lang hoor! Wij zitten op een minuut of 4 pp.

Dat red ik by far niet. Heb best een bos haar tot halverwege m'n rug, dat moet ik echt wel goed uitspoelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.