Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhuizen naar Nederland


Heb je Facebook? Zo ja, dan lijkt mij de fb-groep van het tijdschrift Kiind wel iets voor jou. Dat is een grote community met mensen die denken en willen leven zoals jij. Er is ook veel kennis en expertise op het gebied van alternatieve woonvormen. Mensen die in woongroepen wonen bijvoorbeeld. Wie weet vind je daar wat je zoekt! 

'Natuurlijk ouderschap door Kiind magazine' is de naam van de groep. 

Oskvarka schreef op 11-04-2022 om 20:14:

[..]

[..]

Ja ik ken funda, er zijn niet zoveel mogelijkheden, en zeker hoge prijzen maar geen 3000. Ik wil niet in Amsterdam of Utrecht wonen. En ik heb geen 3 of vier slaapkamers nodig. 2 is best veel https://www.funda.nl/huur/zwolle/appartement-42768439-blijmarkt-5-a/

Een appartement met twee slaapkamers voor vier kinderen? Wat doe je je kinderen aan? Met z'n allen op 1 kamer? Ik denk dat ze liever daar blijven met een groot huis. Maar goed: denk je echt dat zo'n huis niet weg is voor je een afspraak kunt maken voor een bezichtiging? 

Oskvarka schreef op 11-04-2022 om 20:14:

[..]

[..]

Ja ik ken funda, er zijn niet zoveel mogelijkheden, en zeker hoge prijzen maar geen 3000. Ik wil niet in Amsterdam of Utrecht wonen. En ik heb geen 3 of vier slaapkamers nodig. 2 is best veel https://www.funda.nl/huur/zwolle/appartement-42768439-blijmarkt-5-a/

Ik probeer te bedenken hoe je daar vier kinderen denkt kwijt te kunnen. Totale oppervlakte is 58 m2, twee verdiepingen. De bovenste verdieping zal kleiner zijn dan de onderste (schuin dak). Dus ik gok twee slaapkamers van 8 m2. Stapelbedden zijn lastig vanwege het schuine dak.

Het appartement heeft 0 buitenruimte, niet eens een balkon. Ik woon ook klein, maar heb toch nog wel meer ruimte dan dat (en een tuin).

Verder noemen ze het 'goed geïsoleerd', maar het heeft energielabel G.

Aiden schreef op 11-04-2022 om 21:33:

[..]

Een appartement met twee slaapkamers voor vier kinderen? Wat doe je je kinderen aan? Met z'n allen op 1 kamer? Ik denk dat ze liever daar blijven met een groot huis. Maar goed: denk je echt dat zo'n huis niet weg is voor je een afspraak kunt maken voor een bezichtiging?

Niets zo gezellig als allemaal samen op een kamer. Mijn dochters van bijna 4 en van 14 maanden slapen ook bij mij. En als ik de openingspost van TS lees, vermoed ik dat ook zij in de categorie 'samen slapers' valt. En dan zijn twee slaapkamers om mee te beginnen echt prima. 

https://www.funda.nl/huur/meppel/huis-42644916-frans-halsstraat-33/

Zoiets lijkt me stukken haalbaarder (en leefbaarder met vier kinderen). Maar goed ik zou sowieso niet in een stadscentrum willen wonen.

MevrouwKrul schreef op 11-04-2022 om 21:38:

[..]

Niets zo gezellig als allemaal samen op een kamer. Mijn dochters van bijna 4 en van 14 maanden slapen ook bij mij. En als ik de openingspost van TS lees, vermoed ik dat ook zij in de categorie 'samen slapers' valt. En dan zijn twee slaapkamers om mee te beginnen echt prima.

Gezien de grootte van het huis gaat het echt om slaapkamertjes (en dan ook nog direct naast een café). Je zou het jezelf gewoon niet aan moeten willen doen.

Daglichtlamp schreef op 11-04-2022 om 21:42:

[..]

Gezien de grootte van het huis gaat het echt om slaapkamertjes (en dan ook nog direct naast een café). Je zou het jezelf gewoon niet aan moeten willen doen.

Oh ja, ik had niet naar de advertentie zelf gekeken. Maar dat lijkt me inderdaad ook niet de meest ideale plek om te wonen. Met óf zonder kinderen. 

Ik denk dat dit https://www.funda.nl/huur/zwolle/huis-88127823-van-ummenstraat-38/
reëler  is. En dit is een buurt waar veel meer gezinnen wonen.
Je hebt als het even kan wel 3 slaapkamers nodig met 4 kinderen.
En die prijzen zitten dan rond de E1500-E2000. In die omgeving. 

Ik zou als ik julie was , eerst eens hier een paar weken op vakantie gaan met het hele gezin. In een woning van 60 vierkante meter in het centrum zonder buitenruimte. Dat is erg gehorig hoor en meer overlast dan nu op het platteland in Slowakije. 
Ik vraag me af of je het niet te rooskleurig in ziet.

Oskvarka

Oskvarka

11-04-2022 om 22:31 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 11-04-2022 om 21:33:

[..]

Ik probeer te bedenken hoe je daar vier kinderen denkt kwijt te kunnen. Totale oppervlakte is 58 m2, twee verdiepingen. De bovenste verdieping zal kleiner zijn dan de onderste (schuin dak). Dus ik gok twee slaapkamers van 8 m2. Stapelbedden zijn lastig vanwege het schuine dak.

Het appartement heeft 0 buitenruimte, niet eens een balkon. Ik woon ook klein, maar heb toch nog wel meer ruimte dan dat (en een tuin).

Verder noemen ze het 'goed geïsoleerd', maar het heeft energielabel G.

Oh sorry, ik kijk gewoon snel om een ​​voorbeeld van prijzen te maken ... Het was slechts een voorbeeld van de mogelijkheid, niet mijn echte keuze. Ik wil ook niet in het centrum wonen... Ik heb mijn hele leven in een flat met twee slaapkamers van 60 m2 gewoond, we waren nog maar drie kinderen en het was oké. In ons huis gebruiken we een benedenverdieping, er is een keuken met een eethoek en een slaapkamer en een woonkamer - maar we hebben het veranderd voor een kinderkamer en we hebben een bank in de keuken om ruimte te hebben om erin te rusten 😆. Boven zijn er drie kamers en er is niemand. We verwarmen daar ook niet in de winter. Alleen als we daar iemand ontvangen.

MevrouwKrul schreef op 11-04-2022 om 21:38:

[..]

Niets zo gezellig als allemaal samen op een kamer. Mijn dochters van bijna 4 en van 14 maanden slapen ook bij mij. En als ik de openingspost van TS lees, vermoed ik dat ook zij in de categorie 'samen slapers' valt. En dan zijn twee slaapkamers om mee te beginnen echt prima.

58 vierkante meter met zes personen... zie je het voor je? Met slecht weer? Kom op zeg. Ik zou lekker daar blijven. 

Een verhuurder gaat geen woning van 58 m2 verhuren aan een gezin met 4 kinderen. Hij heeft keuze zat en een groot gezin zal niet zijn voorkeur hebben. Wel een jong stel waarbij allebei de huurders een baan hebben. 

Oskvarka

Oskvarka

11-04-2022 om 22:45 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 11-04-2022 om 21:40:

https://www.funda.nl/huur/meppel/huis-42644916-frans-halsstraat-33/

Zoiets lijkt me stukken haalbaarder (en leefbaarder met vier kinderen). Maar goed ik zou sowieso niet in een stadscentrum willen wonen.

Misschien iets te groot, maar echt een leuke keuze.

Aiden schreef op 11-04-2022 om 22:38:

[..]

58 vierkante meter met zes personen... zie je het voor je? Met slecht weer? Kom op zeg. Ik zou lekker daar blijven.

Ja ja, ik was er al op teruggekomen. Had de hele advertentie niet gezien, reageerde alleen op die twee slaapkamers. 

Mijn kinderen hebben jaren samen op een slaapkamer geslapen, was prima toen ze klein waren. En het liefst lagen ze gewoon bij ons. 
Maar ergens komt een kantelpunt en dan is het voor veel kinderen echt niet meer fijn geen eigen plek te hebben. 
Ons grote huis leek in hun pubertijd vaak nog te klein; iedereen (inclusief ik!) wilde het hele huis wel graag voor zich alleen claimen vaak. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.