Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhuizen naar Nederland


Oskvarka

Oskvarka

21-04-2022 om 11:35 Topicstarter

Sas-OO schreef op 21-04-2022 om 09:53:

Complimenten voor je Nederlands. Je gaat goed vooruit!

Kleine tip over verhuren/verhuur en huren/verhuur:
Verhuren = aan een ander
Huren = van een ander.
De verhuurder verhuurt een huis aan een huurder.
De huurder huurt een huis van de verhuurder.
Jullie willen een huis huren in Nederland.
En misschien willen jullie het huis in Slowakije verhuren.

Ja, je hebt het goed begrepen. Heel erg bedankt voor de les. Het is ook niet hetzelfde woord in het Slowaaks, maar het is in het Engels.

https://www.ad.nl/politiek/inspectie-slaat-alarm-onderwijs-glijdt-af~aaa79113/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Welke statistieken  heb je erop nageslagen? Aantal jaar geleden kwam hier een toeloop van Roemeense kinderen die met hun ouders hier een toekomst wilden opbouwen. Leerkrachten basisschool hadden veel moeite hen onderwijs te geven omdat ze het al erg druk hadden. Op alle vlakken, dus ook rekenen, holden de resultaten terug. Leerkrachten zijn niet getraind op les geven aan kinderen die ze niet kunnen verstaan; meer achterstand nt2 lln. 

Oskvarka

Oskvarka

21-04-2022 om 17:46 Topicstarter

Flanagan schreef op 21-04-2022 om 14:04:

https://www.ad.nl/politiek/inspectie-slaat-alarm-onderwijs-glijdt-af~aaa79113/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Welke statistieken heb je erop nageslagen? Aantal jaar geleden kwam hier een toeloop van Roemeense kinderen die met hun ouders hier een toekomst wilden opbouwen. Leerkrachten basisschool hadden veel moeite hen onderwijs te geven omdat ze het al erg druk hadden. Op alle vlakken, dus ook rekenen, holden de resultaten terug. Leerkrachten zijn niet getraind op les geven aan kinderen die ze niet kunnen verstaan; meer achterstand nt2 lln.



Top 20 Countries with Best Education System in the World | Leverage Edu

Oskvarka

Oskvarka

21-04-2022 om 17:50 Topicstarter

Flanagan schreef op 21-04-2022 om 16:37:

https://www.ouders.nl/vraagbaken/verhuizen-naar-nederland-hoe-moet-dat-met-school-als-je-kinderen-geen-nederlands-spreken

Dus zoek een plaats waar schakelklassen geboden worden.



Dank u. Nuttige informatie. Ik heb een plan om mijn kinderen A1-A2 Nederlands te leren totdat ze naar school gaan.

Oskvarka schreef op 21-04-2022 om 17:46:

[..]



Top 20 Countries with Best Education System in the World | Leverage Edu

Aha, artikel gaat op voor de universiteiten in Nederland. Er komen ook veel internationale Studenten naar Nederland. Ze worden met open armen ontvangen vanwege de hoge collegekosten. Mij ging het meer om kwaliteit onderwijs op de basisschool. Finland staat bekend om hoog kwaliteit onderwijs op de basisschool tot aan de universiteiten.

 Als in Nederland problemen waren met onderwijs aan o.a. zorgleerlingen, werd altijd verwezen naar de schoolsystemen in Finland. Daar staan de leerkrachten ( veelal universitair opgeleid) bekend om hun kennis en betrokkenheid uit het kind te halen wat er in zit.

Oskvarka schreef op 21-04-2022 om 17:46:

[..]



Top 20 Countries with Best Education System in the World | Leverage Edu

Je zou je in Zweden moeten verdiepen. Daar heb je veel meer kans om te vinden wat je zoekt: véél betere scholen dan in Nederland, veel meer ruimte en natuur, en veel beter betaalbare huizen in verhouding tot het loon.

ik snap het toch nog niet helemaal. Waarom wil je persé naar Nederland. Het enige waar je mee komt is het onderwijs. Het onderwijs is goed in Nederland maar ook niet veel beter dan in heel veel andere landen. Jullie spreken de taal niet, jullie hebben hier geen familie. 

Nederland is een duur land om te wonen. Als je geen Nederlands spreekt is het echt niet zo eenvoudig om een baan te vinden (een goed betaalde baan). Er zijn  nauwelijks betaalbare woningen. 

Wat is dan zo geweldig aan Nederland dat je als buitenlander kiest voor Nederland?  En niet voor Denemarken, Zweden, Duitsland, frankrijk etc. ?

Ik heb sowieso wat moeite met iemand die een land kiest om met zijn gezin te gaan wonen zonder hier zelfs maar geweest te zijn. Laat staan voor een wat langere tijd. 

Oskvarka

Oskvarka

27-04-2022 om 16:46 Topicstarter

Flanagan schreef op 21-04-2022 om 18:04:

[..]

Aha, artikel gaat op voor de universiteiten in Nederland. Er komen ook veel internationale Studenten naar Nederland. Ze worden met open armen ontvangen vanwege de hoge collegekosten. Mij ging het meer om kwaliteit onderwijs op de basisschool. Finland staat bekend om hoog kwaliteit onderwijs op de basisschool tot aan de universiteiten.

Als in Nederland problemen waren met onderwijs aan o.a. zorgleerlingen, werd altijd verwezen naar de schoolsystemen in Finland. Daar staan de leerkrachten ( veelal universitair opgeleid) bekend om hun kennis en betrokkenheid uit het kind te halen wat er in zit.



Je kunt ook veel vinden over basisscholen https://factsmaps.com/pisa-worldwide-ranking-average-score-of-math-science-reading/ .Je kunt veel googlen, eindelijk ben ik niet bang dat mijn kinderen niet zullen leren lezen en schrijven. Maar er is niet alleen sprake van kennis. Verschil zit ook in het hele schoolsysteem. De manier waarop kinderen het krijgen.

Oskvarka

Oskvarka

27-04-2022 om 16:53 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 21-04-2022 om 19:14:

[..]

Je zou je in Zweden moeten verdiepen. Daar heb je veel meer kans om te vinden wat je zoekt: véél betere scholen dan in Nederland, veel meer ruimte en natuur, en veel beter betaalbare huizen in verhouding tot het loon.



Ja, de skandinavische landen zijn in veel opzichten geweldig. Ik was twee keer voor een maand in Noorwegen (in de winter: D - niet de beste keuze, maar toch heb ik genoten). Maar op die manier moet ik eerlijk tegen ons zijn. Als skandinavië in het zuiden ligt, ben ik er al . We wonen nu in een van de koudste regio's van Slowakije en ik zie dat we geen echte wintermensen zijn. Ik kan een week van de sneeuw genieten of het is ook echt leuk. Maar voor 4 maanden is het te veel voor ons. En ook een ander nadeel, zoals lang donker, moeilijker taalgebruik, meer werklozen (bijvoorbeeld in Finland). De wereld is niet zwart-wit. Maar ik voel scandinavische countris niet als onze manier.

Oskvarka

Oskvarka

27-04-2022 om 17:10 Topicstarter

Plantenbak schreef op 21-04-2022 om 19:47:

ik snap het toch nog niet helemaal. Waarom wil je persé naar Nederland. Het enige waar je mee komt is het onderwijs. Het onderwijs is goed in Nederland maar ook niet veel beter dan in heel veel andere landen. Jullie spreken de taal niet, jullie hebben hier geen familie.

Nederland is een duur land om te wonen. Als je geen Nederlands spreekt is het echt niet zo eenvoudig om een baan te vinden (een goed betaalde baan). Er zijn nauwelijks betaalbare woningen.

Wat is dan zo geweldig aan Nederland dat je als buitenlander kiest voor Nederland? En niet voor Denemarken, Zweden, Duitsland, frankrijk etc. ?

Ik heb sowieso wat moeite met iemand die een land kiest om met zijn gezin te gaan wonen zonder hier zelfs maar geweest te zijn. Laat staan voor een wat langere tijd.



Ik begrijp het en misschien heb je gelijk en na een jaar zijn we terug in Slowakije. Ik heb een plan om in de zomer naar Nederland te gaan , maar toch geloof ik niet dat het echt nodig is om een ​​idee te hebben waar het land over gaat. Eindelijk op vakantie woon je niet echt in het voorland, dus je ziet het land van een andere (niet realistische) locatie. Ik heb al de meeste Europese landen bezocht. Ik was vaak in Duitsland, in Osterriche, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Bosnië, Chroatië, Polen, Zweden, Zwitserland - de meeste niet alleen hotelvakanties, ik woonde daar ook met mensen. En reisde rond. Je hebt gelijk met Duitsland, voor ons kan het in veel opzichten een goede keuze zijn, maar ook veel nadelen. Ik heb er nooit aan gedacht om in Frankrijk te gaan wonen, maar ik vind het echt een leuke vakantiebestemming. En Skandinavia - waar ik al over aan het schrijven was. Eindelijk heb ik voor Netherlads gekozen om vele verschillende redenen. Veilig fietsen. Vrijheidsgericht onderwijs. Les ons werk in week is normaal (niet gek zoals hier bijvoorbeeld). Groot ecologisch gevoel. Zee...

Oskvarka schreef op 27-04-2022 om 16:46:

[..]



Je kunt ook veel vinden over basisscholen https://factsmaps.com/pisa-worldwide-ranking-average-score-of-math-science-reading/ .Je kunt veel googlen, eindelijk ben ik niet bang dat mijn kinderen niet zullen leren lezen en schrijven. Maar er is niet alleen sprake van kennis. Verschil zit ook in het hele schoolsysteem. De manier waarop kinderen het krijgen.

Je link wijst naar 15- jarige studenten. In klas van mijn kinderen waren een paar uit Roemenië. De ouders deden hun best maar hun kinderen haalden de achterstand niet in. Ze moesten meehobbelen met tempo van de klas; ze kregen net als de andere kinderen met een specifieke zorg, te weinig aandacht. 
Ik sprak ook een juf die als herintreedster, op een school kon beginnen waar veel tweetalige kinderen zaten. Diverse konden niet eens Nederlands. De juf wist dat ze hen weinig kon leren omdat ze daar geen extra tijd voor had.

Maar goed, je mag het zelf proberen. Ik denk dat je je verrekend.

Oskvarka

Oskvarka

27-04-2022 om 18:07 Topicstarter

Flanagan schreef op 27-04-2022 om 17:16:

[..]

Je link wijst naar 15- jarige studenten. In klas van mijn kinderen waren een paar uit Roemenië. De ouders deden hun best maar hun kinderen haalden de achterstand niet in. Ze moesten meehobbelen met tempo van de klas; ze kregen net als de andere kinderen met een specifieke zorg, te weinig aandacht.
Ik sprak ook een juf die als herintreedster, op een school kon beginnen waar veel tweetalige kinderen zaten. Diverse konden niet eens Nederlands. De juf wist dat ze hen weinig kon leren omdat ze daar geen extra tijd voor had.

Maar goed, je mag het zelf proberen. Ik denk dat je je verrekend.

Ik denk dat het ook afhangt van hoe oud de kinderen naar het land komen. En het is mogelijk dat sommige kinderen problemen hebben om tweetalig te zijn. Ik ken al twee mensen persoonlijk, ze hadden problemen met het spreken van een kind toen hij in het gebied van twee verschillende talen tegelijk was. Maar ik ken ook veel kinderen die er geen probleem mee hadden. Eindelijk zijn onze kinderen al tweetalig. Ze Engels is nog veel passief, omdat ze niet zoveel mogelijkheden hebben om het te gebruiken (we hadden de student uit Finland en Österreich hier eind vorig jaar voor vier maanden, maar ze zijn al vertrokken), maar ze begrijpen alles, hun leeftijd natuurlijk. We doen veel homeschooling-activiteiten (meestal als spel - de beste manier om iets te leren, kinderen... ze houden van plezier) alleen in het Engels, dus het is natuurlijk voor hen. Het is onmogelijk in Slowakei om dat hier in het schoolsysteem te hebben. We houden van talen in de hoop dat het onze hobby is, en we proberen kinderen manieren te laten zien hoe ze het kunnen leren en ook hoe het nuttig is voor het leven. Slowakije heeft slechts 5 miljoen inwoners in vergelijking met Engels spreekt veel meer mensen in de wereld.

Oskvarka

Oskvarka

27-04-2022 om 18:23 Topicstarter

Flanagan schreef op 27-04-2022 om 17:16:

[..]

Je link wijst naar 15- jarige studenten. In klas van mijn kinderen waren een paar uit Roemenië. De ouders deden hun best maar hun kinderen haalden de achterstand niet in. Ze moesten meehobbelen met tempo van de klas; ze kregen net als de andere kinderen met een specifieke zorg, te weinig aandacht.
Ik sprak ook een juf die als herintreedster, op een school kon beginnen waar veel tweetalige kinderen zaten. Diverse konden niet eens Nederlands. De juf wist dat ze hen weinig kon leren omdat ze daar geen extra tijd voor had.

Maar goed, je mag het zelf proberen. Ik denk dat je je verrekend.

Ik vergat te schrijven dat Engels veel overeenkomsten heeft met nederlands (in plaats daarvan hebben Slowaaks ook verrassend genoeg 😊).

Oskvarka

Oskvarka

27-04-2022 om 18:41 Topicstarter

Flanagan schreef op 27-04-2022 om 17:16:

[..]

Je link wijst naar 15- jarige studenten. In klas van mijn kinderen waren een paar uit Roemenië. De ouders deden hun best maar hun kinderen haalden de achterstand niet in. Ze moesten meehobbelen met tempo van de klas; ze kregen net als de andere kinderen met een specifieke zorg, te weinig aandacht.
Ik sprak ook een juf die als herintreedster, op een school kon beginnen waar veel tweetalige kinderen zaten. Diverse konden niet eens Nederlands. De juf wist dat ze hen weinig kon leren omdat ze daar geen extra tijd voor had.

Maar goed, je mag het zelf proberen. Ik denk dat je je verrekend.

Ik voel dat mijn kinderen vrij gemakkelijk een taal vangen, ik ben meer bang voor mijn eigen snelheid van vooruitgang bij het leren van een nieuwe taal. Maar op een andere manier voel ik het als een groot avontuur en plezier, dus ik geloof dat het goed zal komen. Eindelijk, na een maand intensief leren, vind ik het echt een interessante taal, en niet te moeilijk. Hoop dat het blijft werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.