Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verzekeringsexperts hier?? hond bijt kat. is dat gevalletje-wa?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

23-04-2009 om 10:06 Topicstarter

Karin,

Met de kat gaat het prima. Ze was vanochtend (met een gespalkte voorpoot!!) tot het bovenste plateau van de klimpaal geklauterd. Ongeveer tegen het plafond dus. hahaha!

Grootste probeem is zorgen dat ze niet ontsnapt. Met dat mooie weer, en 3 kinderen die in en uitrennen 9en straks ook nog vakantie hebben) nog niet zo simpel.

Begin mei weer naar de dierenarts, dan wordt de boel waarschijnlijk erafgehaald.

Ingrid

Rasdier nikus

Een rasdier Nikus zie ik toch ten dele als een dure investering. Dus snap ik dat mensen daar meer geld in willen steken.

De vergelijking met kinderen vind ik absurd en belachelijk. Een mens is geen huisdier.

Kosten dierenarts

Oktober met de 2 cavia's naar de dierenarts geweest, omdat ze voor het eerst lang gingen logeren, nagels knippen en middeltje tegen mijt en we ware 56 euro verder. Da's verdorie 3 keer meer dan die beesten in aanschaf kosten!
Ze zijn dirkszujes lust en leven, en helaas ik ben niet handig genoeg om de nagels zelf te knippen (wou dat er hier een da was die kniples gaf: ik meldde me meteen!), dus ja, dat hebben we uitgegeven.
Maar voortaan moeten de caafjes verplicht elke week een paar uurtjes op de stoeptegels om de nagels te slijten hoor.

Ter vergelijking: op de middelbare school zwerfpoesje met de ogen net open gevonden en 5 jaar als huisdier gehad (toen in laten slapen vanwege borstkanker).
Dierenarts rekende voor de eerste consulten niets: "betaal al ze het overleeft", jaarlijkse prikken waren iets van 15 gulden. Bij de borstkanker stelde de dierenarts zelf een spuitje voor "het is pijnlijk, ze gaat er aan dood, en zoiets opereren is alleen maar uitstel van executie".
Maar goed, toen woonden er in onze gemeente nog mensen met koeien en paarden, en waren de kleine huisdieren geen business maar bijzaak.

Tirza G.

Tirza G.

27-04-2009 om 11:17

Oooooooo dirksmama!

Wat een afzetterij! Dat is verdorie 7 euro per poot! Is er een dierenwinkel die beesten verkoopt in je buurt? Daar hebben ze vaak speciale nagelknip-tangen en doen ze het met plezier even voor. Anders gaat het ook prima met een grote nagelknipper; eigenlijk gewoon net als bij mensen: het wittige, uitgegroeide wat zo helemaal krom wordt knip je weg. Een uurtje stoeptegelen is niet genoeg hoor
En een dierenwinkel verkoopt ook wel een spulletje tegen de mijt. Dat scheelt enorm

Tirza

Bastet

Bastet

27-04-2009 om 12:01

Nou ja zeg

De Dierenwinkel knipt ze hier gratis,en de kinderboerderij ook!Mijtspul heeft de dierenwinkel ook!
Groetjes,Bastet

Een is zwart

Ach de bonte cavia durf ik nog wel te knippen, die is wat rustiger en heeft witte nageltjes. Maar de andere is wat vuriger van karakter en heeft zwarte nagels, dat vind ik toch echt lastiger.
Mijtenspul van de dierenwinkel heb ik inmiddels ontdekt (nog maar een keer gehad, maar toch maar aangeschaft voor het geval dat...)
Nu nog een goede caviapedicure vinden die me helpen kan!

Tirza G.

Tirza G.

29-04-2009 om 23:37

Vasthoudtruuk

Vurige caven knip je met twee personen als je het niet gewend bent. Persoon 1 neemt cavia ter hand, tilt hem met twee handen achter de voorpoten/schouders op met het ruggetje naar jezelf en dan zet je hem als het ware op zijn kontje, heel lichtjes (niet doorknakken ofzo, daar kan het rugje niet tegen). Je kunt dan met je pinken de achterpootjes wat naar beneden/voren duwen en met je wijsvingers het koppie omhoog duwen zodat-ie niet in je tengels kan bijten. De palmen van je handen steunen en fixeren de zijkanten. Persoon 2 verricht uiteraard het knipwerk
Bij zwarte nageltjes: begin met alleen het uiterst scherpe puntje, zodat je weer een recht stukkie hebt. Als je het wat vaker doet, wen je er aan. En zij ook Wondpoeder bij de hand is altijd handig mócht je toch een druppeltje bloed krijgen. En: lansinoh. Om meteen effe op de hieltjes te smeren

Tirza

Lll

Zelfs cavia's hebben blijkbaar baat bij LLL

Tirza G.

Tirza G.

30-04-2009 om 11:10

Huismiddel

Ik grossier in het spul. Bestel het in grote tubes in de USA en heel de familie smeert ermee en zweert erbij Alle mogelijke kloven en plekjes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het verzorgingshuis van schoonmana is er zelfs enthousiast over

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.