Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

16-01-2009 om 09:25

Vloer in de hal?

Piekerdepieker ik kom er niet goed uit omdat ik het niet goed voor me kan zien. We hebben een nieuwbouwhuis dat nog gebouwd wordt nu. De tijd om vloeren uit te zoeken is gekomen.
In de woonkamer doen we hout (redelijk licht geolied eiken o.id). Er is een open keuken aan de tuinkant (noorden) dat doen we hetzelfde. De keuken is heeeeeeeeeeeeeeeel donkerbruin met een wit stenen blad. Boven wil ik eenvoudig laminaat en in de toilet en badkamer komt antraciet grijs. En nu dus de hal. Ik heb heel lang gedacht dat ik die Portugese tegels wilde....en die wil ik op zich nog steeds maar welke kleur dan? Ik heb 2 hallen. Een hele kleine en 1 behoorlijk grote met de trap en toilet (aan tuinkant op noorden). Wat is nu wijsheid? met name die grote hal is de echte gebruikshal waar je binnenkomt met de boodschappen e.d dus knalwit lijkt me niet praktisch.
Het lijkt me voor het geheel mooi om rekening te houden met de tinten in de woonkamer bijv dus dan zal er iets van bruin ofzo misschien wel in moeten? Jemig ik kom er echt niet uit. Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

toen ik het onderwerp van je posting zag riep ik inwendig 'linoleum!'. Maar dat wil je niet, begrijp ik.

Knalwit is m.i. nergens praktisch (wit aanrechtblad? oef!) maar meer in het algemeen: iets met een 'werkje' is minder besmettelijk dan iets dat helemaal effen is.

Maar ik zeg nog steeds: linoleum

Groeten,

Temet

reina

reina

16-01-2009 om 13:11

Doorleggen

We hebben dat niet gedaan en ik heb er nog steeds spijt van, het staat mooi ruimtelijk.

angel3

angel3

16-01-2009 om 15:48

Sophie

ja prachtig dat graniet maar dat vind ik echt iets voor een oud huis of niet?? en volgens mij erg aan de prijs voor zo n oppervlak. Hout doorleggen vind ik geen optie dan wordt het zo houterig..... maar ik ga toch verder kijken qua steen ipv alleen die castelo tegels. Al heb je daar veel varianten van en ook wat 'moderner'....
dank, nog meer tips?

ps wit aanrechtblad is echt prachtig....ik ben niet zo panisch voor een vlekje. Ik vind al die spikkels dan juist weer niet mooi. Ik heb alle aangeboden badkamertegels uit het project afgezegd, allemaal spikkels

Angel3, precies ook mijn vraag dus ik lees mee!

Idem dito; nieuwbouwhuis gekocht. Na keuken (bij ons wit met antraciet aanrechtblad) nu druk met uitzoeken vloeren. Heeeeeeel erg aan het twijfelen; ook wij nemen hout (ws. eiken vloerdelen) maar aarzelen erg over wel of niet doorleggen in de keuken.
Reden; ik vind het ook veel ruimtelijker - zoals aantal hier ook aangeven - maar hoor ook (te?) veel berichten over slijtage van hout in de keuken en wat nou als je vocht morst etc. In speciaalzaken horen we tegenstrijdige berichten dus we zijn er nog niet uit.

Maar... dan komt inderdaad de hal nog. En ook ik vind die portugese tegels zoooo prachtig. Ik scheur al langere tijd alles wat ik mooi vind uit woontijdschriften en de vloeren met portugese tegels springen je tegemoet! Ik vind ze vooral zo leuk omdat ze de hal, toch een neutrale ruimte, een eigen karakter geven, een eigen sfeer.

Graniet heb ik (nog) niet zo'n beeld bij. Het feit dat je er niet zoveel op ziet lijkt me wel wat. Zal eens wat googlen.
En; ik blijf dus driftig meelezen angel3!

groet
Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.