Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Appel

Appel

17-01-2009 om 17:00

Vlooien, hoe krijg je ze weg?

Mijn huisdieren hebben vlooien. Ze hebben van de dierenarts spul gekregen en dat hebben we al 2 keer gedaan, maar het gaat niet weg. Ze hebben schone dekjes, kussentjes etc gekregen, alles wordt hier regelmatig gezogen en ik dweil 2 keer in de week.
Nu dacht de dierenarts dat de vlooien in de kieren van het hout zitten. Maar hoe krijg ik dat nu fatsoenlijk weg?
Ik zuig nu al iedere dag. Ik dweil om de dag. Gaan vlooen dood van zeep en heet water? En wat gebeurt er met die vlooien in de stofzuiger? Moet ik daar nog wat mee doen?
Er zijn trouwens op kleden en op de vloer geen vlooien te zien. Wel op de hond, ook na behandeling met een vlooienmiddel.
Wie weet raad, want ik wil er vanaf. Ik ben de hele tijd bang dat die dingen ook in mijn bed terecht komen, brrrrr...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vlooien

ja dat is ellende, heb 2 keer een vlooienplaag gehad (1 kat).

Blijven zuigen en dweilen, en elke dag de dieren een paar keer kammen met een vlooienkam. Verder had ik frontlinespray toen niets werkte en ik knipte een vlooienbandje in stukjes, 1 stuk in de stofzuigerzak, 1 stuk onder de bank, 1 onder het bed etc.

Desnoods haal je spray voor in die kieren.

Succes, het is echt heel vervelend ;-(

Bastet

Bastet

17-01-2009 om 17:06

Tip

Doe een stuk vlooienband in je stofzuiger.Op kleden kun je eventueel ook vlooienpoeder strooien,en later weer opzuigen.Het beste kun je het hele jaar door je dieren ontvlooien,niet stoppen als het winter wordt!
Groetjes,Bastet

Indorex

in huis kan je spuiten met een goede vlooienspa\ray: bijvoorbeeld indorex (helaas is het zo dat goedkoop duurkoop is. Jemoet een spray hebben die ook tegen de larven helpt, en die zijn altijd wat duurder)
Dweilen helpt niet echt. Stofzuigen wel, als je daarna de zak verwisselt.
Vlooien zitten het liefst op een huisdier, dus als je die niet in bed neemt, zal je daar geen last van hebben.
Welk middel heb je gebruikt? en heb je alle dieren in huis behandeld?

MaximeM

MaximeM

18-01-2009 om 11:49

Frontline combo

Hoi,

Wij gebruiken hier voor de katten frontline combo, daarin zit een middeltje dat de vlooienlarven ook meteen dood, en de eitjes komen ook niet meer uit. Ik had toen het huis helemaal ingesprayd, net voordat we zelf een hele middag weg waren. Daarna alles weer goed gezogen, ook een stukje vlooienband in de stofzuigerzak gedaan. Heel toevallig hadden we vorig jaar november een vlooienuitbraak en dit jaar weer in november (zou het aan de warmte in huis liggen ofzo?) Meestal was het na die acties weer vlooienvrij in huis en ook op de katten.

Maxime

Marmar

Marmar

19-01-2009 om 03:42

Geen huisdier toch vlooien....

Mijn vriend is wanhopig. Waarschijnlijk via een 'bezoek-hond' (waarschijnlijk) zijn er nu vlooien aanwezig in zijn huis. Bij gebrek aan hond bijten ze ons. Ik heb al eea aangeraden maar de moed zakt hem al in de schoenen voordat hij begonnen is met iets.
Voornamelijk omdat hij niet weet waar hij moet beginnen. Alles bij hem is gelijkvloers, toch denk ik dat het beter is in de woonkamer en woonkeuken te beginnen. Hij heeft daar een stenen vloer, dus volgens mij moet stofzuigen en dweilen daarvoor voldoende zijn? Ook heeft hij een groot wollen tapijt - dat bespuiten, wegwezen en daarna stofzuigen (plus herhalen)?
Vervolgens dan de gangen aanpakken (hier ligt vloerbedekking)? Voor de zekerheid, want ik denk dat hier geen vlooien zijn omdat een bezoekhond daar niet komt. Toilet en badkamer dus ook niet (niks voor een vlo)?
Dan afwachten of alles geholpen heeft ... zo niet alles weer herhalen en dan ook maar de slaapkamers?

MaximeM

MaximeM

19-01-2009 om 21:55

Niet van water en zeep denk ik

Hoi,

Ik denk niet dat vlooien dood gaan van water en zeep. Ik zou een echte vlooienspray kopen. De spray die wij hadden was een spuitbus en daar zat ook een extra buisje bij wat je op de spuitmond kon zetten zodat je in de kieren kon spuiten. Ik heb zelf alle plekken behandeld waar de katten graag zaten en ook nog wat hoeken op de zolder. Daarna zelf toch maar even het huis uitgegaan en toen we een paar uur later thuis kwamen de boel laten luchten. Het was de laatste keer trouwens een spray ipv poeder dus die spray konden we laten zitten. Tot nu toe is het ook meteen weg met die acties. We hebben beneden gladde vloeren en boven tapijt en de katten lopen door het hele huis.

Marmar, misschien zelf ook vlooiendruppeltjes in je nek ?? (grapje !!;0)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.