Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-02-2009 om 12:49
In ons toekomstig huis zit in 1 slaapkamer geen deur. Aangezien het een klein kamertje is (2.60x1.60) willen we er een vouwdeur inmaken.
Zijn er voor-/nadelen aan een vouwdeur en waar kunnen we hem het beste kopen?
23-02-2009 om 22:28
Ook vouwdeur
Hier ook een klein kamertje met een vouwdeur. Dat bevalt prima want het scheelt heel veel ruimte. Overdag staat de deur altijd open zonder dat dit ruimte scheelt in de gang of in de kamer.
Wij hebben een goedkoop geval. Nadeel is het lawaai waarmee die dicht gaat. Het is zo'n harmonica-geval en zowel het dichtdoen als het slot geven herrie.
Beneden hebben we een schuifdeur en dat is een stuk robuuster. Maar daar moet je dan wel ruimte voor hebben.
Er bestaan vast betere contructies dan de harmonicadeur die wij hebben. Ondertussen doet hij het al wel 12 jaar. Dus daar mogen we niet over mopperen.
24-02-2009 om 15:20
Annet
bedankt voor je reactie.
We hebben begrepen dat er inmiddels paneelvouwdeuren zijn, en dat lijkt ons wel iets mooier. Ook zitten er in de andere ruimten paneeldeuren, dus iets meer een geheel.
24-02-2009 om 15:45
Vouwdeur ellende
wij hebben een vouwdeur tussen het hok en de gang, omdat ik met de scoot in en uit de schuur moet en het een gedoe werd met een verkeerd draaiende deur (die niet (gemakkelijk) omgezet kon worden)
Dus we kozen een vouwdeur. Ik vind het niets! Hij tocht en maakt inderdaad toch wel herrie als je em open doet.
Die paneel deuren heb ik toen ook gezien, het probleem voor ons was toen dat onze ´maat´ deur niet kon, misschien hebben ze inmiddels andere maatvoering.
Ik wil onze vouwdeur toch weer vervangen door een échte deur, de kou is toch wel flink (schuur is niet zo goed geïsoleerd, het waait om je benen als je voor die vouwdeur staat)