Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vraagje over aangetekend verzenden ...

Ik moet een brief aangetekend verzenden. Echter de persoon aan wie de brief is gericht is weinig thuis (alleen in het weekend) door zijn baan.
Mag alleen de geadresseerde de brief aannemen of mag ook een huisgenoot de brief aannemen en tekenen voor ontvangst?
Ik hoop dat iemand het antwoord weet!
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Iedereen

wie er ook maar de deur opendoet ,mag een handtekening zetten.

Christa.A

Christa.A

19-01-2009 om 19:51

Ligt eraan

Wat jij zelf wilt. Je kunt het op verschillende manieren aangetekend versturen. Tekenen alleen voor de persoon in kwestie of tekenen door iedereen die op dat adres verblijft, of met handtekening retour....... o.a.
Kijk hier anders even of loop even bij een businesspoint van de TNT binnen ;o)
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/brieven-en-kaarten-sturen/aangetekend/
Christa.

Christa.A

Christa.A

19-01-2009 om 20:01

Bovendien

Kan hij de brief in het weekend op het postkantoor ophalen want de postbode gooit altijd een briefje in de bus waarmee de bewuste brief dus afgehaald kan worden.
Christa.

sonj@

sonj@

19-01-2009 om 21:50 Topicstarter

Dank

bedankt voor de snelle reacties. Ik ben bang dat hij de brief niet op het postkantoor zal gaan ophalen, omdat hij de inhoud niet wil weten. Het is alleen nu de vraag wanneer zijn vriendin werkt, want anders is er niemand thuis.
Als hij de brief niet op het postkantoor ophaalt, wordt ie dan uiteindelijk weer retour naar mij gestuurd?
Ik zal eens kijken op de site die je me gad Christa en ik zal morgen even informeren bij het postkantoor
groetjes, Sonja

Christa.A

Christa.A

19-01-2009 om 22:03

Sonj@

Ja je krijgt je brief op een gegeven moment als het goed is terug als hij hem niet opgehaald heeft. Ik had vandaag toevallig ook een terugzending bij me die dus niet opgehaald was. Je moet dan zelf weer tekenen voor ontvangst van die brief ;o)
Christa.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

20-01-2009 om 10:06

Naar werkadres

Kun je de brief niet naar zijn werkadres sturen?

sonj@

sonj@

20-01-2009 om 18:39 Topicstarter

Verstuurd

Ik heb de brief vanmiddag afgegeven op het postkantoor. Als het goed is wordt ie morgen bezorgd, nu dus afwachten of de brief aangenomen gaat worden ...
Ik heb wel met ontavngstbevestiging gedaan, zodat ik wel op de hoogte blijf van wat ermee gebeurt is.
Ellen, naar zijn werkadres sturen gaat niet, want hij is internationaal chauffeur. Anders was het een goede tip geweest!
groetjes, Sonja

advocaatje

advocaatje

20-01-2009 om 19:47

Aangetekend en per gewone post

Het juridische nut van aangetekend versturen is dat je altijd kunt bewijzen dat je een brief hebt verstuurd. Het gaat er dus niet om of de ontvanger de brief daadwerkelijk heeft ontvangen/aangenomen. Dat jij hem verstuurd hebt is dan voldoende. Als je graag wilt dat de ontvanger ook kennis neemt van de inhoud kan je de brief het beste ook per gewone post versturen. Onderaan de brief zet je dan de riedel: Om er zeker van te zijn dat deze brief je bereikt zend ik deze zowel aangetekend als per gewone post.
Groet Advocaatje

sonj@

sonj@

20-01-2009 om 21:57 Topicstarter

Advocaatje

Ik heb inderdaad ivm een eventueel juridisch vervolg een bewijs nodig dat de brief verstuurd is.
Per gewone post nazenden wist ik niet. Ga ik in ieder geval doen! Kan dat evengoed trouwens nog, want de brief per gewone post zal dan wel een dag later aankomen dan de aangetekende. En wat als de aangetekende nog niet in ontvangst is genomen (door het niet thuis zijn bv.) is het dan niet raar dat de "gewone" brief er al is?
groetjes, Sonja

Inge M

Inge M

20-01-2009 om 22:47

Niet raar

Je zet in de gewone brief dat de brief ook aangetekend verstuurd wordt. Ze mogen dan wel op verschillende dagen aankomen. Vriend weet dat het geen zin heeft om de brief op te halen. De brief is met zekerheid gestuur.d

advocaatje

advocaatje

20-01-2009 om 22:58

Ja hoor

natuurlijk kan je de brief nog per gewone post nazenden. Die riedel kan je dan nog aan die gewone brief toevoegen.
Of iets raar is maakt toch niet uit. Het gaat erom dat jij later kunt bewijzen dat je de brief hebt verstuurd. En dat kan je omdat je het bewijs van aangetekende verzending hebt. Of hij de brief wel of niet ophaalt of ontvangt doet er verder niet toe. Doordat je de brief ook nog gewoon verstuurt bespaar je hem een gang naar het postkantoor en zorg je ervoor dat hij de brief in ieder geval in huis krijgt en de inhoud leest.
Vergeet niet kopien te maken van de brieven die je verstuurt en bewaar het bewijs van aangetekende verzending goed!
Succes en groet Advocaatje

sonj@

sonj@

21-01-2009 om 09:28 Topicstarter

Oke

Bedankt voor de uitleg. Ik heb net de zin gekopieerd en in de brief er nog bij vermeld. Ik zal hem straks direct posten.
Ik zal inderdaad de brief nog een keer extra uitprinten en het bewijs van het aangetekend versturen in mijn map doen met de rest van de advocaat-papieren.
groetjes, Sonja

andere advocaat

andere advocaat

21-01-2009 om 14:23

Sophie

start maar een draadje, wie weet kan ik je helpen?

sonj@

sonj@

21-01-2009 om 21:26 Topicstarter

Aangekomen, maar ...

vanmiddag geadresseerde aan de telefoon gehad. Hij vertelde dat de brief aangeboden is, maar dat zijn vriendin / huisgenote de brief niet mocht aannemen. Hij zal de brief zaterdag bij het postkantoor ophalen (zegt ie ...). Gelijk maar verteld dat de brief ook nog per gewone post is verzonden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.