Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vreemde kat terroriseert mijn tuin/kat

Ik heb een zeer irritant probleem.

Ik heb een kat die begin van de avond tot de volgende ochtend binnen is.

Nu is er een vreemde kat in de buurt, die dus 's nachts in mijn tuin voor het raam gaat zitten janken waardoor mijn eigen kat helemaal door het lint gaat. Het is werkelijk niet om aan te horen en ik loop deze week al voor de derde keer 's nachts naar beneden om die kat uit onze tuin te jagen.

Ik heb geen idee waar die kat vandaan komt. Ik heb het omringende buren gevraagd maar die kennen de kat wel van gezien hebben maar niet waar ie thuishoort. Hij heeft het echt op onze kat gemunt want hij zoekt onze tuin ook echt op. Mijn kat delft het onderspit, die voelt zich behoorlijk geintimideerd.

Ik eigenlijk zo ondertussen ook. Want het is nu elke nacht zo ongeveer raak. Ik zie geen kokertje om de nek van de kat en die laat zich natuurlijk ook niet vangen.

Mijn dochter kwam al met een prachtige oplossing: de sproeier in de tuin regelmatig aan, al is het maar even, middels een tijdklok. Dat vond ik eigenlijk wel een goeie. Maar hebben jullie nog nuttige tips? Want hier worden we gek van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

13-01-2009 om 15:25

Zilverfolie

Hoi,

Misschien ook samen met die tuinsproeier wat lege bloempotten ofzoiets met zilverfolie erop gevouwen neerzetten. Als het water daarop valt maakt het een kletterende herrie, hopelijk schrikt de indringer daarvan. Ik vind het een goeie van je dochter, zou de tijdschakelaar voor die ene nacht om het kwartier even aan laten floepen, voor ongeveer een halve minuut, en dan zorgen dat er daar gesproeid wordt waar de kat zit, grote kans dat je hem dan echt de stuipen op het lijf hebt gejaagd.

Succes
Maxime

dre

dre

13-01-2009 om 16:20

Koffieprut

Hoi Moppeke,

Wat erg goed helpt is op de plek waar de kat iedere keer zit koffieprut neer te leggen. Dus koffie die al een keertje is 'opgeschonken'. Dit gaat tussen de teentjes van de kat zitten en dat vinden ze bere irritant.
Een ander idee is gewoon een bak water over de kat heengooien (het vriest nu niet meer), is wel wat zielig, maar helpt goed
Succes!
Andrea

Moppeke

Moppeke

13-01-2009 om 17:43 Topicstarter

Tja, die bak water

Met alle liefde gooi ik die over dat beest heen.
Maar raak dat beest maar eens, zeker midden in de nacht. Gaaap!

Ik hoop dat iemand nog een slimme tip heeft. Iemand anders zei me ook dat ik bij de politie kan klagen over de overlast van deze kat. De eigenaar is hiervoor aansprakelijk. Tja.... in gedachten heb ik dat beest al 80 keer in zijn kladden gehad en hem afgeleverd bij zijn baas. Wist ik maar waar ie vandaan komt....

Kiki

Kiki

13-01-2009 om 20:04

Moppeke, vergeet je dan zelf niet de bewegingssensor

tip van mij

Ik loop regelmatig in mijn eigen sproeier met bewegingssensor. Ik heb er ook een. Ik heb deze zodat mijn katten niet naar de tuin van de buren gaan. De arme buren werden terecht gek van die hellekatten van mij. Het werkt als een trein, alleen vergeet ik hem zelf dus regelmatig.

En oei, dat is zo vreselijk koud met -7

Wil je overigens een nachtje mijn hellekatten lenen, moet je wel je eigen kat uit logeren doen. Mijn katten terroriseren alle katten (en honden) van de buurt, vandaar dat ze dus niet meer de tuin uit mogen. Want het is gewoonweg zielig.
Mijn kat heeft een herdershond achterna gezeten (zonder dollen) De hond van mijn vriendin durft hier ook niet meer te komen.
Geen kat durft meer in mijn tuin te komen en als ze mijn satansgebroed zien rennen katten en honden gelijk de andere kant op. Het zijn terecht hellekatten, maar heel lief voor mensen en kinderen en ik ben uiteraard gek op ze.

groetjes Kiki

Moppeke

Moppeke

13-01-2009 om 21:08 Topicstarter

Haha kiki

Ik zit je berichtje hardop te lezen hier, en we liggen in een deuk.

Ook in combi met de andere reacties, de slechtste gedachten komen boven.

Maar die sproeier met bewegingssensor vind ik een topper, ik ga eens even verder speuren.

Dat lokken in de reiskoffer is geen optie, het is een behoorlijk sluw en uitgekookt beest. Geloof me, als ik 'm in mijn handen krijg dan rij ik gelijk door naar een waddeneiland LOL.

Maar het blijft een irritant probleem. Want hoewel ik nu enorm in een deuk lig, vannacht denk ik daar zeker anders over.

Kat naar buiten?

Is je kat gesteriliseerd?
Dan zou ik die gewoon naar buiten doen. Kunnen ze het samen uitvechten.

Kiki

Kiki

15-01-2009 om 21:20

Ja vervelend.

Misschien een foto maken van het beest en flyeren in de buurt?

Dan komt de eigenaar misschien zelf wel langs om het probleem te bespreken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.