Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

13-01-2009 om 15:04

Waar let ik op bij aanschaf skelter?

Ik wil voor verjaardag van zoon die 6 wordt een skelter kopen. Maar wat is belangrijk? ik zie veel merken en soorten met diverse verstelmogelijkheden en mogelijkheid om er op te staan of extra zitje erbij etc. Ook allerlei teksten over kogellagers en kettingkasten.
Wie heeft een skelter en weet waar ik op moet letten of weet uit ervaring dat bepaalde type skelters echt niet handig zijn...
Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben een

skelter die echt moeizaam trapt. Hij is niet van berg of zo, merkloos denk ik? je kon ook schakelen en dat was geen succes....steeds lag de keting eraf. Hij is dus zelden gebruikt helaas.....Ik zag bij ons op de BSO de kleinere op een echte berg of mammoet skelter en daar trapten de kleineren van 5 zelfs al goed op weg, al konden ze meoizaam bij de trappers. Ik zou dus niet meer voor zo'n goedkopere gaan als ik t nog eens zou moeten doen.

Hadden wij ook

we hadden een tweedehands mamoetskelter merk en een van de gamma markloos leken enorm veel op elkaar maar, de een trapte en stuurde prima en de goedkope werkte voor geen meter. die hebben we laatst zo goed als nieuw verkocht en die mamoetskelter fietsen ze voor de lol nu nog wel eens op 12 en 14 jaar.

Hier eentje

van Kettler, 2e hands gekocht via marktplaats in uitstekende staat, het is een kleiner model en makkelijk om mee weg te trappen. Mijn dochter heeft hem vorig jaar gekregen, ze was toen een meter lang. Zoiets is het: http://www.twenga.nl/aanbieding/49708/5252573746829237191.html

Er wordt in de zomer veel meegespeeld.

Angel3

Wij hebben een Bergskelter gekocht toen onze zoon (ik denk) 5,5 jaar was. Prima ding alleen heeft hij er helaas vrij weinig mee gedaan. Hij staat nu als bijna nieuw in de tuin onder het afdak en is te koop. Ik weet niet in welke regio je woont anders kunnen we het misschien nog wel eens worden over de prijs. Vraag eventueel mijn emailadres op bij forumbeheer.

prulleke

prulleke

13-01-2009 om 21:19

Hier vorig jaar een berg skelter gekocht

via marktplaats. Mijn dochter werd 7 jaar.
De skelter is een enorm succes.
Waar je zeker op moet letten is of de skelter een vrijloop heeft ( dat wil zeggen dat de trappers niet blijven draaien als ze niet trappen) dit voorkomt een hoop pijn aan de enkels als ze van een bergje af gaan.

Verder zat hier een tweede stoeltje bij en een aanhanger. De hele buurt gaat hier mee op de skelter. 2 op de stoeltjes, 2 op de spatborden (deze zijn sterk en van hout) en nog een paar in de aanhanger.

We hebben dus geen moment spijt gehad van de aanschaf. Ik zou dus ook adviseren een merk skelter te kopen. Via markplaats hebben wij er een voor een redelijke prijs gevonden en de opa's en oma's hebben hier meegedaan met het kado.

groetjes en succes

Hier ook een berg skelter

Nu 3 jaar geleden hebben we onze kinderen een Berg skelter met de kerst gegeven. Het is een groot succes. Inderdaad met vrijloop etc. We hebben er direct een extra stoeltje en aanhangertje bijgekocht. En het gebeurt regelmatig dat er 7 kinderen voorbij komen met de skelter. De skelter is oersterk want hij heeft hier op de boerderij al veel meegemaakt.
We hebben indertijd voor Berg gekozen omdat de winkel beweerde dat de Mamoet iets zwaarder trapte.

angel3

angel3

14-01-2009 om 20:30

Maggietel

We wonen in omgeving Utrecht....
Kun je een foto en een prijs mailen? dan denk ik ff... (heeft ie een 'vrijloop' ....da s echt een goede tip daar ga ik op letten inderdaad...

angel_ool@hotmail.com

Ongebruikte berg

Voor Dirk een Berg gekocht. Hij rijdt er nooit op. Wegens ruimtegebrek staat ie nu tijdelijk in de woonkamer.

Je mag 'n kopen hoor.

angel3

angel3

16-01-2009 om 20:24

Dirksmama

mail je me een foto, prijs, (ophaal)locatie en specificaties (afmeting, leeftijd, vrijloop wel/niet, kantelas wel/niet)

angel_ool@hotmail.com

dank!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.