Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lassie

Lassie

15-12-2008 om 19:08

Waarom nemen mensen (vecht) honden?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tesse

Tesse

28-12-2008 om 22:03

Lassie

Zoals ik al eerder in het draadje heb gezegd, ik heb een kruising labrador/stafford.
De verordeningen en verboden zijn onlangs opgeheven omdat het aantal bijtincidenten, ondanks het verbod op dit soort honden, niet verminderden. En hiermee bedoel ik niet het aantal bijtincidenten door dit soort honden, maar het totaal aantal bijtincidenten. Ook dat zal wel ergens op gebaseerd zijn zeker?
Jij kan die honden niet lezen, dat is iets anders dan dat die honden niet gelezen kunnen worden. Je hebt in eerdere reacties al laten blijken dat er meer is dat je niet weet of niet wil accepteren van honden (jouw honden zien jou niet als hond), maar dat maakt het niet minder waar. Jij weet heel zeker dat rotweilers niet waarschuwen omdat die van jouw vriendin dat niet deed. Tja, als jij dat bewijs genoeg vindt, zijn we uitgepraat denk ik. Misschien zou je eens een cursusje moeten overwegen, ze leren je daar namelijk ook lezen.

Jade

Jade

28-12-2008 om 22:15

Dus lassie,

omdat jij over een biezonder naar geval hebt gehoord met een rottweiler zijn alle rottweilers honden die niet waarschuwen?? En dan ook nog schrijven dat je dat heel zeker weet??

Had ik bij het niet goed kunnen lezen het woord ´tunnelvisie´ al gebruikt??

"Ik kan zelf die staffords en die franse soort pitbulls niet "lezen", ze staan altijd stil op een afstand als ik met honden aankom en ik weet nooit of ze aan gaan vallen of willen spelen."

Kijk en dan is een hondencursus erg handig. Dan leer je o.a. de lichaamstaal van een hond kennen

Tesse

Tesse

28-12-2008 om 22:17

Lassie

Jij hebt collies gehad. Onze buren hadden een collie die op een nacht drie schapen doodgebeten heeft. Rodebeuk is door een collie gebeten. Op ons vakantie adres is een jongen door een collie in zijn been gebeten. Moet ik nu alle collies over een kam gaan scheren?
Waarom reageer je trouwens zo selectief? Je roept van alles en reageert op heel weinig.

Tesse

Tesse

28-12-2008 om 22:20

*grijns* lassie

"je kan gewoon een boek lezen over honden. Die onzin van de hondencursus die ik tegenkom op straat, dat is vooral voor mensen die niet kunnen opvoeden...."
Kun je nagaan hoe afschuwelijk die honden geweest waren als ze NIET op cursus waren geweest .

Jade

Jade

28-12-2008 om 22:22

Nee hoor lassie,

ik ga nergens heen

Je leest dus inderdaad niet goed, mijn smiley geeft aan dat ik het ietwat als een grapje (en ik was enigszind sarcastisch) bedoelde.....*hahahaha......ik had jouw reactie wel verwacht

Jade

Jade

28-12-2008 om 22:23

Enigszind?

Zo zeg een nieuw woord uitgevonden......het moet dus ´enigszins´ zijn

Tesse

Tesse

28-12-2008 om 22:24

Lassie

"Schotse collies zijn een tijd totaal doorgefokt geweest. Vals dus. Dat klopt."
De collie van die buren heeft die schapen doodgebeten toen ik 14 was en da's twintig jaar geleden. Wanneer de collie van rodebeuks tante haar heeft gebeten weet ik niet. De collie op ons vakantie adres was vorig jaar. In welke tijd waren ze compleet doorgefokt en dus vals?

Tesse

Tesse

28-12-2008 om 22:32

En in het zuiden

Hier lopen er ook veel.
Maar goed, ik begrijp dat je niet wil reageren op andere dingen die gezegd worden?

Tesse

Tesse

28-12-2008 om 22:40

Nu snap ik het niet meer...

...je vertrouwt mensen van "vechthonden" niet omdat ze zelf al zeggen dat honden niet te vertrouwen zijn, en nu zeg je ineens dat mensen met zulke honden zeggen dat het zulke geweldig lieve honden zijn... Jij hebt honden waarmee nooit iets aan de hand is omdat je een ras gekozen hebt waar nooit iets mee aan de hand is en nu ineens kun je beter toegeven dan mensen met vechthonden dat ook dat soort lieve schattige honden die mensen niet als hond zien en waarbij je ongestraft gedrag kunt vertonen dat door een hond anders opgepikt wordt dan dat jij het als mens bedoelt hebt, toch incidenten geeft... Volgens mij spreek je jezelf hier tegen.

Tesse

Tesse

28-12-2008 om 22:46

Nu ik zo eens teruglees...

...vind ik jouw hond ook erg gevaarlijk Lassie. Je schrijft namelijk dat een vreemde niet aan jouw hond kan zien of ze zin heeft om geaaid te worden of niet. Kwalijke zaak, want de meeste honden van de rassen die jij kiest, laten zich gemakkelijk lezen!

Hondenliefhebber

Hondenliefhebber

28-12-2008 om 22:54

Lassie

NIEMAND hier schrijft dat 'onze' soort honden nooit eens een bijtincident heeft gehad. We schrijven WEL dat ze niet zo gevaarlijk zijn als jij schrijft dat ze zijn!! Dat is een heel verschil.
En over dat ze een hele tijd verboden zijn geweest, dat komt door die g**le media die van elke mug een olifant maakte in die tijd omdat ze niks te doen hadden. Er hoefde maar 1 incident te gebeuren en opeens waren er 10 incidenten. Komkommertijd heet dat in de media. Tja en als je dan een domme regering hebt die er meteen een verbod op gooit waardoor alles het illegale induikt.. Beter inlezen voor je kreten op een forum gooit meid!
Nee dan vind ik het nu prettiger. Nu geldt het voor ALLE grotere honden (dus ook jouw happertje Lassie). Een incident? Hoppa, test erover. Staff, herder, collie, hazewind, bouvier, alles! Veel eerlijker!
Zo en nu heb ik wel ongeveer het laatste gezegd hierover wat ik wilde zeggen! Ben er klaar mee! En al helemaal met jou Lassie! Over kortzichtig gesproken haha
Honden(Stafford)liefhebber.

elides

elides

28-12-2008 om 22:55

Zo he

wat een agressie en nu niet van honden!

als we het over bouviers hebben, zou ik toch eens de boeken erbij pakken. bouviers zijn namelijk gezinshonden!
en dat er mensen zijn met slechte ervaringen met honden. uiteraard, maar kan ook liggen aan de opvoeding van een hond. wat dat betreft zijn het net kinderen. bij een 'verkeerde' opvoeding gaat het mis.
hoe vaak ik wel niet door zo'n kleine rothond achterna geblaft ben, die mij in mijn broekspijpen wilde bijten!
daarbuiten vind ik dat een ieder zelf moet weten bij welk ras/soort hond hij/zij zich thuisvoelt. ik vind het te grof voor woorden om honden te omschrijven als vechtmachines/moordenaars.
ik denk dat er in een huis meer dingen aanwezig zijn die dodelijker zijn dan een hond voor kinderen.
water: verdrinken
trapje: vallen, wat breken
bank: eraf vallen wat breken
glas: eraan snijden, bloeden
en deze lijst kan natuurlijk nog veeeeeeeelllll langer!

karakter bouvier:
Kinderen vertrouwt hij van nature. Tenzij hij slechte ervaringen heeft opgedaan, zal hij ze zacht benaderen. Hij is zelfs beroemd op zijn voorzichtigheid in dat soort situaties. Zo is het diverse malen voorgekomen dat Bouviers, behalve de huisgenoten, geen andere mensen wilden toelaten in de kamer waar een pasgeboren baby was ondergebracht.
Verder is de Bouvier gek op spelletjes, niet alleen met kinderen, maar ook met volwassenen. Dat is niet zo verwonderlijk voor een hond die vanouds her, gewend is met de mens op te trekken.

Tesse

Tesse

28-12-2008 om 23:24

Lassie

"Ik kan namelijk ook aan de hond zien of ze er zin in heeft of niet. Een vreemde kan dat niet zien."
Jouw woorden... Wat lees ik hier verkeerd aan?
Ik zou enorm graag nog even met je door babbelen, maar het is laat. Ik ga mijn hond uitlaten (aan de lijn en met poepzak, wees gerust) en dan ga ik naar bed. Morgen is er weer een dag!

Jade

Jade

29-12-2008 om 00:17

"Terwijl zoveel mensen nou juist aan jullie soort honden een gruwelijke hekel hebben...rara hoe kan dat?"

Hoeveel mensen zijn dat dan?? Heb je een onderzoek gedaan of zo?? Of is er iets te vinden op internet??

Er zijn ook zoveel mensen die juist niet aan `dat soort honden´ een gruwelijke hekel hebben.

elides

elides

29-12-2008 om 08:24

Hekel hebben aan

zijn daar onderzoeken naar gedaan? hoeveel mensen hebben een hekel aan rottweilers, bouviers, doggen, collies, jack russels, enz enz enz.

Net zoals bij asielzoekers, buitenlanders enz enz. denk ik niet dat je alles over 1 kam kunt scheren. dat heet discriminatie.

Ik vind bepaalde rassen ook niets, maar daarom kan de hond wel lief zijn. ook rottweilers, enz.

elides

elides

29-12-2008 om 08:28

Muilkorf

je geeft aan dat dan rustiger is:
ik denk dat juist die grote honden het minste blaffen.

en mbt cursussentrent, vroeger niet e.d.:
volgens mij hadden vroeger minder mensen honden, was er minder verkeer, enz enz.
de maatschappij verandert, zo ook de omgang met honden. een bouvier bijvoorbeeld is niet alleen meer de waakhond, terreinhond, maar is nu de gezinshond.

mijn conclusie is: laat ieder ras in zijn waarde, dat je een bepaald ras minder vindt dat is een ieder zijn keus, maar schilder eigenaren van rassen niet af, want dan ben je zelf geen knip voor de neus waard. en zegt het dus iets over jezelf.

Sancy

Sancy

30-12-2008 om 13:05

Een cursus

is vooral bedoeld om de baas op te voeden, is mijn ervaring

Tesse

Tesse

30-12-2008 om 15:03

Sancy

Helemaal mee eens!

Hondenliefhebber

Hondenliefhebber

30-12-2008 om 16:48

Nog even over de muilkorf....

"Ik ben eigenlijk wel voor een muilkorf voor alle honden boven de 25 kilo. Zijn we gelijk van de zogenaamde discriminatie af en van alle risico's. Lijkt me heerlijk rustig."
Als je zo'n 'gevaarlijke vechthond' een muilkorf omdoet, krijg je op straat de reactie; goh dat zal wel nodig zijn of kijk die hond er gemeen uizien zeg. Of van dat soort opmerkingen. Nee daar pas ik voor. Mijn honden hebben geen muilkorf nodig. Ze bijten niet!
En de discriminatie wordt dus eigenlijk alleen maar groter met zo'n bak om hun snufferd. In dat geval ben ik voor een muilkorf voor IEDERE hond. Groot EN klein. Maar dat zal vast overdreven zijn van me.
Hondenliefhebber.

Tesse

Tesse

30-12-2008 om 18:01

Lassie

Kun je me nog even vertellen waar ik verkeerd las?

Tesse

Tesse

30-12-2008 om 18:35

Op woorden vangen?

Oh, je bedoelt wat jij bij mij deed toen ik uitlegde over die hoge pijngrens, en wat je later bij Pelle deed toen zij het had over het al dan niet waarschuwen door staffords... Nee, dan snap ik het...
Maar nu je toch aan het antwoorden bent, waarom denk jij dan dat mijn hond dat zo anders doet als jouw schatjes (zoals ik je eergisteren al vroeg)?

Roos

Roos

30-12-2008 om 20:13

Naief

Ik was dit draadje een beetje uit het oog verloren maar ik schrik er gewoon van. Het gaat er volgens mij niet om welk ras snel bijt, maar vooral om wat er gebeurt áls een hond bijt. Dat kan altijd gebeuren. En dan zijn er gewoon hondenrassen waarbij een kind dit niet overleeft, en met een beetje pech een volwassene ook niet. Een chihuahua of een ander klein hondje (die inderdaad vaker zullen bijten), kun je van je afschoppen of wat dan ook en houden niet vast als ze bijten. Sommige vechthonden echter wel.
Dat is het grote verschil wat mij betreft. Ik snap echt niet waarom je daarvoor kiest.
Roos

Niet te vertrouwen

De enige hond die wij (toen ik een jaar of 7 was) hebben gehad die echt niet te vertrouwen was, dat was een dwergpoedel! Serieus, het beestje kwam niet hoger dan mijn kuit maar wat een k*tbeest was dat. Ik heb nog steeds een hekel aan poedels, ondanks dat ik best geloof dat er ook lieve poedels zijn. In die zin begrijp ik dus ook best dat mensen met een slechte ervaring met een "vecht"hond niks van dergelijke honden moeten hebben. Dat wil echter niet zeggen dat ze allemaal niet te vertrouwen zijn.

Roos

Je hebt gelijk, ik geloof ook dat een grote hond veel meer schade aanricht als hij bijt dan een kleine hond. Maar onder grote honden vallen dus ook retrievers, labradors enzovoorts. En retrievers zijn (samen met rottweilers) de honden waar de meeste incidenten mee gebeuren. Terwijl die toch niet bepaald als gevaarlijk te boek staan.

Tesse

Tesse

30-12-2008 om 20:24

Eh... lassie?

Ik heb al een paar mensen in dit draadje zien verkondigen (mijzelf incluis) dat je iedere hond altijd in de gaten moet houden, zeker met kinderen. En jou heb ik over jouw honden regelmatig het tegenovergestelde zien beweren... Mijn hond is erg lief, maar ik hou hem altijd in de gaten. Het ouwe labje van mijn buurvrouw is een schat, maar ik hou haar altijd in de gaten als mijn kinderen erbij zijn. Een hond is een hond, niet voor 100% te vertrouwen. Nooit.
En over die hondenbijtlijstjes begon jij.

Tesse

Tesse

30-12-2008 om 20:32

Roos

Als de lieve collie van Lassie los gaat, overleeft een kind dat ook niet. En de golden retriever van mijn vriendin liet ook niet los als hij een stok vast had.
De scharnierende, op slot slaande, kaken waar een pitbull om bekend staat, bestaan niet. Er bestaan geen kaken die op slot gaan. De bijtkracht van een herder of een rottweiler is groter dan die van een pitbull. Bij de bijtkracht lijkt het eerder te gaan om de grootte van een hond, en een pitbull is vrij klein.
Nu zou het naief van mij zijn om te ontkennen dat je pitbulls enorm goed kunt motiveren om vast te houden. Je kunt ze dat dus heel goed aanleren. En je kunt ze het ook gewoon niet aanleren.
Tuurlijk, van een dwergpoedel krijg je een kleinere wond dan van een rottweiler. Of van een koningspoedel (een reu weegt al snel een ruime kilo of 30).

100%mama

Wat ik bedoelde was dat je zelf het risico accepteert dat een indringer, waarvan jij helemaal niet weet waarom die indringt, wordt aangevallen door je hond. Dat vind ik heel akelig.

En als voorbeeld had ik erbij gehaald dat het in een uitzonderlijke situatie nodig kan zijn dat hulpverleners zich toegang verschaffen tot jouw huis zonder dat jij ze binnen kunt laten. Bijvoorbeeld omdat je onwel geworden bent. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat dat niet zo waarschijnlijk is, maar het feit blijft staan dat jij dan niet je hond in toom kunt houden.

Dat je dat niet erg vindt omdat iedere indringer voor jou zonder onderscheid des persoons een hondenaanval verdient - ja dat blijf ik akelig vinden.

Misschien jij ook wat positiever over je medemens in het nieuwe jaar? Ik zal je verder niet lastig vallen met reacties.

Tesse

Tesse

30-12-2008 om 20:49

Lassie

Als mijn buurhond een schaap dood kan bijten, zal een kind ook wel lukken, denk je niet? 't Zal maar net zo'n doorgefokte valse zijn waar jij het eerder over had.

elides

elides

30-12-2008 om 22:08

Lassie

de lijstjes en info waar ik mee kwam zijn echt van 2008. beter zoeken op google denk ik, want staat vol met recente informatie.

elides

elides

30-12-2008 om 22:10

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier iemand gaat verkondigen in dit draadje dat hij of zij een stafford heeft die eigenlijk niet te vertrouwen is. Of een rotweiler heeft die altijd in de gaten gehouden moet worden.

Ik vind dat elke hond tot op een zekere hoogte in de gaten moet worden gehouden. zie eerdere postings daarover van mij en ook nog van anderen.
hier ga je toch ef te kort door de bocht.

aan jouw mening valt niet te torten. jij hebt de 'grote' honden in een hokje geplaatst. wel jammer dat je dan niet verder kijkt dan het hokje.
ze spreken niet voor niets van een grote loebas (oftewel goedzak).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.