Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juliëtte

Juliëtte

22-01-2009 om 11:57

Wandtegels keuken mat of glanzend?

Hi,

Wij gaan de achterwand bij het keukenblok opnieuw betegelen en ik heb inmiddels de juiste kleur/maat tegels gevonden alleen twijfel ik of we de matte of de glanzende versie zullen nemen.

Onze keuken ligt op het noordoosten maar door de omringende bebouwing/beplanting valt er geen direkt zonlicht naar binnen. Wel daglicht want er is een groot raam. De keuken is kersenkleurig met donkergrijs aanrechtblad, de raamkozijnen zijn bruin en de tegelwand is grijs. Voor het keukenblok ligt een stuk vloertegels in creme/roestbruin in blokdesign en verderop naar en in de woonkamer antraciete grote tegels.Als afscheiding tussen deze 2 vloeren ligt een sierrand met creme/roestbruin/antraciet.

Al met al is de keuken best een donkere hoek. Het licht 'slaat dood'. Zeker op grijze dagen valt het op. Aan de keuken en de vloeren zelf kunnen we niks doen maar we denken dat met lichte kozijnen en licht tegelwerk op de wanden de boel al een stuk verbeterd.

Alleen dus de vraag: glanzend of mat ? De tegels worden een beetje creme, offwhite dus niet spierwit. Het gaat dus om de achterwand bij je kookplaat en aanrechtblad. Onder de kastjes hangen trouwens nog spotjes.

Ik zelf neig naar de glanzende versie zodat de boel een beetje 'oplicht' maar is dat wel zo ? En is een glanzende tegel een beetje makkelijk te onderhouden of zie je elk vlekje ?

Shoot !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

23-01-2009 om 11:52

Glans

Ik vind zelf glanzend mooier,in natte ruimtes.
Groetjes,Bastet

Mat

Wij hebben geen effen tegels, maar een wat levendiger versie. Ze waren er niet eens in een glanzende versie, geloof ik. Maar ik vind mat dus veel mooier.
Het is vooral een kwestie van smaak, beter zelf beslissen dus. En al gedacht aan een backboard, als je toch voor effen gaat?

(Janneke)

(Janneke)

23-01-2009 om 20:14

Ik heb glanzend

en vind ze supermooi. Je ziet er helemaal niets op.
Ik heb witte metro tegeltjes, die zijn glanzend en geslepen, je ziet er helemaal niets op!

Ik zou ze zo weer nemen.

In de wc heb ik matte tegels, en daar heb ik spijt van. Daar zie je letterlijk elk spettertje en streepje (van het zemen) op.....

Nee, ik zou voor glanzend gaan.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.