Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bianca.

Bianca.

14-01-2009 om 15:51

Wat doe jij in het huishouden vandaag?

Gewoon even nieuwsgierig wat jullie vandaag allemaal gedaan hebben in huis. Momenteel zit ik even in een huishouddipje en heb dus gewoon even een schop onder mijn kont nodig om weer te beginnen.

Bianca


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook grote dip hier vanwege ziek kind en daardoor onderbroken nachten voor ons, dus zelf ook niet optimaal. Vandaag: 3 toiletten schoongemaakt, beneden deels stof gezogen, eten+vaat geregeld, 3 wassen gedraaid en ons bed verschoond. Och, toch al weer heel wat zie ik.

Je moet het typen, dan lijkt het nog wat

Kind gehaald van school, met kind naar de dokter geweest, samen boodschapjes gedaan voor het avondeten, vlees in de marinade gezet, vaatwasser in-uitgeruimd, woonkamer en gang gestofzuigd, wasje in de machine, en zit nu verplicht op de bank omdat ik net de hal, gang en keuken gedweild heb die moet drogen.

Valt eigenlijk wel mee voor vandaag, maar als ik het zo typ is het best nog wat, hahahahaha!

Tja, en soms moet je even toegeven aan die dip. Dat huishouden kan mij soms ook gestolen worden. Maar het kind en huisdier geven mij vaak geen andere keus.

Ach, je hebt ook wel weer resultaat van het gepoets toch?

Eerlijk gezegd?

vandaag weinig, half dagje gewerkt, net boodschappen gedaan die ik wel heb opgeruimd maar nu zit ik al ruim n half uur achter de pc
Morgen vrij, huishouddag LOL

gula

Yta Chalne

Yta Chalne

14-01-2009 om 17:19

Niks

Echt helemaal niks. Ik heb een ouderwetse griep, ook wel eens leuk, en die combineert niet met huishouden. Met niks, eigenlijk

Merla

Merla

14-01-2009 om 17:21

Mwah

Vanochtend eerst 3 kinders en man de deur uitgewerkt. Daarna de achter gelaten grote bende zowel boven (slaapkamers en badkamer) als beneden in de keuken opgeruimd. Daarna kind nr 4 bij school afgezet, boodschappen (voor drie dagen) gedaan én opgeruimd. Alle, alle was die nog moest worden gevouwen en gestreken gevouwen en gestreken én in de juiste kasten gelegd (en dat was me nogal wat omdat ik afgelopen week zelf ziek geweest ben). Ondertussen gegeten met jongste en weer opgeruimd. Benedenverdieping gestofzuigd, wc en open trap naar boven schoongemaakt. Kapster ontvangen en gezorgd dat er een aantal geknipt werden. Dat weer opgeruimd. Lasagne gemaakt (staat nu in de oven) en de bende daarvan opgeruimd. Nu piept de wasmachine dat hij klaar is dus dat moet nog opgehangen worden. En vanavond na de etensboel opgeruimd te hebben ga ik alleen nog even de wc boven schoonmaken en een doekje over de wastafels halen. Oh en ik moet nog 3 overhemden strijken die vanochtend nog in de machine zaten. Meer doe ik niet vandaag. Morgen weer een dag (met veelal herhaling )

Merla

Merla

14-01-2009 om 17:23

Oh yta chalne

Ben jij nou aan de beurt? Ik heb het net achter de rug. Vandaar ook die achterstallige was
Beterschap!

Bellefleur

Bellefleur

14-01-2009 om 18:00

Merla, jij wint.

Wat een actieve dag!
Ik heb vanochtend buiten de deur gewerkt. Vervolgens wat opgeruimd, twee wassen gedraaid, een keukenkastje uitgeruimd met het oog op komende maandag (zie draadje hieronder), een paar ramen gelapt, boodschappen gedaan en een mevrouw van KPN telefonisch afgepoeierd. Mwoh, kon beter.

Kiki

Kiki

14-01-2009 om 19:32

Ach bellefleur

Het kan nog altijd erger.
Het was vandaag mijn mans ouderschapsverlofdag en ik vroeg hem om boodschappen te doen en de was in de machine te doen.

Boodschappen vergat hij de helft en de was in de machine was keurig gedaan, alleen had ik er natuurlijk niet bij gezegd dat hij ook aan gezet moest worden (duh)

Voor de rest niets, maar dan ook niets gedaan. Ontbijtboel stond nog op tafel, overal vuile vaat, vieze flesjes en de keuken was een zwijnenstal.
Een typische ouderschapsverlofdag van mijn man dus.

Maar, ik wed dat jij je nu heel tevreden voelt over jezelf en dat is ook wat waard

Fraz

Fraz

14-01-2009 om 19:32

Qua

huishouden was ik best lui vandaag. Heb boodschappen voor twee dagen gedaan, afmachine leeggeruimd, was gedraaid en opgehangen en andere was opgeruimd . Wat gestreken en eten gekookt. Maarja daarnaast geholpen op school, kind naar vriendje gebracht, opgehaald en naar voetbaltraining gegaan en lekker aangerommeld met dochter.

ol3

ol3

14-01-2009 om 19:37

Best veel

de kinderen hadden tot 12.30 school en ik heb gedaan: hele huis gestofzuigd, gestreken, planten water gegeven en dan natuurlijk de dagelijkse dingen zoals kamers even opruimen, bedden opmaken, keuken opruimen etc.

ik ben ook geen huishoudmadame (al lijkt bovenstaand wel heeeel veel haha) maar ik heb nu een account op de schoonmaak club (hier een keer gelezen) dan krijg elke dag een mail wat je moet doen in je huis en het werkt wel vind ik...zoals gister; toen moest al het beddengoed gewassen maken worden volgens Marianneke en ik krijg hierdoor toch een beetje een planning zeg maar...gaat niet helemaal op omdat ik ook moet werken op donderdag en vrijdag maar toch....

Tja ik kan er niks aan doen dat er 3 wc's in huis zitten. Daar hebben we het huis niet op uitgekozen iig. Ik heb nog overwogen om een wc dicht te spijkeren, maar hygiene- en stanktechnisch is het volgens mij beter om ze te gebruiken en dus af en toe schoon te maken. Dat doe ik ter compensatie dan 2x p/w.

Bianca

Bianca

14-01-2009 om 20:32

Leuk

om te lezen wat andere allemaal op een dag doen (of niet doen haha) Ik voel me gelijk al minder schuldig om te lezen dat iedereen wel eens zo'n dip heeft. In mijn omgeving is nl. iedereen altijd maar aan de poets.

Wat ik vandaag allemaal nog gedaan heb: afwasmachine leeghalen, inruimen, wasje draaien/drogen (opvouwen, strijken moet nog gebeuren)Woonkamer in orde gemaakt en met wat meubeltjes geschoven. Koken, keuken opgeruimd. En idd als je het zo allemaal opschrijft lijkt het toch nog heel wat. Dank je voor jullie inspiratie, morgen gaan we weer verder.

Merla

Merla

14-01-2009 om 20:36

Huh bellefleur? en rooster per mail?

Meen je dat nou werkelijk? Dan zal het opgeschreven wel meer lijken dan dat het in werkelijkheid is. Alleen die was was een flinke klus, verder niets bijzonders. Allemaal dingen die elke dag moeten gebeuren (helaas). Alle extra dingen blijven hier altijd liggen.
Oh en wie had het over dat ze lid is van een huishoudsite en elke dag een rooster krijgt toegemaild? Ik heb dat ooit ook eens gedaan maar krijg al maaaaaaanden niets meer. Paar maanden geleden opnieuw aangemeld, maar nog niets. Van welke site ben jij lid? Want als het een ander is moet ik me misschien daar eens aanmelden....

weinig

Oudste 2 naar school gebracht, afgewassen, bed afgehaald en opgemaakt, 3 wassen gedraaid, gedroogd, opgevouwen en opgeruimd, dochter weer opgehaald van school, oudste later opgehaald bij zijn vriendinnetje, mijn zieke man verzorgd (arme kind heeft griep , gekookt en nog een keer afgewassen.
Valt nog mee, gezien het feit dat ik erg moeilijk loop en veel pijn heb door BI, maar morgen moet toch echt de wc gedaan worden en stoffen en stofzuigen is dan ook weer geen overbodige luxe...

mem

mem

14-01-2009 om 20:41

Weinig gedaan

gekookt en een beetje gezogen, boodschappen gedaan. De rest komt een andere dag wel weer.
3 wc,s zijn toch wel heel fijn vind ik, op elke verdieping 1. Maar goed wij zijn dan ook met 9. Ik zal zo eens een kind opjutten ivm de vaatwasser ( taak van.. vandaag)

Massi Nissa

Massi Nissa

14-01-2009 om 20:54

Niks

Eerst gewerkt en toen werd dochter ziek. Man heeft gekookt en vaatwasser ingepakt. O, ik lieg, er zit nu een wasje in.
Groetjes Massi

reina

reina

14-01-2009 om 21:59

Heel weinig

M'n lunch klaargemaakt en gekookt. verder niks! (Althans niet in het huishouden, wel heel druk geweest )

Lynna

Lynna

14-01-2009 om 22:04

Bijna niks

Ik heb vandaag gewerkt en boodschappen gedaan. Dochterlief wilde koken, heeft ook de vaatwasser uitgeruimd. Ik heb hem ingeruimd en we hebben samen een flinke ronde met de hond gelopen. Dat was het. Morgen doe ik weer niks (laatste dag in deze baan), daarna heb ik 14 dagen vrij en daarvoor heb ik heel veel huishoudelijke plannen

Bijzondere klus

ik heb vandaag alle administratie van 10 jaar uitgezocht,wat een helse klus,oude verzekeringspapieren,oude bankafschriften ,oude belastingpapieren, oude rekeningen ,garantiebewijzen ,cursusmateriaal van jaren terug.alles zit in ordners ( 22 stuks in totaal) en ik heb werkelijk alles weggegooid wat niet meer nodig is.
gevolg; twee volle vuilniszakken met administratieve troep.vraag ik gelijk om een tip; wat doe ik ermee? gewoon in de grijze container? of geeft dat een risico?(privacygevoelige gegevens)

Rieke

Rieke

15-01-2009 om 00:32

Zal ik ook even vertellen

's morgens naar Muziek op schoot met dochter. Koffie en lunch met kinderen en man (vrije dag). 's middags pianospel geoefend en boodschap in de stad. Snel pasta gemaakt. Is nauwelijks meer huishouden te noemen : )). 's avonds een vergadering. Morgen weer stofzuigen en wassen, ik beloof het mezelf.

Hillary

Hillary

15-01-2009 om 09:25

Oh wat doet iedereen veel

Hier, man en kinderen deur uitgewerkt,pup uitgelaten, heel snel naar markt heen en weer ivm pup niet te lang alleen. Paar kledingstukken gestreken, op internet gezocht naar oefenstof werkwoorden vervoegen voor kind 1, uiteindelijk zelf maar wat verzonnen met uitgebreide uitleg erbij (snapt geen jota van hoe meester uitlegt zegt hij), pup weer uitgelaten. Kinderen snel eten gegeven, pup eten gegeven, plasje opgeruimd van pup en weer uitgelaten. Half uurtje op neefje gepast, kinderen bij pup gebleven. Kind 2 naar tennis gebracht, met kind 1 topo geoefend. Kind 2 gehaald, pup gevoerd en uitgelaten, met kind 2 boekbespreking uitgewerkt, paar kledingstukken gestreken. Eten enigszins voorbereid, intussen deed pup plasje, dus opruimen en uitlaten. Met kind 1 naar voetbal voor infobijeenkomst, lasagna had de oven niet meer gehaald ivm onverwachte plas van pup, terug uit voetbal, lasagna in oven, eten, kinderen naar bed brengen en ontdekken dat er nog een was in de machine zat. Was opgehangen, etensboel opgeruimd (man heeft sportavond op woensdag), pup voeren en uitlaten. En toen was het opeens 10 uur.

Gisteren niet veel gedaan

maar vandaag staat er meer op de planning

gisteren
Kinderen uit bed, eten, afwassen en de kinderen naar school brengen.
Dan administratie doen, uitzoeken en bellen.
Op de koffie bij en vriendin, kinderen uit school.
Rijden naar clubjes, eten maken
Dierenkooien verschonen, stofzuigen de kinderen douchen en in bed stoppen.
De wasmachine aanzetten, en later ophangen.
Beneden opruimen en even niets doen.

Tussendoor durf ik wel een te internetten, even gluren hoe het hier is .)

Vandaag de toiletten poetsen, boven stoffen, was strijken en opruimen, boodschappen doen.
Weer administratie doen, (overheidsinstanties maken vele fouten).
Misschien even de auto wassen en dat was het wel.

Wat is dat voor een site van elke dag een email over schoonmaken?

In de min

Ik sta in de min. Twee kinderen thuis ivm studiedag en een van de 2 moest het rustig aan doen, lichte hersenschudding. Hele woonkamer in puin van het spelen, bij wijze van opruimen dingen op de gang gegooid. Vaatwasser leeggeruimd. Niets schoongemaakt en geen was gevouwen.

Wel met de jongens naar de kapper, apotheek en super. Zonder ongelukje (jongste net uit de luiers dus stress en reservebroek mee). 's Middags 2x met ze naar buiten gegaan, skates en loopfiets. Aan-uit-aan-uitkleden. Weer naar huis voor plas.

Pizza helemaal zelf gemaakt en brood gebakken.

Woonkamer beetje opgeruimd voordat manlief kwam maar die zag het niet, vond het maar een grote troep.

Tussendoor nog wat gemaild en gebeld voor mijn werk, toch nog een half declarabel uur gemaakt.

Ik vind dat ik wel wat aan de badkamer had kunnen doen maar verder ben ik eigenlijk niet ontevreden. Behalve dan dat het wat minder opgeruimd was dan toen we begonnen, daardoor die min...da's jammer...

Kersen

Kersen

15-01-2009 om 11:31

Huishoudplaza

Een tip. Op de site van huishoudplaza.nl staat een weekrooster met klusjes voor iedere dag, je kunt het zo uitprinten, je hoef je niet per se aan te melden.

margje van dijk

margje van dijk

15-01-2009 om 11:56

Mijn dag van gisteren

Ik ben maar één dag per week vrij en dat is de woensdag. Maar vaak ga ik 's ochtends (onder schooltijd) toch werken, als ik les moet geven of nog iets moet voorbereiden wat echt niet kan wachten. Dan loopt meestal mijn hele dag in de soep, maar goed, het is dan niet anders.

Gisteren:
's Ochtends kinderen naar school gebracht. Wasmachine gevuld en naar mijn werk gegaan. Gewerkt tot 12 uur, naar het schoolplein geraced (nét te laat) waar jongste met 2 vriendjes aan de hand (+ moeders) verkondigde dat deze twee jongens vandaag bij ons gingen spelen. OK. Na de lunch zouden ze komen.
Thuis: lunchen met de kinderen. Oudste naar pianoles sturen. (Kan-ie gelukkig zelf heen). Middelste kwam thuis met ook een vriendje: mag hij hier spelen (en lunchen)? Prima.
Rond 1 uur komen beide vriendjes van jongste. Ze gaan leuk spelen (is ook wel eens anders) dus ik kan m'n gang gaan qua huis.
Ineens herinner ik me dat middelste om 2 uur zaalhockeytraining heeft (afwijkend, nu in de winter) dus vriendje naar huis gestuurd. Middelste is boos dat hij daar van mij heen moet.
Qua huishouden 's middags gedaan:
- schaatsen in het vet gezet en opgeruimd
- post uitgezocht en opgeruimd
- was opgehangen, droge was opgeruimd
- slaapkamers afgestoft, behalve van middelste want te veel zooi. Studeerkamer van man blijf ik ook uit.
- badkamer + wc gedaan
- hele huis gestofzuigd (behalve van middelste + studeerkamer).
- nieuwe was in de machine

Kinderen te eten en drinken gegeven, kinderen naar buiten gestuurd. Ze spelen dinootje met oudste. Oudste is de dino en de kleintjes gaan zich gillend verstoppen. (Wat een zegen: spelende kinderen).

Middelste komt terug en moet van mij kamer opruimen. Grote ruzie. Hij mag van mij niet van kamer af tenzij hij opgeruimd heeft. Ik wil met hem wedden dat hij het in 5 minuten opgeruimd heeft, maar hij wil niet met mij wedden. Hij blijft liever urenlang boos zitten.

Om 4 uur worden de kleine kinderen opgehaald. Jongste en middelste mogen op de computer. Oudste gaat topo leren (Afrika). Ik doe gauw een paar boodschappen bij de spar en zet daarna de pompoensoep op die ik in het weekend al gemaakt heb.

Manlief komt thuis maar verdwijnt meteen in studeerkamer (heeft deadline of zo).

We eten iets na vijven, soep met brood en een toetje.
Ik ga met middelste en jongste op de fiets naar de muziekschool, oudste mag nu op de computer.

We zijn natuurlijk toch weer net te laat vertrokken dus ik fiets stevig door en roep jongste toe dat hij door moet fietsen. Hij barst in huilen uit en roept: "Wat ben jij onbeleefd tegen mij!"

Muziekles: 2x20 minuten stil zitten (pffft, even uitblazen). Ik neem intussen nog wat werk door.

Thuis om 7 uur. Ik stuur de kinderen naar de badkamer om te douchen en tanden te poetsen, ze mogen in badjas nog wel weer beneden komen. Man helpt jongste met tandenpoetsen.

Ik zet koffie en thee omdat 's avonds mijn kleine koortje bij mij komt repeteren. Ik maak de tafel vrij en zet er genoeg stoelen omheen. Jongste leest Donald Duck. Oudste repeteert topo met papa. Middelste komt beneden en meldt dat hij zijn kamer opgeruimd heeft, in minder dan 5 minuten.

Manlief brengt kinderen naar bed en gaat weer werken op zijn kamer. Koor komt en we repeteren de hele avond. Ik kom helemaal bij Om 11 uur is iedereen weg en ruim ik alles weg in de vaatwasser.

Ik neem nog een wijntje met man. We bespreken wat dingen, hoe onze dag was, wat de kinderen deden, en zo.

Om 12 uur lig ik in bed. Ik lees nog een half uur uit Amoz Oz (het boek staat vol herinneringen aan Israel, ik was er al een tijd geleden in begonnen en nu ineens is het heel anders, met het Gaza-conflict telkens op het nieuws).

Margje

margje van dijk

margje van dijk

15-01-2009 om 11:58

Ps rectificatie

Middelste was al op computer geweest en daarna pas moest hij van mij kamer opruimen en kregen we ruzie.... (anders zou het toch wat vreemd zijn).

Minet

Minet

15-01-2009 om 12:16

Mijn thuisdag

Om 7 uur opgestaan, ontbijttafel gedekt, gegeten met man en zoons, vaatwasser uitgeruimd, tafel afgeruimd en vaatwasser weer ingeruimd.
Vervolgens gedoucht, aangekleed, en om 9 uur bij de huisarts. Daar een 'ouwewijvensliertje' van mijn ooglid laten verwijderen, en doorverwijzing naar het handenteam besproken.
Daarna doorgereden naar de garage omdat het ABS-lampje spontaan bleef branden. Onder het genot van een heerlijke cappuccino daar is de auto uitgelezen, en bleek het een sensor te zijn die wat hapert. Geen grote problemen dus!
Vervolgens door naar de Energiewacht om een nieuwe CV-ketel te bespreken/bestellen.
Op de terugweg naar huis boodschappen gedaan bij de C1000 (leuk al die 1Euro aanbiedingen) en rond 11.00 uur was ik weer thuis.
Even gechat (wat ben ik zonder de chat??), boodschappen opgeruimd en een was in de machine gedrukt. Brood gemaakt voor mezelf, opgegeten, en weer een tijdje gechat. Ondertussen een spelletje gespeeld, en de nodige informatie over shockwave behandeling opgezocht.
's middags een tijdje met de jongens zitten praten die thuiskwamen, met een van hen naar de fietsenmaker gereden om zijn fiets op te halen, daar een afspraak gemaakt met de fietsenmaker om de antieke brommer van de jongens na het eten op te komen halen, die wil hij in zijn vrije tijd helemaal nakijken
Eenmaal thuis een recept opgezocht voor chinese kool, eten gekookt, een afspraak gemaakt bij een Fysiotherapeut voor de shockwave-behandeling, tussendoor natuurlijk weer gechat, het forum gelezen en gereageerd, de was in de droger gestopt/opgehangen.
Rond half 6 aten we, 1 zoon was inmiddels al naar zijn werk en at vooraf, daarna wederom tafel afgeruimd, keuken opgeruimd/schoongemaakt, nog even het toilet beneden gedaan, en de was uit de droger gevist en opgevouwen.
's Avonds te lang gechat (was wel erg gezellig), ook nog geforumd hier, en rond 22.30 het bed ingedoken met manlief, waar we naar Jouw vrouw/Mijn vrouw hebben liggen kijken. Wat een leipe mensen kiezen ze daar toch voor uit tegenwoordig!

Een dag met weinig huishoudelijke zaken zoals jullie lezen, omdat ik momenteel fulltime thuisben, en een hulp heb, kan ik me deze luxe permitteren.

Groetjes, Minet

Polly Shearman

Polly Shearman

15-01-2009 om 12:56

Hmm

uitgeslapen, omdat ik heel slecht heb geslapen vanacht. en de rest van de dag besteed ik aan nadenken wie toch die massi Nissa is, en wie asa torrell is en wat ik met carnaval ga doen.
Ondertussen ga ik puinruimen in de woonkamer en mijn vriendin bellen.

Jujube

Jujube

15-01-2009 om 13:54

Niets

Niets, want ik ben in Houten (en daar is toch niets te beleven ... ben dus op m'n werk en ben even aan 't pauzeren met OO.
Groet,
Jujube

Asa Torell

Asa Torell

15-01-2009 om 20:49

Lastig sophie

zou eigenlijk bijna makkelijker zijn als je geen manier had om dat na te kijken he, of ie al geland was...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.