Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?

Hoewel ik met onze nieuwe keuken een ware inspirationquelle ben de laatste tijd, kan ik toch wel eens nieuwe inzichten gebruiken in het dagelijkse dilemma: wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

22-03-2010 om 17:34

Puck

Dochter was een maand geleden al jarig maar zoon is er vanavond niet. Zoon eet praktisch alles maar moest hier de eerste keer dat we het aten van kokhalzen . De laatste keer was het al gevorderd tot 'eetbaar'.

reina

reina

22-03-2010 om 18:08

Vera

Klinkt goed, mag ook vast met peren die niet uit blik komen En Gefeliciteerd!!

Bastet

Bastet

23-03-2010 om 07:19

Reina

Leuk,ik ben benieuwd!
Bastet

Guinevere

Guinevere

23-03-2010 om 12:30

Restaurant

Ik weet lekker niet wat ik vanavond ga eten, want ik eet in een restaurant.

Katrien

Katrien

23-03-2010 om 14:31

Spinaziepuree

Vandaag stond er spinaziepuree met een hardgekookt ei op het menu. De kinderen hebben gesmuld. Vooral Dochter vindt spinaziepuree heerlijk.

Gisteren was het risi e bisi, oftewel risotto met erwtjes en spekblokjes.

Morgen is het weer gemakkelijk, maar wat precies weet ik nog niet.

Donderdag staat er alweer risotto op het menu, maar deze keer met scampi's en champignons.

En we eindigen de week traditioneel met spaghetti op vrijdag.

Katrien

Vega balletjes

Aten wij gisteren. Zelf gemaakte, en ik vond ze echt lekker! Daarbij aardappelen uit de oven, witlofsla.

Puck

Puck

24-03-2010 om 11:22

Iets met couscous en lamsvlees

Ik haal zometeen lamsstoofvlees uit de oven en ik heb couscous in huis. Nu nog even smulweb afzoeken naar een lekker recept. Iets van tajine of zo heb ik wel zin in...

Biene M.

Biene M.

24-03-2010 om 15:03

Ok, nu

Nu heb ik spijt dat ik weekboodschappen doe, want met dit weer heb ik zin in een lekkere maaltijdsalade! Nou ja, dat gaat niet, dus het zal wel viscurry worden. Ook lekker.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-03-2010 om 20:58

Aardappelsalade

...uit Oezbekistan. Onze buurvrouw heeft haar beroemde Russische/Oezbeekse aardappelsalade voor ons gemaakt. Zo ontzettend lekker. Erbij had ik stokbrood en nog een restje gehaktprut (met allerlei groenten, eet lekker weg met wat warm brood).
Morgen pasta, vermoed ik. Lust man niet echt, dus noodgreep, weinig tijd.
Groetjes
Massi

Silone

Silone

25-03-2010 om 10:23 Topicstarter

Intrigerend

Oezbekistaanse aardappelsalade. Weet je toevallig hoe ze dat maakt? Lijkt me een heerlijk zomers recept.
Ik ben weinig culinair bezig geweest de afgelopen week. beetje druk enzo. Een keer snert gemaakt, hutspot met zelfgemaakte slavinken, de citroenspaghetti op speciaal verzoek met spinazie en gegrillde kipfilet.
Vandaag casselerribschotel met broccoli en morgen zelfgemaakte tomatensoep met een maaltijdsalade en ciabatta.

Nog even over die limoenworteltjes

Ik was er niet meer op teruggekomen, maar nu ik Silone weer lees over de citroenspaghetti moet ik er weer aan denken: ik vond het héél moeilijk om de associatie met Dreft los te laten bij het eten. Man ook. De bijbehorende viskoekjes waren volledig uit elkaar gevallen (was meer vispaneermeel geworden zeg maar), maar smaakten wel heel goed. Wat had ik er ook weer bij.....ik geloof aardappelpuree. Nou ja, dat is altijd wel lekker natuurlijk.
Vanavond witte bonen, morgen massala-aardappelen, aziatische koolsla, rijst en massala-eieren denk ik (beetje veel massala, nou ja, ik zie wel).
Man had gisteren brocoli-spruitjessoep gemaakt (koken, staafmixer, scheutje room, beetje peper en zout), daarna spaghetti met knoflook en olie, gegrilde courgette en een stukje zalm. Toch wel mijn favoriet, simpel Italiaans eten (nou ja, op die spruitensoep na dan, dat was Hollandse restverwerking).

'associatie met dreft'

hahahahahahaha! Anneque! Ik heb zo'n duister vermoeden dat ik nu nooit meer limoenworteltjes kan maken zonder die gedachte. En bedankt he!

Ingrid (nou ja, wat maakt het uit, met 1 man en 2 kinderen die het ook maar zozo vonden weet ik toch al niet of ik ze ging herhalen. Wel jammer, want oudste kind en ik hebben er wel van gesmuld!)

Ragu

Bolognese morgen. Alwéér inderdaad
En daarom wil ik weten wat jullie deze week eten?

Kip korma

kip korma met paprika (rood) en prei, en rijst. Daarna voor de kinderen de restanten rijst met suiker en kaneel.

|Verder gaan we deze week nog een keer pasta eten, een keer tomatensoep met broodjes en verder heb ik nog geen inspiratie!

Rembrand

Rembrand

30-03-2010 om 08:50

Zelfgemaakte tomatensoep a la oma.

Wij kregen afgelopen weekend een megazak met sherrytomaatjes. Ik heb van het grootste deel zelfgemaakte gebonden tomatensoep gemaakt ( met cajungehaktballetjes). Er waren twee gezinsleden die soep van echte soeptomaten lekkerder vinden. De oudste vond het teveel naar tomaat smaken ( joh
M.

Rembrand

Rembrand

30-03-2010 om 19:17

Oma's tomatensoep ( met een beetje van mezelf ).

1 1/2 kg soeptomaten.
2 flinke uien.
twee tenen knof ( als dit je smaak is ).
1/2 liter water.
2 bouillonblokjes.
1/2 liter melk.
2 eetlepels maizena.
vermicelli.
ongeveer 2 ons gehakt voor balletjes.
cajunkruiden.

De tomaten en uien in grove stukken snijden en opzetten met water. Als het kookt zachter zetten en ongeveer een half uur laten pruttelen.
Door de roerzeef draaien. Weer opzetten, gehaktballetjes erbij en bouillonblokjes. Ongeveer 20 minuten laten pruttelen tot de balletjes gaar zijn ( of deze van te voren in wat water gaarkoken ). Vermicelli erbij. 1/2 liter melk aanmaken met maizena en langszaam bij de zacht kokende soep schenken ( blijven roeren !). 2 minuten door laten koken.
Ik heb er zelf nog bruchetta doorgedaan ( gedroogde paprika,knoflook en basilicum ) en verder basilicum en bieslook.
Eet smakelijk.

reina

reina

30-03-2010 om 19:20

Vera

Een late reactie, want we waren een paar dagen offline. Maar ik maakte de peren met blauwe kaas-taart. Het ontlokte mijn man de opmerking: 'ik kan niet zeggen dat het m'n lievelingsgerecht was, want ik had het nog nooit gegeten, maar vanaf nu is dat het wel'. Dus dank voor het idee!

Silone

Silone

30-03-2010 om 19:52 Topicstarter

Tortelini

met gerookte zalm/gerookte spekjes/creme fraise en gebakken paddenstoelen erbij (kastanjechampions, witte champions en portabello's).
Toe een toetje van custard met risottorijst. Was lekker vonden man en kinderen. Ik ben zelf niet zo van de toetjes, dus heb deze machtige variant maar overgeslagen.

Witlof

vanavond was het witlof met zelfgemaakte aardappelpuree met ham eromheen en een zakje van knorr (maggi kan ook) voor witlofrolletjes uit de oven.
Mijn man vond het overheerlijk, de kinderen iets minder, maar 2 van de 4 hebben toch goed gegeten en ikzelf vond het ook erg smakelijk.

Vera*

Vera*

31-03-2010 om 09:43

Reina

Dat is leuk om te horen!

Chow mein

vandaag eten we een variant op chow mein, lekker. morgen waarschijnlijk mosselen en vrijdag weet ik nog niet.....

Yta Chalne

Yta Chalne

31-03-2010 om 17:09

Emma: fantastisch

Dat lijkt me heerlijk. Comfort food. Zou hier heel enthousiast ontvangen worden denk ik.

Bastet

Bastet

31-03-2010 om 17:37

Emma

Hmmm,ja dat kan je natuurlijk ook zelf maken,smaakt vast beter ook..)
Hier zuurkool van mijn moeder,en pizza voor mij.
Bastet

Kapsalon

Ik heb het moeten googlen, maar het klinkt verrukkelijk (en dan m.n. de eigen variant)!.
Hier: peper-paddestoelencarbonara en een stukje zalm. Vooral die spaghetti was erg goed gelukt, heerlijk.

Diepvriespizza's hier

met een kopje komkommersoep vooraf voor het groente idee. Ik heb een man die weg is, en 3 kinderen die uit fase tussen 7 en kwart voor 8 terug komen van sport, en dan nog moeten eten (en douchen, en...etc). En 8 school-muziekouders die om 8 uur bij mij op de stoep staan voor een vergadering.

Wordt een drukke avondspits....Ik heb de koffie al klaar gezet in de pot...

Ingrid

Tihama

Tihama

31-03-2010 om 19:26

Roquefort-dressing

Ik had voor vanavond salade bedacht, maar ik wilde weer eens een nieuwe dressing uitproberen. Dus naar smulweb. Het is de Roquefort-dressing geworden. En zaaaaaalig. Mijn man keek kritisch, want hij vindt het sowieso niets dat ik zo graag nieuwe dingen uitprobeer en het een-na-laatste experiment van OO met de tofu vond hij piepschuim.

Het laatste OO dat ik uitprobeerde waren trouwens de ovengehaktballen uit een ander draadje. En die zijn sindsdien voorgoed omarmd en toegelaten tot het repertoire

Maar deze Roquefort-dressing was geweldig. http://www.smulweb.nl/1153416/koken/recept/Sla-dressing

Ik heb wat meer wijnazijn en wat minder olie gedaan, want ik hou van zuur. Heerlijk.

Tihama

Biene M.

Biene M.

31-03-2010 om 20:45

Linzen

Linzenprutje met wortel en tomatensaus met ciabatta. Mjammie.

Kapsalon..

klinkt heerlijk, als ik dat allemaal zou opeten zou ik ploffen denk ik. maar de mannen hier in huis zijn stevige eters dus die zouden er geen problemen mee hebben... Hoe maak je trouwens die pepersaus? lijkt me ook lekker bij gewone shoarma...

Cakey

Pepersaus

dank je voor het recept emma.

cakey

Jeetje...

ik zeg net tegen meneer purk, ik heb nu toch een grappig recept...kapsalon. Kent hij het toch! Hij heeft het verhaal dat het is van een snackbar ergens in Rotterdam. Daartegenover zat een kapsalon en blijkbaar is het zo ontstaan. Doe mij maar een patatje kapsalon.

Nou, ik denk dat onze jonge heren hier in huis dit wel lekker vinden. Wie weet iets voor morgen!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.