Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?

Hoewel ik met onze nieuwe keuken een ware inspirationquelle ben de laatste tijd, kan ik toch wel eens nieuwe inzichten gebruiken in het dagelijkse dilemma: wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

11-02-2010 om 14:11

En hier....

Ajam Paniki met mie.
Bastet

amk

amk

11-02-2010 om 14:41

Pasta met rode saus

Altijd lekker na het zwemmen.
Moet alleen nog wat champignons bakken, die zijn over van gister en zonde om weg te gooien.
En natuurlijk de pasta koken en de saus opwarmen.

Spruitjes

en gegratineerde aardappelen.

Katrien

Katrien

11-02-2010 om 16:49

Fishsticks

Home made fishsticks met broccoli en aardappelen

Guinevere

Guinevere

11-02-2010 om 16:50

Verrassing

Ik heb geen idee, ik ga naar een feest dus ik laat me verrassen!

Rafelkap

Rafelkap

11-02-2010 om 17:14

Heb ook geen idee

want mijn man kookt nu. Wat een luxe he. Ik geloof vis. Zaterdag staat alweer kikkerwerwtensoep op het menu (wegens groot succes)

amk

amk

11-02-2010 om 19:34

En het werd chinees

want ik had dochterlief beloofd bij de chinees te gaan eten als ze met zwemmen kleurtje wit zou krijgen.
Dat was vandaag het geval. En hoewel ze 4 is heeft ze een geheugen als een olifant en zeker als het om eten gaat.

We hebben heerlijk garnalen met rijst gegeten en ijs toe.

Lou

Lou

11-02-2010 om 21:18

Kon niets verzinnen

Om 1800 uur had ik nog geen idee en ik vond het te koud en te laat om boodschappen te doen. Bij elkaar geharkt diner dus van restjes uit vriezer en koelkast. Het werd pompoensoep met kip, en bladerdeegflapjes met daarin feta, paprika en verse basilicum. Iedereen vond het lekker, alleen man had daarna nog trek en nam nog een boterham. Goh, we hadden eigenlijk nog een toetje staan ook, bedenk ik me nu. Die moeten we morgen niet vergeten. Maar verder hebben we voor morgen niets meer geloof ik. Georganiseerde weekboodschappen zijn niet onze sterkste kant.

Pesto

Vandaag eten we pasta met pesto (home made), zalm en ik denk witlof.

Shoarma

Late zwemles en vroeg naar bed, dus eten dat snel klaar te maken is en dat de kinderen bovendien graag lusten. Shoarma vandaag.

Lou

Lou

12-02-2010 om 13:25

Boerenkool

met roomkaas erdoor, en draadjesvlees in ketjap.

OT voor Purk: wat eten jullie? Misschien komt dochter wel even aanwaaien met de trein (kan ze natuurlijk BEST, haha), zij gruwt van boerenkool.

Rafelkap

Rafelkap

12-02-2010 om 15:54

Chili sin carne

Zonder gehakt, want zo ook lekker.

Massi Nissa

Massi Nissa

12-02-2010 om 16:40

Wat zijn

tv sticks? Wij eten vanavond enchiladas met rijst en rauwkost. Vulling: gehakt, kidneybonen, paprika, champignons, ui, knoflook en peterselie. Dochter vindt dit niet lekker, zij krijgt een restje stamppot uit de diepvries.
Groetjes
Marieke

Silone

Silone

12-02-2010 om 16:58 Topicstarter

Inspirerend

dit draadje. We eten vanavond gegratineerde aardappelen met spruitjes (+potje boontjes voor de niet liefhebbers)en lamsfilet. Nog even custard maken. Dat maakt samen met het restje stoofperen van gisteren het nagerecht.

Yta Chalne

Yta Chalne

12-02-2010 om 17:23

Eten

Kip in rode wijn- en roomsaus, verse spinazie, gekookte aardappels. En chocolademousse. Ik ben gek op eten trouwens, en op eetdraadjes, dat vind ik bijna net zo leuk als wasdraadjes

Helaas lou...

oudste heeft hier zelf voor boerenkool gekozen, dus dat staat nu op het vuur. Lekker met dit weer vind ik zelf. We hebben vanmiddag geschaatst, dus dan gaat deze stevige kost er wel in.

Ik wens je vast een 'gezellige' maaltijd

groetjes van Purk

jippa

jippa

12-02-2010 om 21:30

En hier

Pasta met pesto, aubergine uit de oven en gevulde portobellos met walnoten en stilton. Daarbij een frisse salade met rode paprika. En dat lekker voor de tv opgegeten.

Kip met rijst en appelmoes

Kippebouten bio gebakken met rozemarijn, voor de kinderen vegetarische gegrilde stukjes van AH, zilvervliesrijst, chinese kool met champignons.. en voor de camp nog appelmoes voor de volwassenen erbij.

Rijst was wat hard gebleven. N.a.v. kampeervakantie toen veel granen gaar bleken te worden zonder koken zet ik nu vaak het vuur uit als de granen kort opgestaan hebben en borrelend koken.. maar de ronde zilvervliesrijst van de NV vond dat niet leuk. Quinoa en bulgur, en het hier iets minder geliefde gierst lukken juist beter sinds ik ze niet meer kook maar gewoon 20-30 min laat staan.

Katrien

Katrien

12-02-2010 om 21:37

Hier pasta

Pasta met een saus van gehakt, paprika's, wortelen, ui en tomaten. Nog wat geraspte cheddarkaas erbij.

Katrien

Rodebeuk (kool)

Die chinese kool met champignons, hoe maak je dat klaar? Samen even stoven? Of heb je er nog een trucje/kruiderij omheen? Ben wel in voor een variatie op mijn kool (fijnsnijden, drupje sesamolie, scheutje sojasaus, doorscheppen en 6 minuten in de magnetron).

Anneque: nogal naturel

Gewokt zonder veel extra's.. het was eigenlijk te veel voor de wok, dan gaat het idd te veel stoven.

Mijn zoons zijn 4 en 8 en die haken af bij te veel extra smaakjes.. ik raak er onderhand zelf ook aan gewend. Jouw toevoegingen klinken lekker!
Hier rook de hele kamer al naar rozemarijn. Ik had die kippendijen aangebakken en toen het draaien niet wilde lukken had ik er een tak rozemarijn op gelegd en de deksel op de pan gedaan. Toen ik ze wilde omdraaien na een paar minuten waren ze al vrijwel klaar. Zoonlief dacht dat we rozemarijnaardappeltjes uit de oven aten... die smaakmaker eten ze dan weer wel.

Maar bv pompoensoep, daar leefde ik me altijd uit met een snufje kaneel, beetje koriander of kerrie. Hoe weinig ook, ze proeven het meteen en eten het wel maar preferen de soep au naturel (als ik dat laatste opschrijf moet ik aan slechte engelse films denken, of waren het kookprogramma's)... dus ik maak die soep nu met minder smaakmakers.

Vanavond

tagliatellle met paddestoelen, vegetarisch, erggggg lekker

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=560884&rq=tagliatelle&proteinSource=vegetarisch

Nasha 1st

Nasha 1st

13-02-2010 om 14:07

Vandaag

ga ik hutspot maken met slavinken (jawel, die uit het C1000 pakket!)....

Morgen word het Lasagna

Katrien

Katrien

13-02-2010 om 17:12

Simpel

Vandaag houden we het simpel: broccoli, gebakken aardappelen en zalm

Katrien

Vera*

Vera*

13-02-2010 om 17:42

Nog gemakkelijker

Vandaag is het restjesdag. Courgettesoep is uit de diepvries gehaald en daarbij nog een bakseltje van paprika, wortel, gekookte aardappel en champignons. Ook nog wat afbakbrood erbij dat de houdbaarheidsdatum nadert en wij eten weer een echte zaterdagprak.

Jujube

Jujube

13-02-2010 om 17:51

Hier

Vanavond eten we boterkip masala met gegrilde groenten en naan.
Morgenavond gratin dauphinois, gegrilde kip en een salade. En man kookt altijd in het weekend, dus ik hoef niets te doen
Groet,
Jujube

Lou

Lou

13-02-2010 om 18:40

Nog makkelijker

Man en ik hebben voor het eerst in jaren een girosschotel gehaald. Dochter eet op een feestje, zal wel niet veel gezonder zijn wat ze daar krijgt. Voor ons was het ouderwets smullen. Lekker slecht!

Bastet

Bastet

13-02-2010 om 18:48

Lekker vies

Patat!
Bastet

Shepherd's pie

Klinkt ingewikkeld, viel mee.

Eigenlijk gewoon een ovenschotel met puree erop. En dan eronder lamsgehakt (jaja, van de buurtlammetjes) met ui, knoflook, wortel, prei, bleekselderij, laurierblad, peper zout peterselie rozemarijn en wat rode wijn. Ik ben vast wat vergeten, maar volgens mij komt het ook niet zo nauw. Het was erg lekker, en echt wintervoer na het schaatsen...

Ingrid (en het was weer van Jamie O, die het eigenlijk van lamsstoofvlees wilde maken, dat ga ik volgende keer doen, als ik mijn halve lam heb gescoord)

Chinees

lekker Chinees gegeten na een middagje bijkletsen met vrienden. Allemaal geen zin meer om te koken.

En toen snel naar huis, want we moeten nu strak voor de buis. Sven gaat zo rijden!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.