Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?

Hoewel ik met onze nieuwe keuken een ware inspirationquelle ben de laatste tijd, kan ik toch wel eens nieuwe inzichten gebruiken in het dagelijkse dilemma: wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

04-03-2010 om 15:03

Panne(n)koeken

Omdat ik vandaag veel te moe ben om m'n verjaardag te vieren maar dat voor de kinderen wel weer heel jammer zou zijn, gaan we vanavond naar het pannenkoekenrestaurant. Een goed alternatief, lijkt me

Guinevere

Guinevere

04-03-2010 om 16:33

Ijsvogeltje, die soep

Ik vertel je vanavond of ik het gouden recept heb gevonden... Ik werk namelijk altijd receptloos. Het is elke keer weer een verrassing hoe mijn brouwsels uitpakken.

Rieke

Rieke

04-03-2010 om 16:39

Yta

In ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag!
En lekker pannenkoeken, hebben wij afgelopen jaar ook gedaan met mijn verjaardag.
En vandaag eten we pasta met tomatensaus en gerookte kip.

Silone

Silone

04-03-2010 om 18:01 Topicstarter

Mèn

wat is dat lekker...zelfgemaakte tiramisu. JAmmer dat ie alweer op is..
Yta, gefeliciteerd!

Guinevere

Guinevere

04-03-2010 om 20:52

De soep

De paprikasoep is erg goed in de smaak gevallen, dus hier volgt het recept:
1 ouwe puntpaprika, 1 al aangesneden rode paprika, 200 g soepgroenten, 1 blik tomatenblokjes, 1 uitje, 1 teen knof, 1 eetlepel pittig paprikapoeder, een halve rode peper, 1 kippenbouillonblokje, een stuk chorizo, creme fraiche, groen keukenkruid, litertje (?) kokend water, olie
de paprika's in een hete oven leggen totdat het vel zwart is. Afkoelen, pellen, in stukken snijden.
fruit paprikapoeder en ui in de olie. Knof erbij, rode peper in stukjes erbij, daarna de soepgroenten. Even laten doorprutten. Paprikastukken erbij, roeren. Blik tomatenstukjes erdoor. Net zoveel water als je nodig vindt erdoor doen, en een bouillonblokje. Dit geheel een half uurtje zachtjes laten doorbubbelen. Daarna pureren met de staafmixer. Een beetje (verse) groene kruiden erdoor.
Opdienen met een paar kleine stukjes chorizo erdoor en een schepje creme fraiche in het midden. Eet met brood.
Iedereen hier vond 'm erg geslaagd, hij was erg paprika-achtig en lekker pittig. Gelukkig houdt iedereen hier van pikant.

Yta

Proficiat met je verjaardag!

Hier hadden we vandaag witlofsla met appel en ei (en een dot mayo erdoor), gebakken aardappeltjes en die lekkere dunne gemarineerde lapjes vlees van de Lidl. Alles schoon op.

Yta Chalne

Yta Chalne

05-03-2010 om 08:23

Dank je wel!

't Was ondanks een boel ongemakken een hele leuke verjaardag. Volgend jaar word ik veertig, dan kom ik er vast niet onderuit om het 'echt' te vieren.
Vanavond wordt het rijst met kip. En heel veel groente.

amk

amk

05-03-2010 om 10:52

Frietjes!

dat was de eerste keus. Maar ja die lust dochterlief zelf eigenlijk niet.

Het wordt: spercibonen, aardappeltjes en chipolataworstjes met yoghurt met een schep suiker als toetje.

Couscous met spitskool

hier eten we vanavond sinds lange tijd weereens couscous. Erg makkelijk recept: ui fruiten, rode paprika in kleine reepjes erbij. Dan shoarmavlees erbij. Als dat gaar is, spitskool in reepjes erbij. Ondertussen de couscous laten wellen.

Als kool geslonken is, kleine stukjes gedroogde abrikoos toevoegen. Alles mengen.....klaar!

Als het goed, kunnen we in zeg maar 20 minuten aan tafel.

groetjes van Purk

Mickey

die lapjes van de Lidl zijn inderdaad heerlijk! En lekker snel klaar in de grillpan.

groetjes van Purk

Wraps vulling?

ik heb gisteren enthousiast drie pakken wraps gekocht,die ga ik morgen vullen met?
ik heb nu gehakt -prei- salsasaus -ui en paprika.
iemand nog andere suggesties?
iets met tonijn?

reina

reina

05-03-2010 om 14:11

Vandaag

Italiaans belegd stokbrood met gemengde salade en een stukje gegrilde zalm, vind ik echt begin-weekend-eten, op de bank, glaasje wijn erbij....

Silone

Silone

05-03-2010 om 15:06 Topicstarter

Overgebleven groenten

weggewerkt in de stoofpot met rundvlees en uitgebakken plakjes gerookte spek. Timbaaltje rijst/ketan erbij en vooraf gourgettesoep met een stukje ciabatta.
Altijd weer fijn als je die resten goed weg kan werken (beetje broccoli, half gourgette, prei, wortel, paprika).

't Is dat we hiervan gaan smullen, anders kwam ik bij Reina eten

Biene M.

Biene M.

05-03-2010 om 17:56

Kip uit de oven en paddenstoelenrisotto

Met een tomatensalade erbij. Ik sta te popelen om te gaan koken (over 5 minuten ga ik de keuken in).

Bastet

Bastet

05-03-2010 om 19:40

En hier

Pasta voor de kinders,en kippesoep van mijn moeder voor mij,omdat ik ziek ben.
Bastet

Een beetje van alles..

frellivisjes (zo noemt de middelste het maar het zijn gewoon gefrituurde sardientjes), libanees brood, zelfgemaakte humus met humus,tapenade van tomaat,tapenade van olijven en ansjovis, kabbenpoten,reepjes paprika,plakjes komkommer, wat oude kaas met een vijgendip en schijven meloen en dan noemen we dat we tapa´s..
Voor de wrapvulling van sus-anne: stukjes kip gekruid met een zakje kruiden voor fajita,burrito of taco's en dan zure room,sla,tomaat,komkommer,geraspte kaas en een flinke schep salsa, dichtvouwen en smullen maar hmmm...smakelijk,

Cakey

amk

amk

05-03-2010 om 21:37

Nou

het werden dus wel frietjes want we bleven veel te lang hangen op de bso. Kopje choco erbij, fruitschaal leeg eten met alle nog aanwezige kids. Het was kwart voor 7 voor we weggingen (bso is tot 7 uur open)

Morgen dan maar die sperciboontjes.

reina

reina

05-03-2010 om 21:40

Silone

Je bent altijd welkom, hoor

Linda99

Linda99

05-03-2010 om 22:12

Als we het dan toch over eten hebben....

Iemand een goede tip voor morgen als mijn schoonouders komen eten? Kan best wel aardig koken maar al mijn "specialiteiten" hebben ze al eens gekregen. Wil dus iets anders maken maar niet al te ingewikkeld

Iemand tips? Roep maar. Het moet uiteraard ook voor het kroost geschikt zijn

Kip uit de oven

kip uit de braadzak, spercieboontjes, aardappelen en zelfgemaakte appelcompote.

groetjes van Purk

Gisteren

Rijst, ragout, spruitjes. Vandaag kookt man.

Yta Chalne

Yta Chalne

06-03-2010 om 13:45

Stampen

Andijvie stamppot, met verse rookworst. En zelfgemaakte griesmeelpudding, voor mezelf en de ene dochter die dat lekker vindt. De rest griezelt ervan

Puck

Puck

06-03-2010 om 13:50

Smulweb rules + vraagje braadslee

Van het weekend zwaait smulweb hier de scepter. Vandaag breekbrood en tomatensoep met chorizo, morgen Agnello Arrosto (gebraden lamsbout).Ik heb alleen nog een vraagje: wat kan ik ipv een braadslee in de oven het beste gebruiken: een glazen overschaal of een gietijzeren braadpan.

Guinevere

Guinevere

06-03-2010 om 14:52

Puck

Dat ligt eraan Puck, of de bodem plat is van die braadpan én of alles er netjes in past. Ik neig zelf naar die glazen schaal.

Guinevere

Guinevere

06-03-2010 om 14:55

Lamsvlees, kikkererwtensalade, couscous etc

Hier hebben we een mediterraan menu voor ons en het bezoek:
Eerst dadels gevuld met blauwe kaas, dan weer die paprikasoep die ik van der week had gemaakt. Daarna gestoofd lamsvlees met abrikozen, couscous erbij of aardappelen als de couscous op blijkt. Ernaast een tomatenharissa, een kikkererwtensalade en stukken brood. Mjam, ik ben al aan het koken.

Silone

Silone

06-03-2010 om 15:29 Topicstarter

Ik kook ook al

Onze gasten krijgen vanavond vooraf meloen met serrano, dan aardappels uit de oven met snijbonen(+spekjes en champions) en zoete wortels. Kersenflensjes met slagroomijs toe.

Rafelkap

Rafelkap

06-03-2010 om 17:15

Ik niet

maar we eten paella (man kookt)

Geen idee

Ik heb man met wat kinderen net naar supermarkt gestuurd (heb ik even rust);
Ben benieuwd waarmee ze thuiskomen. Zal wel diepvriespizza zijn en veel te dure toetjes

Julia64

Julia64

06-03-2010 om 17:43

Vissoep

Oeh wat komen hier een lekkere dingen voorbij!

Zoon eet vanavond bij een vriendje, dus een uitgelezen kans om iets voor man en mij te maken wat hij niet lust.
Ik heb vanmiddag voor het eerst van mijn leven bouillabaisse gemaakt, en dat eten we met knoflookbrood en gerookte zalm. En een glaasje witte wijn natuurlijk (dat heb ik nu al ingeschonken).

Eet smakelijk voor straks!
Julia

Jessie

Jessie

06-03-2010 om 20:56

Hoe doen jullie dat toch?

Hallo,
Ik heb 2 kleine kinderen thuis, 4 maanden en bijna 5 jaar oud zijn ze. Ik zou graag wat vaker iets nieuws proberen en het water loopt me in de mond als ik zie wat jullie allemaal koken. Maar het ontbreekt me aan tijd om rustig te koken? Hoe oud zijn jullie kinderen?
Meestal eten wij aardappelen, groente en vlees/vis. Af en toe probeer ik een nieuw pastasausje te maken. Ik ben begonnen te oefenen met rouxsausjes (dat valt nog niet mee, ik roer me een ongeluk). Maar verder kom ik nog niet. Misschien is dat te ambitieus gedacht met kinderen van mijn leeftijd.
Ben benieuwd hoe jullie tijd vrij maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.