Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

30-09-2011 om 14:23

Bloemkool

een bloemkoolschotel met room, gehakt en aardappelschijfjes uit de oven.

Hibiscus

Hibiscus

30-09-2011 om 15:40

Lasagna

staat al in de oven.

Morgen een aardappelsalade die ik meeneem naar vrienden. we nemen allemaal iets mee. De aardappels en eieren zijn al gekookt, ik ga het zometeen klaarmaken.

Hibiscus

Zoetzure kip

met vruchtjes, paprika en prei (afgemaakt met chilisaus op tafel) met rijst. Smullen voor het hele gezin!

Rembrand

Rembrand

01-10-2011 om 14:47

Pannenkoeken

Manlief bakt ze zo lekker dun !
M.

Massi Nissa

Massi Nissa

01-10-2011 om 15:25

Komkommersla met mexicaanse balletjes

Wij eten komkommersla met wat Mexicaanse gehaktballetjes die nog van gisteren over zijn, en iets van rijst of gebakken aardappeltjes. Ik heb vooral erg zin in die komkommersla. Zo makkelijk en zo lekker met dit weer.
Groetjes
Massi

ishtar

ishtar

01-10-2011 om 15:49

Aardappelkroketjes met worteltjes en vis

mjammie! En de kinderen (nou ja, 2 van de 3) mogen vandaag lekker geen commentaar op de worteltjes geven

Elektrische hapjespan uitproberen

Samen met dochter: biefstukje, kipfilet met bacon, kleine hamburgers, wat rostie, uien/ champingnons. We proberen nog een pannenkoek erin te bakken en hopen dat het een alternatief is voor het gourmetten. Iemand ervaring ermee ?

Margriet*

Margriet*

01-10-2011 om 22:18

Spontane bbq

Met vlees van de buren, tortilla met zalm/kruidenkaas/sla, turksbrood, humus, aalade.
Dan morgen maar die pompoensoep met applecrumble toe.

cakey

cakey

02-10-2011 om 07:19 Topicstarter

Snuggle's

Bulgur lijkt op couscous; hele kleine korreltjes met een neutrale smaak dus je kunt er vanalles bij eten. In de landen aan de andere kant van de middellandse zee wordt het vaak gegeten.
Het is zo simpel en lekker vooral als het lekker warm weer is. Alleen haal ik ze nogal eens door elkaar en achteraf moet ik bekennen dat het couscous-salade was en geen bulgur. Maar dat maakt voor mij niet uit, het is ongeveer hetzelfde spul.
Ik maak de couscous of bulgur volgens de aanwijzingen op het pak en laat het dan wat afkoelen terwijl ik wat feta in blokjes snijd, snoeptomaatjes halveer, een stuk komkommer schil, ontpit en in kleine blokjes snijd, wat lenteuitjes in dunne ringetjes en een halve paprika ook in kleine blokjes snijd.
Dit gaat samen in een kom met nog wat bieslook en wat gehakte peterselie en een heel klein beetje gehakte munt. Ik wil niet dat de munt overheerst dus daar pak ik echt maar een beetje van.
Goed door elkaar husselen en de afgekoelde bulgur/couscous erbij, nog meer husselen. Dan maak ik een dressing en deze keer was dat een lekker zure met limoensap,yoghurt, mierikswortel, peper, zout, wat komijn en paprikapoeder en uiteraard wat olie.
En weer een keer heel goed husselen. Hmm zo lekker, gaat meestal schoon op maar omdat niet iedereen er was heb ik nog wat over en dat gaat maandag mee naar mijn werk... Haha heb er nu alweer zin in.
Cakey

Margriet*

Margriet*

02-10-2011 om 10:03

Bulgur met peterselie

is wel het lekkerste met de platte peterselie, niet de 'nederlandse'soort.

Bulgur en rodebeuk

Heb ik laatst (bij iemand anders) gemaakt en in de hooikist laten doorgaren. Ik vind dat toch leuk die hooikist. Ik geloof dat ik zoon 2 maar eens vraag er een voor me te maken.

Die aardappelsalade van rodebeuk was subliem trouwens!!

Snuggle's

Snuggle's

03-10-2011 om 00:34

O ja!

Nou je het zegt Cakey, ken ik Bulgur inderdaad wel. Je salade ervan klinkt lekker, ga ik zeker eens proberen. Is het niks voor het kookboek?

Snuggle's

Leuk silone

Hij klinkt volgens mij een beetje raar op papier, je kan niet lezen hoe het gaat smaken, het is echt een beetje tovenarij. Je moet het weten om het te eten, zoiets ...

Bij mij in de familie was er vroeger echt altijd gedoe over, hoe heet de aardappelen moesten zijn, wat voor bouillon, hoe fijn de ui....

leuk dat je het hebt uitgeprobeerd!

Stracotto

ooit hier een keer een tip op het forum, stracotto de Heer. Dit weekend gemaakt tijdens een damesuitje op Ameland en er is nog genoeg over voor ons viertjes hier thuis. GEloof dat mijn man helemaal blij wordt als hij thuis komt. Uhh...dat is hij natuurlijk sowieso al, want hij heeft me een weekend moeten missen

groetjes van Purk

Rodebeuk

Ik heb bij de lunch (terug van werk) overgebleven aardappelsalde verrijkt met overgebleven komkommer, druif, zwarte olijf. Even husselen, en klaar was mijn lunch. Dat gepuzzel snap ik, ik had wat te weinig aardappel in verhouding. De ui had ik tijdens het koken van de aardappel alvast in wittewijnazijn gelegd. Dan wordt ie wat 'gaar' en net iets minder rauw. Mjum.

Vandaag paëlla. Stad en land afgezocht naar chorizo aan stuk, en uiteindelijk gevonden. Lekker met saffraan, peultjes, paprika, ui/knoflook, vis en fruit de mer. Even nazomeren.

cakey

cakey

06-10-2011 om 11:15 Topicstarter

Spaghetti

Vandaag de kliekjes van gister; spaghetti met een saus van tomaat, olijven en knoflook voor mijn vriend en voor mezelf maak ik bij de spaghetti een kaassaus..
Salade erbij en als toetje vanillevla met de laatste aarbeien uit onze tuin...
Morgen eten we paddestoelenrissotto, jammie...
cakey

Snuggle's

Snuggle's

06-10-2011 om 12:52

Erwtensoep

Om de herfst in te luiden de eerste erwtensoep van het seizoen aan het maken. Zullen nog vele pannen volgen deze winter, heerlijk

Snuggle's

ishtar

ishtar

06-10-2011 om 14:07

oooh erwtensoep

dat gaat op de planning voor volgende week

Boerenkool!

LOL Ik heb ook de herfst in het hoofd!

Ingrid

Patat met frikandel

Zoon mag kiezen (jarig) dus geen groente en lekker onverantwoorde patat met frikandel. Beste lik mayo en curry, klaar!

Boerenkool

Hier ook

Brood vandaag

maar zoon heeft boerenkool meegenomen uit de jeugdtuin....dat eten we dus morgen!

groetjes van Purk

ishtar

ishtar

06-10-2011 om 19:51

Vandaag aten we

witlof met ham/kaassaus, aardappels en een sla-/rundervink

Petr@

Petr@

07-10-2011 om 18:43

Frietjes!

Zit met smart (en een rammelende buik) te wachten op Petr@man die pas over een kwartier thuis komt en dan eerst zich uit z'n motorpak moet hijsen en dan eindelijk frietjes kan gaan halen.
(Ondertussen ben ik druk bezig niet toe te geven aan de drang om alle kasten open te trekken op zoek naar eeetbare zaken ))

ishtar

ishtar

08-10-2011 om 15:16

Stracotto!

Heerlijk, het hele huis ruikt ernaar!
(en er is morgen waarschijnlijk nog genoeg over )

Lekker isthar

geniet er zo meteen en morgen van! Het is echt zalig. En het stelt dus geen biet voor om dat te maken....enige dat je eigenlijk nodig hebt is een goed mes.

groetjes van Purk

cakey

cakey

09-10-2011 om 09:09 Topicstarter

Nog geen idee

Wat we vandaag gaan eten, gister hadden we chilli met maisbrood en vrijdag paddestoelenrisotto(van het restant heb ik risottoballetjes gemaakt, die liggen heerlijk in de vriezer te wachten tot we zin hebben om iets te snacken). Maar heb nu ff geen inpsiratie. Ga dadelijk naar mijn moeder om te wassen; onze machine is net stuk gegaan en ik ben waarschijnlijk dus de hele dag daar. Waarschijnlijk draait het vanavond uit op frietjes.. Maar ik neem wel lekker wat zalm mee met een soja dressing om daar te knabbelen..
Cakey

Mamvantwee

Mamvantwee

09-10-2011 om 11:23

Vegetarische risotto

Erg snel en makkelijk en de schaal gaat altijd leeg: quornstukjes goed goudbruin bakken, risottorijst met bouillon (van blokje) gaar roeren, pak diepvrieserwtjes erbij, quorn erdoor, ruim peper toevoegen, verse muntblaadjes in reepjes snijden en erdoor scheppen, alles in een mooie schaal scheppen en ruim bestrooien met gran pardanokaas (in flakes, met een scherp mes van het stuk afschrapen).

Hmmmm, erg lekker!

Groet, Mamvantwee

Valkyre

Valkyre

10-10-2011 om 19:40

Stamppot andijvie

Met spekjes, gebakken ui en paprika, veeeel andijvie en wat blokjes parmezaanse kaas. En atjar erbij. Alles is lekkerder met atjar.

groet, Valkyre

Haha!

Alles is lekker met atjar?
Gek, ik eet het alleen bij indische maaltijden....

Wij vandaag: gekookte aardappelen, zelfgekookte bieten, even gesmoord in boter/wittewijnazijn en voor de jongens een saucijs, voor mij een linzenprutje.
Een van de weinige keren dat de jongens met smaak de aardappelen gegeten hebben (ze zijn dol op worstjes en bieten, en de jus was erg lekker over de aardappel).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.