Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Boerenkool en....

Gisteren dus boerenkool. Vanavond aardappelpuree, worteltjes met doperwtjes en gestoomde kabeljauwfilet... Morgen eten we spaghetti met echte originele bolognese (oftewel ragu) saus.

Boerenkool

Hier ook weer vandaag, en morgen pompoensoep.

Sascha2

Sascha2

12-10-2011 om 11:46

Spaanse tomatentaart

Die hebben wij gisteren gegeten en is heerlijk. Recept is te vinden op de site van Appie.
Vanavond wordt het waarschijnlijk een lasagne, als ik nog tijd heb om hem te maken

Fiorucci

Fiorucci

12-10-2011 om 12:47

Omelet

Mijn zus kwam net twee dozen verse eieren brengen van haar kippen, dus het wordt omelet vanavond,met verse groente erin. Mjammie!

Mamvantwee

Mamvantwee

12-10-2011 om 16:53

Ovenschotel met pompoen

Mijn man had inkopen gedaan en had zowaar een pompoen gekocht. Dus die staat nu met veel lekkere ingredienten in de oven gaar te worden. Ben benieuwd.

Groet, Mamvantwee

Stooferderstoof

Stoofpot met rundvlees, rookspek, aardappel, wortel, ui, paprika, knoflook en kruiden met beetje witte rijst en paar komkommers in 't zuur. Stoofperen erbij.
Toe: broodpudding met kersen.

ishtar

ishtar

12-10-2011 om 17:13

Shoarma

lekker simpel

Andijvie-stamp

Gewoon, met spekjes en worst. Maar terwijl ik dit er bij wil zetten zie ik de andijviestamp van Valkyre; dat gaan we volgende keer ook doen! Lijkt me lekkerrrr.....

Margriet*

Margriet*

12-10-2011 om 21:12

Snijbiet

van de schooltuin van zoon. Klaargemaakt als spinazie met spekjes en boursin (en wat cremefraiche). Blad van de nerf afgescheurd en dan in stukjes, met name de grote bladeren waren wat harder. MEt pasta erbij. Ik vond het lekkerder dan dit recept met spinazie. Wat meer bite!
Gisteren ook pasta met helemaal zelfgemaakt echte bolognese. Morgen geloof ik weer pasta (dat heb je met mannen die kopen en koken, weinig variatie). Ik heb eigenlijk zin in bonen. 30 minuten van Jamie net in huis. Ga ik daar vrijdag eens uit koken. Iemand nog tips wat echt lekker is?

Massi Nissa

Massi Nissa

12-10-2011 om 21:36

Hee! valkyre

Ik doe ook altijd paprika door de andijviestamp, ik dacht dat ik de enige was. En idd gebakken uitjes. Spek doen we hier niet aan, maar ik ga een keer een handje shoarmavlees erdoor doen (tip van Kaaskopje, lijkt me lekker). En ik vind dat je bijna overal chilisaus doorheen kunt doen .
Groetjes
Massi

Katrien

Katrien

13-10-2011 om 16:34

Thais

Na 2 weken ziek te zijn geweest, vlieg ik er vandaag weer eens in. Vanaf staan er krokante garnalen en kippenblokjes met een zoetzure, pikante dipsaus, stoofschotel van kip met rode curry, een komkommerslaatje met gember en pinda's en basmatirijst op het menu. Daarbij een heerlijk drankje op basis van citroen en gember. En dat staat nu al lekker te "trekken" in de koelkast.

Katrien

cakey

cakey

13-10-2011 om 19:12 Topicstarter

Eendeborstfilet ,

hebben we vanavond gegeten. Met erbij aardappeltjes gebakken in ganzevet(was vandaag bij de poelier geweest, mijn vriend is dol op eend en ik wilde hem verrassen) en sperzieboontjes met spekjes, knoflook en snoeptomaatjes.
Ik had vanmiddag zomaar wat uurtjes over en daarom heb ik lekker bakkeljauw en teloh gemaakt(op surinaamse
manier). Het ligt nu in porties verpakt af te koelen tot het de vriezer in kan. Heb tussendoor flink voorgeproefd en buikje staat nu op knappen...
Cakey (gaat nu uitbuiken op de bank)

cakey

cakey

15-10-2011 om 10:16 Topicstarter

En gister..

hadden we eerst verse vijgen met serrano, mozarella, basillicum en een honing-balsamicodressing. Gevolgd door poffertjes(uitgezocht door dochtertje). Vanavond wordt het kebab met gegrilde groenten, zelfgemaakte knoflooksaus en pitabrood. We hebben lekker een "vrij" weekend dus er wordt lekker gekookt...

Cakey

Kerst

Het leek wel kerst gisteren op tafel, terwijl het gedeeltelijk gewoon kliekjes en kant en klaarspul was
Ik had 3 stronken witlof doormidden gesneden, gebakken en met een zakje aspergesaus die ik nog in de la vond in een ovenschaal gelegd. Kant en klare kippepoten ook in schaal, en diepvriesaardappelkroketten op een bakplaat en alles in de oven geschoven. Intussen wat overgebleven tomaten met knoflook en kruiden laten pruttelen en door een zeef geroerd. In hetzelfde pannetje een restje broccoli gekookt, afgegoten en de tomatenprut erdoorheen. Tot slot hertebiefstukjes gebakken en terwijl het in alufolie rustte, afgeblust met bosbessen in sap. Met wat maizena gebonden en over de biefstukjes gegoten.

Geïnspireerd door Jamie, sinaasappelplakjes op een bordje gedrapeerd en overgoten met gekarameliseerde mandarijnesap (veel te zure mandarijnen gekocht) en een kersesapgelatine (overgebleven van de kersen op siroop die ik eerder in de week nodig had) er op de kop op gelegd. Briljant uitziend toetje.

Over die vijgen, cakey

We hebben ons van 't zomer in Bretagne klem gegeten in de verse vijgen. Nu zag ik op een foto in een kookboek van Jamie Oliver dat hij de schil nog om de vijg laat. Kun je de schil eten dan? Wij lepelden hem uit.

Margriet*

Margriet*

15-10-2011 om 21:04

Silone

Waar haal je de tijd vandaan? Hier is door de weeks niet een dag waarop ik zoveel tijd kan besteden aan eten. Daarbij de vraag of ik het ook wil. Daarbij zou ik geloof ik dichtgroeien als ik elke dag zo uitgebreid zou eten. Dus hierbij de vraag hoe doe je dat toch?
Wij kwamen de week door met pasta, pasta nog eens pasta, chili con carne, gebakken aardappels/sperciebonen/worst en vandaag lasagne gemaakt met de rest saus van van de week. Morgen ga ik in mijn eentje zuurkool eten (kids uitlogeren, man gaat uit eten). Ik kan me niet heugen dat ik dat heb gegeten maar ik vind het heeeerlijk.

Rembrand

Rembrand

15-10-2011 om 22:47

Pasta met pompoen ( allerhande).

Ovenschotel van pasta,pompoen,ui,spekblokjes,salie en tomatenblokjes, en daar overheen oude geraspte kaas.
Ik vond het lekker, maar twee zonen vonden de pompoen niet lekker.
M.

Margriet

Eerlijk, het was nauwelijks de moeite waard. De kersengelatine had ik eerder al gemaakt, stond in koelkast. Het enige wat ik heb gedaan is wat in de oven schuiven, witlof aanbakken, hertebiefstuk bakken (7 minuten) en mandarijnsiroop maken (5 minuten). uurtje bezig gewwest , terwijl jongste zoon bezig was met judo.

Verder geef ik toe veel in de keuken door te brengen. Ik vind het gewoon leuk, zonder hobbykokkerig te zijn. Mooi opgemaakte borden zijn aan mij niet besteed.

cakey

cakey

16-10-2011 om 08:24 Topicstarter

@silone

Ja hoor die vijgen heb ik even gewassen en met schil en al opgegeten. Inderdaad diverse chefs zien doen en had zoiets van "oh moet dat zo" dus ook maar gedaan en smaakt er niet minder om...
Vriend zat ook te pielen met die schil, tot ik quasi nonchalant zei: die schil kun je gewoon opeten hoor.... hahaha net alsof ik er verstand van heb....
Cakey

Nog een vraag over stracotto

Zou het ook kunnen met sukadelappen ipv doorregen runderlappen of is dat te mager. Sukadevlees is nl in de aanbieding .

Valkyre

Valkyre

20-10-2011 om 21:28

Ik denk, kootje

...dat het wel kan. Je legt het geheel op vet spek, dat moet toch wel genoeg vet zijn op het totaal? Als je het lang laat stoven, worden sucadelappen ook heel zacht.

amk

amk

20-10-2011 om 22:20

Geen stracotto maar gewoon patat

omdat het een beetje feest is. Dochter kreeg het briefje mee dat ze mag afzwemmen volgende week zaterdag.

Ah amk

Afzwemmen als in echt AFzwemmen? Nooit meer zwemles? Hoera!

Gisteren restjes gegeten, vandaag rijst met rendang en sambal goreng boontjes.

amk

amk

21-10-2011 om 13:54

Silone

nou nee, dat zal nog wel heel wat jaartjes duren. Nu eerst B, dan C, dan de zwemvaardigheden en het snorkelen nog. Zwemmen is hier wel een blijfertje.

cakey

cakey

26-10-2011 om 07:27 Topicstarter

Gisteren pompoensoep

met erbij broodjes met gesmolten komijnekaas naar een recept van Rudof van Veen. Het was voor het eerst dat ik pompoensoep maakte en hij was goed gelukt. het was best een flinke pan en en was niet veel over. Mijn vriend heeft het restje dat over was vandaag mee naar zijn werk.
Vandaag wordt het waarschijnlijk gebakken aardappeltjes met salade en krokante kipstukjes.

Cakey

Wij vandaag

Pompoensoep dus. Met een kneepje harissa erin, gouden tip hier opgeduikeld. Erbij linzensalade, van Brunette. Ook heerlijk

Hutspot

We hebben dagen achtereen een opvolging van een restje en wat vers indisch eten gehad. Vandaag eten we lekker hutspot met een worstje en stoofperen, yoghurt toe.

Goh, toevallig...

Ik heb gisteren ook hutspot gemaakt. Was jaren geleden. ik ben dol op stamppot, maar hutspot komt er meestal bekaaid, ik maak veel vaker boerenkool, andijvie, zuurkool, of wat dan ook.

Maar het was eigenlijk best weer eens lekker!

Vanavond? Geen idee nog.

Ingrid

Vanavond ga ik maar eens linzensoep maken......

ik vind nog steeds dat we wel wat meer peulvruchten mogen eten, en er staat mij al weken een pak rode linzen toe te grijnzen dat ik gekocht heb om 'iets leuks' mee te doen.

heb ik nog een fruitschaal vol overrijpe tomaten liggen. eeens googelen of dat leuk combineert.

En ik zag ook een blikje kokosmelk in de voorraadkast, iets in mijn achterhoofd zegt dat dat ook leuk zou kunen zijn.

Een turks brood ligt nog in de vriezer. da's mooi (en heb ik in elk geval redelijk blije kinderen, mocht de soep tegenvallen)

Moet maar even naar webchef denk ik!

Ingrid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-10-2011 om 15:53

Ingridt

Turkse linzensoep! Kookboek Hoge hakken, lekker vega.

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.