Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

assepoesje

assepoesje

04-03-2009 om 12:45

Wat is een leuke stad?

wat is een leuke stad (en /of omgeving) voor 2 dagen. Wil er weer eens met manlief op uit (1 overnachting). A'dam hebben we al regelmatig bezocht. Nederland, Duitsland, België ?! We willen geen UREN rijden (wonen in Limburg), maar wat we wel zoeken: (veel) leuks /interessants te bekijken, en daarnaast gezellig winkelcentrum, lekkere restaurantjes en koffiegelegenheden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Lotus*

*Lotus*

04-03-2009 om 12:52

Brussel?

Vonden wij erg mooi en leuk.

Haarlem

de leukste winkelstad van Nl eventueel in combi met bezoek aan Frans Hals museum (ook in het centrum, in 1 van de oudste gedeelte) of een hofjesroute doen. Haarlem heeft ook ontzettend veel leuke restaurants, ik heb laatst lekker gegeten (3 gangen proefmenu voor E 25 geloof ik) op de markt bij restaurant Ludic.

Zeker een lange strandwandeling maken, je kan ook de Kennemerduinen in voor een mooie bos/duinwandeling er zijn verschillende routes.

mirreke

mirreke

04-03-2009 om 13:22

Nijmegen

vind ik erg leuk. En Antwerpen, ook zo'n heerlijke stad. Mooie en goede theaters ook.

Maastricht

Maastricht ligt voor de hand, maar ben je er wel 'ns geweest? Ik vind zelf Eindhoven niet leuk, maar er zijn mensen die het prachtig vinden. Den Bosch is ook geen uuuuren rijden, maar voldoet wel aan je wensen.

Genista

assepoesje zegt dat ze uit Limburg komt, dus ze zal vast wel minstens een keertje in Maastricht geweest zijn.

Manda

Assumption is the mother of all fuck-ups Voor hetzelfde geld woont ze in Weert en is ze er nog nooit geweest.

Zuid-west

In Zuid-West-Nederland zijn ook leuke steden, hoor. Beetje afhankelijk van je smaak kun je goed terecht in Den Haag en Rotterdam. Zelf houd ik vooral van Delft. En Middelburg is ook mooi, heb ik me laten vertellen, maar dat moet ik ooit nog zelf gaan controleren

Bastet

Bastet

04-03-2009 om 16:10

Brugge

Leuk stadje,heel romantisch..
Groetjes,bastet

Ego

Ego

04-03-2009 om 17:21

Arnhem

Althans, ik hoop dat het leuk is want ik ga er binnenkort heen Weet iemand er misschien een leuk en vooral goedkoop hotel?

reina

reina

04-03-2009 om 17:29

Bijv

Delft, Leiden, Antwerpen, Gent, Brussel

Genista

die veronderstelling vind ik erg onwaarschijnlijk.

Ja, brugge

Brugge is inderdaad erg leuk. Een stad om verliefd op te worden.

Lyke

Lyke

04-03-2009 om 19:46

Absoluut

Brugge!!
Heel mooi, je kijkt je ogen uit.
Veel mooie gebouwen, romantische plekjes en heerlijk eten.
Enne, voor vrouwen: een en al chocolade!
Veel plezier. Geniet ervan.

Manda

Je kunt van alles veronderstellen, maar het is een mogelijkheid Niet iedere Amsterdammer is ooit in Haarlem geweest, om maar wat te noemen. Aan de andere kant, de tip doet ook geen pijn...

Zaag zaag genista

er zullen vast Amsterdammers zijn die nooit in Haarlem geweest zijn maar er zijn geen Haarlemmers die nooit in Amsterdam geweest zijn.

Verder zoekt ze een leuke stad voor winkelen en eten en doet ze dit vaker, lijkt mij stug dat ze Maastricht nog nooit heeft gezien.

Maar laten we het dan aan Assepoesje zelf vragen, wat denkt gij van Maastricht ????

Zou kiezen voor

Haarlem is erg leuk om te winkelen en om ergens wat te eten. Delft, Alkmaar, Arnhem vind ik ook leuk.
En wat een gezeur (hier ook al??) zeg, niemand weet wíe wáár geweest is dus laten we dat ook niet suggereren).

Je 1e zin manda

....slaat nergens op. Je wéét dat gewoon niet dus doe dan niet of je het wél weet.
Kan me soms een beetje ergeren aan dat "ik weet het zeker" gevoel over iets dat je niet kan weten van anderen. Brrrr.

assepoesje

assepoesje

05-03-2009 om 00:57

Ben ik weer..., maastricht

het was een volle dag (en avond).
Mestreeeeeeeech*: is een heerlijke stad ! We komen er regelmatig, al is het maar om de grijze puntzakken friet met houten vorkje op de hand (nadeel: dan heb je daarna geen honger meer
Roermond is trouwens ook een leuke stad, al weet ik niet of het iets zou zijn voor 2 dagen, kom ik ook minimaal 1x /jaar. Er ligt o.a. een heel oud kerkhof waar lang geleden een Katholieke deftige dame begraven werd en aan de ándere kant van de muur (búiten het kerkhof) haar geliefde echtgenoot, echter géén Katholiek. Hun grafstenen reiken tot óver de muur en daar overheen houden 2 handen zich vast. Pure romantiek.
In Brugge zijn we afgelopen jaar geweest, Middelburg al eerder, zo ook Delft: erg verrassend ! Trouwens: Haarlem, ligt daar nog steeds die erreg lekkere Mexicaan, als je van het station uit richting centrum loopt !?
We hebben nog even de tijd om ons te 'bezinnen', we willen in juni gaan. Enne: tips voor weergaloze hotels e.d.: laat maar komen
* Maastricht voor de niet-Limburgers; Mestreech is neet breid, maar laaaaaaaank

ayla

ayla

05-03-2009 om 08:41

Nee nee nee

geen puntzakken, kan niet echt niet, echte maastrichtenaren eten geen frieten uit puntzakken meer. Alleen de toeristen gaan nog naar Reitz.

Ga dan naar de overkant van de markt naar Minckeleers, heerlijke zuurvlees en knien in 't zoer

assepoesje

assepoesje

05-03-2009 om 09:34

Ayla

maar.... ik BEN ook 'n toerist in Mestreech
heerlijk !!

Minet

Minet

05-03-2009 om 09:55

Assepoesje

wat dacht je van Aken, Keulen, of Gent?
Deze drie steden hebben ons verrast, we hebben er een paar leuke dagen gehad!

Groetjes, Assepoesje

ayla

ayla

05-03-2009 om 10:45

Assepoesje

dan mag het, maar ik sla een keer over. Bah die vieze puntzakken waar je dan tot je pols in moet zitten graven. Brrrrr

Trouwens Antwerpen is ook heel leuk

Geerke

opvallend hoe vaak jij de laatste tijd van een draadje een meta discussie meent te moeten maken. Jouw hele posting gericht aan mij slaat werkelijk helemaal nergens op en het is mij totaal onduidelijk waar je de motivatie vandaan haalt om hem te posten.

En geerke

En wat een gezeur (hier ook al) ?

Lachwekkend gewoon, ik heb namelijk het 1-2 tje van genista en mij over Maastricht niet als gezeur ervaren of zo aangezet. Wat ik hier boven al zei, maak er geen meta van.

groene specht

groene specht

05-03-2009 om 12:42

Ego: arnhem

Hotels in Arnhem? Op zich vind ik de Jeugdherberg erg 'Arnhems' liggen, op een echte Arnhemse berg in een bossige wijk. Heet nu natuurlijk Stayokay, wat een naam... ik wen er maar niet aan.
Meer bij het centrum een echt hotel met uitzicht op Park Sonsbeek: Hotel Molendal. Dat is een echt negentiende eeuws hotel voor korte vakanties zeg maar, en niet zo'n jaren '60 zakenmannenhotel.
Er zijn ook in de directe omgeving van het station wat hotels, maar het station hier wordt verbouwd en het is me toch een zooitje...

Margriet*

Margriet*

05-03-2009 om 14:14

Gent

Zijn we pas geweest. Ik heb het niet uitgeprobeerd (ik dek mijzelf maar gelijk in ) maar Brugge lijkt mij te romantisch. In Gent vond ik het rauw (beetje buiten het centrum) in het centrum echt mooie oude gebouwen niet zo gepolijst met leuke kroegen en restaurantjes. Verder lekker gewinkeld en er hangt een goede sfeer. Antwerpen vond ik ook heel leuk, is echt een stad voor mooi weer lekker aan de Schelde een pintje pakken. En heerlijk friet.
Brussel vond ik minder. In Nederland ben ik in veel steden geweest maar niet vaak met overnachting. Is Arnhem al genoemd. Vind ik een erg leuke stad. En Utrecht? Eigenlijk zijn alle grote steden in Nederland leuk. Groningen heb ik wel eens overnacht vind ik ook een aanrader.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2009 om 15:47

Motivatie erg o.t

Manda Rijn: waar je de motivatie vandaan haalt om hem te posten.===
Ergernis? Het is toch een beetje gek om te stellen dat het logischer is dat er vast wel Amsterdammers te vinden zijn die nog nooit in Haarlem geweest zijn maar het omgekeerde niet? Op zich is het niet belangrijk genoeg om veel woorden aan vuil te maken, maar Geerke heeft een punt.

assepoesje

assepoesje

05-03-2009 om 22:45

Manda rijn, jij kent haarlem?

is dat lekkere Mexicaanse restaurant er nog ? Als je van het station af komt aan de rechter kant van de straat.
Haarlem heeft niet alleen zélf veel leuks te bieden, ook mooie omgeving, inderdaad: zo kun je stad en strand combineren.
Overigens lijkt een Duitse stad me ook wel eens leuk, dankjewel Minet. En Arnhem.... mmmm. 't Wordt nog moeilijk !!!

Assepoesje

ik woon nu een jaar of 7 in Haarlem maar die Mexicaan ken ik niet ! We gaan meestal uit eten rondom de Bavo op de markt.

Ik weet niet

Ik ben al in geen tijden in Haarlem geweest. In 2004 bestond dat restaurant nog (het heette Pssst Amigo), maar nu vind ik het niet meer terug in de telefoongids.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.