Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

assepoesje

assepoesje

04-03-2009 om 12:45

Wat is een leuke stad?

wat is een leuke stad (en /of omgeving) voor 2 dagen. Wil er weer eens met manlief op uit (1 overnachting). A'dam hebben we al regelmatig bezocht. Nederland, Duitsland, België ?! We willen geen UREN rijden (wonen in Limburg), maar wat we wel zoeken: (veel) leuks /interessants te bekijken, en daarnaast gezellig winkelcentrum, lekkere restaurantjes en koffiegelegenheden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jujube

Jujube

06-03-2009 om 11:46

Trier

Trier is een prachtige oude stad (met o.a. de Porta Negra) en vanuit limburg goed te doen. Erg gemütlich ook. En Heidelberg, ook goed te doen, is ook een erg mooie stad. Met dat prachtige schloss dat boven de stad uit torent.
Groet,
Jujube

bibi63

bibi63

06-03-2009 om 13:39

Dordrecht

Is een prachtige stad. Heeft veel water: pakhuizen aan de grachten en leuke eet/drinkgelegenheden aan de maas.
Groetjes,
Bibi

Helen

Helen

06-03-2009 om 16:08

Haarlem? den bosch?

Ik vind Den Bosch persoonlijk een erg leuke stad. En we hebben ook een keer een erg leuk weekend zoals jij beschrijft in Haarlem gehad. Daar zaten we voor weinig geld hartje centrum in een comfortabel zakenhotelletje. Erg leuk!! En met de trein is het ook onderweg nog eens leuk en avontuurlijk!
Ik heb ook leuke dingen over Deventer gehoord trouwens..

Veel plezier!

kaatje43

kaatje43

08-03-2009 om 13:35

Dit was inderdaad psst amigo.

Maar deze bestaat niet meer. Wel zit er aan de grote markt tegenover de Grote Bavo een Mexicaan die ook wel lekker is( Popocatepetl) Niet zo goed als Amigo helaas. Aan de andere kant van de Bavo, achter de Vleeshal zit een heerlijk Tapasrestaurant De Karmeliet in de Spekstraat.

kaatje43

kaatje43

08-03-2009 om 13:37

Groningen

Ik vond Groningen heel erg leuk. Zelf ben ik opgegroeid in Haarlem maar ik vind Groningen heel erg op Haarlem lijken. Zelfde sfeer, een hoop leuke winkeltjes.

Ans68

Ans68

09-03-2009 om 11:58

Vers van de pers...

Kom net dit weekend terug uit IJmuiden aan zee. Er zit een recreatiegebied waar de hotels aan het strand staan. Heerlijk! 150 meter lopen en je loopt op het strand. Wij boeken altijd via Weekendjeweg.nl. En dan kijk ik gewoon bij de aanbiedingen. Zodoende kom je nog eens op plekken die je zelf niet had bedacht. Zo zijn wij dit weekend ook in IJmuiden terechtgekomen. Het was een heerlijk weekendje. Beverwijk zit er ook heel dichtbij, dus we hebben ook nog even een bezoekje aan de Bazaar gebracht. Trouwens dit weekendjeweg kostte ons 99 euro, 2 pers. 2 overnachtingen en 2x ontbijt. Bleek bij aankomst dat we ook nog een luxe kamer hebben gekregen voor die 99 euro. Mijn tip: Kijk eens op dat soort sites, en dan niet percé om te overnachten, maar je kunt daar wel ideeen opdoen, waar je naartoe kunt gaan. Veel succes!

assepoesje

assepoesje

10-03-2009 om 23:40

Kzie 't al: 1 weekendje is te weinig

wat een leuke ideeën.....
Trier, daar ben ik ooit HEEEEEL HEEEEEL lang geleden eens geweest, en Heidelberg inderdaad ook. Was alweer verdwenen uit 't geheugen. Dat waren ook mooie steden.
Wat jammer, die mexicaan in Haarlem, ben er 2x geweest en had 'n keer vrienden er naar toe gestuurd die gek zijn op Mexicaans eten. Ook zij waren blij verrast.
Super dat jullie meedenken, thnx

Hilde

Hilde

11-03-2009 om 11:44

Gent

natuurlijk, zei ze fier!
Combineert de charme van Brugge met de allure van Antwerpen en behoudt toch zijn eigenheid.
Restaurants, musea, parken, mooie gebouwen: alles is er.
Maar of je aan twee dagen genoeg zal hebben?
Hier kan je alvast likkebaarden:
http://www.visitgent.be/

Veel plezier,
Hilde

Rembrand

Rembrand

11-03-2009 om 15:16

Ik weet een leuke b&b in gent.

Als je naar Gent gaat weet ik een leuke B&B voor je.
http://users.telenet.be/huisje_kakelbont/
( ik heb er tijdens mijn studie twee nachten per maand overnacht).
M.

assepoesje

assepoesje

12-03-2009 om 00:40

Die qual der wahl

oooh, dit lijkt wel een menukaart met heel veel lekkere dingen er op, en toch moet je een keuze maken. Ik ga deze hele draad ergens saven, kan ik nog járen vooruit

Hilde

Hilde

12-03-2009 om 10:46

Huisje kakelbont

Als je opteert voor Huisje Kakelbont, dan best even checken of er die nachten geen thuismatch is van AA Gent....!
Dan ben je liever niet in de buurt, geloof me!

Rembrand

Rembrand

12-03-2009 om 19:21

Hilde.

Het is inderdaad vlakbij een stadion. Ik wist alleen niet dat het van AA Gent was.
Ik overnachtte er alleen van Maandag op Dinsdag en dan was er blijkbaar geen thuismatch.
In het gastenboek van Huisje Kakelbont stonden overigens geen negatieve uitlatingen hierover.
Ik heb er ook heerlijk gegeten !! Echt Gentse waterzooi bijvoorbeeld ( met een lekkere pint erbij ).
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.