Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is je planning voor vandaag?


Kaaskopje

Kaaskopje

28-02-2018 om 15:49

Druk druk druk

Ik was blij dat ik zowaar kon vertellen dat ik een dag met activiteiten op het programma had staan. Gister en vandaag waren niet zo spannend. Behalve toen ik gister ontdekte dat er een bijeenkomst was waar ik graag heen wilde gisteravond. Onverwachte activiteiten willen hier nog wel eens stress opleveren, omdat het anders gaat dan normaal. Maar we zijn geweest en het was interessant.

Vandaag is een dag als zo vaak. Ik doe wat ik moet doen in huis, vandaag aangevuld met foto's maken van papieren die opgestuurd moeten worden. Dat zijn er heel wat. Nu is de batterij weer even aan het bijtanken. Zo weer verder.

Lou

Lou

28-02-2018 om 16:44

Niet druk

Ik vind die verhalen over even snel dit, gauw nog even dat, dan zoefzoef weer door naar zus en tussendoor hup nog even zo, ook eerlijk gezegd een beetje raar. Wat niet erg is, ik bedoel, als mensen er blij van worden is dat een uitstekende reden om een draadje vol te houden. Maar zelf kan ik me niet zo goed voorstellen dat iemand het interessant vindt om te lezen wat ik vandaag heb gedaan.

Of toch? Gisteren heb ik hier ook al wat gepost tenslotte

Ik heb het gewoon niet zo druk, dat scheelt ook natuurlijk. Ik heb vandaag mijn dochter geholpen met huiswerk, mijn moeder een uur gesproken aan de telefoon, geld teruggevraagd wegens vergeten uit te checken, een medische afspraak gemaakt, de eerste opmaak van een jaarverslag nagekeken en een paar stukjes geschreven voor een schoolkrant. Die laatste twee zijn werk.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-02-2018 om 17:01

Brrrrr

Uitgeslapen tot 08.30 uur. Even naar kantoor, tot 15.00 uur. Fiets opgehaald bij de fietsenmaker. En nu zit ik moed te verzamelen om weer de kou in te gaan voor de boodschappen. Man man man, dit is geen weer voor mij ;-(

Doenja

Doenja

28-02-2018 om 17:41

Pirata ik schaats ook!

Wat leuk Pirata hier ook n schaatsfan. Vandaag onze plaatselijke schaatsplas getest en dat was geweldig! Wat kikker je daar van op. Ik zit meer in t zuidoosten vh land. Waar ga jij schaatsen? Morgen voor ik werk doe ik nog ff n paar rondjes en daarna ook weer. Net n blik cassoulet (ooit uit frankrijk meegebracht) in de oven gezet. Kan ik wel gebruiken na die gevoelstemperatuur van -20.

Kaori

Kaori

28-02-2018 om 18:09

stop nou over dat schaatsen aub

Ik wil ook schaatsen, maar ik moet werken. Vrijdag heb ik pas vrij.

Pirata

Pirata

28-02-2018 om 19:47

Groene hart

Ik zit in het Groene Hart en onze baan gaat morgen voor de 5e dag op rij open! Maar ik moet dan dus echt werken en naar de tandarts. 😐 Met een beetje mazzel vrijdag thuiswerken en dan tussendoor wat rondjes. Echt heel lekker inderdaad (hoewel het nu beestachtig koud is, brrrr).
Cassoulet, ha dat heb ik ook nog wel ergens staan (Franse import inderdaad).

Ik heb deze week nog geen bal uitgestoken,

even afgezien van de vaat en de was.
Heerlijk lang luieren: tot een gat in de nacht lummelen, daarna lekker uitslapen tot rond de middag. Of iets later.

Ik begin er stilaan over te denken om weer eens brood te gaan bakken, yoghurt te maken en van die dingen.
Maar alleen al van het idee word ik moe.
Eens het weer lente wordt komt dat wel goed. Het is elk jaar hetzelfde liedje ..

Yvan (ot)

Misschien heb je meer last van de kou in je lijf dan je denkt, als je tot de lente moet wachten om je fit te voelen en het ieder kaar hetzelfde liedje is

Flexibel

Het plan was op de fiets naar de sportschool te gaan. Bij het open schuiven van de gordijnen, lag hier een mooi wit tapijt op de straat. Ik hou van sneeuw en een strakblauwe hemel. Het doet mij denken aan de skivakanties. Eenmaal buiten, sloeg de koude wind hard in mijn gezicht. Het plan werd aangepast en al vroeg (08:00) draaide de wasmachine de wasmand leeg. Zo heb ik tijd gemaakt om morgen te gaan sporten.
Hopelijk gaat de wind dan liggen.

Maar vrijdag ga ik afstoffen en stofzuigen want mijn man komt van het weekend weer thuis.

Ik jokte eigenlijk, Flanagan

ik heb ook de vuilnisbak buiten gezet.
De buurvrouw, die toevallig ook op dat moment buiten was, keek alsof ze een geest zag.
Ik realiseerde me pas later waarom: zij ingeduffeld in een dikke donsjas, muts op haar hoofd, sjaal, ik in short en T-shirtje...

Yvan ( ot)

Ben je soms familie van Wim Hof, de Nederlandse iceman?

jolibo

jolibo

01-03-2018 om 08:47 Topicstarter

goedmorgen!

Nou, het stormt hier! Het water wil niet dicht zo, maar ik treur er niet zo om, ik vind het bar koud. De kids houden wel van schaatsen uiteraard, dus daar zou ik wel voor op pad gaan. Maar op schoolplein (staat in het veld) was het zelfs te koud vanmorgen om buiten te spelen. De kinderen mochten gelijk naar binnen.
Hier straks een verjaardag. Dus ff de boel aan kant werken en dan gezellig kletsen met vriendinnen. Vanmiddag opruimen en ik hoop nog ff een uurtje te kunnen slapen. WE gaan het zien vandaag. Fijne dag allemaal!

Hier ook een vroege goedemorgen

De dag begon vroeg 6:30 en zoon, die door de wekker was geslapen, kon wel een 'taxi-rit' gebruiken daar het ov er bijna drie keer langer over doet dan een automobilist. Alleen betrof het een route met normaal gesproken veel autoverkeer. Onderweg ook nog de melding over vallende ijspegels.
Gelukkig bleef mij de ellende bespaard en was het jammer dat de sporttas nog thuis lag.
Eenmaal thuis, had ik een vervelend probleem met de voordeur. De sleutel wilde niet uit het slot terwijl de deur open stond. Een onbehaaglijk gevoel gleed over mij heen; 'Wat als de sleutel afbreekt?'.
Een flesje slotontdooier bood verlossing maar het maakte mij niet gerust; had ik beter kruipolie moeten gebruiken?

**Vraag***
Dit is meteen een vraagje aan de anderen lezers. Wat is beter met deze winterse omstandigheden; een onwillig slot / klemmend binnenwerk met slotontdooier behandelen of met kruipolie? Met het oog op opnieuw bevriezen/uitzetting van het metaal.

Eerst maar even een kop koffie!

Tine Winkel

Tine Winkel

01-03-2018 om 09:48

slotontdooier

ach, als het voor een autoslot werkt, waarom dan niet voor een voordeurslot? het is toch een antivriesvloeistof, dat zal dus niet snel weer bevriezen lijkt me. En over een paar dagen is je probleem opgelost, dus als je gewoon zorgt voor een flesje van dat spul, buiten, dan gaat het goed.

Cilinders van cilindersloten

mogen enkel gesmeerd worden met speciaal daarvoor bestemde olie. Die is in elke slotenwinkel en bij elke slotenmaker te koop.
Kruipolie, genre WD40, Decaltou, CRC enz. zijn in elk geval uit den boze! Eigenlijk zijn die voor de meeste dingen waarvoor ze gebruikt worden absoluut af te raden...
Het slot zelf kan eventueel, als dat nodig is gesmeerd worden met enkele kleine druppeltjes lichte olie, genre naaimachine-olie. Ik gebruik daar Nye PP269 voor.

Sloten ontdooien

ethylalcohol 30, 50, 70,90, 95%, willekeurige concentratie dus eigenlijk.
Wel verdunnen met demi- of gedestileerd water.
Overgieten in zo'n (goed uitgespoeld met demi- of gedestileerd water) spuitflesje van contactlenzenvloeistof.
Past in elke handtas .

Hartelijk dank

Hartelijk dank voor jullie reactie. De actie met de slotontdooier deed mij twijfelen. De kruipolie liet ik maar even in de kast; eerst even jullie advies afwachten.
Ik zal maar wat naaimachineolie gaan halen. Wederom een verandering van plan, voor vandaag. Wel een goede reden om buiten te gaan wandelen.

Naaimachineolie wel enkel voor het slot zelf hè

niet voor de cilinder! (het ding waar je je sleutel in stopt)

Yvan, (ot)

Dan behelp ik mij maar met de slotontdooier en een stuk plakband voor het slot.
Wel lastig hoe belangrijk zoiets kleins kan zijn.

Anke

Anke

01-03-2018 om 14:43

Planning

Ik vroeg me ook al af voor wie dit draadje was. Ik werk elke dag, daarna eten koken, eten, kinderen een beetje opjagen, soms een spelletje, 's avonds het hoognodige in huis doen (zoals vaatwasser uitruimen, was uit de droger halen en opvouwen, soms ook nieuwe was in de machine doen die dan 's nachts draait, kattenbak schoonmaken) en dan is de dag wel zo ongeveer voorbij. En morgen weer. Soms eet ik bij vrienden, soms maak ik tijd voor een koffiekransje, ik heb daar geen planning voor nodig. Ik plan mijn weekenden wel een beetje. Uitslapen, boodschappen doen, uit eten, een fikse wandeling maken, dat zijn mijn wensen voor dit weekend. Misschien eens vakantievluchten bekijken als ik tijd over heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.