Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat koop je tweedehands, en wat liever niet?

Kringloopwinkel, marktplaats, rommelmarkt, Facebook weggeefhoek, er zijn allerlei manieren om aan tweedehands/kans spullen te komen. Doe je dat graag? Vanwege je budget, vanwege de fun, of omdat je iets verzamelt?
Zijn er spullen die best tweedehands te koop zijn maar die je niet wilt - ik las ergens iemand die kleding of serviesgoed niet fris vindt om dat van een ander over te nemen.

Kleding koop ik een enkele keer tweedehands, maar daar ben ik niet zo goed in, door de jaren heen zaten er best miskopen tussen omdat ik een foto te positief had bekeken. Laatst leuke Jip en jannekebekers voor de logerende kleinkinderen. Pas bloempotten voor buiten bij de - er ongelooflijk georganiseerd uitziende - Kringloopwinkel. In het verleden een buggy en een box voor de kleintjes - en ook weer verkocht trouwens.


ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-05-2016 om 23:28

kleding

Ik koop mijn eigen kleding vaak tweedehands, vooral via Marktplaats. Natuurlijk valt het enkele keer tegen, maar ach.... Waarom? Omdat ik het leuk vind om voor weinig geld mooie kleding te vinden. Het wordt een beetje een sport. Ik koop vooral kleding van een aantal mooie (en normaal dure) merken, en alleen als er bij staat dat het 'zo goed als nieuw is'. Vorige week heb ik weer flink wat dingen gekocht. 20 euro voor een jurkje dat nieuw 90 euro kost. 15 euro voor een mooie jas (nieuwprijs >150). Dat soort bedragen betaal ik dan.

Ook voor de kinderen heb ik altijd veel tweedehands gekocht.

Wieke

Wieke

27-05-2016 om 00:30

Veel

Ik kocht vroeger veel tweedehands kleding voor mezelf, vooral op Koninginnedag, Waterlooplein en Noordermarkt. Echt heel goedkope. Dure tweedehandskleding vind ik toch een risico en het niet waard.

Nu koop ik tweedehandskleding voor mijn kind op Koningsdag, heel goedkope, want dure kinderkleding vind ik onzin. Ik heb ook wel eens een tweedehands skipak op Marktplaats voor kind gekocht, dat was een goed merk en wat duurder.
Voor mezelf heb ik tweedehands schoenen (weinig/nauwelijks gedragen) van een goed merk en een model dat me goed zit, gekocht op Marktplaats. Eigenlijk uit pure hebberigheid en lol, want ik heb meer dan genoeg schoenen (en het was ook een flink lagere prijs dan de nieuwprijs, maar ik koop dure schoenen sowieso alleen enorm afgeprijsd in de uitverkoop).

Verder via Marktplaats:
- kinderfietsen
- meubilair (tafels, kasten, e.d.)
- box (en ook weer via Marktplaats later verkocht)
- hoogslaper voor kind
- speelgoed

Goede studioluidsprekers en een mengpaneeltje via Ebay (nieuw zijn die erg duur, tweedehands nog steeds een aanzienlijk bedrag).

Servies en speelgoed, voor vakantiehuis, op Franse rommelmarkten.

Ooit goedkoop een tweedehands wasmachine overgenomen van een kennis.

Tweedehands ijskast en wasmachine van kennis voor vakantiehuis.

En ik ben vast nog wat vergeten...

Eigenlijk koop ik alles het liefst tweedehands waarbij dat kan, wat tweedehands goed bruikbaar is en er een goed aanbod is.
Dit doe ik omdat het geld bespaart en voor het milieu (tegen de wegwerpcultuur).

Partner heeft een aantal keer een tweedehands auto gekocht.

Kleding

Vroeger voor mij de nettere bovenkleding voor het werk, later kleding voor de kinderen. Daar zaten soms mooie bijzondere stukken tussen.

Verder speelgoed, spellen en puzzles, mooie teakhouten stoeltjes voor de tuin, boeken, kantoormeubilair, gamecube met games, fietsen, knutselmateriaal.
De auto is altijd een goede tweedehands.

Krijgertjes zijn ook welkom. Ik heb iets met mooie jasjes.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2016 om 01:22

Niet gekocht

Maar onze hele huiskamer staat vol met tweedehands. Als het even kan zal het volgende bankstel ook tweedehands worden. Dat bevalt prima. De honden mogen er ook op liggen. De kat vergist zich wel eens waar hij mag krabben. Deze bank is van microvezelachtige stof en wordt niet snel lelijk door dat gekrab wonderlijk genoeg. Mijn man koopt regelmatig boeken. De broodbakmachines zijn tweedehands, een daarvan geërfd.

Wieke

Wieke

27-05-2016 om 01:25

nog meer

O ja, een tweedehands Wii staat hier, met heel veel tweedehands spellen.

Tweedehands boeken niet zo heel veel, wel wat. Als ik interesante krijgertjes zie, neem ik die mee.

Ik heb inderdaad vroeger wel heel bijzondere tweedehands kleding gekocht (jasjes met bont, jurken, etc.) maar wel altijd voor heel weinig geld. Nooit in een speciale tweedehands-kledingwinkel.
Het was ook de lol van het zelf zoeken en vinden, in een berg kleding waar veel rotzooi bij zat.

Wieke

Wieke

27-05-2016 om 01:26

van de straat

En vroeger haalde ik ook wel spullen van de straat, bruikbare meubels die bij het afval werden gezet.
Bank, stoelen, dat soort dingen. Vond ik zonde om weg te laten gooien en ik kon het gebruiken.

Alicia

Alicia

27-05-2016 om 07:22

ook heel veel

Al mijn meubels zijn tweedehands, de tv en de auto ook. Kleding, reismandje voor de kat, zelfs de gordijnen in de woonkamer. De koelkast en de wasmachine niet, maar vroeger haalde ik die ook 'voor weinig' bij een witgoedhandelaartje. Kon je voor 100 gulden weer twee jaar wassen.

Alicia

Alicia

27-05-2016 om 07:23

matrassen niet meer trouwens

De matrassen van de tweedehands bedden zijn trouwens in de loop van de jaren vervangen voor nieuwe van de Ikea.

Stickertje

Stickertje

27-05-2016 om 07:28

fietsen

Onze auto is altijd tweedehands, maar wel via een dealer. Dan heet hij occasion. Fietsen voor de kinderen van marktplaats of de koningingenmarkt. Voetbalschoenen ook soms via de club.
Kinderstoel of andere dingen waar kinderen weer snel uit zijn. Schaatsen bijvoorbeeld
Kinderkleding vaak via bekenden die kinderen hebben net iets ouder dan de onze.
Man is een held in repareren, krijgt soms afdankers van anderen die hij repareeert en dan kan het weer jaren mee. Onze navigatiebijvoorbeeld.

heel veel

Met name meubels, fietsen, gereedschap, tv inderdaad, mobieltjes, van alles en nog wat. Laatst nog twee bloempotten gekocht bij Dorkas. Tweedehands kleding koop ik dan weer niet. Ik wacht wel op de uitverkoop. Ik wil toch graag passen. We zetten zelf ook regelmatig wat op marktplaats.
En waarom? Man een beetje voor de sport, die houdt van onderhandelen. En daarnaast krijgen dingen een tweede/derde leven, het geld wat je overhoud kun je weer andere leuke dingen van doen.

Muts

Muts

27-05-2016 om 10:36

skijassen kids, fietsen, studieboeken ......

....sportschoenen voor de kinderen voor school (zo snel als ze uit die gympen groeien). Voor hun eigen sporten koop ik nieuw (decathlon) maar voor die twee uur in de week schoolgym ga ik echt geen nieuwe sportschoenen kopen (twee keer per jaar, maar twee kids). Voor die ene week skiën per jaar ook niet. Als ze uitgegroeid zijn is het een ander verhaal. Voor mezelf ook wel eens een tweedehands ski-jas gekocht. Toch niet helemaal blij mee.
Verder fietsen, voor allebei de kids schoolfietsen (2 fietsen voor 100 euro bij de lokale fietsenmaker, fietsen ze al vier jaar op), voor mijn man zijn MTB.

We willen nu nieuwe tuinstoelen/tafel, de oude (hout) zijn bijna door (verrot), dus ik denk dat ik maar weer eens even ga neuzen op Marktplaats.

O en ik ben dol op oud porselein. Gebaksbordjes met roosjes en dat soort werk. Ik kijk veel op MP maar koop toch weinig....Sport/hobby/nostalgie. En het staat zo lekker bij elkaar op MP(op een rommelmarkt zie ik het niet door alle meuk eromheen).

Ben dol op tweedehands. Waarom produceren als het er al is. Met auto's vind ik het wat anders. Te vaak teleurstellingen gehad (dure onverwachte reparaties, stilstaan langs de kant van de weg) dus nu rijden we nieuw.

Ik neem ook regelmatig krijgertjes aan van familie: ligstoelen voor in de tuin, parasols, afgedankte tv's die net weer even een paar jaar jonger zijn dan onze televisie, hout voor een schutting, tegels voor in de tuin, vissen voor in de vijver, planten voor in de tuin die een ander uit zijn tuin heeft gehaald). Wel alleen als ik het kan gebruiken. Ik ben geen rommelopslagplaats (al denken sommige mensen daar anders over, getuige wat ze af en toe ons huis proberen in te slepen....)

Ik ga niet naar rommelmarkten of Koningsdag. Ik vind dat daar vaak zoveel troep ligt dat je niet gericht vind wat je nodig hebt, en dan wordt het dus zooi je huis inslepen.

Theeleut

Theeleut

27-05-2016 om 10:39

Niet zo heel veel

Tweedehands kleding heb ik nog nooit gekocht. Gevoelsmatig vind ik dat niks. Nu koop ik ook geen hele dure kleding maar wel nieuw. Bovendien vind ik het ook leuk om te shoppen. Ook de kinderen hebben altijd nieuwe kleding en houden ook niet van tweedehands. Wat ik wel koop of heb gekocht via marktplaats:

Fietsen
Hamsterhok
Tafeltje
Kleine kast

Ik verkoop ook meer dan dat ik zelf tweedehands koop. 2x keer per jaar verkoop ik kleding op een kledingbeurs en sta ik 2x samen met dochter de op rommelmarkt. Toen de kinderen klein waren kochten zij zelf altijd veel speelgoed op de rommelmarkt die we dan een paar jaar later weer verkochten. Maar als ik het zo vergelijk met bovenstaande reacties dan koop ik heel weinig tweedehands.

Muts

Muts

27-05-2016 om 10:42

geen kleding voor mezelf

Tweedehandskleding koop ik bijna nooit voor mezelf. Dan vind ik het er toch vaak te verwassen/gedragen uitzien. Voor de kids dan weer wel, en dan maakt het me niet uit, haha. Ze dragen het toch maar een jaar of zo.
Voor mezelf koop ik niet zoveel kleding, ik doe er altijd heel lang mee (koop geen trends). Dus dan vind ik dat ik wel nieuw mag kopen. Let wel (een beetje) op kwaliteit.

Milieubewust

(School)boeken, fietsen of mobieltjes omdat ik het zonde vind dat er bomen gekapt worden of een fiets ligt te roesten terwijl de ijzererts weer uit de grond gedolven wordt.

Auto ook tweedehands, puur omdat dat een stuk vriendelijker is voor de portmonnee.

Kleding koop ik niet tweedehands, maar te kleine kleding gaat in de humanitascontainer.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2016 om 11:07

Muts

Ik heb gister twee shirtjes bij MS gekocht. Eentje heeft witte ankertjes op een donkerblauwe ondergrond. Mijn dochter van 25 fronste de wenkbrauwen 'ankertjes vind ik een beetje stom'. Nou meid, zei ik, ik ben 55 jaar en mag stomme dingen dragen.

Maar net wat jij zegt, ik vind tweedehandskleren voor mezelf ook echt niet zo prettig. Broeken zijn versleten naar de vorm van de eerste drager, shirts zijn verwassen. Dat is gewoon geen leuk begin. Het gekke is dat ik dat van mijn eigen ooit nieuwe kleren wel accepteer. Ik draag ze echt af, tot ik constateer dat ik met zo'n kledingstuk niet meer op mijn werk of een sollicitatie kan verschijnen. Dan draag ik ze nog wel thuis, maar niet meer in het openbaar.

Door het onderwerp zit ik nu toch weer te twijfelen of ik misschien toch weer eens de kledingrekken van de kringloopwinkel moet bekijken. Dat heb ik vaker gedaan, ik wilde niet flauw doen en het wel de kans geven, en ik vond nooit iets naar mijn smaak of maat.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-05-2016 om 11:20

Muts en Kasskopje

Binnen 'tweedehands kleding' zijn natuurlijk heel veel gradaties. Er wordt ontzettend veel aangeboden dat werkelijk zo goed als nieuw is. Jullie hebben dus gewoon de verkeerde spullen gekocht

Bij de kringloop vind je vaak relatief slechte kleding, is mijn ervaring. De echt mooie spullen (zo goed als nieuw) geven mensen niet weg. Daarvoor kun je dus beter op Marktplaats kijken of in een tweedehands kledingzaak.

Ik loop voor mijn werk vrijwel altijd in nette kleding (jurkjes, hakken, dat werk) en krijg er geregeld complimenten over. Gisteren nog over mijn prachtige schoenen-van-een-heel-duur-merk. Heb ik via MP 15 euro voor betaald. Echt, je ziet het er niet aan af. Goed zoeken, kritisch blijven en op het juist moment toeslaan. Aan het aanbod ligt het niet, dat is reusachtig.

Bijna alles

Ik zou niet graag gedragen ondergoed, lakens, beddengoed, handdoeken of matrassen willen kopen. Ook al opengebroken etenwaren zou ik nooit kopen of overnemen, behalve van vrienden waarvan ik zeker weet dat de hygiene goed zit. Maar voor de rest ben ik juist een liefhebster van tweede hands. Zelf mijn vriend is een tweede hands (en ik voor hem ook Nee, maar serieus.
Die dingen zijn nog goed, al geproduceerd, de wereld gaat ten onder aan overproductie en overgebruik van spullen dus alles wat tweedehands kan, is bij mij ook tweedehands.
Ooit een "miskoop": een bekleede armstoel van iemand van wie de huisdier vloien had ... In die tijd had ik geen hond meer en nog geen kat, dus dat was wel vervelend. Ik zou alleen nooit ongezien kopen, behalve babykleding misschien.
Sini

Hortensia

Hortensia

27-05-2016 om 11:27

tweedehands aankopen en "krijgertjes"

Ik koop/krijg veel tweedehands en ben er blij mee.

Wat kleding betreft: nieuwe kleding (ook duurdere) ziet er na een paar wasbeurten ook niet nieuw meer uit. Ik las ergens dat de waterdichtheid van de winterjas misschien niet meer in tact is? Een fles waterdicht van Kruidvat doet wonderen, en anders hebben we nog een paraplu of regenkleding. Ik ben alweer een tijdje autoloos, en de keren dat ik als een verzopen kat thuis ben gekomen zijn op de vingers van één hand te tellen.

Ik heb miskopen gedaan, tweedehands, maar dat gebeurde ook wel eens gewoon in de winkel. Maar ik heb ook dure designkleding gevonden voor geen geld, een jas waar ik nog steeds superblij mee ben. En een simpele Canda-winterjas die inmiddels (tweedehands aangeschaft) het 5e jaar is ingegaan en nog steeds netjes is.
Ik heb tweedehands broeken die prima zitten, tweedehands truien die net zo warm zijn als nieuwe.

Alleen ondergoed koop ik nieuw, dat vind ik toch wel iets heel persoonlijks. Net als matrassen overigens.

Ik neem graag "afdankertjes" aan, tenzij ze echt te oud, vies of kapot zijn. Als ik zo om me heen kijk zie ik vooral veel tweedehands. Vaak ook van familie (zoals meubelen, toen ik ging scheiden - in licht jaren tachtig grenen, mijn favoriet!), ik heb ook veel dingen van mijn ouders gekregen toen ze kleiner gingen wonen, waaronder een parasol van 45 jaar oud, die nu in het midden wat sleets wordt, maar ondanks al die jaren felle zon (ook vakantiezon) is de print nog net zo helder en fris, en dan zie ik mezelf weer als jong meisje op vakantie onder die parasol zitten Een heel oud velours deurgordijn (en nog steeds mooi van kleur) hangt voor de deur van de bijkeuken. De gordijnen uit de woonkamer (eind jaren zeventig) hangen nou in de achterkamer en het fleur de lis-achtige motiefje was een paar jaar geleden weer hoogmode

Ik ben niet altijd consequent in tweedehands (laptop en smartphone zijn destijds nieuw gekocht), maar zelfs mijn huisdieren zijn "tweedehandsjes"
Ook wel "tweedekansjes" genoemd en dat vind ik zo mooi van tweedehands, recyclen en zo.

En dan kun je echt nog wel kritisch zijn, "tweedehands" hoeft echt niet altijd "de afgedankte troep van een ander" te zijn, het is echt niet zo dat je andermans vuilnisbak bent, maar veel dingen zijn vaak best nog goed bruikbaar, representatief en netjes.

Silone: Dorcas

Zit bij mij om de hoek! Ben je dan stadsgenoot van mij?

Theeleut

Theeleut

27-05-2016 om 11:33

Maar het idee

dat anderen het aangehad hebben. Nee dat vind ik geen prettig idee. Ik heb laatst wel een kledingstuk van een bekende overgenomen omdat zij er niet in paste en het niet meer kon ruilen. Maar dat vind ik anders. Maar goed, het is echt een gevoelskwestie. Tweedehandse schoenen moet ik dus helemaal niet aan denken.

Stickertje

Stickertje

27-05-2016 om 11:47

Altijd nieuw

Matrassen, beddengoed, ondergoed en jassen. Afhankelijk van het beschikbare budget wel eens wat duurder of goedkoper. Soms echt kwaliteitsspul of flutkwaliteit net hoe het budget is. Ik ga zelf liever voor kwaliteit, dat gaat langer mee maar soms kan dat niet of wil ik het niet. Er liggen hier nog 2 handdoeken in de kast die mijn oma ooit voor mij gekocht heeft toen ik 22 jaar oud mijn eerste huurflatje ging inrichten. Oma ging ook altijd voor degelijk die dingen zijn onverslijtbaar, ze worden ook heel weinig gebruikt. Voor dagelijks gebruik veel te groot en dik (zware kwaliteit badstof) en voor een dagje naar de recreatieplas veel te licht van kleur. Inmiddels ruim 25 jaar oud en ze kunnen nog 25 jaar mee met deze gebruiksfrequentie.
Voor onze verstrooide professor in groep 8 koop ik soms bewust flutkwaliteit, omdat ik weet dat er over 3 weken nog maar 1 van de twee wanten over is en er weer twee wanten nieuwe moeten komen. Wat ik ook koop het raakt toch zoek dus dan maar liever niet zo duur.

mirreke

mirreke

27-05-2016 om 11:53

Alles

ik koop kleding, schoenen, meubilair, spullen op allerlei vlak waaronder auto's, fietsen ed. tweedehands. Als ik echt iets nodig heb wat ik op dat moment niet tweedehands vindt koop ik het wel nieuw. Een legging bv in een bepaalde kleur kocht ik laatst.

Kleiding voor de zonen nu nieuw, nu ze in de puberteit zitten en tweedehands echt niet meer willen. Maar dan weer heel goedkoop.

Ik haal en haalde ook spullen van de straat, dat doet dochter iig ook, maar ook jongste vindt dat geen probleem.

Ik vind juist spullen en kledingstukken en schoenen die van iemand zijn geweest een meerwaarde hebben, alsof er een beetje een ziel in zit. Dan voel ik me niet schuldig omdat ik iets nieuws koop. En bloemen en planten koop ik helemaal niet meer. Ik deel wel met vrienden planten uit de tuin.

Om de enorme overproductie aan spullen te helpen beperken. En ook de enorme kosten en milieubelasting die gepaard gaat met het vervoer en de productie van al die spullen. En ook onze drang om maar te kopen kopen kopen, zonder dat je eigenlijk je ervan bewust bent waarom je iets perse nodig zou hebben.

Even een weetje: de 10 grootste vrachttankers bij elkaar stoten (dus met zijn 10'en NET ZOVEEL zwavel uit als ALLE auto's ter wereld bij elkaar...

En er zijn natuurlijk veel meer dan die tien allergrootste... Kortom vrachtvervoer is enorm vervuilend.

Mijn partner heeft een tick om alles zo goedkoop mogelijk te vinden, vaak afgekeurde partijen of zo. Laatst hele leuke eettafelstoelen voor vijf euro per stuk. Dat mag dan ook nog wel.

Heleen

Heleen

27-05-2016 om 12:10

Meubels ed

Ik ben echt gek op tweedehands meubels zoals kasten, bed frame, tafels etc. Dan helemaal naar eigen smaak maken! Zo heb je voor weinig geld leuke spullen die bij mijn robuuste & landelijke smaak past maar dan betaal ik er tenminste niet de hoofdprijs voor!

Ik zou alleen geen stoelen, banken, matrassen, kleding etc. van marktplaats of de kringloopwinkel afhalen, dat gaat mij dan weer net iets te ver qua hygiëne.

Wij hebben hier ons huis gekocht
https://www.klavermakelaardij.nl/aanbod/landelijk-wonen
Binnenkort gaan we verhuizen en zijn nu al heerlijk alle kringloopwinkels en marktplaats aan het afstruinen naar mooie spullen die ons droomhuis helemaal compleet maken!

Nur

Nur

27-05-2016 om 13:18

Niet zoveel

Eigenlijk niet zoveel. Boeken en fietsen koop ik soms tweedehands (maar ook wel eens nieuw). Kleding eigenlijk zelden. Hoogstens voor de kinderen op de rommelmarkt als ik er tegen aan loop. Ik krijg wel vaak kleding voor de kinderen van anderen en ik geef zelf ook weer door. Nu trouwens minder. Het was vooral toen ze babies/peuters waren. Nu het basisschoolkinderen en ouder zijn verslijten ze hun kleding meestal zelf en valt er minder door te geven (en ook minder te krijgen)

Meubels hebben we al en we kopen eigenlijk nooit wat nieuws. Een deel is overigens wel gekregen en een deel zijn erfstukken. En sommige meubels heeft mijn man zelf gemaakt. Maar als we nu bijvoorbeeld een nieuwe matras of een nieuwe bank nodig zouden hebben dan zou ik investeren in een nieuwe van goede kwaliteit.
Ons theeservies komt bij een tweedehands winkel vandaan.

Speelgoed voor de kinderen heb ik wel vaak via marktplaats gekocht. Zeker zaken als lego, duplo, playmobil, brio zijn behouden hun waarde en zijn ook tweedehands prima. En als de setjes niet helemaal compleet zijn krijg je vaak flinke korting & hier thuis gaat het toch op de grote hoop.

Een van mijn zoons is wel helemaal in voor tweedehands kleding. Hij heeft een wat aparte smaak en hij komt veel bij tweedehands winkels. Hij vindt het ideaal: niet duur en vaak net iets anders dan nu in de winkel hangt.
Hij neemt soms ook wel eens spullen mee voor ons als hij denkt dat het wat is. Niet zozeer kleding maar spullen voor in huis. Lief maar op zich zijn het meestal geen dingen die ik nodig heb (een cupcake maker laatst, wat moet ik er mee? Ik bak nooit cupcakes. Mijn kinderen gebruiken het een paar keer en dan zal het stof staan te vangen in de kast.)

Maar dat is het eigenlijk. Ik koop vooral nieuw.Oh ja, de auto. Die is ook tweedehands.

bieb63

bieb63

27-05-2016 om 13:37

ik koop

graag 2de hands. Geen enkel probleem mee. Soms omdat het een stuk goedkoper is en wat mij betreft nog heel prima, maar ook vaak dingen die je niet meer in de winkel kunt kopen (bijv retro en 50/70'ies spulletjes).
Het enige dat ik nooit 2de hands zou kopen is een matras (brrrr) of hoofdkussen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-05-2016 om 13:40

over matrassen en kussens

Ik zal ook niet snel een mastras tweedehands kopen.

Maar eigenlijk is het wel gek. In een hotel slaap je óók op een matras waar heel veel anderen op hebben gelegen. En dan gebruik je ook nog hetzelfde kussen.

bieb63

bieb63

27-05-2016 om 13:44

klopt ijsvogeltje

En dan ga ik er maar niet teveel over nadenken.... Maar het is dan wel een situatie waarin je geen keuze hebt in die zin.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2016 om 13:52

Schoenen

Schoenen tweedehands kopen, lijkt mij sowieso geen goed idee. Ze staan naar de voeten van de vorige eigenaar. Tenzij bekend is dat ze maar 1 keer gedragen zijn, dan is het wel veilig.

Hortensia

Hortensia

27-05-2016 om 14:38

Schoenen

Daarom zal ik ook alleen schoenen tweedehands nemen als ze niet teveel gedragen zijn.

Overigens heb ik een kind met maat 49. Dan valt er zelfs tweedehands niet veel te vinden :/ Altijd een lelijke bres in het budget als zijn schoenen weer eens versleten zijn...

Moni

Moni

27-05-2016 om 14:40

Schoenen doen wij wel eens

Begin van dit seizoen nog sportschoenen voor zoon. Hij had dezelfde gehad in het vorige seizoen. Die waren nu te klein. Die schoenen zagen er na een jaar gebruik nog perfect uit, zool niet gesleten, pasten perfect. De podoloog vond ze supergeschikt voor zoon.
Dus ik heb op Marktplaats een maat groter gescoord. Wel eerst foto's gezien van de onderkant van de zool en de binnenkant. Ze bevallen prima.

Dochter kon alleen dure smalle schoenen aan. Op Marktplaats heb ik wel eens de juiste breedtemaat, bekend merk gescoord. Ze moest er toch zooltjes in dus van binnen naar de voeten staan was geen probleem. Scheelde kapitalen.

Natuurlijk is het fijn als ze maar één keer gedragen zijn. Maar niet noodzakelijk als je goed oplet hoe ze eruit zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.