Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Weet iemand dit precies over auto stoeltjes?

Mijn vriendin heeft een zoontje van 2 jaar en 3 maanden en een tweeling van 10 maanden tot hoe oud mag de tweeling in een maxi cosi en tot hoe oud moet een kind in een autostoeltje dus wanneer mag het in een stoelverhoger?Ze is alleen staand weinig geld en moet nog stoeltjes kopen dus vandaar deze vraag voor dat ze iets verkeerds koopt.Ik heb mijn kids al zo groot dat ik er echt geen verstand meer van heb wie kan ons helpen en weet precies hoe het zit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

12-01-2009 om 12:56

Wat ik nog weet

Dat de kindjes in de maxicosie niet met gestrekte beentjes moesten zitten (net zo min als dat je met gestrekte armen je stuur moet vasthouden). Mijn oudste was daardoor al vrij snel uit de maxicosie terwijl de jongste er relatief lang in zat. De maxicosies van tegenwoordig zijn wat groter (tot 13 ipv tot 9 kilo).
Maar ik denk dat het verstandig voor je vriendin is om Marktplaats in de gaten te houden. Als er dan iets goedkoop wordt aangeboden ben je er op tijd bij. Als het dringend nodig is heb je niet meer zoveel te kiezen.

MLN

MLN

12-01-2009 om 14:52

Maar hoe zit het...

...met een kindje wat bijna 2,5 jaar is en 16 kilo weegt en 99,2 cm lang is. Die van mij dus. Krijg ik met veel geworstel nog in zijn autostoeltje en was idd aan het rondkijken voor een autostoel in de volgende categorie, met name omdat de bovenkant van zijn oortjes gelijk zijn aan de hoogte van de rugleuning. Maar ja, die is dus nog lang geen 4 jaar.....maar wel boven de 15 kilo. Is het dan wel veilig om hem in een grotere autostoel te plaatsen? Omdat men het er overal over heeft dat dat pas vanaf 4 jaar is.
PS sorry dat ik zomaar er tussendoor kom met een vraag

angel3

angel3

12-01-2009 om 17:02

Mln zou nog even wachten

Hij past er waarschijnlijk wel in maar ik zette onze dochter er weleens in als zoon er niet bij was en ze ging asltijd zitten draaien en onder de gordel doorwurmen en omgekeerd zitten. Ze zitten er gewoon minder stevig in dan in zo n priori gordeltje. Mijn dochter snapte het gewoon echt niet goed genoeg. Nu is ze ruim 3 en gaat het al veel beter.

branca2

branca2

12-01-2009 om 20:17 Topicstarter

Oke dank jullie wel

ik ga het doorgeven aan mijn vriendin

Kiki

Kiki

12-01-2009 om 22:36

Er wordt afgeraden autostoeltjes via marktplaats te kopen

Omdat je dan niet weet wat ermee gebeurd is

Je moet een autostoeltje vervangen na een botsing en als je hem via marktplaats koopt weet je dat niet

Janna3

Janna3

14-01-2009 om 12:27

Gewicht is het belangrijkste

Voor de overgang naar de Rodi is het gewicht belangrijker dan leeftijd of lengte. De kinderen zitten in de gewone autogordel die pas blokkeert bij een noodstop als er een gewicht van 15 kilo of meer in zit. Als het kind lichter is loop je het risico dat het alsnog met het hoofd tegen de voorstoel of het raam knalt.

emmelien

emmelien

14-01-2009 om 19:12

Goedkoop?

Ben zelf ook zoekende naar een goedkope variant ivm geldproblemen. Kwam al zoekende deze tegen: http://www.babypark.nl/index.php?group=3&gclid=CKCc5ejTjpgCFcse3godVTQwCw Kent iemand dit merk? Kan dit wel iets zijn voor zo weinig geld??

emmelien

emmelien

14-01-2009 om 19:18

Aanvulling

Ik zie dat de link niet helemaal goed is. Ik bedoel dus de autostoel Variokid City Travel. Terug te vinden bij de budgetautostoelen.

Ziet er goed uit + tip gratis anwb handboek

Heeft een keurmerk, dus zou niet weten waarom het niet kan. Anders kijken hoe hij uit een eventuele test komt.

In de anwb-krant (dus niet de kampioen) staat dat je gratis een handboek over autostoeltjes kan afhalen.

Www.kinderzitjes.nl

Branca, als je vriendin precies wil weten hoe het zit, kan ze op de site www.kinderzitjes.nl kijken. Dit is een site van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, waar ondermeer precies staat aangegeven wanneer je kind naar een andere autostoel over moet gaan.

Chris

branca2

branca2

20-01-2009 om 13:29 Topicstarter

Bedankt

ik heb de link doorgegeven aan mijn vriendin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.