Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke bh is fijn wat grotere maat?

Ik hoor graag wie me een fijne bh kan aanraden voor grotere maat , 95 d. Liefst klein beetje voering, maar niet teveel. Bredere bandjes zou fijn zijn.  Ik vind ze allemaal.zo duur, dus liefst ook niet zo duur.


Oh, ik denk dat ik inderdaad maar eens met die rekenhulp moet meten dan. Ik was er toch altijd van overtuigd dat die cijfers je omtrek waren. Suf zeg... En als het klopt dat ik nu de verkeerde maat draag, maar even flink sparen voor leuke nieuwe undies

Ik heb mijn dochter ook even opgemeten en jawel, ook zij draagt totaal de verkeerde maat,  ze gaat van 75 A/B naar (ook) 70E. Ik heb haar een paar van mijn bh's laten passen: veel beter mam!

We krijgen nog een hele matenrevolutie

Bijtje82

Bijtje82

13-09-2022 om 20:44

IMI-x2 schreef op 13-09-2022 om 19:50:

Ik heb mijn dochter ook even opgemeten en jawel, ook zij draagt totaal de verkeerde maat, ze gaat van 75 A/B naar (ook) 70E. Ik heb haar een paar van mijn bh's laten passen: veel beter mam!

Die vat ik even niet. Ik draag ook een 75/80 A. Hoe kun je ineens van een A naar een E gaan dan? Daar zit toch nog zeker C en D tussen?

Zo zie je maar, ik snap na 40 jaar nog weinig van BH'S. 

Kikki39

Kikki39

13-09-2022 om 21:36 Topicstarter

huh, dan heb ik 95G

Kikki39

Kikki39

13-09-2022 om 21:38 Topicstarter

ik denk dan dat ik een gigantische bh heb, dat klopt toch niet? Ik neem altijd een D

Bijtje82

Bijtje82

13-09-2022 om 21:52

Deze werkt voor mij toch beter. Met de maten die ik gemeten heb kom ik op deze site een stuk normaler uit. 80A.

https://bhmaatcalculator.nl/

Op de eerder genoemde site zou ik E hebben. Weet niet welke maatreferenties dat zijn?

Kikki39

Kikki39

13-09-2022 om 22:11 Topicstarter

Dan heb ik 95B

Ik droeg altijd 80 of 85C, en dacht dat het goed paste. Totdat ik ooit in een goede winkel een goede bh wilde zoeken. Daar werd ik opgemeten en bleek ik 80F te hebben. En eerlijk.... bh's van die maat zitten stukken beter; de cup omvat de hele borst tot onder je oksels, zeg maar en de boel wordt veel beter gesteund. Volgens die laatste bhmaatcalculator zou ik inderdaad 80C hebben... nou, ik heb nog oude bh's (waarom eigenlijk?... ) van die maat en als ik die nu aan doe, zie ik wat er verkeerd aan is....

Ik draag altijd Minimizers omdat ik dun ben en alles in proportie wil houden. Triumph doet het goed, geen bh's van Bonprix of zo. Met de maat ben je wel veel aangewezen op online kopen, want valt net buiten het gemiddelde (of wat men denkt dat het gemiddelde is).

Groet, Jo

Leene

Leene

13-09-2022 om 22:55

Kikki39 schreef op 13-09-2022 om 21:38:

ik denk dan dat ik een gigantische bh heb, dat klopt toch niet? Ik neem altijd een D

Maar een 105 D is hetzelfde als een 100 E en een 95 F. Dat wil zeggen in een cup 105 D past evenveel water als in een 95 F!

Is alleen anders gevormd.. maar mensen denken dat alles hoger dan een D of DD gigantisch is. Maar dat is niet zo. Ik weet zeker dat heel veel mensen die nooit goed gemeten zijn  een veel te grote ondermaat dragen met een te kleine cupmaat. Echt als je eindelijk de goede beha maat aan hebt is dat een openbaring 😜. 

Kikki39 schreef op 13-09-2022 om 21:36:

huh, dan heb ik 95G

Ik zou zeggen, pas ze gewoon eens. Als ik verhalen hoor van prikkende beugels dan weet ik het al: veel te kleine cup.

Pas ook eens een ander model dan je gewend bent, ik kan de lijst met standaardmodellen niet uit mijn hoofd, maar het is iets met balconette, sweetheart, full cover etc.

Kikki39 schreef op 13-09-2022 om 21:36:

huh, dan heb ik 95G

Wat zijn jouw maten als ik die vraag mag stellen?

.....of ben jij Belgisch? Ik kijk net even op die calculator en als ik 95 invoer, dan kom ik bij alle ingevoerde bovenwijdtes uit op een EU maat 85. Maar daaronder staat voor Frankrijk, Belgie en Spanje een grotere omvang. Misschien zit daar een misverstand? 



bra-size-calculator.html?bustsize=107&bustsizeunit=centimeter&framesize=95&framesizeunit=centimeter&x=68&y=17

Oh, ik probeer een screenshot toe te voegen, maar het lukt niet. 

Bijtje82 schreef op 13-09-2022 om 21:52:

Deze werkt voor mij toch beter. Met de maten die ik gemeten heb kom ik op deze site een stuk normaler uit. 80A.

https://bhmaatcalculator.nl/

Op de eerder genoemde site zou ik E hebben. Weet niet welke maatreferenties dat zijn?

Nee, deze doet het dus ronduit fout. Hiermee krijg je een te grote ondernaat en te kleine cups. Deze suggereert een 75B voor mij (de niet-steunende maat die ik jaren gedragen heb) terwijl 70E echt vele malen beter zit.

Echt, pas die andere maat gewoon eens. Aantrekken, vooroverbuigen en even stevig met je schouders schudden. Voel de steun eens. En probeer verschillende modellen (meer en minder bedekkend).

De band hoort echt stevig om je rug te zitten (daar komt de steun vandaan) en de cups moeten je borst ook onder je oksel omvatten, en mogen niet te strak zitten: het bovenste randje van de cup mag niet in je borst drukken (4-borstenfenomeen 😆). Als je dat ziet, heb je echt een grotere cupmaat nodig.

Bijtje82 schreef op 13-09-2022 om 20:44:

[..]

Die vat ik even niet. Ik draag ook een 75/80 A. Hoe kun je ineens van een A naar een E gaan dan? Daar zit toch nog zeker C en D tussen?

Zo zie je maar, ik snap na 40 jaar nog weinig van BH'S.

Zou je denken he. Ik ook hoor! Maar mijn dochter past mijn bh's dus wel. Ze had nooit gedacht dat de cups tot onder haar oksel moesten doorlopen om haar hele borst te omvatten. Ze vond het een enorme opluchting hoeveel steun dit gaf. Ze heeft meteen mijn sportbh's gejat, mijn mooie lingerie ("ouwevrouwendingen") hoeft ze gelukkig niet. 😄

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.